Prøve på siste baby i søskenflokken

Og der fikk jeg enda en blødning :( Kjente at det ble vått i trusa, og kjente etter med fingeren.. og det var blod! Ikke noen hyggelig opplevelse:sorry: Satte meg på do og det rant et par dråper lyserød blod... Kom heldigvis ingen klumper eller noe.. har heller ingen smerter foreløpig.. men liker dette overhodet ikke. Ringte legevakta og de ba meg om å ikke tenke på det og å prøve å slappe av.. ja, jøss! Det er jo veldig enkelt :banghead: Jeg vil så gjerne komme inn og finne ut av hvor blødningen kommer ifra. Dette tærer veldig på altså. Begynner å miste håpet om at dette skal gå bra :( Hvis jeg mister så vil jeg bare ha det overstått fortest mulig, for dette her er altså så belastende å stå i at jeg har ikke ord...
Huff ikke kjekt når det er slik. Krysser fingrene for at det er helt uskyldig! Men tungt gå i uvissheten. Styrke klemmer sendes din vei :Heartred
 
Og der fikk jeg enda en blødning :( Kjente at det ble vått i trusa, og kjente etter med fingeren.. og det var blod! Ikke noen hyggelig opplevelse:sorry: Satte meg på do og det rant et par dråper lyserød blod... Kom heldigvis ingen klumper eller noe.. har heller ingen smerter foreløpig.. men liker dette overhodet ikke. Ringte legevakta og de ba meg om å ikke tenke på det og å prøve å slappe av.. ja, jøss! Det er jo veldig enkelt :banghead: Jeg vil så gjerne komme inn og finne ut av hvor blødningen kommer ifra. Dette tærer veldig på altså. Begynner å miste håpet om at dette skal gå bra :( Hvis jeg mister så vil jeg bare ha det overstått fortest mulig, for dette her er altså så belastende å stå i at jeg har ikke ord...
Sender over masse positive tenker og energi :Heartred Håper du får komme inn asap, da det nok ikke hjelper med noe særlig annet for at du skal slappe av. Det kan sikker være mange helt ufarlige ting som er grunnen :Heartpink
 
Masse klemmer! Ring fastlegen imorgen du, og få henvi til gyn
 
6+2
Tusen takk for gode ord alle sammen :Heartred Dere er så flinke til å trøste og oppmuntre meg, og det hjelper mye mer enn dere tror. Selv om jeg ikke kjenner dere så tar jeg til meg hvert ord dere skriver til meg:Heartred

Dette er jammen ikke noen morsom situasjon å være i. Har ikke blødd noe mer idag heldigvis, bare litt små spotting som «vanlig». Sikkert rester fra igår :shifty: Har vært hos legen allerede og fått time hos gyn 14.15. Så det blir spennende å finne ut av om jeg aborterer eller om det er noe der ennå. Hadde jo tre blødninger med lillemor og det gikk bra, så drømmen er at det er de samme årsakene til blødning denne gangen. Håper det er uskyldig og at spiren ennå er der :Heartred Hvis det viser seg at det ikke er liv, så skal jeg kjøpe meg en god flaske vin og en stor sjokolade å trøste meg med ikveld for å si det sånn. Men håper såklart at jeg slipper det!
 
Vi heier og tenker på deg. Bra du fikk time så raskt! Krysser fingrene for at det er det samme som med lillemor, noen blør jo i svangerskapet, andre ikke.
 
Nå er vi akkurat ferdig hos gyn. Var så nervøs at jeg kunne ha tisset på meg :hilarious::wideyed: Men jammen fant vi ikke et lite embryo med hjerteslag:Heartred:Heartred:Heartred Ut ifra hva gynekologen kunne se så hadde jeg mest sannsynlig sprukket et blodkar og det var ingen blod i livmoren som ville ut. Så det er et godt tegn. Jeg er såååå lettet og glad :wav Siden jeg er en såpass bekymret som person, så ville gyn sette opp en ny time til meg om to-tre uker. Kjenner at det er helt greit. Trenger bekreftelse på at alt står bra til når man sliter med blødninger og spotting. Ååh Gud, jeg er så sykt glad og lettet. Var helt magisk å se hjertet som slo:love7 Ble satt tilbake til 6+0. Så da går jeg ut ifra dette nå :)
 
Hurra! Så godt å høre at alt stod bra til med spiren!
 
