Oktober 2022 ❤️

Går på en hel haug! Frøyaklinikken i Oslo er rågode på å anbefale hvilke tilskudd som kan hjelpe i akkurat deres unike situasjon! :)
Takk for svar! Husker Føyaklinikken var noe vi vurderte første gangen, men så fikk vi full klaff når vi endelig bytta klinikk. Dersom det ikke fungerer for oss nå, tror jeg gjerne vi må vurdere dem igjen. Hvilke priser opererer de med? Tenker mtp kosthold-, vitamin- og mineralveiledning.
 
Takk for svar! Husker Føyaklinikken var noe vi vurderte første gangen, men så fikk vi full klaff når vi endelig bytta klinikk. Dersom det ikke fungerer for oss nå, tror jeg gjerne vi må vurdere dem igjen. Hvilke priser opererer de med? Tenker mtp kosthold-, vitamin- og mineralveiledning.
Man får ofte en dobbeltime første gang, for kartlegging av situasjonen osv og da koster det gjerne litt mer. Ellers tror jeg at jeg har betalt mellom fem og seks hundre per gang, men det har da vært akupunktur og fotsoneterapi. Man kan jo velge å kun bruke henne til samtale/veiledning for kost, tilskudd eller andre livsstilsendringer. Tilskuddene kjøper man selv via valgt helsekostforretning, men tvers over gaten ligger «Røtter» og der får man 10% via klinikken. Vi valgte å gå all in, og den damen klarte altså å hjelpe meg til å få eggløsning og mannen til å få en helt normal sædprøve. Opplever henne som utrolig ydmyk, kunnskapsrik og virkelig engasjert i hver enkelt kunde. Syns hun er fantastisk rett og slett! :)
 
Last edited:
Enda ikke hørt noe fra klinikken siden de ringte på lørdag og sa at alle tre eggene var normalt befruktet. Jeg går snart på veggen:banghead: Er så nervøs!! Får ikke sove på nettene, og er livredd for at de skal ringe å si at det ikke blir noe innsett. Aldri før har vi fått satt inn, så dette er så sykt nervepirrende. Aldri kommet så langt heller. Er det sånn at jo lenger delingen har kommet, jo større sjans er det for at resten av delingen går bra, eller har det ingen sammenheng? Jeg ber til Gud om at dette blir noe av!! ❤️
 
Man får ofte en dobbelrolle første gang, for kartlegging av situasjonen osv og da koster det gjerne litt mer. Ellers tror jeg at jeg har betalt mellom fem og seks hundre per gang, men det har da vært akupunktur og fotsoneterapi. Man kan jo velge å kun bruke henne til samtale/veiledning for kost, tilskudd eller andre livsstilsendringer. Tilskuddene kjøper man selv via valgt helsekostforretning, men tvers over gaten ligger «Røtter» og der får man 10% via klinikken. Vi valgte å gå all in, og den damen klarte altså å hjelpe meg til å få eggløsning og mannen til å få en helt normal sædprøve. Opplever henne som utrolig ydmyk, kunnskapsrik og virkelig engasjert i hver enkelt kunde. Syns hun er fantastisk rett og slett! :)
Jeg selv tok kontakt med Frøya klinikken, men ble litt skeptisk da Hu med en gang sa over mail at Hu mente det var noe med livmora mi uten å ha møtt meg osv og at jeg burde sende mensprøve. Like etterpå hadde jeg time hos klinikken min og ble bestemt at jeg skulle ta endometrio test, det var for å sjekke betennelser, bakterier i livmora. Litt sånn ekkelt på en måte at de nevnte det samme, klinikken min mente endometrio testen var sikrere da det er vevsprøve fra livmor så spent på å se innen en uke om den prøven viser noe galt ❤️
 
Jeg selv tok kontakt med Frøya klinikken, men ble litt skeptisk da Hu med en gang sa over mail at Hu mente det var noe med livmora mi uten å ha møtt meg osv og at jeg burde sende mensprøve. Like etterpå hadde jeg time hos klinikken min og ble bestemt at jeg skulle ta endometrio test, det var for å sjekke betennelser, bakterier i livmora. Litt sånn ekkelt på en måte at de nevnte det samme, klinikken min mente endometrio testen var sikrere da det er vevsprøve fra livmor så spent på å se innen en uke om den prøven viser noe galt ❤️
Jeg tenker at det bare bekrefter hvor kunnskapsrik hun er? :) Hun har jobbet med dette i mange mange år og forstår nok både sammenhenger og årsaker ut i fra den informasjonen hun har til rådighet. Hun vet hvordan det ene påvirker det andre og det som er lite info for oss kan være massevis for en annen med riktig kompetanse. Jeg har rukket å anbefale henne noen ganger de siste årene og jeg har fortsatt til gode å høre noen som ikke var like fornøyd som meg :happy:
 
