Ny start

Krysser fingrene for deg. Kanskje sitter den allerede nå? ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Takk, hadde ikke sagt neitakk til det ;) Hvordan er det med dere? Venter dere eller tar dere det litt som det kommer?

Krysser for deg jeg og! Tiden går seeeeeint! Dpo 0 her :p

Takk for det :D

Lykke til til deg også!

Så utrolig trist å lese. Klarte ikke å holde tilbake tårene her. Håper virkelig at det går bra med dere denne gangen. Klem.

Så utrolig trist å lese. Klarte ikke å holde tilbake tårene her. Håper virkelig at det går bra med dere denne gangen. Klem.
Tusen takk for det <3 Heldigvis er minnet om å være gravid, overraskende fjernt nå. Man blir liksom så vant med tilværelsen til slutt. I bunn og grunn koser jeg meg litt med spenningen det er ved å prøve.

Masse ryggvondt og supertrøtt i dag. Hvis jeg ikke er gravid, forbanner jeg denne kroppen for å sende ut falske signaler. Hmf!

Takk, hadde ikke sagt neitakk til det ;) Hvordan er det med dere? Venter dere eller tar dere det litt som det kommer?

Jeg tror jeg har EL nå, men har ikke vært no prøving likevel! Tror vi skal vente en runde. Men har hatt sex, så kan jo ha klaffet selv om vi ikke prøvde;)

Jeg tror jeg har EL nå, men har ikke vært no prøving likevel! Tror vi skal vente en runde. Men har hatt sex, så kan jo ha klaffet selv om vi ikke prøvde;)
Skjønner! Da blir det jo spennende å se ;)

Takk for det! :)

DPO 9/CD 1

Jeg sliter litt med å sette ord på følelsene mine i dag. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg føler rett og slett. I dag kom tanta. Ganske overraskende siden jeg var ganske sikker på at lutealfasen min har vært veldig stabil på 14 dager. Nå var den bare 9. Jeg håper det bare er SAen som tuller det litt til nå i begynnelsen, og at det ikke har tenkt til å være sånn fremover.

Men jeg merker at jeg innerst inne er vanvittig skuffa og lei meg. Enten jeg vil det eller ei. Det har vært så deilig å ha det lille håpet og klamre seg til, men nå er det helt borte. Jeg vil så veldig veldig gjerne bli gravid igjen, og det helst i går. Nå velter SA-følelsene opp igjen. Sorgen over det som aldri ble.

Samtidig er det et snev av lettelse. Nå får jeg minst én normal syklus etter SAen før en evt graviditet sitter igjen. Jeg var jo veldig i tvil om vi skulle kjøre på fra første EL siden jeg jo egentlig ikke aner om alt er ute, men jeg fant ut at sannsynligheten var størst for at det skulle gå bra. Jeg tror ikke det er noe igjen, men nå har i alle fall eventuelle rester mulighet til å komme ut, og slimhinnene får bygd seg godt opp og bli sterke og klare for forhåpentligvis et nytt egg. Også en fordel at den kom nå og ikke på dpo 14 eller senere, for da er det kortere vei fram mot neste EL.

Så, hjertet er dritskuffa, hjernen er tilfreds.

Last edited:
Klem til hjertet♡ Forstår skuffelsen og følelsene!

Men når du har tantebesøk nå, vil vel d si at du kan prøve igjen om et par uker da:)
Enda større sjans for at vi kommer i samme termingruppe.

Håper syklusen din blir ordentlig med en gang!

Klem til hjertet♡ Forstår skuffelsen og følelsene!

Men når du har tantebesøk nå, vil vel d si at du kan prøve igjen om et par uker da:)
Enda større sjans for at vi kommer i samme termingruppe.

Håper syklusen din blir ordentlig med en gang!
Tusen takk for det <3 Har du noe peiling på syklusen din nå eller? Når tror du neste EL for deg vil være? :)

Det var litt artig, for jeg bruker jo appen PinkPad. Og den sa før jeg hadde gått på do, "Aunt Flow is coming", og jeg var litt sånn "rull inn a, det er vel litt tidlig". Men hva ser jeg når jeg går på do? Joda, aunt flow kommer som bare det. Skummelt! Fnis :P

Stor klem til deg! Kan tenke meg skuffelsen! :( Det er litt blanda følelser å starte på ny giv med en gang etter SA. Kjenner på den selv. Jeg er 3 DPO i dag og jeg mener da at jeg skal ha 11 dager igjen, ca, til IKM, men man vet jo aldri hvordan kroppen er etter SA. :( Så det er litt blanda følelser dette med prøvingen nå denne måneden kjenner jeg. Livredd for å bli gravid for så å miste, f.eks, og redd for å ikke bli gravid. Surr surr!

Håper du får en mer positiv PP denne perioden!

Stor klem til deg! Kan tenke meg skuffelsen! :( Det er litt blanda følelser å starte på ny giv med en gang etter SA. Kjenner på den selv. Jeg er 3 DPO i dag og jeg mener da at jeg skal ha 11 dager igjen, ca, til IKM, men man vet jo aldri hvordan kroppen er etter SA. :( Så det er litt blanda følelser dette med prøvingen nå denne måneden kjenner jeg. Livredd for å bli gravid for så å miste, f.eks, og redd for å ikke bli gravid. Surr surr!

