CD 2 - PP 21
Jeg bestemte meg for å sette gårsdagen som CD 1, for det kom ganske mye friskt blod i løpet av ettermiddagen/kvelden. I dag blør jeg mye og har mye smerter. Jeg er glad jeg er hjemme, for det hadde vært ubehagelig å vært på jobb nå. Har en jobb hvor jeg ikke kan legge opp hverdagen selv, så jeg får ikke flydd på do når jeg vil, og jeg blør ganske mye mer enn normalt nå. Det kunne fort blitt ganske ubehagelig når det virker som tanta har skikkelig julerengjøring i underetasjen..
Jeg tok en test i dag også. Jeg er litt kontrollfreak og vil gjerne teste frem til streken er borte. Testen er faktisk fortsatt svakt positiv, og jeg ser streken godt innen fristen, så denne gangen holder HCG seg noenlunde høyt lenger enn sist. Sist sank det med en gang.
Jeg fikk melding av gynekologen min i stad om at han hadde laget resept på progesteron (Crinone sannsynligvis siden han skrev gel), så det var veldig lettende! Fy søren, så glad jeg er for at jeg bytta gyn!! Hadde dette vært surregyn, hadde jeg sikkert ikke fått svar før om leeenge, og jeg hadde sikkert måttet komme inn til time før jeg hadde fått det. Det er så godt å slippe å ha den bekymringen på toppen av den vanskelige situasjonen man allerede er i.
Så jeg er på vei mot friskt mot snart nå. Jeg håper inderlig at progesteronstøtte er siste punkt på lista som vi trenger, men jeg er fortsatt redd for at det ikke skal holde. I så fall orker jeg ikke å prøve så veldig mye lenger på egen hånd, tror jeg. Da får vi omsider overlate det til menneskene i hvite klær.