Ny start

For noe drit. Skikkelig drit. Sender deg en STOR klem, og er ganske sikker på at med litt hormonstøtte neste gang så sitter spiren helt til mål <3 Nå har du jo veldig bra frekvens på å faktisk bli gravid. Det er så nære!
Ja, jeg håper virkelig frekvensen på graviditeter fortsetter slik at vi kjapt kan teste ut progesteron på en spire. Det er utrolig kjipt hvis ikke det heller skulle funke, men DA skal jeg i alle fall si meg fornøyd med å ha prøvd alt før prøverør. For en karusell :S Tusen takk for klem og ord ♡

Sender deg en stor klem! Ikke gi opp håpet! Du KAN bli gravid, nå gjelder det bare å få til et perfekt embryo som blir der i 9 mnd. Og DET får dere til!!!! Jeg vet hvor tungt det er, men kroppen din har vist deg nå at den kan bli gravid. En mager trøst, men kanskje en liten trøst? Uansett.. Plei deg selv i dag og tillat deg å føle hva enn du måtte føle. <3
Jo, du har helt rett. Jeg er til syvende og sist, glad for at jeg endelig blir gravid igjen. Da har vi fått orden på et av problemene, nå må vi bare ordne på det andre. Dette var frykten min lenge - at jeg skulle miste når jeg endelig ble gravid igjen. Vi får håpe gyn er hjelpsom. Tusen takk for søte ord ♡ ♡ ♡

Har ikke ord.... Dette var skikkelig dårlig gjort :( Det er kun snakk om NÅR du blir mamma, men at du skal måtte vente så lenge.... Håper at gyn hjelper dere enda et steg videre fort!! Stor klem

4+2 - PP 20 / CD 1 - PP 21?

At hu tanta aldri bare kan komme på morgenen med et brak slik som det var før i tiden, slik at jeg aldri tvilte på hva jeg skulle si var første blødningsdag?? Jeg begynte såvidt å blø i ettermiddag, og det er vel sånn brunrødt. Ganske friskt og mørkt når jeg er på do, men i bindet ser det brunlig ut. Det er vel sånn at første dag med friskt blod, uansett når på dagen, telles som CD 1, er det ikke det da? Anyone? Skulle tro jeg kunne dette nå. ;)

Migrenehodepinen har sittet i i hele dag, så migrenen har helt klart blir mye verre nå enn før. Jeg har nesten ikke orket å knotte på telefonen idag pga den. Drit å være satt ut to dager i strekk pga et anfall, mot at jeg før bare kunne sove to-tre timer, så var jeg fin. Blæ. Føler egentlig ikke jeg har fått slappet av og hvilt hodet i det hele tatt i dag pga hodepinen som har banket og slått gjennom hele dagen. Det blir en hjemmedag til i morgen siden formen er så laber. Det kan jo være migrenen er verre pga alle hormoner og sånn også. Ikke veldig mye menssmerter enda, men jeg merker det bygger seg opp.

Jeg sendte melding til gyn i går om jeg kunne komme på time, men jeg har ikke fått noe svar enda. Jeg venter og ser litt, hvis ikke får jeg ringe. Han har som regel lang ventetid på vanlige timer, så jeg håper han kan putte meg innimellom et sted. Hvis ikke har jeg heldigvis den private gynekologen hvis det skulle bli helt krise. Men han burde vel finne tid til meg i og med at vi har prøvd så lenge og ikke akkurat har mange måneder å kaste bort.

Igjen, tusen takk for all støtte og sympati her inne. Det hjelper i massevis. ❤❤❤

Har ikke ord.... Dette var skikkelig dårlig gjort :( Det er kun snakk om NÅR du blir mamma, men at du skal måtte vente så lenge.... Håper at gyn hjelper dere enda et steg videre fort!! Stor klem
Ja, jeg må si meg enig i at dette er ganske dårlig gjort. Skikkelig drit rett og slett! Nå håper jeg ikke vi avdekker noen flere problemer på veien, så vi snart har alle puslebitene til puslespillet klart. Tusen takk for klem ♥♥

Jo, du har helt rett. Jeg er til syvende og sist, glad for at jeg endelig blir gravid igjen. Da har vi fått orden på et av problemene, nå må vi bare ordne på det andre. Dette var frykten min lenge - at jeg skulle miste når jeg endelig ble gravid igjen. Vi får håpe gyn er hjelpsom. Tusen takk for søte ord ♡ ♡ ♡
Kjenner så altfor godt til det. Vi prøvde i to år før vår første positive test. Måtte gjennom 2 maer før spiren endelig satt, frisk og fin. Den følelsen av at nå går det, men det går ikke likevel er utrolig vanskelig å forholde seg til.

Men nå! Denne pp, da skal den sitte for dere!!! Har du kontaktet gyn i dag? Håper vedkommende har noen gode tips og triks i ermet!

Håper du snarlig får svar fra gyn og får prøve progesteron.

Kjenner så altfor godt til det. Vi prøvde i to år før vår første positive test. Måtte gjennom 2 maer før spiren endelig satt, frisk og fin. Den følelsen av at nå går det, men det går ikke likevel er utrolig vanskelig å forholde seg til.

Men nå! Denne pp, da skal den sitte for dere!!! Har du kontaktet gyn i dag? Håper vedkommende har noen gode tips og triks i ermet!
Det er godt å høre at man ikke er alene, om ikke annet. Og at det kan gå bra til slutt selv etter å ha prøvd lenge og mistet flere ganger. Det hjelper å høre! ♡

Jeg sendte gyn en melding i går, men jeg har ikke fått noe svar enda. Skal få ringt han hvis jeg ikke hører noe snart. Jeg må jo ha det innen to ukers tid, så jeg er avhengig av å få time relativt raskt. Håper virkelig det går i orden, men jeg kan ikke helt se hvorfor det ikke skulle gjort det. Fingers crossed!

