Ny uke, nye muligheter..

Hvorfor ikke?
Altså, vi kommer ikke til å gi han masse ren kumelk å drikke, nei.
Jeg synes ikke små barn har behov for det, i grunn.
I tillegg sliter begge ungene med astma og kumelk er ikke det beste de får da. Teodor ELSKER melk, men blir veldig tett av det. Før jeg visste at det kunne ha en sammenheng lot vi han drikke endel, men nå må vi holde han igjen.
Noen eksperter mener faktisk at melk kan forårsake astma.
Og kumelk er i grunn ikke noe man trenger så mye av, sånn egentlig. Det fyller magen ofte på bekostning av annen mer nyttig næring.
Men selvsagt, vi bruker melk og slikt i matlaging, så han kommer til å få det på den måten, og etterhvert kanskje litt yoghurt, ost osv!
Så lenge jeg ammer er det hvertfall ikke noe stort poeng at han får en kopp kumelk til maten liksom...

Hermine insisterte på å spise det samme som oss, og ikke det jeg hadde tint fra fryseren til henne idag! :) :p ser at fra nå av må middagene våre være melkefrie så hun også kan få! Begynner å bli utfordrene må jeg si :p
Ja, det vil jeg tro er litt utfordrende!
Har du sett en blogg som heter "uten alt" eller noe?
Der er det mange gode oppskrifter, en super mor som lager masse god mat til sønnen som har flere allergier (melk, gluten osv!)

Altså, vi kommer ikke til å gi han masse ren kumelk å drikke, nei.
Jeg synes ikke små barn har behov for det, i grunn.
I tillegg sliter begge ungene med astma og kumelk er ikke det beste de får da. Teodor ELSKER melk, men blir veldig tett av det. Før jeg visste at det kunne ha en sammenheng lot vi han drikke endel, men nå må vi holde han igjen.
Noen eksperter mener faktisk at melk kan forårsake astma.
Og kumelk er i grunn ikke noe man trenger så mye av, sånn egentlig. Det fyller magen ofte på bekostning av annen mer nyttig næring.
Men selvsagt, vi bruker melk og slikt i matlaging, så han kommer til å få det på den måten, og etterhvert kanskje litt yoghurt, ost osv!
Så lenge jeg ammer er det hvertfall ikke noe stort poeng at han får en kopp kumelk til maten liksom...
Hmh, det har jeg ikke hørt! Men her ville jeg gjerne gitt melk til brødmat siden hun ikke får mm lengre! Mye god næring i melk, og godt fett ;)

Hmh, det har jeg ikke hørt! Men her ville jeg gjerne gitt melk til brødmat siden hun ikke får mm lengre! Mye god næring i melk, og godt fett ;)
Men hvorfor ikke gi MME utover 1 år?

Ja, det vil jeg tro er litt utfordrende!
Har du sett en blogg som heter "uten alt" eller noe?
Der er det mange gode oppskrifter, en super mor som lager masse god mat til sønnen som har flere allergier (melk, gluten osv!)
Kan iallfall ikke ta noen lettvindtløsninger! Jeg elsker jo f.eks. Svenske kjøttboller, men alle ferdigekjøttboller er det melk i :confused: og jeg synes ikke jeg får de like saftige når jeg lager egne :p

Men hvorfor ikke gi MME utover 1 år?
Vi blir å gi det, siden hun har allergi og vi får det gratis! Men vet mange dropper det siden det er så dyrt, og unødvendig ;) nutramigen egner seg for øvrig IKKE som drikke i kopp til mat da :eek: :p

Vi blir å gi det, siden hun har allergi og vi får det gratis! Men vet mange dropper det siden det er så dyrt, og unødvendig ;) nutramigen egner seg for øvrig IKKE som drikke i kopp til mat da :eek: :p
Jeg tror mange barn får for mye kumelk :p :)
Nyttig fett kan man jo få mange andre steder, og det er mange som får reaksjoner av å drikke mye melk. JEg vil heller at ungene skal spise seg mette, enn å drikke seg mette, når de er større. Teodor kunne drukket seg mett på melk om han fikk lov :p :D

