Permisjons-søknad

Ahh, takk for svar! [emoji4] Da skjønner jeg hvorfor du deler opp din periode.

På min jobb tar alle fedrene (jobber med bare menn) ferie enten før eller etter sin permisjon uten problem ihvertfall, så trodde ikke det skulle ha noe å si...
Ja, men de tar sikkert pappaperm etter fellesperioden?:) Vi skal ha den midt i. Men kan jo hende det gå uansett:)

Ja, fordi pappapermen skal være midt i fellespeioden. Var i hvertfall NAV-chatten mente? Skal undersøke litt nærmere.

Åja! Vi tar pappapermen rett etter fellesperioden så har ikke den problemstillingen. Hvis de sa det på chatten så stemmer det sikkert [emoji5][emoji1360]

Åja! Vi tar pappapermen rett etter fellesperioden så har ikke den problemstillingen. Hvis de sa det på chatten så stemmer det sikkert [emoji5][emoji1360]
Skal høre mer med NAV så blir jeg sikker [emoji14]

Skal gjøre dette på fredag tenkte jeg. Men, eeeeh hva er fellesperioden? Håper ikke dette blir dritstress :sorry:

Skal gjøre dette på fredag tenkte jeg. Men, eeeeh hva er fellesperioden? Håper ikke dette blir dritstress :sorry:
Fellesperioden er de ukene som blir igjen når de 3 ukene før termin og 10 uker fedrekvote og 10 uker mødrekvote er trukket fra. Fellesperioden blir dermed på 26 uker eller 36 uker, avhengig av om dere har valgt 100 prosent eller 80 prosent dekningsgrad. Hvis fødselen skjer etter termindato, trekkes disse dagene av fellesperioden. Resten av fellesperioden kan dere dele som dere ønsker.

Hvis far skal ta ut hele eller deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet.

Fra NAV sine sider:)

Husk at alle mikser dere søker om, må det ekstra papirer til for. Skal du feks ha feire i permisjonen må du ha bekreftelse på det. Skal du i jobb noen uker, må du ha bekreftelse på det OG far må ha.

Det er helt sjukt.

Det enkle er faktisk det beste! Så slipper man så mye pes.

Jeg synes egentlig prosessen gikk ganske smertefritt (ehm... hvis ikke det betyr at jeg har gjort noe galt??? :wideyed:)

Sendte HR på jobben en midlertidig søknad med estimerte datoer for noen uker siden, og basert på det hadde de allerede sendt inn informasjon om min lønn og krav på tilbakebetaling av mine permisjonspenger til dem, så plutselig fikk jeg purring fra NAV om at de ventet på søknaden min... FØR UKE 26! Da ble jeg litt irritert faktisk, for det er deres egne frister, og jeg er alltid kjempenøye med frister og å få sendt inn i GOOOD tid.

Anyway, fikk endelig bekreftet termin fra jordmor i går i uke 26, så da fylte jeg ut skjemaet elektronisk på nettsiden, og var ferdig på kort tid. Huket bare av for at andre skulle sende inn lønnsbekreftelse osv, siden det allerede var gjort.

Nå skal Mannen ta sin del av permisjonen etter min, og jeg tar ferieperioden rett etter permisjonsperioden, så kanskje det gjorde det lettere enn for andre.

Så nå krysser jeg fingrene for at det faktisk var så greit som jeg fikk inntrykk av. :smiley-angelic001

Jeg synes egentlig prosessen gikk ganske smertefritt (ehm... hvis ikke det betyr at jeg har gjort noe galt??? :wideyed:)

Sendte HR på jobben en midlertidig søknad med estimerte datoer for noen uker siden, og basert på det hadde de allerede sendt inn informasjon om min lønn og krav på tilbakebetaling av mine permisjonspenger til dem, så plutselig fikk jeg purring fra NAV om at de ventet på søknaden min... FØR UKE 26! Da ble jeg litt irritert faktisk, for det er deres egne frister, og jeg er alltid kjempenøye med frister og å få sendt inn i GOOOD tid.

Anyway, fikk endelig bekreftet termin fra jordmor i går i uke 26, så da fylte jeg ut skjemaet elektronisk på nettsiden, og var ferdig på kort tid. Huket bare av for at andre skulle sende inn lønnsbekreftelse osv, siden det allerede var gjort.

