O'hellige Klagetråd

Bekjent: Hei! Sjå der du! No nærma da seg vel?
Eg: Nja..e nå 3 mnd. Igjen...
Bekjent ser på magen min med stooore auge: stillhet......ååå? Jaja...

Følte meg fresh då!;-)
Folk er så frekke mot gravide.. Er lov til å tenke litt synes jeg :) Er helt sikker på at du har en fin mage og ikke uvanlig stor heller :)
 
Bekjent: Hei! Sjå der du! No nærma da seg vel?
Eg: Nja..e nå 3 mnd. Igjen...
Bekjent ser på magen min med stooore auge: stillhet......ååå? Jaja...

Følte meg fresh då!;-)
Har fått mange slike komentarer jeg også..
Nå er det vel ikke lenge igjen? Neida, bare tre måneder...! ;)
Har så lyst til å svare.. -Nei, jeg tenkte jeg skulle gå sånn til jul!!! :p
Er veldig hormonell og sliten for tiden.
Tar meg nær av det meste.
Ble så forbanna å lei meg når jeg tok svigers i å baktale meg..
Hun er så sur og lat, gjør jo ingenting!
Argh!! :( Sånn gjør meg så sint!
Har jeg ikke lov til å være litt sur og lei? Svangerskapet er ikke alltid en dans på roser. Har både gode og dålige dager. Går ikke å smiler når jeg har vondt og er sliten. Da vil jeg bare få være i fred!!!
Og jeg er lat og gjør ingenting nei.. Hvem er det som gjør alt husarbeid i huset og passer barn???! Enda så er jeg sykemeldt. Har egentlig fått streng beskjed om at jeg egentlig skal gjøre minst mulig. Med morkake som ligger nede, bekkenløsning og ett blodtrykk som hopper opp og ned.
Er det ikke lov å ta det med ro da???!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Har fått mange slike komentarer jeg også..
Nå er det vel ikke lenge igjen? Neida, bare tre måneder...! ;)
Har så lyst til å svare.. -Nei, jeg tenkte jeg skulle gå sånn til jul!!! :p
Er veldig hormonell og sliten for tiden.
Tar meg nær av det meste.
Ble så forbanna å lei meg når jeg tok svigers i å baktale meg..
Hun er så sur og lat, gjør jo ingenting!
Argh!! :( Sånn gjør meg så sint!
Har jeg ikke lov til å være litt sur og lei? Svangerskapet er ikke alltid en dans på roser. Har både gode og dålige dager. Går ikke å smiler når jeg har vondt og er sliten. Da vil jeg bare få være i fred!!!
Og jeg er lat og gjør ingenting nei.. Hvem er det som gjør alt husarbeid i huset og passer barn???! Enda så er jeg sykemeldt. Har egentlig fått streng beskjed om at jeg egentlig skal gjøre minst mulig. Med morkake som ligger nede, bekkenløsning og ett blodtrykk som hopper opp og ned.
Er det ikke lov å ta det med ro da???!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Enkelte tenker ikke lenger enn sin egen nesetipp!! Hva vet vel de om hva du gjør/ikke gjør?? Og det skal de uansett drite i!
 
Enkelte tenker ikke lenger enn sin egen nesetipp!! Hva vet vel de om hva du gjør/ikke gjør?? Og det skal de uansett drite i!
Jeg ble skikkelig lei meg og forbanna over en sånn komentar. Klarte ikke dy meg så jeg sa kanskje noe dumt, men det ramla bare ut....
-Jeg er så drittlei at folk skal bry seg med noe de ikke har noe med!!!
Tror de er sur på meg nå, men det får de bare være.
Ba mannen min om å ta en prat med de og forklare (enda en gang!!) hvordan ståa er og at jeg ikke liker at de blander seg oppi alt. Bor i samme hus så kan bli litt vel mye av det gode i blandt. :p Drittlei!!! :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
"Jammen graviditet er jo ikke en sykdom må du vite".

Ja jævla fin for dem som har hatt tre uproblematiske svangerskap og følt seg topp hele veien!