Ååå så godt å lese at alt stod bra til! Gratulerer med å ha sett et lite hjerte slå❤️
 
Så gode nyheter!!
 
Nå er vi akkurat ferdig hos gyn. Var så nervøs at jeg kunne ha tisset på meg :hilarious::wideyed: Men jammen fant vi ikke et lite embryo med hjerteslag:Heartred:Heartred:Heartred Ut ifra hva gynekologen kunne se så hadde jeg mest sannsynlig sprukket et blodkar og det var ingen blod i livmoren som ville ut. Så det er et godt tegn. Jeg er såååå lettet og glad :wav Siden jeg er en såpass bekymret som person, så ville gyn sette opp en ny time til meg om to-tre uker. Kjenner at det er helt greit. Trenger bekreftelse på at alt står bra til når man sliter med blødninger og spotting. Ååh Gud, jeg er så sykt glad og lettet. Var helt magisk å se hjertet som slo:love7 Ble satt tilbake til 6+0. Så da går jeg ut ifra dette nå :)
Fantastiske nyheter! Så glad på deres vegne :shy:
 
6+1

Da skjedde det igjen... enda en blødning helt ut av det blå :banghead: Kan liksom ikke dra å ta en UL etter hver blødning jeg har, så skal forsøke å ikke frike ut denne gangen. Har ingen smerter og det kom ingen klumper. Det blødde på samme måte som sist. Så jeg håper det bare er et sprukket blodkar eller noe slikt igjen. Kommer ikke til å slå meg til ro med denne graviditeten før blødningene gir seg og jeg får en ny UL. Selv om vi så et bankende hjerte igår, så blir jeg jo redd når jeg blør igjen. Herregud dette tar på! Berg -og dalbane Deluxe...
 
Ser på helsenorge at jeg har fått ny time til TUL når jeg er 8+5. Hvis jeg fortsetter å blø sånn som jeg gjorde ista så er sjansen der for at jeg kommer til å be om at de sjekker stå’a før det... Men om ikke så skal jeg forsøke å slå meg til ro med at det blir neste UL:Heartred Håper virkelig disse blødningene gir seg, for uansett hvor mye jeg forsøker å ikke la det gå inn på meg så gjør det det. Og uansett hvor mye jeg prøver å ikke tenke på dette eller å ikke bekymre meg, så er det omtrent alt jeg klarer å tenke på. Det er virkelig altoppslukende. Men det er kanskje ikke så rart at alt blir ekstra forsterket med alle disse hormonene som herjer i kroppen. Måtte alt strevet og alle bekymringene være verdt det tilslutt :Heartred
 
Sender over masse klemmer!
 
Ser på helsenorge at jeg har fått ny time til TUL når jeg er 8+5. Hvis jeg fortsetter å blø sånn som jeg gjorde ista så er sjansen der for at jeg kommer til å be om at de sjekker stå’a før det... Men om ikke så skal jeg forsøke å slå meg til ro med at det blir neste UL:Heartred Håper virkelig disse blødningene gir seg, for uansett hvor mye jeg forsøker å ikke la det gå inn på meg så gjør det det. Og uansett hvor mye jeg prøver å ikke tenke på dette eller å ikke bekymre meg, så er det omtrent alt jeg klarer å tenke på. Det er virkelig altoppslukende. Men det er kanskje ikke så rart at alt blir ekstra forsterket med alle disse hormonene som herjer i kroppen. Måtte alt strevet og alle bekymringene være verdt det tilslutt :Heartred
Jeg forstår deg kjempe godt. Hvordan kan man ikke tenke på noe annet? Jeg håper det gir seg :Heartpink
 
6+2

God morgen :) Fikk faktisk sove ganske godt inatt, så idag føler jeg meg i fin form bortsett fra at jeg er kvalm da. Har ikke blødd mer etter den blødningen igår (heldigvis), så antar at jeg fortsatt er gravid. Prøver å minne meg på at til tross for mye spotting og 3 blødninger hittil, så kunne ikke gyn se at det kom fra livmoren etter de to første blødningene. Jeg har heldigvis ikke blødd kraftig og med klumper. Ikke har jeg smerter heller, så da må jeg nesten bare håpe at alt er bra. Det blir noen spennende og nervepirrende uker frem til neste TUL. Håper dette svangerskapet varer og at vi får møte den lille spiren vår til sommeren :Heartred Hadde vært så koselig å gå julen i møte med baby i magen. Vi har delt nyheten med våre nærmeste fordi jeg er så dårlig til tider at det er umulig å skjule. Men venner og bekjente har ikke fått vite noe ennå, så har et håp om at vi kan fortelle det til jul :Heartred Krysser alt jeg kan for at spiren fortsetter å leve og er frisk og fin!
 
