Permisjons-søknad

Trøndelag og! Dritt om man får betalt fra nav og ikke fra arbeidsgiver..
Jeg får litt fra arbeidsgiver (snakk om ca 4000, har kun 16% fast stilling) og det meste fra nav :p men har heldigvis endel i buffer, så får jeg heller fylle på den igjen evnt ;)

Jeg fikk beskjed fra jobben man må minst søke 6 uker før terminen. Jeg er i uke 30 og skal søke neste uke.
Ordet "minst" er viktig her. Søk nå du. De aller fleste fylker har lengre behandlingstid. Oslo har 10 uker nå.

Hvilket fylke bor du i?

Trøndelag og! Dritt om man får betalt fra nav og ikke fra arbeidsgiver..
Sniker fra oktober. Fikk innvilget 1,5-2 mnd etter at eg søkte (sendte alle papirene selv) i Trøndelag. Pga noe kluss med lønningskontoret i ferien ble det sendt dobbelt inntektsopplysningsskjema, hvorav det siste sa at jobb betalte -feil. Måtte da sende enda ett nytt inntektsopplysningsskjema, og fikk ordnet det ei uke etter at eg sendte. Så to mnd+tida eg brukte på å dille.

Men: nav utbetaler ikke foreldrepenger før alle sykemeldinger er ferdige/de kan lukke sykemeldingssaker [emoji57] så nå venter eg på at arbeidsgiver skal sende inn sykemeldingsskjema blankett d....

Jeg får litt fra arbeidsgiver (snakk om ca 4000, har kun 16% fast stilling) og det meste fra nav :p men har heldigvis endel i buffer, så får jeg heller fylle på den igjen evnt ;)

Samme her, så det er ikke krise. Men uansett greit å prøve og få det i orden i tide :)

Sniker fra oktober. Fikk innvilget 1,5-2 mnd etter at eg søkte (sendte alle papirene selv) i Trøndelag. Pga noe kluss med lønningskontoret i ferien ble det sendt dobbelt inntektsopplysningsskjema, hvorav det siste sa at jobb betalte -feil. Måtte da sende enda ett nytt inntektsopplysningsskjema, og fikk ordnet det ei uke etter at eg sendte. Så to mnd+tida eg brukte på å dille.

Men: nav utbetaler ikke foreldrepenger før alle sykemeldinger er ferdige/de kan lukke sykemeldingssaker [emoji57] så nå venter eg på at arbeidsgiver skal sende inn sykemeldingsskjema blankett d....
Er litt av noe styr!
Bare glad jobb betaler jeg, så får bare søknaden ta så lang tid den gjør :)

Har fortsatt ikke fått svar på kontantstøtte for hu minste heller. Søkte 1.juli, er 3mnd behandlingstid.

Jeg fikk beskjed fra jobben man må minst søke 6 uker før terminen. Jeg er i uke 30 og skal søke neste uke.

Da skal jeg stresse ned. Er jo fortsatt litt tid. Har termin 27 desember. :joyful:

Da skal jeg stresse ned. Er jo fortsatt litt tid. Har termin 27 desember. :joyful:
Nei, ikke stress ned. Som sagt er det MINST 6 uker, men nesten alle fylker har lengre saksbehandlingstid. 10-12 uker er ikke uvanlig. Det er lurt å søke nå.

Nei, ikke stress ned. Som sagt er det MINST 6 uker, men nesten alle fylker har lengre saksbehandlingstid. 10-12 uker er ikke uvanlig. Det er lurt å søke nå.

Jeg har sittet med det litt nå og helt ærlig så forstår jeg ikke dagens persmisjon.. Altså, jeg tenkte å ha 100% deknigsgrad og ferie i juli men jeg skjønner jo ikke noe som helst av den søknaden og oppdelingen. Kanskje jeg burde se på det etter en kopp kaffe. :smiley-angelic001

Enig. I tillegg er det NAV det er snakk om. Ting tar tid.

Jeg har sittet med det litt nå og helt ærlig så forstår jeg ikke dagens persmisjon.. Altså, jeg tenkte å ha 100% deknigsgrad og ferie i juli men jeg skjønner jo ikke noe som helst av den søknaden og oppdelingen. Kanskje jeg burde se på det etter en kopp kaffe. :smiley-angelic001

Det kan være lurt å være uthvilt og klar i hodet når du setter deg ned med den [emoji6] Og hør på Polying, ikke utsett det til siste sekund, for kanskje du må få tak i litt papirer fra jobben og lege/jm før du får sendt inn. Da kan det bli skikkelig stress plutselig og du vil hvertfall ikke sende den inn for seint.

Det skal ikke være noe problem for deg å ha 100% permisjon, med en ferie-pause i juli.
I søknaden der du legger inn datoene for permisjonen legger du inn oppstartsdato frem til datoen du ønsker ferie. Så må du åpne en ny «periode» for ferien, der du legger inn datoene fra ferie-start til ferie-slutt. Underveis står det hvor mange uker du har igjen. Til slutt åpner du enda en «periode» der du legger inn dato for start på ny permisjonsperiode (etter ferien) og frem til permisjonsslutt.

Håper det hjalp [emoji5] Lykke til!

Bubbly har helt rett.

Det kommer et valg der du enten kan ta hele fellesperioden eller "dele opp eller gradere" fellesperioden. Velg at den skal deles opp, så kan du legge inn perioden før ferien og perioden etter.

Husk at du kun kan utsette permisjonen på bakgrunn av lovbestemt ferie. Det er max 4 uker og 1 dag per år. Om du har 5 uker ferie, så kan du altså IKKE ta ut de siste dagene underveis i permisjonen. Som bubbly sier, så må også arbeidsgiver bekrefte uttaket av ferie.

Alle slike papirer kan du laste opp underveis, eller du kan ettersende dem. Det enkleste er å ta bilde med mobilen og så laste opp filen digitalt på nav.no.

Du har der i mot krav på å få flytte feriedager til neste år på bakgrunn av fødselspermisjon. Det snakker du med arbeidsgiver om.

Jeg tar ferien etter permisjonstiden. Sånn at jeg begynner 5 uker senere enn det som står på nav :)

Jeg tar ferien etter permisjonstiden. Sånn at jeg begynner 5 uker senere enn det som står på nav :)

Jeg tar ferien (4uker) i juni, siden jeg uansett får utbetalt feriepengene da. Så er jeg tilbake i jobb ca 1. desember og tar den siste ferieuken min til jul [emoji6]

Jeg tar ferien (4uker) i juni, siden jeg uansett får utbetalt feriepengene da. Så er jeg tilbake i jobb ca 1. desember og tar den siste ferieuken min til jul [emoji6]

Okay :) vi reiser nok på ferie på sommeren vi også, men når «ferien» tas ut på jobben vil jeg tro spiller ingen rolle :)
Tenkt likt jeg også.. ferie en uke til jul! Overfører litt ferie fra i år :)

Back
Topp