Ny start

Uff, så kjedelig at du sliter med rester. Det man aller helst vil etter noe sånt, er jo å få kroppen sin tilbake så fort som mulig :( Må du til utskraping, eller tror de at det kommer ut av seg selv?

Ah, så dere fikk også beskjed om at den lille var kortere på vei ja? Hva sier din lege/gyn om dette? At det var et forvarsel på at det kunne gå galt? Eller prøver de å ro seg unna de også? :p Lurer fælt på hva som var greia her altså. Om det egentlig aldri var noen mulighet for at den lille skulle vokse opp.

Håper ikke det tar altfor lang tid før dere kan begynne prøvingen igjen :)

Måtte komme ut àv seg selv ja ifølge legen idag. Fikk 4 nye piller cytotec som jeg skulle svelge og ikke putte oppi hutteteia, men foreløpig kjenner jeg kun en svak murr. Og det er mange timer siden. Vel vel, da er det bare å vente, pokker.

Jeg tror det var dømt til å gå galt fra starten av. Men det er min mening. Ja, gyn sa at "det er litt lite, du er nok litt kortere på vei enn du tror" jeg svarte"okei? Detter jo litt rart, jeg vet jo akkurat når jeg hadde EL..." Gyn:" har du tatt tester eller...?" Jeg:" ja, både det og så har jeg målt basalteperatur..." Gyn: "hmmm... Har du veldig uregelmessige sykluser da? Du kan ha hatt EL senere..." (Akk som jeg ikke akk hadde forklart at det ikke var mulig...) så hun la ikke særlig vekt på at jeg sa at jeg viste når EL hadde vært. Men hun sa også "dette ser vi ofte altså, men jeg vil at du skal komme tilbake om 2 uker så vi får seg at alt utvikler seg" (Les: eller ikke utvikler seg...) da tenkte jeg mitt. Og om jeg så hadde HATT EL senere (noe som ikke er tilfelle) kunne det ikke blitt befruktet da. For etter en veldig langt "Fiesta" med sex hver dag i mange maaaange dager, ble det brått slutt når vi ikke måtte lenger. Romantikken var oppbrukt for å si det sånn :laughing025 Så det kunne ikke bli befruktet et egg 1,5 uker etterpå uansett.

Uff kjedelig å være syk, og veeeeeldig kjipt å gå glipp av en periode. Blir vanskelig å få sniki inn "pliktsex" og, hvis ha ikke vi vite og dere begge er syke... Ingen kvinnelist i verden får vel lurt han i seng da.... Eller??:dontknow

Måtte komme ut àv seg selv ja ifølge legen idag. Fikk 4 nye piller cytotec som jeg skulle svelge og ikke putte oppi hutteteia, men foreløpig kjenner jeg kun en svak murr. Og det er mange timer siden. Vel vel, da er det bare å vente, pokker.

Jeg tror det var dømt til å gå galt fra starten av. Men det er min mening. Ja, gyn sa at "det er litt lite, du er nok litt kortere på vei enn du tror" jeg svarte"okei? Detter jo litt rart, jeg vet jo akkurat når jeg hadde EL..." Gyn:" har du tatt tester eller...?" Jeg:" ja, både det og så har jeg målt basalteperatur..." Gyn: "hmmm... Har du veldig uregelmessige sykluser da? Du kan ha hatt EL senere..." (Akk som jeg ikke akk hadde forklart at det ikke var mulig...) så hun la ikke særlig vekt på at jeg sa at jeg viste når EL hadde vært. Men hun sa også "dette ser vi ofte altså, men jeg vil at du skal komme tilbake om 2 uker så vi får seg at alt utvikler seg" (Les: eller ikke utvikler seg...) da tenkte jeg mitt. Og om jeg så hadde HATT EL senere (noe som ikke er tilfelle) kunne det ikke blitt befruktet da. For etter en veldig langt "Fiesta" med sex hver dag i mange maaaange dager, ble det brått slutt når vi ikke måtte lenger. Romantikken var oppbrukt for å si det sånn :laughing025 Så det kunne ikke bli befruktet et egg 1,5 uker etterpå uansett.

Uff kjedelig å være syk, og veeeeeldig kjipt å gå glipp av en periode. Blir vanskelig å få sniki inn "pliktsex" og, hvis ha ikke vi vite og dere begge er syke... Ingen kvinnelist i verden får vel lurt han i seng da.... Eller??:dontknow
Du fikk i det minste ny UL! Jeg fikk ny UL jeg også, men det hjalp jo lite med bare en uke etterpå. Jeg burde fått en UL til senere. Men men, ikke noe å gjøre med nå. Det er synd man ikke blir tatt på alvor i slike situasjoner. Det var jo helt klart noe galt!

Jaggu klarte jeg å få han med i går gitt! :D Kvinnelist (med en god dæsj EL-sexlyst) fikk ordna det! Haha.