Enda ikke hørt noe fra klinikken siden de ringte på lørdag og sa at alle tre eggene var normalt befruktet. Jeg går snart på veggen:banghead: Er så nervøs!! Får ikke sove på nettene, og er livredd for at de skal ringe å si at det ikke blir noe innsett. Aldri før har vi fått satt inn, så dette er så sykt nervepirrende. Aldri kommet så langt heller. Er det sånn at jo lenger delingen har kommet, jo større sjans er det for at resten av delingen går bra, eller har det ingen sammenheng? Jeg ber til Gud om at dette blir noe av!! ❤️
Jeg vet rett og slett ikke nok til å svare på det med delingen, men min erfaring med Porsgrunn er at «ingen telefon = gode nyheter» :)
 
Jeg tenker at det bare bekrefter hvor kunnskapsrik hun er? :) Hun har jobbet med dette i mange mange år og forstår nok både sammenhenger og årsaker ut i fra den informasjonen hun har til rådighet. Hun vet hvordan det ene påvirker det andre og det som er lite info for oss kan være massevis for en annen med riktig kompetanse. Jeg har rukket å anbefale henne noen ganger de siste årene og jeg har fortsatt til gode å høre noen som ikke var like fornøyd som meg :happy:
Klinikken min mente de bare tok penger fra folk, at det ikke hjalp mye, er svindyrt der har jeg hørt fra andre. Men selvfølgelig bra noen føler de får hjelp der ❤️
 
Jeg har time til UL om en liten stund. Spent på om slimhinnene ser ok ut. Forventer EL på torsdag/fredag. Da blir det innsett i høstferien (uke 41 her i Bergen). :happy090 Ser en liten stigning i EL testene, selv om de fortsatt er tydelig negative.
 
Skal sette den første Fyremadelen imorgen, og jeg gruer meg så! Hvor stor er sprøytespissen ifht Gonal-F?
 
Skal sette den første Fyremadelen imorgen, og jeg gruer meg så! Hvor stor er sprøytespissen ifht Gonal-F?
Jeg har ikke prøvd gonal-f, ser ut som den ligner på bemfola så litt større blir den jo. Men jeg synes ikke den er så ille altså. Sprøyter inn sakte også pleier jeg å bli litt rød på stikkstedet, men det forsvinner kjapt.
Fant et bilde av orgalutran som er helt lik.
 
Skal sette den første Fyremadelen imorgen, og jeg gruer meg så! Hvor stor er sprøytespissen ifht Gonal-F?
Den virker litt mer skremmende, men jeg synes den er veldig enkel å sette. Vær litt bestemt når du setter, så merker man ikke at nålen er littebitt større. For det er den jo.
Jeg synes den kan klø litt svakt rett etter man setter den, og jeg blir også litt rød i huden. Men det går fort vekk igjen. Lykke til❤️
 
Skal sette den første Fyremadelen imorgen, og jeg gruer meg så! Hvor stor er sprøytespissen ifht Gonal-F?

Gonal-F er vel ca lik som bemfola? For , fyremadelen virker nesten massiv i forhold til den "pingle spissen" som bemfola hadde :p
Men bare vær bestemt; pass på at du sjekker spissen på sprøyten, sånn at du prøver å sette den "spisse" siden av sprøyten først :p Også leste jeg et tips, om å sette den inn som om det var en dart-pil. Det gjorde det enklere for meg, i alle fall!

Og, selve stikket er ikke så ille, selv om den ser litt skumlere ut. Men, fyremadel svir gjerne litt etterpå, og du kan bli rød og få en liten hevelse.
 
(Foreløpig sniker jeg bare litt her, men håper på FER i oktober; så mulig jeg melder meg inn om noen dager. Må ringe st. Olavs ila uka :) )
 
Med en ledende follikel på 18 mm sa sykepleieren at eggløsningen kommer til å skje snart!! Yuhuuu!! Så fint at syklusen ENDELIG er i rute etter SAen. Hun sa også at da er det ingen fare for at innsett faller i en helg. :)
 
Skal sette den første Fyremadelen imorgen, og jeg gruer meg så! Hvor stor er sprøytespissen ifht Gonal-F?
Fyremadel har en litt lengre nål. Pass på å stikke først den spisse delen av nålen, da kjenner man nesten ingenting. :) Masse lykke til!!
 
Back
Topp