Hahaha, godt hu sovna igjen:D
Kos dere på handling og håper snuppene får en super dag hos mormor<3<3<3

hahaha ja, ellers hadde jeg bedt mannen stå opp :P våknet bare av en glisende jente som satt der og sa DADADADA.. HØYT, til en liten bamse hun har der :P:D

Takk for det ;):) Ble ikke noe tur til min mamma alikevel, jeg fant ut at jeg måtte ta en blodprøve (skulle tatt den forige uke), og ble sittende så lenge å vente :( gjorde det før vi dro i butikken, og etter det så ble det litt seint og Liana sovna i bilen, noe som ødela hele duppen hennes :( og ble da litt vanskelig å ta hun med dit, fordi det er så vanskeli å få hun til å sovne hos andre eller i vogn..så da surra vi på hjemme istedet :P får se om vi stikker en tur til dem imårra :D

Les her f.eks.
Tipper det er noe med dette som gjør at Sukkersnusk fikk høre at Nasse tok seg til ørene pga melkeallergi?
http://www.familieoghelse.no/helse-velvere/fysisk-helse/orenese-hals-problemer-og-melk
Jeg er litt skeptisk til den medisinske kompetansen til vedkommede som har sktevet den artikkelen?! Barn trenger overhode ikke melk? DET er ikke jeg enig i! Barns store kalsiumbehov er blandt annet en av grunnene til at melk er så viktig for barn! Hermine blir å få rismelk tilsatt kalsium som drikke til mat i bhg, så hun lærer at melk hører med som drikke til brød! Vil ikke ha en 3-åring som nekter å drikke melk, og kun vil ha juice!

Jeg tror mange barn får for mye kumelk :p :)
Nyttig fett kan man jo få mange andre steder, og det er mange som får reaksjoner av å drikke mye melk. JEg vil heller at ungene skal spise seg mette, enn å drikke seg mette, når de er større. Teodor kunne drukket seg mett på melk om han fikk lov :p :D
Er forskjell på å drikke seg mett på melk og få en kopp eller to sammen med maten for å gjøre næringssammensettinga komplett! Heller melk en juice som skader tennene!

Da er kuene konmet også;) nå er det kuer og sauer som går her:p
Emmeth synes det var så gøy:D Bråker så fælt da de alle går med store bjeller;)
Også har emmeth fått bittelit tine youghurt:) det går fint, men tåler ikke danonino sine. Også fikk han en kavring som mamma også får lov og smake på:):D
Vis vedlegget 23215
Vis vedlegget 23216
Vis vedlegget 23217
Vis vedlegget 23218
Vis vedlegget 23219
Vis vedlegget 23220
Vis vedlegget 23221
Vis vedlegget 23222
Vis vedlegget 23223
Vis vedlegget 23224

Herlige bilder! Emmeth er jo bare så nydelig <3 også kuene ser ut til å lure på hva du driver med der du står å tar bilder :P hahaha

uff ja, yoghurt! Liana kommer i full fart men et stort smil, så fort noen har en yoghurt her i huset :P

Grattis med 10 måneder :D
Annette er nok først til barnehagen av gjengen vår! Vi følger etter om en måned ;) gruer meg jeg også!!! Kan det være fordi vi jobber i barnehage og vet veldig godt hvordan det er der? :oops:

Det kan nok ha noe med det å gjøre kanskje, men tror det er tungt uansett. Skulle gjerne sett hun i hvetrfall var 12 mnd ikke 10.

