Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Trekker ikke stempelet tilbake. Trenger ikke det da det er subcutane nåler. Hele nålen skal inn. Dette går så bra. Husker jeg grudde meg skikkelig første gangen jeg også, men det gikk så fint.Takk for svar alle ang. Fyremadel, jeg gruer meg så enormt jeg til imorgen!
Ser det står i pakningsvedlegget at man skal aspirere, men pleier dere å gjøre dette? Eller setter dere den bare? Og, skal hele nålen inn?
Alltid satt Fyremadel på morgenen og de andre på kvelden.Et annet spm også, i pakningsvedlegget til Fyremadel står det at den helst skal settes samtidig som gonal f o.l, men på Hausken fikk jeg beskjed om å sette Fyremadel kl 8 på morgenen og Gonal-F på kvelden, jeg setter rundt 20.30. Er det flere som setter på morgenen?
Du skal alltid følge klinikken. Det er en grunn til de har sagt det de har gjortEt annet spm også, i pakningsvedlegget til Fyremadel står det at den helst skal settes samtidig som gonal f o.l, men på Hausken fikk jeg beskjed om å sette Fyremadel kl 8 på morgenen og Gonal-F på kvelden, jeg setter rundt 20.30. Er det flere som setter på morgenen?
Årsaken til at man aspirerer ved en subkutant nål er for å sjekke om man har truffet en åre.. oftest gjør man ikke det, men det skjer. Da mister det litt av hensikten siden det skal ikke inn i blodbanen..Trekker ikke stempelet tilbake. Trenger ikke det da det er subcutane nåler. Hele nålen skal inn. Dette går så bra. Husker jeg grudde meg skikkelig første gangen jeg også, men det gikk så fint.
Ok. Har ihvertfall fått beskjed om å ikke gjøre det. Så da følger jeg det. Samme med blodfortynnende f eks. De har samme nål. Vi fikk aldri beskjed om å gjøre det i helsevesenet der jeg har jobbet.Årsaken til at man aspirerer ved en subkutant nål er for å sjekke om man har truffet en åre.. oftest gjør man ikke det, men det skjer. Da mister det litt av hensikten siden det skal ikke inn i blodbanen..
Ja, helt klart! Tør ikke noe annet Ville bare høre om andre også tok til forskjellige tidspunkt siden det stod så tydelig at de skulle tas samtidig i pakningsvedleggetDu skal alltid følge klinikken. Det er en grunn til de har sagt det de har gjort
Tusen takk! Nå er det 7 timer og 15 min til den skal settes. Tror ikke jeg hadde greid å trekke stempelet tilbake om jeg først får nålen innTrekker ikke stempelet tilbake. Trenger ikke det da det er subcutane nåler. Hele nålen skal inn. Dette går så bra. Husker jeg grudde meg skikkelig første gangen jeg også, men det gikk så fint.
Har ikke noen sammenheng med spørsmålet ditt, ville bare si at jeg har erfart at det klør litt på stikkstedet etter fyremadel.Skal sette den første Fyremadelen imorgen, og jeg gruer meg så! Hvor stor er sprøytespissen ifht Gonal-F?
Jeg husker jeg ble livredd når jeg leste det tipset om å sette sprøyta som en dartpil, men det gikk helt fint. Fikk en reaksjon etter fyremadel.. Ble veldig sår, og det klødde innmari. Men det er ganske normalt. Lykke tilGonal-F er vel ca lik som bemfola? For , fyremadelen virker nesten massiv i forhold til den "pingle spissen" som bemfola hadde
Men bare vær bestemt; pass på at du sjekker spissen på sprøyten, sånn at du prøver å sette den "spisse" siden av sprøyten først Også leste jeg et tips, om å sette den inn som om det var en dart-pil. Det gjorde det enklere for meg, i alle fall!
Og, selve stikket er ikke så ille, selv om den ser litt skumlere ut. Men, fyremadel svir gjerne litt etterpå, og du kan bli rød og få en liten hevelse.
