Prøver på nr 2 (har pcos)

14 dpo

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, jeg...
Testen i dag var like svak som resten, om ikke svakere. Nå har jeg ikke flere tester igjen, så nå får jeg bare vente på å blø eller ta en ny test om noen dager.

Synes dette var så kjipt at jeg felte noen tårer i dag.

Har ikke kjent så veldig mange symptomer i dag. Muligens litt murring i magen, men for det meste har jeg kjent meg veldig lite gravid. I kveld da jeg la fireåringen kunne jeg kjenner litt murring i puppene, men jeg vet ikke...

Livmortappen er fortsatt den samme, høyt, lukket og sånn passelig hard.

Håper fortsatt, men er forberedt på det verste. Skal iallefall få tatt hcg-blodprøve for å sjekke stigningen ordentlig.
 

Vedlegg

  • IMG_20210613_185105.jpg
    IMG_20210613_185105.jpg
    1,8 MB · Visninger: 68
15 dpo

Fortsatt ikke antydning til mens. Og heller ikke noen andre symptomer. Muligens litt ømme pupper, men jeg tør nesten ikke si det. Ser det an noen dager, for da vil de nok bli enda vondere om dette går veien.

Og nå blir det en liten testepause, siden jeg ikke har flere tester. Har bestilt flere, som ventes i posten om noen dager. Er veldig spent på den testen.
 
Vil bare oppdatere litt. Jeg har faktisk ganske tydelig ømme pupper i dag. Men dette er bare starten. Har også kjent bittelitt på litt murring i magen nå og da. Og på jobb i dag da jeg var litt sliten var jeg litt småkvalm.

Jeg googlet litt i går og det er visst flere som opplever at tidligtestene til babyplan ikke blir noe sterke. Håper bare at det er dette som er greia hos meg også... Så nå har jeg bestilt flere vanlige tester og en digital ukesindikator. Vurderer å dra ut og kjøpe en test i kveld og ta i morgentidlig.

Har også snakket med legen og fått henvisning til sykehuset for tidlig ul og skal dra og ta hcg-blodprøve i slutten av uka.

Krysser alle fingre jeg har for at dette skal gå nå!!

Tok to ELtester i morges i mangel på gtester. Hehe.
 

Vedlegg

  • IMG_20210614_202914.jpg
    IMG_20210614_202914.jpg
    759,5 KB · Visninger: 38
Last edited:
Tok en RFSU-test i kveld og en EL-test. Gtesten var særdeles svak.... Men eltesten var positiv da. Blir en gtest i morgentidlig igjen. Synes ikke noe om at testene er så svake. Enten kan jeg få mensen eller så kan testene være positive. Ikke noe poeng å lure meg sånn.

Livmortappen er fortsatt langt opp og lukket.
 

Vedlegg

  • IMG_20210614_225354.jpg
    IMG_20210614_225354.jpg
    395,8 KB · Visninger: 61
Tok en RFSU-test i kveld og en EL-test. Gtesten var særdeles svak.... Men eltesten var positiv da. Blir en gtest i morgentidlig igjen. Synes ikke noe om at testene er så svake. Enten kan jeg få mensen eller så kan testene være positive. Ikke noe poeng å lure meg sånn.

Livmortappen er fortsatt langt opp og lukket.

du har hatt svake streker over ganske lang tid nå? Hvorfor vil legen vente helt til slutten av uken med å måle hcg? Jeg hadde krevd å få måle stigning nå. Har du noen smerter?

Streker som ikke stiger og ikke synker men holder seg noenlunde lik i styrke over tid er nr1 tegn på svangerskap utenfor livmoren, og det kan fort bli ganske alvorlig om man går med det for lenge..

Jeg mener ikke å skremme deg og jeg hååååper du bare har litt treg stigning, men hadde jeg vært deg hadde jeg trappet opp på legekontoret og krevd blodprøve i dag og igjen om to dager samt en henvisning til ultralyd.
 
du har hatt svake streker over ganske lang tid nå? Hvorfor vil legen vente helt til slutten av uken med å måle hcg? Jeg hadde krevd å få måle stigning nå. Har du noen smerter?

Streker som ikke stiger og ikke synker men holder seg noenlunde lik i styrke over tid er nr1 tegn på svangerskap utenfor livmoren, og det kan fort bli ganske alvorlig om man går med det for lenge..

Jeg mener ikke å skremme deg og jeg hååååper du bare har litt treg stigning, men hadde jeg vært deg hadde jeg trappet opp på legekontoret og krevd blodprøve i dag og igjen om to dager samt en henvisning til ultralyd.
Jeg har allerede operert bort en eggleder pga svangerskap utenfor livmor, så det er jeg klar over. Det var litt annerledes da. Men jeg begynte å blø i dag, så tror nok bare det var en kjemisk... Har ingen smerter, annet enn milde menssmerter nå da.
 
Jeg har allerede operert bort en eggleder pga svangerskap utenfor livmor, så det er jeg klar over. Det var litt annerledes da. Men jeg begynte å blø i dag, så tror nok bare det var en kjemisk... Har ingen smerter, annet enn milde menssmerter nå da.

okei, så bra du er obs på det ❤️ Kjedelig å høre at du allerede har gjennomgått det ❤️ Mammaen min hadde exu på begge egglederne og måtte fjerne begge i løpet av tiden de prøvde på lillesøsken til meg, så det tror jeg er min største frykt å oppleve.

