O'hellige Klagetråd

Om jeg gjør det riktig det kan jeg ikke garantere bare så det er sagt :p Men jeg regner ut lønna fra nov2013-aug2014 (jeg får lønna på etterskudd sånn det jeg jobber i juli får jeg i august). så har jeg bare lagt sammen de mnd og delt på 10 som da blir en sum. blir den over 3500 så har man rett på foreldrepenger. For årsintekten må være over en halv g som var 43000 eller noe sånt. jeg gikk 3mndr så å si uten inntekt da jeg hadde hyperemesis så det trekker ned en del her.. i tillegg så har jeg brått fått mindre jobb osv.. veldig kjedelig når jeg hadde ganske bra lønn før vi starta med babylaging :p

og er det veldig stor avvik på årsintekt de sisite åra Kan det spille en rolle også.. Så man vet liksom aldri hva NAV ender opp med å regne ut fra..

Og ja, det er bare å søke, regner med nav sier i fra om man ikke har krav :p
Hehe godt poeng det siste :p

Takk! Skal prøve å regne ut hehe. Men jeg får jo ikke regne med uførelønna mi da, så jeg må ta fra februar-august.. Men åssen vet jeg hva jeg skal sette opp som augustlønn da? Da kan jeg ikke sende inn før jeg vet det? Det blir jo retteleg seint?
 
Hehe godt poeng det siste :p

Takk! Skal prøve å regne ut hehe. Men jeg får jo ikke regne med uførelønna mi da, så jeg må ta fra februar-august.. Men åssen vet jeg hva jeg skal sette opp som augustlønn da? Da kan jeg ikke sende inn før jeg vet det? Det blir jo retteleg seint?
arbeidsgiver ettersender det så er ikke noe problem.. :)
 
Ouf slit å lakke tåneglene! Og å ta på seg sokker og sko! Og glemmer at jeg er bredere nå og "krasjer" når jeg forsøker å passere mellom bord på restauranter osv.. :rolleyes:
 
Sover dårlig... Enten får jeg leggkramper, eller så gjør bekkenet det umulig å ligge behagelig eller så må jeg opp på do eller det er rett og slett for tungt å puste eller for varmt.... ARGH!!!! Og kan vel ikke påstå at utsiktene om en hel og god natts søvn i det nærmeste året er så vanvittig store heller (osv i snitt 3-3,5 time per natt da junior var baby, så er forberedt på det denne gangen også.. Men ikke så veldig motivert.... :p) *krysser fingrene for baby med godt sovehjerte*
 
Lei av å være klam mellom puppene (giga-melonene) og magen!!
 
Jeg har så vondt i muskler rundt ribbebena, både på fremsiden og baksiden når jeg våkner om morgenen. :( Kjennes u som om jeg harbåde falt og slått meg og ligget skjevt..
 
Andre som får vondt i ryggen og/eller beina av å sove? Får det både om natten i senga og om dagen på sofaen uansett hvor lenge jeg sover...
 
Utrolig irriterende! Lurer på hva det kommer av.... Støtter opp med pute under magen.

Ja jeg ligger med sånn stor ammepute om natta, omtrent som en livbøye :p
Men våkner alltid på ryggen... Nei skjønner det ikke jeg heller. Er vel "vekten" framme som gjør det, og kanskje noen babyspark..
 
Ja jeg ligger med sånn stor ammepute om natta, omtrent som en livbøye :p
Men våkner alltid på ryggen... Nei skjønner det ikke jeg heller. Er vel "vekten" framme som gjør det, og kanskje noen babyspark..

Sikkert! Jaja, litt igjen! ;) Er sååå verdt det! :D
 
Jada, 8åringen har vært pottesur sida han kom hjem fra skolen, grinete,sinna,sur og gråter for hver minste ting.. han skal snart i bursdag.. men bare maser om godteri og brus.. Noe han aldri får midt i uka.. vært litt mye avslutninger og bursdager i det siste.. Blir vel greit med litt ferie for både små og store.. bare 1kort dag i morgen så har han skoleferie :) Så kommer lillesnupp hjem fra bhg og da er ho trøtt og sutrete også.. blæh..
 
