Permisjons-søknad

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Flere som har begynt å fylle ut skjemaveldet eller? [emoji28]
Har fått papirene fra jobben og jordmor, og begynte å fylle ut i dag. Sååååå mye å gå gjennom altså [emoji55]
 
Jeg skal gjøre det denne uken :) Sendte søknaden til jobben i midten av forrige uke så tenkte å gi de noen dager på å sende inn inntektsopplysningene først.
 
Jeg skal gjøre det denne uken :) Sendte søknaden til jobben i midten av forrige uke så tenkte å gi de noen dager på å sende inn inntektsopplysningene først.

Jeg fikk skjemaet med inntektsopplysninger av jobben i dag, så sender den selv med søknaden [emoji1360]
Det var på hengende håret [emoji28] økonomiansvarlig drar på ferie denne uken her.
 
En ting jeg ikke skjønte var at da jeg tastet inn dato for når jordmor har stadfestet termin, mente NAVs skjema at jeg ikke enda var i uke 26, mens jm skrev jeg er i uke 26+2 den dagen. Huker jeg av på dagen etter blir det godkjent av nav, men da "lyver" jeg jo [emoji849] sukk!! Ikke min skyld at nav sin beregning av hvor langt jeg er på vei, ikke samsvarer med jordmor, ahus, riksen og alle terminkalkulatorene på nett... [emoji19]
 
Jeg fikk skjemaet med inntektsopplysninger av jobben i dag, så sender den selv med søknaden [emoji1360]
Det var på hengende håret [emoji28] økonomiansvarlig drar på ferie denne uken her.

Jeg jobber i et stoort firma som sender x antall slike hver måned så jeg gir de en sjanse :hilarious: Men greit å få det selv, da, og bra du fikk det før økonomiansvarlig dro på ferie! :)
 
Jeg var innen og kikket på den elektroniske søknaden nå og det var egentlig mye enklere enn jeg så for meg. Det som blir spennende er hvor lang tid NAV skal bruke på å behandle den og om jobben sender det de skal :hilarious:
 
Jeg jobber i et stoort firma som sender x antall slike hver måned så jeg gir de en sjanse :hilarious: Men greit å få det selv, da, og bra du fikk det før økonomiansvarlig dro på ferie! :)

Haha! [emoji1] Ja da har de nok peiling! [emoji6][emoji1360]
 
Jeg var innen og kikket på den elektroniske søknaden nå og det var egentlig mye enklere enn jeg så for meg. Det som blir spennende er hvor lang tid NAV skal bruke på å behandle den og om jobben sender det de skal :hilarious:

Ja, i utgangspunktet er det greit nok å fylle ut. Men jeg skulle plassere en ferie midt inni der, og da ble det litt hjernetrim [emoji28] Også var det de tvillingukene som plutselig var koblet sammen med fellesperioden, så jeg måtte liksom frigjøre den så sambo får den, og det var litt klønete... men fikk det til!
Nå må jeg bare høre med nav om jeg kan skrive en dag senere på bekreftelsen fra jm så den går gjennom. Ellers må jeg jo få ett nytt skriv fra jm med ny dato [emoji53]

Betaler jobben lønna gjennom permisjonen din eller får du fra nav?
 
Får ikke noe fra JM før jeg er i uke 28 [emoji47]
så må orientere oss før den tid sånn at det ikke går for lang tid.
Har fått skjema fra jobben og de skulle sende inn det. Ellers tenker jeg å ta ut ferie etter permisjonen og far skal ta 10 uker etter det :)
 
En ting jeg ikke skjønte var at da jeg tastet inn dato for når jordmor har stadfestet termin, mente NAVs skjema at jeg ikke enda var i uke 26, mens jm skrev jeg er i uke 26+2 den dagen. Huker jeg av på dagen etter blir det godkjent av nav, men da "lyver" jeg jo [emoji849] sukk!! Ikke min skyld at nav sin beregning av hvor langt jeg er på vei, ikke samsvarer med jordmor, ahus, riksen og alle terminkalkulatorene på nett... [emoji19]

Man må være 26+3 for at nav skal godkjenne det. De regner forskjellig, noe som er veldig dumt!
 
