Prøver på nr 2 (har pcos)

8 dpo
Har egentlig kjent lite i dag. Ikke noe stikking, men litt mensmurring eller ømhet eller hva jeg skal kalle det. Men ikke har jeg sittet noe mye i ro i dag heller. Jeg og gutten min på 4 har vært og besøkt masse geitekillinger. Det var bare sååå gøy. Jeg digger geiter, de er så kule. De små hoppet oppå ryggene våre og opp i armene for å få kos. Gutten min lo og lo og lo og elsket det. De veltet ham over ende og stilte seg oppå han. Det kunne fint ha blitt brukt som terapi.

I tillegg har vi flyttet inn litt mer ting og ryddet og omøblert.

Livmortappen er sånn passelig høyt, fortsatt passelig hard og lukket.

Jeg kan jo ikke lyve her, så det ble faktisk en test i morges og den var såklart negativ. Nå skal jeg faktisk prøve å ikke teste før lørdag eller søndag.

Er veldig usikker på hva jeg skal føle og tenke om dette. Humøret mitt er også litt pms, men det kan også være været. Blir bedre med sol i to dager nå.

Last edited:
9 dpo
Klarte jo ikke dy meg, så tok en test i morges også... Negativ den også.

Har ikke kjent noe mer stikking, men har hatt mensmurring så og si hele dagen. Kjennes ut som jeg har mensen og er redd jeg finner blod på papiret hver gang jeg er på do. Men det er litt tidlig for mensen enda.

Livmortappen har krøpet nedover og er litt mykere og i kveld kjentes den faktisk åpen ut igjen, så nå frykter jeg at mensen kommer rett etter helga her, om ikke før. Tør ikke håpe noe, kjenner jeg er skuffet på forhånd. Har forsåvidt også kjent på pms-humør.

Har kost oss med å handle inn masse fin pynt til 17. mai og bært ute å lekt i en park, hatt visning og funnet rette person til utleiedelen vår, lagt på plass alle klærne til gutten, fått inn spisebord, sett film, vært ute og lekt på lekeplassen med ei venninne. Altså, det er ganske digg at det skjer så mye, så slipper jeg tenke på denne prøvingen.

Last edited:
PP6, CD31, 10 dpo
I morges glemte jeg helt av å ta en test, så det ble gjort litt senere på dagen og den var negativ.

Har hatt mensmurring mer eller mindre hele dagen i dag også. Muuulig at jeg har kjent litt til ømme pupper, men er usikker. Litt småkvalm også, men det kan fint være andre grunner.

Livmortappen synes jeg er litt vanskelig å tolke akkurat nå. Den er sånn middels høyt oppe, litt mykhard og kjennes både åpen og lukket ut, så jeg vet virkelig ikke. Det lukter ikke mens, noe det pleier å gjøre rett før mens.

Har vært travelt opptatt i dag også, med bassengtur med guttungen, handletur, vasking av bil både utvendig og innvendig og litt rydding av klær inne. På kvelden koste vi oss med is og film med gutten vår. Jeg gleder meg til å feire 17. mai i vårt nye hus.

Last edited:
11 dpo

Ingen strek på testen i dag heller og livmortappen har blitt ganske myk, bløt og kjennes åpen ut, så jeg regner med at mensen kommer like rundt hjørnet nå.

Skjønner bare ikke helt hva de stikkingene og all denne mensmurringa skulle være godt for. Har ikke kjent noe særlig til noe som helst i dag da.

I dag har jeg kost meg på tur med gutten min, ryddet og ordnet og bakt og støvsuget. Hjelpes meg, det er mye å få orden på her. Nå har jeg bare kastet masse innpå rom, for å få det fint og ryddig til 17. mai. Elsker høytidsdager og ordne det koselig og fint! I morgen skal vi bare kose oss!

12 dpo
Det ble ikke noe januarbaby heller...

Men vi har kost oss og har en super 17. mai-feiring i nytt hus likevel!

Last edited:
PP7 - CD8

Da er vi i gang igjen med enda en prøveperiode. Og nå er jeg i rute sammen med mine beste venninne. Hun måtte ta en pause pga vaksine, så nå er vi i rute sammen igjen. Håper så inderlig at vi kan bli gravide sånn ca samtidig.