Har så lite lyst til og finne vaskebøtta å tørke støv å moppe gulv..
Skal reise bort i helgen, men det kommer en del gjester til svigers som bor rett over oss som sikkert skal ned å se på leiligheten ettersom den er ny siden i fjor så da må det nesten se rent å pent ut :p
Håper bare samboer holder det ryddig å pent til jeg kommer hjem på søndag :p
 
Har satt opp time hos legen for 28 ukerskontrollen for 4 mnd siden (!!) og i dag ringer de og sier han er på ferie :smiley-angry019
Jeg skulle dit på mandag! Så dagen før klarer de å finne ut at han ikke er der? Sjekker de ikke slikt når de setter opp ferie?

Så da blir jeg vel satt opp hos turnuslege IGJEN! de kan jo ingenting om svangerskap og graviditet! Begge de to andre gangene jeg har vært hos turnuslege i forbindelse med svangerskap så har jeg måtte fortelle legen hva han skulle gjøre!
Skjønner ikke hvorfor vi absolutt må gå til lege i uke 28 når de ikke klarer å håndtere det!
Kunne vi ikke heller bare gått til jordmor denne kontrollen?
Blir så frustrert...
Lite vits å ha en flink fastlege når jeg aldri får komme inn til han uansett...
 
Huff, dårlig rutiner der tenker jeg... Jeg var hos jordmor på 28 ukers kontroll, så det kan sikkert du også ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Huff, dårlig rutiner der tenker jeg... Jeg var hos jordmor på 28 ukers kontroll, så det kan sikkert du også ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app


Ringte å snakket med henne men hun har full timeplan og får ikke tatt meg inn. Jeg er 29 uker på tirsdag og det er jo ikke kjempelenge til jeg skal inn til henne igjen så hun mente jeg bare måtte gå på legetimen og at det sikkert gikk fint.

Men må du ikke fortsatt til elgen for å ta blodprøvene?
 
Neida, her ringer jordmora bare inn til legen og får han til å skrive at jeg skal ta blodprøvene hvis hun mener jeg trenger det. Men nå er disse to mann og kone, så kanskje det blir annerledes andre steder ;-) Neste legetime for meg blir i uke 32, da får jeg endelig se lillebabyen igjen, og se om det fortsatt er en jente :p Tar du blodprøver hver gang du er på kontroll? Virker som det er litt forskjellige rutiner rundt omkring...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ringte å snakket med henne men hun har full timeplan og får ikke tatt meg inn. Jeg er 29 uker på tirsdag og det er jo ikke kjempelenge til jeg skal inn til henne igjen så hun mente jeg bare måtte gå på legetimen og at det sikkert gikk fint.

Men må du ikke fortsatt til elgen for å ta blodprøvene?
Jeg skal bare til jordmor jeg, spurte til og med om jeg burde bestille time til legen men hun sa det ikke var nødvendig. Heller ikke fått noe beskjed om blodprøver? Leverer bare urinprøve hver gang. Er 28+1 i dag og skal til jordmor om to uker. Hum..
 
jeg skal bare til jm i dette svangerskapet dvs det som er igjen ;p spurte legen i uke 7 om det var greit og det var det. De forrige svangerskapene har jm tatt blodprøve (i fingern) For å teste jernmangel nesten hver gang jeg har vært der.
 
Må klage litt nå.. Huff. La meg til å sove på venstre side men fikk likevel veldig vondt i ryggen. Sparkene til lillemor gjorde meg bare dårlig og kvalm. Fikk mageknip som minner om sterke menssmerter. Blæ!! Tror kanskje hun presser på magesekken eller no... Og verre skal det bli, i følge de jeg klager til av venninner... Oppløftende! :(
 
Back
Topp