Mener fyremadel bør settes før kl 12 eller noe; sikkert en sammenheng med at LH er høyest på morran.Et annet spm også, i pakningsvedlegget til Fyremadel står det at den helst skal settes samtidig som gonal f o.l, men på Hausken fikk jeg beskjed om å sette Fyremadel kl 8 på morgenen og Gonal-F på kvelden, jeg setter rundt 20.30. Er det flere som setter på morgenen?
Så spennende! Prøv å ikke tisse 1-2 timer før. Jeg fikk beskjed om at full blære gjør det enklere for dem å sette inn egget.Sitter på toget nå for å hente det lille frøet mitt. Helt uvirkelig! Dette er første gang jeg setter inn. Jeg skal bli en ruger! Jeg tror det ikke før jeg får se det! Helt fra virkelig
Hvor lenge må jeg holde meg før Innsett? Kan jeg tisse en gang til før?
Å så hyggelig lesing Krysser fingrene for degDette er helt surrealistisk, men jeg er endelig en ruger! Var redd jeg aldri kunne si det, men her sitter jeg å ruger på min lille diamant! For det så virkelig ut som en diamant!
Av 3 egg ut ble alle 3 befruktet. Og da jeg kom frem i dag viste det seg at 2 egg hadde delt seg perfekt til blasosyst. Så jeg har en eskimo på frys! Jeg er så lykkelig akkurat nå. Og veldig overveldet! Da jeg gikk på toalettet for å skifte tilbake til klærne mine så så jeg de stolene på "hvilerommet" etter uttak.. Og jeg husket tilbake til de tre gangene jeg satt der, og hvor skuffet jeg har vært over kun maks 4 egg ut.. Jeg har følt på håpløshet, motløsthet og tristhet. Men endelig ble jeg også en ruger.. Akkurat nå smiler livet til meg. Måtte det vare Vis vedlegget 389738
Gratulerer som ruger måtte spiren fortsette å gro!Dette er helt surrealistisk, men jeg er endelig en ruger! Var redd jeg aldri kunne si det, men her sitter jeg å ruger på min lille diamant! For det så virkelig ut som en diamant!
Av 3 egg ut ble alle 3 befruktet. Og da jeg kom frem i dag viste det seg at 2 egg hadde delt seg perfekt til blasosyst. Så jeg har en eskimo på frys! Jeg er så lykkelig akkurat nå. Og veldig overveldet! Da jeg gikk på toalettet for å skifte tilbake til klærne mine så så jeg de stolene på "hvilerommet" etter uttak.. Og jeg husket tilbake til de tre gangene jeg satt der, og hvor skuffet jeg har vært over kun maks 4 egg ut.. Jeg har følt på håpløshet, motløsthet og tristhet. Men endelig ble jeg også en ruger.. Akkurat nå smiler livet til meg. Måtte det vare Vis vedlegget 389738
Da har jeg vært til ultralyd kontroll for å sjekke eggene. Det første Jon Hausken sa til meg var: «du har masse egg». Jeg ble så lettet.
Han telte ca 10 egg på størrelse 12-15mm og noen litt mindre. Slimhinnen var på 9mm og så veldig fin ut.
Eggene var jevnstore, så foreløpig ligger dette bedre an enn forrige gang, da jeg hadde veldig store forskjeller på størrelsene på eggene. Nå er nesten alle like store Han var veldig fornøyd med hvordan jeg hadde respondert.
Så da skal jeg fortsette å stikke i ett par dager til.
Og så blir det EGGUTTAK på mandag
Wow det er jo et helt fantastisk resultat å få to blasto utav 3 egg!! Gratulerer! Skjønner virkelig at dette må være en herlig følelse etter all motgang Krysser alt for at embryot fester seg og blir til en terminspire!Dette er helt surrealistisk, men jeg er endelig en ruger! Var redd jeg aldri kunne si det, men her sitter jeg å ruger på min lille diamant! For det så virkelig ut som en diamant!