Krysser fingrene for en februarbaby!

CD 10

Nå kjører vi oppskriften til gynekologen min, samleie annen hver dag. Mer kan vi egentlig ikke gjøre med det. Resten må bare kroppen fikse.

En annen god venninne fortalte nettopp at hun også var gravid og ventet baby nr 3 i desember. Ikke planlagt der, mens vi inngikk det. Hehe. Jaja, sånn kan det gå. Hadde vært gøy å være litt gravid samtidig igjen. Hun fikk sin andre to mnd før jeg fikk min første, så hadde vært gøy om vi har enda et barn på samme alder. Bare synd de bor langt langt unna da.

Vel, jeg kjøpte noen andre typer eltester, da de var på tilbud. Vi får se hvordan de funker. Merkelig nok, var de der stavene billigere enn stripsene.

Og nå har vi kjøpt maling, så det er klart til å male stua. Og til helga må vi gjøre klart til visning i leiligheten vi har flyttet fra. Så vi må få tømt den og vasket der. Hjelpes meg, det finnes lite fritid. Men heldigvis er været helt fantastisk. To uker med sommer er vi så heldig å ha her nå, og jeg jobber i bhg, så jeg får vært masse ute på jobb.

Vedlegg

• IMG_20210526_233630.jpg
    IMG_20210526_233630.jpg
    724,9 KB · Visninger: 50
CD 12
Jeg tror jammen jeg har tidlig eggløsning denne syklusen.

Merket sexlyst rett etter mensen og det er uvanlig. Og fra og med i går har jeg hatt mye elslim. Jeg hadde skikkelig lyst i går, men det passet ikke akkurat da og da kvelden kom, var jeg så trøtt at jeg bare måtte sove. Men vi er innafor med annen hver dag. Heldigvis at vi startet tidlig, for det pleier vi heller ikke egentlig. Men har man lyst, så har man lyst.

Skal ta en til eltest senere i kveld.

Vedlegg

• IMG_20210528_150407.jpg
    IMG_20210528_150407.jpg
    217,5 KB · Visninger: 50
Tok en eveline test i kveld, pluss en sånn stav. Den staven er jeg litt usikker på, men Eveline sier maks!

Vedlegg

• Screenshot_20210529_003823_com.ixensor.lh.jpg
    Screenshot_20210529_003823_com.ixensor.lh.jpg
    300,3 KB · Visninger: 45
CD 13
Tydelige symptomer på eggløsning i dag. Vondt i høyre eggstokk. Og det er der jeg har en eggleder, så nå håper jeg! Masse elslim, myk og åpen livmortapp.

Og positiv eggløsningstest! Eveline sin viste også maks i dag.

I dag har vi malt ferdig strøk to av ene stua, og det ble så fint. Nå skal vi på grillings og kose oss.

Vedlegg

• IMG_20210529_150814.jpg
    IMG_20210529_150814.jpg
    162,1 KB · Visninger: 51
  • IMG_20210529_151542.jpg
    IMG_20210529_151542.jpg
    1,6 MB · Visninger: 47
Last edited:
CD14
Perfekt! I dag var testene svakere igjen, så da sier vi at egget kom i dag. Ikke så vondt i dag. Så i morgen blir det å starte å telle dpo.

Er litt sliten etter flytting og en gutt som har blitt forkjølet. Han har hatt elveblest i noen dager nå og slitt med kløe på natta og nå sliter han med tett og rennende nese og mye nysing. Så vi har sovet dårlig hele gjengen. Passer dårlig nå mens vi har mye p gjøre. Men vi overlever.

Vedlegg

• IMG_20210531_003937.jpg
    IMG_20210531_003937.jpg
    1,3 MB · Visninger: 42
Last edited:
PP7, 2 dpo
Bare for å være på den sikre siden, så kjører vi på annen hver dag i noen dager til. Da har vi iallefall prøvd.

I dag er det steikvarmt!!

Last edited:
3 dpo

Snodig at jeg allerede nå er 3 dpo, på dagen jeg pleier å ha eggløsning til vanlig.

