Ny start

Uff. Jeg blir så lei meg på dine vegne. Å bli behandlet så uprofft i en så sårbar situasjon. Jeg synes virkelig de skulle fulgt det bedre opp når du visste dette på forhånd. Men man velger vel å tro på de som skal "kunne det". Får virkelig håpe du får bedre oppfølging neste gang. Ingen skal le vekk noe så alvorlig. :-/
Argh. Blir så irritert på leger og annet helsepersonell som ikke klarer å lytte til pasientene sine.
Beklager viss du føler jeg er negativ nå, men har opplevd at flere jeg kjenner ikke blir tatt seriøst hos leger og div. Og så har pasient endt på sykehus istedenfor. Dette gjelder andre sykdommer da, men alikevel. Noen leger må skjerpe seg.

Tusen takk for det. Jeg merker man blir mer og mer skeptisk til fagpersonell, om de faktisk tar deg seriøst. Jeg føler man må vite litt på forhånd for å få den hjelpa man trenger. Det er synd det skal være sånn, spesielt i en så emosjonell situasjon som et svangerskap er! Nå fikk jo jeg ganske dårlig behandling av min fastlege under selve SAen også, så jeg er ganske skuffa. Hun er forøvrig byttet ut nå, men denne gynekologen har jo lovet meg hyppige UL i neste svangerskap, så da tør jeg ikke bytte ut henne helt enda. Håper ikke jeg trenger å gå gjennom noe av dette igjen :(

Huff, det er så kjedelig å bli møtt av mennesker som ikke viser noe forståelse i en så sårbar situasjon! Tror du gjorde lurt i å bytte fastlege, men skjønner godt at du ikke bytter ut gynekologen som lovet hyppige UL. Sørg bare for at det blir gjennomført i praksis også, er alt for mange som lover gull og grønne skoger, men glemmer det så fort pasienten er ut døra...

Tusen takk for det. Jeg merker man blir mer og mer skeptisk til fagpersonell, om de faktisk tar det. Jeg føler man må vite litt på forhånd for å få den hjelpa man trenger. Det er synd det skal være sånn, spesielt i en så emosjonell situasjon som et svangerskap er! Nå fikk jo jeg ganske dårlig behandling av min fastlege under selve SAen også, så jeg er ganske skuffa. Hun er forøvrig byttet ut nå, men denne gynekologen har jo lovet meg hyppige UL i neste svangerskap, så da tør jeg ikke bytte ut henne helt enda. Håper ikke jeg trenger å gå gjennom noe av dette igjen :(
Det håper ikke jeg heller at du må gjennomgå flere ganger. Det fortjener ingen av oss. Det blir for dumt som du sier at må vite på forhånd for å få ordentlig hjelp. Ønsker deg og alle som har det tøft her inne alt det beste. Klem.

Takk for det snupper <3

Leste historien din nå, og fikk tårer i øyene! Så trist å høre at du mistet :( Ingen burde oppleve det. Håper den sitter snart igjen! Klem

Jeg synes det høres ut som om gynekolog prøver å "dekke" over at hu har tabba seg ut! Virker uprofesjonelt og elendig. Hun burde absolutt ha hørt på deg fra starten av, og ihverfall sjekka ut litt rundt d du sa og bekymret deg for!! :( Man skal jo bli tatt på alvor!

Takk, jenter, dere er gode <3 Det er helt klart tyngre igjen nå, men jeg vet det kommer til å bli bedre igjen når det nærmer seg EL. Det er rart hvordan humøret er helt avhengig av håp om ny spire om dagen. Kunne ønske det ikke var så big deal. Og tankene om å ikke bli tatt på alvor tidlig nok i sist svangerskap, tærer mer på igjen nå. Redd for at det skal skje igjen.. Kommer helt klart til å være mer på alerten hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen!!

Også blir jeg litt oppgitt over disse g-testene som viser svaaak strek som jeg ser først etter at den har tørket som jeg ikke aner om jeg kan anse som negativ? Hvis det er noe igjen, burde det jo komme ut nå i alle fall, for makan til blødning jeg får når jeg ikke går på p-piller.

CD 4 - PP 4

Tunge dager for tiden. Skal ikke mye til for å dytte meg overende. Stakkars fine, snille mannen min. Vi sitter og snakker om sommerferie og oppussing, og så nevner han en konsert de skal spille 8. august. Som så klart var termindatoen vår. Og da bryter jeg så klart sammen, og han blir så satt ut. Det må være vanskelig for dem å sette seg inn i hvordan vi har det, tror jeg. Jeg klandrer han ikke for å ikke helt vite hva han skal gjøre. Jeg vet det bare er en dupp, men den er innmari vond akkurat nå.

Bare nærme oss EL snart nå, så blir nok alt så mye bedre :)

Hvordan går det?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan går det?

Det går greit. Jeg merker jeg fortsatt er litt skjør. Det er så rart, for jeg trodde liksom jeg var litt ferdig med den verste sorgen. Den ble nok dessverre bare skjult bak det store håpet om å bli gravid igjen med en gang. Men nå nærmer vi oss EL, og da blir dagene litt lettere igjen.

Ser du ikke har fått TR enda. Har du tatt test? :D

Det blir fort en skuffelse når man har så stort håp om å få det til med en gang, og det ikke klaffer.. Det føles ufattelig lenge å vente en hel syklus til. Når omtrent venter du EL?

Jeg tok en test i dag, den var negativ, som forventet. Håper TR kunne kommet nå, så man får litt mer kontroll på hvordan man ligger an..