7+0

Heisann :) Nå er det noen dager siden forrige oppdatering. Har fulgt med på forumet, men har ikke hatt overskudd til å skrive noe her inne i dagboken. Formen går veldig opp og ned. Jeg er mye trøtt og sliten. Sliter med at jeg har skikkelig ulvehunger, men samtidig er super kvalm :hilarious::hungover: Tar det som et godt tegn at jeg har masse symptomer. Har fortsatt brun spotting hver dag da, men nå er det over en uke siden forrige friske blødning, og det er iallefall en bedre følelse enn å blø friskt. Har klart å slappe litt mer av de siste dagene og har slått meg til ro med at blødningene ikke kom fra livmor. Så håper virkelig vi får en hyggelig overraskelse og at det enda er liv ved neste ul 8+5:Heartred
 
Det sies jo at kvalme er ett godt tegn! Så håper for deg :)
 
7+1:Heartred

God formiddag :)

Jeg har lagt lillemor ut i vognen til en dupp, så da titter jeg innom dagboken en liten tur.

For en tid vi lever i :wideyed: Corona, Trump og økt terrortrussel. Så surrealistisk at vi skal oppleve dette. Er heldigvis ikke noe vanskelig for meg å følge regjeringens råd om holde meg hjemme, for jeg er stort sett hjemme hver dag uansett. Og jeg trives i mitt eget selskap, så skal nok takle å ikke møte andre folk. Prøver å ukeshandle slik at jeg slipper så mange turer på butikken, og når jeg ellers skal handle andre ting så handler jeg det tidlig om morningen når det er lite folk på butikkene. Men sitter her og vurderer å kjøpe digitale gavekort for å slippe julegaveshopping blant masse stressa folk. Vil jo helst ikke bli syk selv eller smitte noen. Herregud vi skal være så glade den dagen denne pandemien er over og det blir historie:Heartred

Ellers har jeg spottet veldig lite idag, og det en en god følelse. Kanskje det begynner å avta litt nå? Det hadde vært deilig. Er så slitsomt og vanskelig å ikke bekymre seg når man spotter hver dag. I forrige graviditet ga blødningene og spottingen seg omkring uke 10. Så krysser fingrene for at det skjer denne gangen og:Heartred Av andre symptomer er jeg fortsatt veldig trøtt, og kvalmen kommer og går. Og sulten er til tider intens. Har hatt lyst på pinnekjøtt i flere dager. Drømmer om det og tenker på det hele tiden. Heldigvis har vi blitt invitert på middag hos foreldrene mine på lørdag, med pinnekjøtt på menyen!! Wohoo, det ser jeg frem til. Håper bare jeg klarer å få det ned :hilarious: Det er jammen ikke enkelt å være både sulten og kvalm samtidig :yuck::hilarious:
 
7+3

God morgen :)
Igår ble det tidlig kveld på meg, for jeg var så sinnsykt kvalm og trøtt. Derfor er det ekstra deilig at formen føles litt bedre ut idag :) Er enda trøtt, men kvalmen er ikke like intens. Har gledet meg som en unge til middag hos mamma og pappa idag. De skal servere pinnekjøtt med godt tilbehør. Jeg får vann i munnen bare av å tenke på det. Men... så har 9-åringen i huset blitt forkjølet over natten og mistet smak -og luktesansen. Så det spøker vel for en corona test :/ Og da blir det jo ikke aktuelt å dra til dem på middag :arghh: Får lyst til å gråte, for jeg har hatt lyst på pinnekjøtt i mange dager nå. Hvis vi ikke får dratt så tror jeg mamma blir nødt til å sette mat ut på trappa til oss. Syns såklart mest synd i gullet mitt som er syk :Heartred:Heartred Men det er kjipt å være gravid og ha sååå lyst på noe i mange dager, også får man det kanskje ikke på grunn av noe sånt :shifty: Dumme pandemi!!
 
Back
Topp