CD 13 - PP 4

Ok, jeg skal skjerpe meg med dette å ta sorgene på forskudd. Ikke bare ble det sengevals i går, men EL-testen var også fortsatt negativ i dag. Så puuust ut, dette går bra :P Sist pp gikk testene fra å være veldig svake, til å plutselig få litt utslag, og så positiv dag etter. Det var derfor jeg stressa litt når testene allerede nå begynte og gi litt utslag. Nå kan EL gjerne bare komme så syklusen ikke blir så lang, men realistisk sett vil den nok komme rundt lørdag/søndag.

Tok også en g-test i dag (har ikke tatt noen etter at jeg hadde min første TR etter SAen), og nå kan jeg endelig ikke skimte noe som helst verken før eller etter tidsfristen :D Jeg fikk faktisk brev fra gyn i går om at de ville jeg skulle ta en HCG-prøve til da. Hvorfor kunne hun ikke bare sagt det på tlfsvareren den uka hun prøvde å ringe? Eller bare svart på mailen jeg sendte? Det var halvannen uke siden hun hadde skrevet brevet, så må si det var effektivt du... *oppgitt* Men da får jeg ta meg en tur til legen og få tatt prøven asap! Må først bli frisk bare.

Lastet ned BV-appen i går, og der lå det info inne som jeg hadde lagret for lenge siden. Det første som dukker opp, er et bilde av et foster på 17 uker. Takk for den. Så langt skulle jeg vært i dag :( :( :( Og siden legen gikk etter mensterminen, skulle jeg vel straks vært på OUL. Æsj, dette kommer nok ikke til å bli noe særlig mindre sårt før jeg er gravid igjen tror jeg.

Slenger med bilde av testene fra sist pp jeg. Så har jeg de her.

Vedlegg

• 1393437656641.jpg
    1393437656641.jpg
    36,1 KB · Visninger: 111
Hei. Er dere blitt frisk igjen? :-)
Mannen lurte seg unna det verste, han ble bare litt snørrete. Jeg derimot er fortsatt ikke frisk. Er feberfri heldigvis, men hoster og hoster og hoster. Slitsomt! Men baby-wise er det i alle fall ingen krise, for orker å legge inn aksjer likevel :P EL-testene er fortsatt negative her da. Bahhhh....

Hva med deg/dere? :)

Fikk positiv EL-test igår. Så var eg heldigvis komt meg ein del:-) Så vi fikk lagt inn noen aksjer. Hihi :-D
rekner med EL var idag, så da er det dpo fom imorgen på meg. Håpe håpe XD
Var nesten helt sikker på at vi skulle få EL samtidig eg...hehe :-P Håper det klaffer med helsa for dere også da :-) Men det viktigsterer vel at mannen er helt frisk? For de blir jo ofte VELDIG syk, når de først er det. Hehe. Vertfall min erfaring. Men kanskje annerledes hos dere? :-)

Fikk positiv EL-test igår. Så var eg heldigvis komt meg ein del:-) Så vi fikk lagt inn noen aksjer. Hihi :-D
rekner med EL var idag, så da er det dpo fom imorgen på meg. Håpe håpe XD
Var nesten helt sikker på at vi skulle få EL samtidig eg...hehe :-P Håper det klaffer med helsa for dere også da :-) Men det viktigsterer vel at mannen er helt frisk? For de blir jo ofte VELDIG syk, når de først er det. Hehe. Vertfall min erfaring. Men kanskje annerledes hos dere? :-)
Ja, søren også, jeg tapte på oppløpet mot deg når det gjaldt EL. Hadde vært så morsomt om vi hadde fulgt hverandre. Hihi.
Ja, helt riktig, menna blir jo dødssyke når de først blir syke, så da hadde i alle fall sex vært out of the question :P Ååå, kan ikke bare EL komme! Knurr!

Lykke til da, heier på dere :D Håper den sitter!

CD 17 - PP 4

Jeg begynner å bli ganske lei av negative EL-tester nå. Har bare tre andre sykluser å sammenligne med, og kun en syklus som ikke var påvirket av SA eller p-pilleslutt. Den syklusen hadde jeg positiv EL-test på CD 17, så nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig! I sist syklus fikk jeg jo ikke positiv før CD 20, men da hadde jeg jo ingen forventninger pga SA. Nå derimot... ;) Jeg håper ikke EL drøyer lenge, for så å bestemme seg for å beholde sykluslengden på 30-31 dager slik som sist syklus. Det vil jo si kortere lutealfase (sist var den på 8, men normalt på 13), og det vil vi ikke ha noe av!!

Når det er sagt.. Jeg HAR mye mer smerter i underlivet i dag. Det er ganske ømt og tungt. Men jeg kjente jo det for noen dager siden også (om enn kanskje mildere), så jeg tør ikke stole på det.

Legger ved bilde av EL-testene til nå. Har tatt to til i løpet av dagen i ren desperasjon (:P), og de var noe sterkere, men ikke mer enn dagene før. Det stemmer jo bra med kroppens LH-nivå som varierer gjennom dagen. Jeg tar vanligvis på morgenurin, rett og slett fordi det blir umulig å teste fast mellom 11 og 15. Og det har jo gått fint til nå.

Vedlegg

• 1393782459630.jpg
    1393782459630.jpg
    39,3 KB · Visninger: 98
Tusen takk. Håper virkelig den sitter jeg også. Så håper eg du får EL veeeeldig snart ;-)

Nå, hvordan går det??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nå, hvordan går det??