Får ikke noe fra JM før jeg er i uke 28 [emoji47]
så må orientere oss før den tid sånn at det ikke går for lang tid.
Har fått skjema fra jobben og de skulle sende inn det. Ellers tenker jeg å ta ut ferie etter permisjonen og far skal ta 10 uker etter det :)

Jeg fikk heller ikke før jeg var 27+6, fordi jeg allerede hadde svangerskapskontroll. Legen ville ikke sette opp egen time til det. Men det ordner seg nok :)

Ja, i utgangspunktet er det greit nok å fylle ut. Men jeg skulle plassere en ferie midt inni der, og da ble det litt hjernetrim [emoji28] Også var det de tvillingukene som plutselig var koblet sammen med fellesperioden, så jeg måtte liksom frigjøre den så sambo får den, og det var litt klønete... men fikk det til!
Nå må jeg bare høre med nav om jeg kan skrive en dag senere på bekreftelsen fra jm så den går gjennom. Ellers må jeg jo få ett nytt skriv fra jm med ny dato [emoji53]

Betaler jobben lønna gjennom permisjonen din eller får du fra nav?

Ja, da skjønner jeg :hilarious: Jeg tar ferien etter permisjonen så da ble det litt enklere, og vi får jo bare én.

Jeg får fra NAV. Det hadde vært lettere å bare fått fra jobben, men, det går vel greit. Du da?
 
Får ikke noe fra JM før jeg er i uke 28 [emoji47]
så må orientere oss før den tid sånn at det ikke går for lang tid.
Har fått skjema fra jobben og de skulle sende inn det. Ellers tenker jeg å ta ut ferie etter permisjonen og far skal ta 10 uker etter det :)

Kjedelig å vente så lenge da... hadde hun ikke ledig time før det?
 
Ja, da skjønner jeg :hilarious: Jeg tar ferien etter permisjonen så da ble det litt enklere, og vi får jo bare én.

Jeg får fra NAV. Det hadde vært lettere å bare fått fra jobben, men, det går vel greit. Du da?

Jeg tar ferien i juni, for da får jeg feriepenger fra jobben uansett. Det var det økonomisjefen anbefalte [emoji1360] også er permisjonen da ferdig 30. November og jeg har igjen en ferieuke til jul [emoji16]
Fornøyd med den.
Er heldig og får lønn fra jobben jeg. Deilig at hvertfall det forblir det samme. Men som du sier, det funker vel greit å få fra nav og.
 
Kjedelig å vente så lenge da... hadde hun ikke ledig time før det?

Var der i dag :) så er vel greit nok sikkert! Skal skrive farsskapserklæring da også! :) og gå igjennom en perm ang nav :p Hehe :)
Men kjedelig er det!
Hun sa til meg at siden jeg var gravid kunne jeg planlegge inn egenmeldinger før permisjon, som hos oss er 8 dager. Da blir det jo bare et par mnd igjen til permisjon da:p Har noen feriedager og timer å ta av også :)
 
Jeg skal sende inn i løpet av fredagen tenker jeg, skal til jordmor på torsdag, og er da i følge UL-termin 26+1, må da være greit? Jeg har lest at de skal ha bekreftelse på fullgåtte 26 uker, og det er jo 26+1 ;) Eller så vet jeg faktisk ikke om jeg må sende inn inntektsopplysinger selv, eller om jobben gjør det. Må høre med personal :)
 
Er begynt så smått å tenke. Men kan ikke sende inn før i neste uke.
Synes det er så vanlig å finne alle datoene som skal inn.

Hvorfor kunne ikke NAV hatt en slik foreldrepenge-kalkulator som regner datoene for oss :p
 
Back
Topp