Livmortappen har vært åpen frem til i dag. I kveld var den snurpet igjen. Og det merkes på hele innsiden der. Tørrere, trangere og livmortappen er også lengre opp og litt hardere. Typisk for endt eggløsning. Så da kan jeg med sikkerhet si at den er over. Så da er det bare å vente, da... Og det er jo ikke så gøy. Men vi har mye å gjøre i ventetiden her!

Her er det skikkelig sommer den uka her. Det er strand, bading, soling og vannlek hele dagen lang. Innimellom litt rydding og styr. Til helga er planen å male andre del av stua, så det er nok å være opptatt av!
I dag har jeg og gutten min kost oss skikkelig på stranda og badet masse i varme kulper. Vi har funnet masse krabber og flyndre og annet spennende.

4 dpo

Har ingen følelse for noe. Mensen? Baby? Vet ikke... Har bare kost meg i sola i dag og. Nå er jeg skikkelig sliten og trenger masse hvile. Men hvile, det kan vi ikke, for i morgen og helga blir det maling. Jaja, det blir dager der vi bare kan nyte til slutt! Håper på en fin fin premie helt til slutt da.

5 dpo
Ikke noe tegn til noe som helst enda. Er ganske så sliten bare, og litt småkvalm. Men tipper det er varmen og slitenheten.

Blir fint med helg nå, bortsett fra at vi skal male og det er steikvarmt i morgen også. Vil heller kose meg ute. Men det blir vel forhåpentligvis flere sommerdager!

6 dpo
Da var vi her igjen. Nesten halvveis til ikm. Har kjent så smått på litt mensmurring eller noe sånn i dag. Men det betyr ingenting, for det kjente jeg på i en uke før mens forrige syklus.

Livmortappen er høyt oppe, mykhard og lukket.

Jeg har vært ganske sliten i dag også. Har ikke tid til å hvile. Og litt småkvalm og luft i magen.

Last edited:
Heihei :hello Har nettopp laget min egen prøvedagbok, og ønsker selv å bli mer aktiv her inne. Kom over dagboka di, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har begynt å sjekke livmortappen min mer den siste tiden, så synes det er fint å se at du også gjør det så kan jeg sammenligne litt hehe.. Det så forresten veldig spennende ut med den Eveline-testen du bruker - vil du anbefale flere å prøve den typen? :) Gleder meg til å følge deg videre :Heartred

Heihei :hello Har nettopp laget min egen prøvedagbok, og ønsker selv å bli mer aktiv her inne. Kom over dagboka di, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har begynt å sjekke livmortappen min mer den siste tiden, så synes det er fint å se at du også gjør det så kan jeg sammenligne litt hehe.. Det så forresten veldig spennende ut med den Eveline-testen du bruker - vil du anbefale flere å prøve den typen? :) Gleder meg til å følge deg videre :Heartred
Så hyggelig å høre at noen vil følge dagboka mi. Jeg skriver her mest for min egen del. Veldig greit å se tilbake på tidligere sykluser og sammenligne.
Tja, jeg vet ikke med den eveline-testen. Den var grei å bruke. Tror kanskje den er mer sensitiv enn andre, for den viste maks i tre dager. Tok flere tester samtidig. Tror ikke jeg kommer til å bruke den flere ganger. Går nok for enkle strips. :)

7 dpo
Blenda test i morges. Følte meg helt mørbanka i kroppen i morges. Hadde så lite lyst å stå opp med fireåringen. Men etter en sen frokost kom svigermor og hentet han, så vi fikk male i fred. Mannen er syk, så det var bare jeg som malte, mens han sov. Jeg har malt i hele dag, kun pause for å spise mat. Jeg er så sliten. Ble så glad for at svigermor tilbød seg å ha guttungen til seg til i morgen. Da kan jeg sove litt ekstra i morgentidlig, for jeg starter sent på jobb.

Litt småkvalm i dag også. Var så sliten tidlig i dag at jeg bare gråt. Men jeg fikk da malt ganske mye i dag likevel. Gledes sånn til det blir ferdig. Også håper og ønsker jeg så veldig at jeg skal bli gravid snart. Det er jo ganske slitsomt det også. Jeg er litt lei meg for at det tar så lang tid.

Livmortappen er fortsatt ganske høyt oppe, hardmyk og lukket.

Back
Topp