Vest-agder ogsåDet kommer jo an på behandlingstiden til NAV, som varierer fra fylke til fylke. I Akershus er det f. eks 12 uker.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vest-agder ogsåDet kommer jo an på behandlingstiden til NAV, som varierer fra fylke til fylke. I Akershus er det f. eks 12 uker.

Trøndelag og! Dritt om man får betalt fra nav og ikke fra arbeidsgiver..Vest-agder også![]()
Jeg får litt fra arbeidsgiver (snakk om ca 4000, har kun 16% fast stilling) og det meste fra navTrøndelag og! Dritt om man får betalt fra nav og ikke fra arbeidsgiver..
Ordet "minst" er viktig her. Søk nå du. De aller fleste fylker har lengre behandlingstid. Oslo har 10 uker nå.Jeg fikk beskjed fra jobben man må minst søke 6 uker før terminen. Jeg er i uke 30 og skal søke neste uke.
Sniker fra oktober. Fikk innvilget 1,5-2 mnd etter at eg søkte (sendte alle papirene selv) i Trøndelag. Pga noe kluss med lønningskontoret i ferien ble det sendt dobbelt inntektsopplysningsskjema, hvorav det siste sa at jobb betalte -feil. Måtte da sende enda ett nytt inntektsopplysningsskjema, og fikk ordnet det ei uke etter at eg sendte. Så to mnd+tida eg brukte på å dille.Trøndelag og! Dritt om man får betalt fra nav og ikke fra arbeidsgiver..
Jeg får litt fra arbeidsgiver (snakk om ca 4000, har kun 16% fast stilling) og det meste fra navmen har heldigvis endel i buffer, så får jeg heller fylle på den igjen evnt
![]()
Jeg ble jo uansett litt stresset av å ha det hengende over meg, så godt å få det gjortSamme her, så det er ikke krise. Men uansett greit å prøve og få det i orden i tide![]()
Er litt av noe styr!Sniker fra oktober. Fikk innvilget 1,5-2 mnd etter at eg søkte (sendte alle papirene selv) i Trøndelag. Pga noe kluss med lønningskontoret i ferien ble det sendt dobbelt inntektsopplysningsskjema, hvorav det siste sa at jobb betalte -feil. Måtte da sende enda ett nytt inntektsopplysningsskjema, og fikk ordnet det ei uke etter at eg sendte. Så to mnd+tida eg brukte på å dille.
Men: nav utbetaler ikke foreldrepenger før alle sykemeldinger er ferdige/de kan lukke sykemeldingssaker [emoji57] så nå venter eg på at arbeidsgiver skal sende inn sykemeldingsskjema blankett d....
Jeg fikk beskjed fra jobben man må minst søke 6 uker før terminen. Jeg er i uke 30 og skal søke neste uke.

Nei, ikke stress ned. Som sagt er det MINST 6 uker, men nesten alle fylker har lengre saksbehandlingstid. 10-12 uker er ikke uvanlig. Det er lurt å søke nå.Da skal jeg stresse ned. Er jo fortsatt litt tid. Har termin 27 desember.![]()
Nei, ikke stress ned. Som sagt er det MINST 6 uker, men nesten alle fylker har lengre saksbehandlingstid. 10-12 uker er ikke uvanlig. Det er lurt å søke nå.

Nei, ikke stress ned. Som sagt er det MINST 6 uker, men nesten alle fylker har lengre saksbehandlingstid. 10-12 uker er ikke uvanlig. Det er lurt å søke nå.
Jeg har sittet med det litt nå og helt ærlig så forstår jeg ikke dagens persmisjon.. Altså, jeg tenkte å ha 100% deknigsgrad og ferie i juli men jeg skjønner jo ikke noe som helst av den søknaden og oppdelingen. Kanskje jeg burde se på det etter en kopp kaffe.![]()
Jeg tar ferien etter permisjonstiden. Sånn at jeg begynner 5 uker senere enn det som står på nav![]()
Jeg tar ferien (4uker) i juni, siden jeg uansett får utbetalt feriepengene da. Så er jeg tilbake i jobb ca 1. desember og tar den siste ferieuken min til jul [emoji6]
Jeg tar ferien etter permisjonstiden. Sånn at jeg begynner 5 uker senere enn det som står på nav![]()