Tør nesten ikke si det, for har blitt skuffa før i denne EL-jakten :P MEN testen er da sterkere i dag! Så nå håper jeg virkelig den er positiv i morgen. Som igjen gjør meg bekymra for at TR vil komme bare 8 dager etter EL som sist. Er helt i rute med sist syklus hvis jeg får positiv i morgen. Får vel bare vente og se..

Tør nesten ikke si det, for har blitt skuffa før i denne EL-jakten :P MEN testen er da sterkere i dag! Så nå håper jeg virkelig den er positiv i morgen. Som igjen gjør meg bekymra for at TR vil komme bare 8 dager etter EL som sist. Er helt i rute med sist syklus hvis jeg får positiv i morgen. Får vel bare vente og se..

Krysser fingrene for deg! Håper du ikke blir skuffet denne gangen:)

Krysser fingrene for deg! Håper du ikke blir skuffet denne gangen:)
Takk for det :) Kan ikke drive og ta sorgene på forskudd hele tida, men litt vanskelig å la være :P

Takk for det :) Kan ikke drive og ta sorgene på forskudd hele tida, men litt vanskelig å la være :P

Jeg forstår deg veldig godt. Har blitt litt mer pessimistisk etter SA jeg også. Er nok ganske vanlig. Men plutselig skal du se vi er på vei igjen:)

Jeg forstår deg veldig godt. Har blitt litt mer pessimistisk etter SA jeg også. Er nok ganske vanlig. Men plutselig skal du se vi er på vei igjen:)
Vi får satse på det :D Er vel ikke så altfor lenge før du kan lete etter EL heller. Spennende :)

Endelig ;-)
Jeg bare lurer på noe, hvorfor er det ikke så bra med kortere lutealfase? Forrige syklus hadde eg jo 9 dager. :-)

Endelig ;-)
Jeg bare lurer på noe, hvorfor er det ikke så bra med kortere lutealfase? Forrige syklus hadde eg jo 9 dager. :-)
Fra befruktning, trenger som regel et egg minst 10 dager på å tusle opp dit det skal og feste seg. Kommer mensen for tidlig (før 10 dager), vil egget bli skylt ut. Så vi kan befrukte egg så mye vi vil, men får det ikke tid til å feste seg, blir det ikke baby :P Lutealfasen er tiden mellom eggløsning og neste mens. Dagen neste mens kommer, teller ikke med, så da jeg fikk mensen på 9 dpo, vil det si at jeg hadde en 8 dager lang lutealfase. Jeg teller altså ikke med den dagen jeg faktisk fikk mens. Sier det bare, for mener vi fikk mens på samme dpo, og i så fall hadde også du lutealfase på 8. Satser i så fall på at din også er tilbake til det normale nå :) Og det er den helt sikkert, du er jo i rute med EL og allting!

Her er det fortsatt negativ test, så jeg er offisielt lei. De er noe sterkere, men absolutt ikke positiv. Jaja, da blir i alle fall ikke syklusen lik som den siste, så da får vi håpe lutealfasen ikke heller tenker å være lik.

CD 20 - PP 4

Nå altså, NÅ! Begynner jeg å bli lei. Skulle aldri begynt og stresse i sist uke med å bli frisk for å liksom akkurat i siste lita rekke EL. Hadde tydeligvis et hav av tid på meg :P I går fikk jeg skikkelige forhåpninger siden det endelig var litt utslag på testen igjen, men fortsatt ikke noe i dag. Tok en til rundt kl 14, og den var litt sterkere enn i morges (men ikke sterkere enn i går). Går og tenker hver eneste dag at "i morgen, DA er den positiv, ingen tvil!", og så er den like irriterende negativ dag etter dag likevel.. :P

Men, fakta på bordet. Jeg har mye mer slim nå enn det har vært hele syklusen, og i går kjente jeg nesten ikke tappen fordi den var så høy. Og da jeg kjente den, kjentes den åpen ut. Dog, jeg har syntes den har kjentes åpen ut i over en uke nå, så akkurat det vil jeg ikke stole helt på. Men vi bør jo nærme oss noe nå! Jeg vil være i dpo!!

Vedlegg

• 1394054424915.jpg
    1394054424915.jpg
    37,4 KB · Visninger: 107
Ser vertfall ut på testene at du nærmer deg noe? Kanskje du har EL imorgen? Vi får håpe det. ;)

Du lærte meg virkelig noe nytt angående lutealfasen. Har ikke vert helt inne på de tingene før. :-/
Eg får håpe at eg har en laaaang lutealfase denne gangen da. Og det håper eg du og får, slik at egget fester seg skikkelig godt inni magehusene. ;) Takk for nyttig info :-)

Ser ut til at det skjer noe på testene da! Men enda viktigere (har jeg erfart), hvis du har slim! Jeg ble gravid med sønnen min på en mnd hvor jeg ikke fant EL til tross for leting. Slo aldri ut på en test. Så i min bok er EL slim en like viktig observasjon...! :) spennende tider...

Back
Topp