Hold kjeft :p


Såh... altså: Ikke bry deg, og forklar situasjonen, og hvis hun ikke vil forstå, så har hun et problem. Ikke du :)
 
"Jammen graviditet er jo ikke en sykdom må du vite".

Ja jævla fin for dem som har hatt tre uproblematiske svangerskap og følt seg topp hele veien!

Hold kjeft :p


Såh... altså: Ikke bry deg, og forklar situasjonen, og hvis hun ikke vil forstå, så har hun et problem. Ikke du :)
Takk! ♡ Trengte litt støtte nå.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har fått mange slike komentarer jeg også..
Nå er det vel ikke lenge igjen? Neida, bare tre måneder...! ;)
Har så lyst til å svare.. -Nei, jeg tenkte jeg skulle gå sånn til jul!!! :p
Er veldig hormonell og sliten for tiden.
Tar meg nær av det meste.
Ble så forbanna å lei meg når jeg tok svigers i å baktale meg..
Hun er så sur og lat, gjør jo ingenting!
Argh!! :( Sånn gjør meg så sint!
Har jeg ikke lov til å være litt sur og lei? Svangerskapet er ikke alltid en dans på roser. Har både gode og dålige dager. Går ikke å smiler når jeg har vondt og er sliten. Da vil jeg bare få være i fred!!!
Og jeg er lat og gjør ingenting nei.. Hvem er det som gjør alt husarbeid i huset og passer barn???! Enda så er jeg sykemeldt. Har egentlig fått streng beskjed om at jeg egentlig skal gjøre minst mulig. Med morkake som ligger nede, bekkenløsning og ett blodtrykk som hopper opp og ned.
Er det ikke lov å ta det med ro da???!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Huff, noen tenker virkelig ikke før dem uttaler seg.. Som kommende bestemor burde ho vel være glad for at du prøver å ta det med ro for babyens ve og vel..? Uansett så har ikke ho noe med om hva du gjør/ikke gjør. :)
 
Jeg føler for å kaldkvele min uforskamma svigersøster!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff, noen tenker virkelig ikke før dem uttaler seg.. Som kommende bestemor burde ho vel være glad for at du prøver å ta det med ro for babyens ve og vel..? Uansett så har ikke ho noe med om hva du gjør/ikke gjør. :)
Overhørte at både svigermor og svigerfar snakka om meg. Syns de burde tenke litt ja.. Jeg sto på verandaen å hørte alt. Hadde så lyst til å skrike ut at jeg hørte de. I stedet ble det en gråtekvalt samtale med mannen. Sånn vil jeg ikke ha det lenger..
Dette er nr.3 og jeg har ikke hatt helt uproblematiske svangerskap. Skulle ønske det, men sånn velger man ikke selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Overhørte at både svigermor og svigerfar snakka om meg. Syns de burde tenke litt ja.. Jeg sto på verandaen å hørte alt. Hadde så lyst til å skrike ut at jeg hørte de. I stedet ble det en gråtekvalt samtale med mannen. Sånn vil jeg ikke ha det lenger..
Dette er nr.3 og jeg har ikke hatt helt uproblematiske svangerskap. Skulle ønske det, men sånn velger man ikke selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
begge to også ja, (leste litt fort) Fysøren! Skikkelig dårlig gjort synes jeg! Svangerskap er en tilstand for seg selv. noen har ikke en eneste plage andre får ALT! og noen tenker ikke lenger enn nesetippen.. Skjønner du blir lei deg og frustrert. Hva sier mannen din da? :) han støtter deg håper jeg :)
 
Ingen svangerskap er like. Og den der kommentaren om at svangerskap ikke er en sykdom... Vel altså, man kan føle seg veldig syk for det om! Hadde man kommet til en lege med de samme symptomene uten å være gravid, så hadde han sagt at vi er syke. Er ikke normalt med kvalme, oppkast, ufattelig tretthet, smerter i kroppen, ustabilt blodtrykk osv osv. Men bare fordi årsaken er en baby som krever sitt, så må vi bite det i oss? Kan ikke ta det med ro. Kan ikke klage. Nei, alt skal være en fryd og vi skal smile og være glade hele tiden.
Jeg er så glad for at legen min er en smart, dyktig, oppegående og empatisk mann. Alle leger burde være som han.
 