Nå skal Mannen ta sin del av permisjonen etter min, og jeg tar ferieperioden rett etter permisjonsperioden, så kanskje det gjorde det lettere enn for andre.

Så nå krysser jeg fingrene for at det faktisk var så greit som jeg fikk inntrykk av. :smiley-angelic001

Samme her :) Jeg har ikke fått bekreftet at jobben har sendt inn det de skal ennå, da, men selve søknaden og sånn synes jeg gikk overraskende greit. Jeg har jo hørt om hvor tungvint dette er i maange år.

Husk at alle mikser dere søker om, må det ekstra papirer til for. Skal du feks ha feire i permisjonen må du ha bekreftelse på det. Skal du i jobb noen uker, må du ha bekreftelse på det OG far må ha.

Det er helt sjukt.

Jobben lager bekreftelse på ferie og jobb i tillegg her så egentlig ikke så mye mer pes altså:) Samme gjelder sambo:)

Da er den sendt inn! [emoji847] Så da er jeg spent på når jeg får svar. Ser ut som at det er 3 mnd behandlingstid i Akershus [emoji849]

En ting jeg ikke skjønte var at da jeg tastet inn dato for når jordmor har stadfestet termin, mente NAVs skjema at jeg ikke enda var i uke 26, mens jm skrev jeg er i uke 26+2 den dagen. Huker jeg av på dagen etter blir det godkjent av nav, men da "lyver" jeg jo [emoji849] sukk!! Ikke min skyld at nav sin beregning av hvor langt jeg er på vei, ikke samsvarer med jordmor, ahus, riksen og alle terminkalkulatorene på nett... [emoji19]

Samme her faktisk! Bare at jeg var 27+4. Men nei, jeg var ikke langt nok på vei mente Nav[emoji14] Så måtte jo utsette å søke i sann 3 dager før det gikk...!

Samme her faktisk! Bare at jeg var 27+4. Men nei, jeg var ikke langt nok på vei mente Nav[emoji14] Så måtte jo utsette å søke i sann 3 dager før det gikk...!

Så håpløst... men gikk det plutselig etter 3 dager når du tastet inn samme dato for bekreftelsen?

Har du dårlige erfaringer fra sist? Som nevnt så synes jeg det (foreløpig) har gått overraskende bra. I hvert fall selve søknaden, som jeg har hørt at er et h... i årevis :hilarious:
Samme her! Forberedte meg på at det skulle ta laang tid, men tok maks en halv time, og da brukte jeg tiden til å regne ut hvor mye vi kom til å tape på å ta 80% dekningsgrad og sånne ting. [emoji4] Håper ikke jeg har gjort noe feil! Har ikke søkt om å få inn de fire ukene med overført ferie etter fellespermisjonen enda, men har forstått det som at det kan man sende inn senere.
Jobben lager bekreftelse på ferie og jobb i tillegg her så egentlig ikke så mye mer pes altså:) Samme gjelder sambo:)

Samme her! Forberedte meg på at det skulle ta laang tid, men tok maks en halv time, og da brukte jeg tiden til å regne ut hvor mye vi kom til å tape på å ta 80% dekningsgrad og sånne ting. [emoji4] Håper ikke jeg har gjort noe feil! Har ikke søkt om å få inn de fire ukene med overført ferie etter fellespermisjonen enda, men har forstått det som at det kan man sende inn senere.
Det kan du gjøre senere ja. Jeg venter med de jeg også :) de har jo forsåvidt ikke nav noe med heller, med mindre mannen din sin permisjon utsettes pga det.

Har du dårlige erfaringer fra sist? Som nevnt så synes jeg det (foreløpig) har gått overraskende bra. I hvert fall selve søknaden, som jeg har hørt at er et h... i årevis :hilarious:

1 gang smertefritt, og en gang drog det ut i lang tid.

Mye pga arbeidsgiver ikke klarte å sende inn rett papir.
Men jeg krysser fingrene for at alt ordner seg lett som bare det :P

Det er helt sjukt.

Bekreftelse fra arb.giver da eller?

må jobben skrive bekreftelse på ferie i et eget skriv? eller fyller de dette ut når de sender inn inntektsopplysnings skjema tingen?

Back
Topp