Wow, sterk lesning!
Historiene våre er faktisk veldig like. Rart og lese din, store deler av den kunne det vært jeg som hadde skrevet. Jeg har også en dagbok, "penalet", bare på mammanett.no

Jeg følger spent med videre, og håper på klaff snart for oss begge ❤️

Det blir fort en skuffelse når man har så stort håp om å få det til med en gang, og det ikke klaffer.. Det føles ufattelig lenge å vente en hel syklus til. Når omtrent venter du EL?

Jeg tok en test i dag, den var negativ, som forventet. Håper TR kunne kommet nå, så man får litt mer kontroll på hvordan man ligger an..

Helt sant! Man skulle så gjerne blitt gravid med en eneste gang ;) Ikke så godt å si når jeg venter EL. Har bare testet i tre sykluser totalt, og da har jeg hatt EL på dag 12, 19 og 21. Derfor har jeg allerede begynt testingen så jeg ikke skal gå glipp av noe. Er på CD 11 i dag :)

Så dumt at den var negativ :( Da håper jeg tanta kommer asap så dere slipper å vente altfor lenge på neste pp!!

Wow, sterk lesning!
Historiene våre er faktisk veldig like. Rart og lese din, store deler av den kunne det vært jeg som hadde skrevet. Jeg har også en dagbok, "penalet", bare på mammanett.no

Jeg følger spent med videre, og håper på klaff snart for oss begge ❤️
Så hyggelig at du er innom og leser :) Å ha en dagbok man kan få ut alt man tenker, i, har vært alfa og omega for meg! Skal se om jeg får tittet innom din også :) Er det lenge siden dere mistet? Lykke til til dere også!! Krysser fingrene for at det ikke tar altfor lang tid før spira sitter igjen :) <3

Så hyggelig at du er innom og leser :) Å ha en dagbok man kan få ut alt man tenker, i, har vært alfa og omega for meg! Skal se om jeg får tittet innom din også :) Er det lenge siden dere mistet? Lykke til til dere også!! Krysser fingrene for at det ikke tar altfor lang tid før spira sitter igjen :) <3

Nei, du ligger litt foran meg, vi fikk påvist en MA forrige uke. Sliter litt med å få ut "restene" etter cytoteckur. Vil ha kroppen tilbake sånn at vi får smelt den på tjukka igjen NÅÅ! Typisk at ting ikke kan gå knirkefritt.

Beit meg spesielt merke i det du skrev om at foster var mindre ift hvor langt du skulle ha kommet.. Selv om du viste tid for EL. Nettopp det skjedde med meg og. Så jeg hadde en mistanke om at noe var galt, fikk det ikke til å stemme at lille frø kunne henge 1,5 uke etter i utviklingen...
Så selv om vi så et bankende hjerte på ul, var det en liten stemme som hvisket "MEN..."
;)

Nei, du ligger litt foran meg, vi fikk påvist en MA forrige uke. Sliter litt med å få ut "restene" etter cytoteckur. Vil ha kroppen tilbake sånn at vi får smelt den på tjukka igjen NÅÅ! Typisk at ting ikke kan gå knirkefritt.

Beit meg spesielt merke i det du skrev om at foster var mindre ift hvor langt du skulle ha kommet.. Selv om du viste tid for EL. Nettopp det skjedde med meg og. Så jeg hadde en mistanke om at noe var galt, fikk det ikke til å stemme at lille frø kunne henge 1,5 uke etter i utviklingen...
Så selv om vi så et bankende hjerte på ul, var det en liten stemme som hvisket "MEN..."
;)
Uff, så kjedelig at du sliter med rester. Det man aller helst vil etter noe sånt, er jo å få kroppen sin tilbake så fort som mulig :( Må du til utskraping, eller tror de at det kommer ut av seg selv?

Ah, så dere fikk også beskjed om at den lille var kortere på vei ja? Hva sier din lege/gyn om dette? At det var et forvarsel på at det kunne gå galt? Eller prøver de å ro seg unna de også? :P Lurer fælt på hva som var greia her altså. Om det egentlig aldri var noen mulighet for at den lille skulle vokse opp.

Håper ikke det tar altfor lang tid før dere kan begynne prøvingen igjen :)

CD 12 - PP 4

Fra å gå og vente utålmodig på EL, går jeg nå og håper og ber om at den holder seg laaangt unna noen dager til. Har fått en monsterforkjølelse og er slått ut av feber. Jeg observerer dessverre at testene blir sterkere og sterkere, så jeg frykter denne ppen kan løpe fra oss. Jeg tror nemlig ikke at det er så turn on med ei snørrete og febervarm dame i senga... :P Hadde mine forhåpninger, men nå ser det ut til at mannen er smittet også. Og DA kommer det i alle fall ikke til å gå! Buhu.. :( Han er jo som kjent, ikke interessert i å vite når jeg har EL, så jeg kan liksom ikke forklare dette heller og håpe at han blir med på litt kos for babylagings skyld.. :P Æsj også.

Legger ved testene jeg har tatt til nå. Har tatt tre stk i dag for å være helt sikker. Så foreløpig kan jeg slappe av, men redd den skal bli positiv i morgen.

Vedlegg

• 1393352298621.jpg
    1393352298621.jpg
    28,6 KB · Visninger: 93
Uff..stakkar deg. Samme problemet her. Så håper egentlig det lar seg vente noen dager til vi er friske og lystne. Hehe. Masse god bedring til deg og mannen din, slik at det blir babylaging denne mnd også :)

Uff..stakkar deg. Samme problemet her. Så håper egentlig det lar seg vente noen dager til vi er friske og lystne. Hehe. Masse god bedring til deg og mannen din, slik at det blir babylaging denne mnd også :)
Var da voldsomt så likt vi skulle ha det da! Hihi. Det er bare sinnsykt dårlig timing! Til tross for at jeg har feber, er jo den sedvanlige lysten rundt EL her også, så er noe frustrert nå :P God bedring til deg også!!

Back
Topp