begge to også ja, (leste litt fort) Fysøren! Skikkelig dårlig gjort synes jeg! Svangerskap er en tilstand for seg selv. noen har ikke en eneste plage andre får ALT! og noen tenker ikke lenger enn nesetippen.. Skjønner du blir lei deg og frustrert. Hva sier mannen din da? :) han støtter deg håper jeg :)
Veldig såra over det ennå...
Heldigvis støtter mannen meg fullt ut. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Veldig såra over det ennå...
Heldigvis støtter mannen meg fullt ut. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Det skjønner jeg veldig godt! Hadde jeg også vært! Så bra han støtter deg! :)
 
For en crappy dag! :( Første dagen jeg virkelig har kjent på hormonene! Føler også at jeg er veldig sliten og øm i bena. Men de er ikke hovne eller noe gudsjelov!
 
Må klage litt i dag jeg også. Kvalmen har kommet snikende tilbake den siste uka og på jobb og hjemmebane er det fortsatt like hektisk. I dag føler jeg meg virkelig sliten :-( Heldigvis har jeg sluppet unna frekke kommentarer. Makan!
 
Huff må klage litt igjen..! Er skikkelig uggen,tung og trøtt i kroppen.. armer og ben vil liksom ikke henge med og øyna føles veldig trøtte (pollen?) småkvalm er jeg også.. burde spise noe, men frister lite det også..
 
Dumme hormoner som tar fullstendig over når jeg sliter med å lage noe nytt og spennende til mannen til middag... :( Gjorde ikke saken bedre liksom... :(
 
prøver å regne meg fram til hva jeg får i foreldrepenger.. tror jeg blir gal! må ta et gj.snitt for de 10mnd, men alt avhenger i hva jeg tjener neste mnd.. blæh!
 
prøver å regne meg fram til hva jeg får i foreldrepenger.. tror jeg blir gal! må ta et gj.snitt for de 10mnd, men alt avhenger i hva jeg tjener neste mnd.. blæh!

Kan du forklare det til meg? Jeg skjønner fint lite..
Jeg jobber jo bare halve året, skal jeg likevel regne ut 10 mnd? Og hva mener du med neste mnd? Denne mnd har jeg en gasnke grei utbetaling, hvilket utslag gjør det på foreldrepengene?

Ja jeg skal søke om foreldrepenger, for noen sier jeg kan få det ,andre sier jeg ikek kan.. Så verdt et forsøk :p
 
Kan du forklare det til meg? Jeg skjønner fint lite..
Jeg jobber jo bare halve året, skal jeg likevel regne ut 10 mnd? Og hva mener du med neste mnd? Denne mnd har jeg en gasnke grei utbetaling, hvilket utslag gjør det på foreldrepengene?

Ja jeg skal søke om foreldrepenger, for noen sier jeg kan få det ,andre sier jeg ikek kan.. Så verdt et forsøk :p

Om jeg gjør det riktig det kan jeg ikke garantere bare så det er sagt :p Men jeg regner ut lønna fra nov2013-aug2014 (jeg får lønna på etterskudd sånn det jeg jobber i juli får jeg i august). så har jeg bare lagt sammen de mnd og delt på 10 som da blir en sum. blir den over 3500 så har man rett på foreldrepenger. For årsintekten må være over en halv g som var 43000 eller noe sånt. jeg gikk 3mndr så å si uten inntekt da jeg hadde hyperemesis så det trekker ned en del her.. i tillegg så har jeg brått fått mindre jobb osv.. veldig kjedelig når jeg hadde ganske bra lønn før vi starta med babylaging :p

og er det veldig stor avvik på årsintekt de sisite åra Kan det spille en rolle også.. Så man vet liksom aldri hva NAV ender opp med å regne ut fra..

Og ja, det er bare å søke, regner med nav sier i fra om man ikke har krav :p
 
Last edited:
Back
Topp