Håper du får en mer positiv PP denne perioden!
Ikke sant! Mange følelser som kjemper mot hverandre etter en SA og vanskelig å vite hva som er det riktige å gjøre. Ser vi er en god del som har prøvd med en gang etter SA/MA nå, og hadde vært moro hvis den satt for noen av oss. Krysser fingrene for deg!! :)

Tusen takk for det <3 Har du noe peiling på syklusen din nå eller? Når tror du neste EL for deg vil være? :)

Det var litt artig, for jeg bruker jo appen PinkPad. Og den sa før jeg hadde gått på do, "Aunt Flow is coming", og jeg var litt sånn "rull inn a, det er vel litt tidlig". Men hva ser jeg når jeg går på do? Joda, aunt flow kommer som bare det. Skummelt! Fnis :P

Det blir jo bare vill gjetting, men innbiller meg at tanta er her om ei ukes tid, og EL om tre uker. Hadde så EL-følelse i helga som var. Men man kan jo aldri vite! Skal bli greit å få tanta på besøk igjen, men det holder med EN gang. .. ;)

Det blir jo bare vill gjetting, men innbiller meg at tanta er her om ei ukes tid, og EL om tre uker. Hadde så EL-følelse i helga som var. Men man kan jo aldri vite! Skal bli greit å få tanta på besøk igjen, men det holder med EN gang. .. ;)
Spennende spennende. Jeg har nå fortsatt håp om at spira sitter allerede hos deg jeg da :D Hehe.

Tr kom i går hos meg og på dpo 9 igår. Håper det er vår tur i neste pp. God klem til deg :-)
Ånei, hos deg også :( Ja, jeg håper vi begge har en liten spire sittende i neste pp!! Stor klem tilbake :)

CD 2 - PP 4

Det slo meg plutselig her jeg svarte på et spørsmål fra en annen på mistet-forumet. At jeg føler meg vanvittig dårlig ivaretatt av gynekologen min da vi var der på UL ved 5-6/6-7 uker. Jeg visste nøyaktig EL-tidspunkt, jeg visste at jeg var 6+6 uker på vei. Nøyaktig. Også kommer jeg dit og vi ser kun en plommesekk uten fosteranlegg. Gynekologen ler bare bort det faktum at jeg vet hvor langt jeg er på vei, "Neida, du er nok bare kortere på vei". Når jeg nok en gang konfronterer henne med EL-testen jeg hadde tatt, ser hun litt tenkende og alvorlig ut, men jeg får ikke noe svar.

Uka etter, 7+5 iflg EL, har jo fosteret utviklet seg riktig i forhold til det vi så uka før. Det er en liten reke der og det er et lite hjerte der. Og nei, den er ikke større enn 6 uker (6+1 sannsynligvis). Men der og da orker jeg ikke kverulere noe på det. Jeg er gravid med et levende foster som har det bare bra! Og resten av ukene fram mot SAen er jeg nokså beroliget og tenker at jeg bare har supertrege egg som bare trengte litt tid på å utvikle seg. Eller noe sånt.

Så er SAen et faktum 11+1 i flg UL. Og spørsmålet dukker igjen opp i hodet. Var det noe galt helt fra starten? Burde jeg blir fulgt opp bedre? Burde jeg ikke blitt det? Burde ikke gynekologen forstått alvoret med et foster som bruker 12 dager lenger tid på å begynne og utvikle seg riktig??

Jeg spør gynekologen igjen når jeg er der for å sjekke at alt er ute. Kan det ha vært noe galt fra starten av? Det samme svaret igjen. Nei. De fleste SAer er pga kromosomfeil på fosteret. Det at UL viste jeg var kortere på vei, skal ikke ha gitt oss en forvarsel på at noe var galt. Hvordan kan hun fortsatt si det? Er det for å "save her own back"?? Hadde jeg fått et annet svar fra en annen gynekolog?

Jeg sendte spørsmålet til jordmor Siri som man kan stille spørsmål til på et forum, 6 dager før SAen. Jeg tenkte jeg skulle få et beroligende svar. Men hun hadde forhørt seg med sin mann som er gynekolog, og de kunne ikke si at det hørtes bra ut. Hun syntes at dette var noe man burde ha i bakhodet og at jeg burde få oppfølging med UL ved 11-12 uker. Hvordan kan en fagperson over nett svare noe sånt så kontant? Jeg ga henne nøyaktig den samme informasjonen som min gyn hadde. Forskjellen er at gyn har sett fosteret. Hvordan kan min gynekolog bare le det vekk når en annen ville tatt det alvorlig??

I følge gyn, skulle jeg ha testet positivt 3 dpo. Jeg legger ved et bilde av testen. Det er ikke mulig å få positiv test 3 dpo. Det er i alle fall ikke mulig å få SÅ positiv test 3 dpo. Jeg tror min graviditet hele veien var dømt for å mislykkes. Noe var galt helt fra starten av. Hvorfor ble jeg ikke trodd?

Vedlegg

• 1392481966515.jpg
    1392481966515.jpg
    59,6 KB · Visninger: 114
Last edited:
Back
Topp