Uansett kjedelig at du begynte å blø nå ❤️ Masse lykke til videre!!
 
16 dpo og dag 1

Da var vi i gang på PP7... Gikk ikke denne gangen heller og jeg er så lei meg. Sto opp og blødde og testene har jo ikke akkurat vært spesielt lovende.
 
okei, så bra du er obs på det ❤️ Kjedelig å høre at du allerede har gjennomgått det ❤️ Mammaen min hadde exu på begge egglederne og måtte fjerne begge i løpet av tiden de prøvde på lillesøsken til meg, så det tror jeg er min største frykt å oppleve.

Uansett kjedelig at du begynte å blø nå ❤️ Masse lykke til videre!!
Huff, ja, samme her! Det var her inne jeg ble gjort oppmerksom på det sist gang også. Uten det, så hadde det nok gått enda mer galt enn der gjorde. Legen tenkte ikke på det. Er livredd for at det skal skje igjen. Men kunne hun ta ut egg og bli befruktet da eller var løpet kjørt? Tusen takk for det!
 
Huff, ja, samme her! Det var her inne jeg ble gjort oppmerksom på det sist gang også. Uten det, så hadde det nok gått enda mer galt enn der gjorde. Legen tenkte ikke på det. Er livredd for at det skal skje igjen. Men kunne hun ta ut egg og bli befruktet da eller var løpet kjørt? Tusen takk for det!

jeg vet ikke helt hva de fikk tilbud om, men regner jo med de kunne benyttet seg av ivf? Jeg har hvertfall ingen lillesøsken den dag i dag ❤️ Det er meg og min storebror, også får vi bringe lykken videre med barnebarn, min bror har 2 og jeg er jo gravid med nr 2 nå ❤️ De sier at barnebarn er den beste gaven i livet ❤️
 
jeg vet ikke helt hva de fikk tilbud om, men regner jo med de kunne benyttet seg av ivf? Jeg har hvertfall ingen lillesøsken den dag i dag ❤️ Det er meg og min storebror, også får vi bringe lykken videre med barnebarn, min bror har 2 og jeg er jo gravid med nr 2 nå ❤️ De sier at barnebarn er den beste gaven i livet ❤️
Bra dere var to da. :) Og ja, barnebarn er nok gull!!
 
PP7, CD2

Våknet før vekkerklokka i morges og hadde sååå vonde menssmerter. Mest på høyresida. Måtte bare stå opp. Ble litt bedre etter hvert. Har blødd mye i dag!
 
CD5

Klar for en ny runde med nye Gtester! Har igjen noen ELtester også. Nærmer meg slutten av denne mensen nå... Krysser fingrene for neste periode, men nå er jeg altså ikke så sikker lenger.
 
CD10
Da ser det ut til at en evt eggløsning er i gang igjen snart... Denne siste testen er low ifølge premom, men den kom raskt til syne og ser jo egentlig ganske sterk ut.

Snakket med legen min og jeg har fått henvisning og time i august til den gyn jeg var til da jeg prøvde på førstemann. Så får vi se hva hun sier. Håper det klaffer før den tid, men godt å vite at man kanskje kan få litt tettere oppfølging og muligens hjelp hvis det er noe som kan hjelpe.

Kjente på livmortappen og den kjentes egentlig lukket ut... Men det er den vel frem til eggløsning. Eller tar jeg feil..?
 

Vedlegg

  • IMG_20210624_205030.jpg
    IMG_20210624_205030.jpg
    427,8 KB · Visninger: 30
CD 11

I går startet vi jobbinga. Haha. Det var en hyggelig stund, veldig trøtt og litt for sent. I ettermiddag etter dobesøk, tørket jeg litt blod. Det kjenner jeg at skremmer meg litt. Jeg har aldri pleid å spotte sånn midt i mellom og plutselig uten grunn. Hva kan dette være?
 
CD 11
I går startet vi jobbinga. Haha. Det var en hyggelig stund, veldig trøtt og litt for sent. I ettermiddag etter dobesøk, tørket jeg litt blod. Det kjenner jeg at skremmer meg litt. Jeg har aldri pleid å spotte sånn midt i mellom og plutselig uten grunn. Hva kan dette være?
Jeg har lest at noen kan spotte ved EL :)
 
CD12
Som var i går... Ikke noe positiv eltest enda, men tror nok den er like rundt hjørnet nå.

Livmortappen er åpen nå iallefall.
 
Last edited:
CD14

Jeg skulle tisse på en test da jeg kom hjem fra jobb. Mye bra oppsamlet tiss. Så lå det en test der fra i går og jeg måtte så veldig tisse, så i full fart gikk det og jeg tissa på den allerede ferdigtissa testen og sitter igjen med null resultat. Vel vel, tar en ny senere.

Nå er vi i full gang med planlegging av bursdagsfeiring av gutten vår som blir 4 neste mandag. Men pga ferie så skal vi feire den nå på onsdag. Og jeg vet egentlig ikke hvem som gleder seg mest. Her i huset er det stor stas med bursdag.
 
Back
Topp