CD 2 - PP 21

Jeg bestemte meg for å sette gårsdagen som CD 1, for det kom ganske mye friskt blod i løpet av ettermiddagen/kvelden. I dag blør jeg mye og har mye smerter. Jeg er glad jeg er hjemme, for det hadde vært ubehagelig å vært på jobb nå. Har en jobb hvor jeg ikke kan legge opp hverdagen selv, så jeg får ikke flydd på do når jeg vil, og jeg blør ganske mye mer enn normalt nå. Det kunne fort blitt ganske ubehagelig når det virker som tanta har skikkelig julerengjøring i underetasjen..

Jeg tok en test i dag også. Jeg er litt kontrollfreak og vil gjerne teste frem til streken er borte. Testen er faktisk fortsatt svakt positiv, og jeg ser streken godt innen fristen, så denne gangen holder HCG seg noenlunde høyt lenger enn sist. Sist sank det med en gang.

Jeg fikk melding av gynekologen min i stad om at han hadde laget resept på progesteron (Crinone sannsynligvis siden han skrev gel), så det var veldig lettende! Fy søren, så glad jeg er for at jeg bytta gyn!! Hadde dette vært surregyn, hadde jeg sikkert ikke fått svar før om leeenge, og jeg hadde sikkert måttet komme inn til time før jeg hadde fått det. Det er så godt å slippe å ha den bekymringen på toppen av den vanskelige situasjonen man allerede er i.

Så jeg er på vei mot friskt mot snart nå. Jeg håper inderlig at progesteronstøtte er siste punkt på lista som vi trenger, men jeg er fortsatt redd for at det ikke skal holde. I så fall orker jeg ikke å prøve så veldig mye lenger på egen hånd, tror jeg. Da får vi omsider overlate det til menneskene i hvite klær.

Last edited:
Håper crinone er det som skal til for deg også❤️

Må følge med her fremover nå:)

Så bra! Da er vi klare for å heie frem spiren allerede neste pp, eller når dere er klare til å prøve igjen da. Kan bare tenke meg påkjenningen. Bli frisk og "ferdig" med dette, så er det fantastiske tider i vente :-) Klem <3

For en flott gyn du har, helt supert at du fikk crinone så greit:) Nå MÅ jo dette være oppskriften!! Venter spent på din neste dpo periode:) Masse masse lykke til!!

Åh, så fantastisk! Tenk hvis du hadde hatt surregyn fortsatt da?? :p Heia nye gyn, og heia crinone! Nå skal det gå❤️

CD 2 - PP 21

Jeg bestemte meg for å sette gårsdagen som CD 1, for det kom ganske mye friskt blod i løpet av ettermiddagen/kvelden. I dag blør jeg mye og har mye smerter. Jeg er glad jeg er hjemme, for det hadde vært ubehagelig å vært på jobb nå. Har en jobb hvor jeg ikke kan legge opp hverdagen selv, så jeg får ikke flydd på do når jeg vil, og jeg blør ganske mye mer enn normalt nå. Det kunne fort blitt ganske ubehagelig når det virker som tanta har skikkelig julerengjøring i underetasjen..

Jeg tok en test i dag også. Jeg er litt kontrollfreak og vil gjerne teste frem til streken er borte. Testen er faktisk fortsatt svakt positiv, og jeg ser streken godt innen fristen, så denne gangen holder HCG seg noenlunde høyt lenger enn sist. Sist sank det med en gang.

Jeg fikk melding av gynekologen min i stad om at han hadde laget resept på progesteron (Crinone sannsynligvis siden han skrev gel), så det var veldig lettende! Fy søren, så glad jeg er for at jeg bytta gyn!! Hadde dette vært surregyn, hadde jeg sikkert ikke fått svar før om leeenge, og jeg hadde sikkert måttet komme inn til time før jeg hadde fått det. Det er så godt å slippe å ha den bekymringen på toppen av den vanskelige situasjonen man allerede er i.

Så jeg er på vei mot friskt mot snart nå. Jeg håper inderlig at progesteronstøtte er siste punkt på lista som vi trenger, men jeg er fortsatt redd for at det ikke skal holde. I så fall orker jeg ikke å prøve så veldig mye lenger på egen hånd, tror jeg. Da får vi omsider overlate det til menneskene i hvite klær.

Godt å høre at du tar vare på deg selv nå, det er tøft det du gjennomgår!
Crinone gjør susen!

Håper crinone er det som skal til for deg også❤️

Må følge med her fremover nå:)
Tusen takk ♡ Jeg håper virkelig jeg kan følge samme suksessoppskrift som deg!! Hyggelig at du er innom og heier :D Blir det noe prøving på søsken for dere etter hvert, eller var det sånn at dere har den/de dere skal ha? Jeg husker ikke helt hvordan det var :)

Så bra! Da er vi klare for å heie frem spiren allerede neste pp, eller når dere er klare til å prøve igjen da. Kan bare tenke meg påkjenningen. Bli frisk og "ferdig" med dette, så er det fantastiske tider i vente :-) Klem <3
Jeg popper nok de første Femartablettene allerede i morgen (venter evt en dag til hvis jeg fortsatt blør mye siden jeg er litt usikker på hva jeg skal kalle CD 1) :)) Her er det ingen tid å miste! Det hjelper på sorgen og skuffelsen å kunne se fremover igjen. Tusen takk for klem og heiing ♡♡

Back
Topp