Permisjons-søknad

Nei, tre uker ut i fra termindato. Så mister uker på det:(

Det er jo utrolig kjipt da.
Når med helt klart VET hvilken dato ungen kommer på :(
Jeg tror jeg prøver meg på å skrive ks dato.
Det var jordmor som sa til meg at hun skrev det på papiret og mente at man da skulle få permisjon start tidligere.
Tar du kontakt med nav og informerer om ks senere eller?
Det burde stå at du har fått det innvilget på brevet fra jordmor.

Det er jo utrolig kjipt da.
Når med helt klart VET hvilken dato ungen kommer på :(
Jeg tror jeg prøver meg på å skrive ks dato.
Det var jordmor som sa til meg at hun skrev det på papiret og mente at man da skulle få permisjon start tidligere.
Tar du kontakt med nav og informerer om ks senere eller?
Det burde stå at du har fått det innvilget på brevet fra jordmor.

Nei, nav får informasjon når barnet er født fra sykehuset sånn jeg forstod det.

Ja, det er det jeg også tenker.
Jeg vil jo gjerne ha de tre ukene før ks også ettersom det er uke man ikke får tilbake uansett..

For å være på den sikre siden kan du jo ta kontakt med nav på chat eller Facebook og spørre hva som er riktig. Eventuelt ringe dem.

For å være på den sikre siden kan du jo ta kontakt med nav på chat eller Facebook og spørre hva som er riktig. Eventuelt ringe dem.

Det ville jeg ha gjort så det ikke bare blir surr, du må søke på nytt osv.

Søkte i går, for perioden frem til august. Skal ta ut mye ferie til sommeren (lovbestemt ferie fra 2018 OG overført lovbestemt ferie fra 2017), så bruker ikke så mye av fellesperioden på det.

Jeg har også begynt med søknaden. Skal søke neste uke regner jeg med, så fort jeg har terminbekreftelse etter uke 26. Får god bistand fra jobb med regler osv og hjelp med søknaden.

Samme her :) Da tjener jeg også opp feriepenger og dager og slipper å klare meg uten arbeidsgiverperioden dersom jeg skulle bli syk e.l. Jeg synes det er enklest sånn.

Det er jaggu sant. Har jeg ikke tenkt så mye på. Enda mer fornøyd med valget av 80% nå [emoji16][emoji108]

Omsider fikk jeg søkt her om dagen, og vi har valgt 100% :) rett og slett av den grunn at jeg kun har tredjehver helg fast og ellers er vikar :)

Vi valgte også 80%, ja.

Jeg Har ikke søkt enda, kjenner jeg er litt stressa for det. Er i uke 28 nå. Har time hos jordmor på tirsdag så da regner jeg med at jeg får den bekreftelsen nav vil ha. Kan ikke huske det var slik da jeg gikk med første. Men det var jo i 2007.. Mye som er forandret siden da

Jeg Har ikke søkt enda, kjenner jeg er litt stressa for det. Er i uke 28 nå. Har time hos jordmor på tirsdag så da regner jeg med at jeg får den bekreftelsen nav vil ha. Kan ikke huske det var slik da jeg gikk med første. Men det var jo i 2007.. Mye som er forandret siden da
Du kan søke på nett nå, og ettersende bekreftelsen. Bare ta bilde av den med telefonen og last den opp på nav.no som vedlegg til søknaden.

Det er veldig greit å bruke nettet og god oversikt over hele permisjonen.

Jeg fikk beskjed fra jobben man må minst søke 6 uker før terminen. Jeg er i uke 30 og skal søke neste uke.

Jeg fikk beskjed fra jobben man må minst søke 6 uker før terminen. Jeg er i uke 30 og skal søke neste uke.

Det kommer jo an på behandlingstiden til NAV, som varierer fra fylke til fylke. I Akershus er det f. eks 12 uker.

Back
Topp