Vi har vært på storhandling! :D
Var MASSE salg på Barnas Hus, så har kjøpt Reima parkdress til neste vår, ullundertøy, myke små skinnsko i str 18 og 19 og Reima votter på 50 % rabatt :D :D :D 500kr for en Reimadress er helt ok liksom ;)
Så fant vi Hamax sykkelsete med hjelm til 400kr :) jeg har endelig fått meg skalljakke, 1500kr for Bergansjakke :)
Vis vedlegget 23265Vis vedlegget 23266Vis vedlegget 23267

Så mye fint, hvilken sko strl?:-)

Jeg er litt skeptisk til den medisinske kompetansen til vedkommede som har sktevet den artikkelen?! Barn trenger overhode ikke melk? DET er ikke jeg enig i! Barns store kalsiumbehov er blandt annet en av grunnene til at melk er så viktig for barn! Hermine blir å få rismelk tilsatt kalsium som drikke til mat i bhg, så hun lærer at melk hører med som drikke til brød! Vil ikke ha en 3-åring som nekter å drikke melk, og kun vil ha juice!
Neida, jeg mener ikke at de ikke trenger melk, men henviste til artikkelen for å få frem det med astma og ører ;)
OG en 3-åring (eller vår 4-åring) lever veldig fint på vann han, det er først nå han har begynt å like juice og tar gjerne et glass når han får tilbudet om det.
Jeg drikker aldri ren melk selv. Får skikkelige mageprobmeler av det. Har også sluttet med mat som er av mye melk, som f.eks risgrøt. Men det er ikke meg dette handler om da, det er pusten til guttene mine og at de skal få leve så godt som mulig til tross for astmadiagnoser og helst med minst mulig medisinbruk! Det blir litt bakvendt å la de drikke så mye melk at de blir tette, for så å kjøre på med kortisonmedisin etterpå...
(For å dra en parallell da; så kunne jeg forsåvidt pøst på med gluten og sukker i kosten min, og fortsatt med konstant lysbehandling og kortisonsalve for å holde tritt med eksemen, men da velger jeg heller å gjøre noe med årsaken til at eksemen i det hele tatt kommer..)

Jeg spiser jo masse karbohydrater men nøyer meg med to brødskiver istedet for fire:p;)

*Surfer mobilt*

ja er greit å trappe ned på måltidene, er jo ikke så voldsomt mye som skal til egentlig, så lenge man VIL og er bestemt på å fullføre, så klarer man det fint :D

Er forskjell på å drikke seg mett på melk og få en kopp eller to sammen med maten for å gjøre næringssammensettinga komplett! Heller melk en juice som skader tennene!
Men hvorfor er juice alternativet? Hva skjedde med vannet vi får fra springen?
Mener du at barn får mangelsykdommer av å ikke drikke melk?
Jeg tror det er litt gammeldags at man MÅ ha melk for å få i seg alt man trenger ;)

Litt mye bilder idag, men:D
Mamma soler seg litt innimellom og Emmeth koser seg litt i gåvogna arva fra Mathea:) sitter kun maks 5 min av gangen max 2 ganger daglig:) han vil helst krabbe rundt:D og bra er det:p;):D
Vis vedlegget 23226

sexy mama :P:D hehe..

Vi måtte sette vegg gåstolen når Liana begynte å krabbe, for hun klikka nesten om hun ble satt der da.. men elsket det før hun kom seg av gårde selv :P:)

Men hvorfor er juice alternativet? Hva skjedde med vannet vi får fra springen?
Mener du at barn får mangelsykdommer av å ikke drikke melk?
Jeg tror det er litt gammeldags at man MÅ ha melk for å få i seg alt man trenger ;)
Jeg mener at ikke alle foreldre har like god peiling på mat og ernæring somder jeg og du har, og derfor er det viktig at foreldre lærer at det er melk man gir barnet å drikke og ikke juice eller saft!
Når det er sagt så er vann fin drikke ja, men det blir tamt i lengden og da skal iallfall mitt barn ha alternativet melk til mat å velge i, og ikke juice! Jentungen til søs har aldri fått noe særlig med melk å drikke og hun får juice til både frokost og kvelds, noe jeg synes er unødvendig mye syre for små tenner.

Back
Topp