Permisjons-søknad

Jeg har den fra før. Ser sånn her ut. Veldig kjekk for å regne ut! Men finner den heller ikke i AppStore nå... [emoji849]
dbe3085ad60c4409e2dd1ae8c93d286e.png

Ikke jeg heller. Så rart..

Prøv en av disse? https://tjenester.nav.no/foreldrepe...eldrepengeveileder=umevHGWVTjTHR84GLQ7iiGWE?0

http://www.smartepenger.no/kalkulatorer/1679-foreldrepengerkalkulator

En ting jeg ikke skjønte var at da jeg tastet inn dato for når jordmor har stadfestet termin, mente NAVs skjema at jeg ikke enda var i uke 26, mens jm skrev jeg er i uke 26+2 den dagen. Huker jeg av på dagen etter blir det godkjent av nav, men da "lyver" jeg jo [emoji849] sukk!! Ikke min skyld at nav sin beregning av hvor langt jeg er på vei, ikke samsvarer med jordmor, ahus, riksen og alle terminkalkulatorene på nett... [emoji19]

Man må være 26+3 for at nav skal godkjenne det. De regner forskjellig, noe som er veldig dumt!

Jeg skal sende inn i løpet av fredagen tenker jeg, skal til jordmor på torsdag, og er da i følge UL-termin 26+1, må da være greit? Jeg har lest at de skal ha bekreftelse på fullgåtte 26 uker, og det er jo 26+1 :)

Vel... jeg var jo i uke 26+2 da jeg var hos jordmor, og det går tydeligvis ikke på nav-skjemaet.

Kanskje jeg kan få jordmor til å datere litt senere? :p

Nå har jeg chattet med nav. Fikk til svar at det var en feil i skjemaet hos dem. Jeg spurte om jeg kunne registrere dagen etter sånn at det går gjennom, og det kunne jeg, bare må forklare det i "tilleggsopplysninger" :)
Så da satser jeg på at det går greit [emoji1360]

Nå har jeg chattet med nav. Fikk til svar at det var en feil i skjemaet hos dem. Jeg spurte om jeg kunne registrere dagen etter sånn at det går gjennom, og det kunne jeg, bare må forklare det i "tilleggsopplysninger" :)
Så da satser jeg på at det går greit [emoji1360]

Så bra :)

Stress. Blæ.

Får bekreftelse hos jordmor når jeg er 28+3, så skal sende inn da. Mye å holde styr på..

Da har jeg fått sett på løsninger her i gården hvertfall:

Perm før fødsel (3 uker),
mødrekvote (6 uker),
perm del 1 (15 uker),
ferie mor (4 uker),
perm del 2 (7 uker),
pappaperm del 1 (5 uker),
fars ferie (5 uker),
pappaperm del 2 (5 uker),
ferie mor (1 uke),
perm (15 uker)

Om NAV syns dette er greit da selvsagt. Jeg går tilbake i jobb når far tar ut pappaperm og ferie.
Hva tror dere?

Er begynt så smått å tenke. Men kan ikke sende inn før i neste uke.
Synes det er så vanlig å finne alle datoene som skal inn.

Hvorfor kunne ikke NAV hatt en slik foreldrepenge-kalkulator som regner datoene for oss :p

Helt enig! Syns også de kunne hatt det :hilarious:
Blir helt forvirret av disse datoene og papirene.. Har begynt å se på det, har fortsatt litt tid på meg, men kjenner jeg trenger den tiden til å forstå alt dette o_O

mødrekvote (6 uker),
perm del 1 (15 uker),
ferie mor (4 uker),
perm del 2 (7 uker),
fars ferie (5 uker),
ferie mor (1 uke),
perm (15 uker)

Om NAV syns dette er greit da selvsagt. Jeg går tilbake i jobb når far tar ut pappaperm og ferie.
Hva tror dere?

Uten å ha regnet på alt sammen, så la jeg bare merke til at du skrev 6 uker mødrekvote. Er det ikke 10 uker til mor?

mødrekvote (6 uker),
perm del 1 (15 uker),
ferie mor (4 uker),
perm del 2 (7 uker),
fars ferie (5 uker),
ferie mor (1 uke),
perm (15 uker)

Hva tror dere?

Skal i gang med søknad selv om to uker (førstegangs) men lurte på en ting. Er det en grunn til at man deler opp permisjonen og har ferie innimellom? Hadde det ikke vært bedre å ta den på slutten så slipper man det? [emoji4]

Uten å ha regnet på alt sammen, så la jeg bare merke til at du skrev 6 uker mødrekvote. Er det ikke 10 uker til mor?
Er ikke de tre ukene før fødsel en del av den?

Skal i gang med søknad selv om to uker (førstegangs) men lurte på en ting. Er det en grunn til at man deler opp permisjonen og har ferie innimellom? Hadde det ikke vært bedre å ta den på slutten så slipper man det? [emoji4]
Du kan sikkert det, men jeg har valgt å ta ferie når jeg får utbetalt feriepenger:) Far må ta sin ferie i permisjon, ellers mister vi resten av fellesperioden etterpå, om jeg har forstått rett.

Jeg tar ferie etter permisjonen. Men får jo pengene i juni.
Far tar vel tre uker i sommer sammen med oss og de siste to etter sin periode. Vil jeg tro :) er så mye papir for å få ferie i permisjonen

Jeg tar ferie i juni fordi vi uansett får feriepenger i juni av jobben.

Så istedenfor at jeg får utbetalt dobbelt opp med både feriepenger + permisjonspenger i juni og ingenting i november, så tar jeg ferie i juni og får fortsatt permisjonspenger ut november.

Sjekka hos meg, og er bare jeg som skrev feil istad;)
b98c593746085d87d11c5ed6363e68ec.jpg

Jeg tar ferie etter permisjonen. Men får jo pengene i juni.
Far tar vel tre uker i sommer sammen med oss og de siste to etter sin periode. Vil jeg tro :) er så mye papir for å få ferie i permisjonen

Samme her, det var mye enklere sånn :)

Du kan sikkert det, men jeg har valgt å ta ferie når jeg får utbetalt feriepenger:) Far må ta sin ferie i permisjon, ellers mister vi resten av fellesperioden etterpå, om jeg har forstått rett.

Det skjønte jeg ikke... at far må ta ferie i permisjonen sin for å ikke miste siste rest av fellesperioden?

Ahh, takk for svar! [emoji4] Da skjønner jeg hvorfor du deler opp din periode.

På min jobb tar alle fedrene (jobber med bare menn) ferie enten før eller etter sin permisjon uten problem ihvertfall, så trodde ikke det skulle ha noe å si...

Det skjønte jeg ikke... at far må ta ferie i permisjonen sin for å ikke miste siste rest av fellesperioden?
Ja, fordi pappapermen skal være midt i fellespeioden. Var i hvertfall NAV-chatten mente? Skal undersøke litt nærmere.

Back
Topp