Permisjons-søknad

må jobben skrive bekreftelse på ferie i et eget skriv? eller fyller de dette ut når de sender inn inntektsopplysnings skjema tingen?

Det stod hvertfall når jeg skal ha ferie på skjema om inntektsopplysninger hos meg.
Fikk ikke en egen bekreftelse for ferien.
Men du kan jo høre med arbeidsplassen.

Fikk beskjed fra Nav om søknaden min i dag.
De godkjente ikke bekreftelse fra jordmor 26+2 [emoji849]
De trenger bekreftelse ETTER fullgått uke 26 i svangerskapet står det i beskjeden dems.
Jeg trodde jo man var i svangerskapsuke 27 når en var 26+2. I tillegg står det jo at man ikke kan søke før uke 26, da går man jo ut ifra at 26+2 blir godkjent?
NAV ass! [emoji19]

De trenger bekreftelse ETTER fullgått uke 26 i svangerskapet står det i beskjeden dems.
Jeg trodde jo man var i svangerskapsuke 27 når en var 26+2. I tillegg står det jo at man ikke kan søke før uke 26, da går man jo ut ifra at 26+2 blir godkjent?
NAV ass! [emoji19]

Ja, 26+0 er jo 26 fullgåtte uker :rolleyes: Det var noe sånt jeg var redd for at skulle skje, derfor tenkte jeg at om jeg fikk etter 27+0 burde det være safe. Men det burde jo være helt unødvendig.

Chattet du ikke til og med med de ang. dette?

Ja, 26+0 er jo 26 fullgåtte uker :rolleyes: Det var noe sånt jeg var redd for at skulle skje, derfor tenkte jeg at om jeg fikk etter 27+0 burde det være safe. Men det burde jo være helt unødvendig.

Chattet du ikke til og med med de ang. dette?

Da er vi enige [emoji1360]
Jo, og jeg skrev spesifikt i søknaden at jeg hadde chattet med dem og fikk beskjed om å gjøre det sånn... [emoji19] Blir så oppgitt på det der systemet ass! Men nå skal jeg til fastlegen på mandag for glukosetest, så skal be om ny bekreftelse da....

NAV ass! [emoji19]

Kan tenke meg det sitter en behandler som ikke helt har full peiling på svangerskap.
Du har jo gått 26 fulle uker :hungover:
:yuck:

Kan tenke meg det sitter en behandler som ikke helt har full peiling på svangerskap.
Du har jo gått 26 fulle uker :hungover:
:yuck:

Det er min tanke også. Tipper fastlegen min blir skikkelig imponert over nav på mandag [emoji849]

Det er min tanke også. Tipper fastlegen min blir skikkelig imponert over nav på mandag [emoji849]

Fastlegen min sa vi måtte vente til uke 28 (dvs 27+0), ellers ville ikke nav godta den. Så er tydeligvis litt forskjellig informasjon ute å går (evt. han har opplevd å måtte skrive ny tidligere)...

Når må man søke da? Senest innen?
Jeg drøyer det å drøyer det fordi jeg synes det er så pes![emoji23]

Når må man søke da? Senest innen?
Jeg drøyer det å drøyer det fordi jeg synes det er så pes![emoji23]

Det er 12 ukers behandlingstid i Akershus så du burde vel egentlig gjøre det snart :) For min del er det jo bare litt over 7 uker til permisjon så jeg var for sent ute, men når man må være 27+0 for å kunne søke og legen min ikke kunne gi meg terminbekreftelse før 27+6 så går det ikke opp uansett.

må jobben skrive bekreftelse på ferie i et eget skriv? eller fyller de dette ut når de sender inn inntektsopplysnings skjema tingen?

Skal du ta ut ferie i permisjonstiden din, må arbeidsgiver skive en egen bekreftelse på dette som enten du eller arbeidsgiver sender inn. Jeg fikk arbeidsgiver til å skrive, så sender jeg den inn selv ilag med terminbekreftelsen.

De fleste har kanskje søkt nå? Hvordan synes dere det gikk? Hvilken dekningsgrad gikk dere for? :)

Har ikke søkt enda her. Må få bekreftelse av jm først og skal ikke til henne før neste uke;) Men har forstått det sånn at det ikke er så lang behandlingstid her;)

God påminnelse, jeg begynte tidligere i uken.
Men ble litt stopp med termin dato. Ble så usikker på om jeg skulle skrive "naturlig" eller på keisersnitt.
Det må jo bli siste, så jeg får bare bli ferdig med det.
Vi tar 100% for å få mest penger, også tar jeg ulønnet permisjon :)

De fleste har kanskje søkt nå? Hvordan synes dere det gikk? Hvilken dekningsgrad gikk dere for? :)

God påminnelse [emoji5][emoji1360]

Vi gikk for 80% dekningsgrad og er fornøyd med det valget.

Sånn ellers er jeg skuffa over at nav ikke godkjente bekreftelsen fra jordmor i uke 26+2, men nå har jeg ettersendt en ny bekreftelse så regner med at det ikke blir noe mer krøll.

Men ble litt stopp med termin dato. Ble så usikker på om jeg skulle skrive "naturlig" eller på keisersnitt.

Har du fått dato for keisersnitt?
Da ville jeg skrevet dato for keisersnitt, og så informert om når original termindato er der du kan skrive tilleggsinfo. Tror jeg hvertfall. Skjønner det var litt vanskelig. Men barnet blir jo født når du tar keisersnitt.

Jeg fikk beskjed om å skrive termindato, ikke ks dato av jm.

Har du fått dato for keisersnitt?
Da ville jeg skrevet dato for keisersnitt, og så informert om når original termindato er der du kan skrive tilleggsinfo. Tror jeg hvertfall. Skjønner det var litt vanskelig. Men barnet blir jo født når du tar keisersnitt.

Ja, det er det jeg også tenker.
Jeg vil jo gjerne ha de tre ukene før ks også ettersom det er uke man ikke får tilbake uansett..

Back
Topp