Nu jäklar!

Skikkelig nedsøkk har jeg i hvert fall ikke. :rolleyes: Takk for at du delte! Noen plager som følge av det?
:)
Om jeg ikke er aktiv nok så får jeg mye ryggplager av det. Slet også med løping ei stund pga det da ingenting holdt kroppen stabil på en måte. Har fått opp mye annen muskulatur som støtter nå, så jeg kan endelig løpe flere km i strekk :)
 
Med fare for å møte meg selv i glassdøra: I dag ble jeg for første gang litt skuffet over hva vekta viste. 84,1 mot 84,2 sist onsdag. Altså dønn stille. :wideyed:

Klager ikke på vekta i seg selv, men synes jeg burde fått bedre betalt for aktiviteten denne uken. Har både vært i treningsrommet, gått lange trilleturer og (kortere) bæreturer. (Kalorimålet mitt er 2500, som for så vidt er litt tilfeldig satt en gang i tiden – som et mål som er innen rekkevidde, men som krever at jeg rører meg. Kanskje øke det?)

Vis vedlegget 357995

Har forsøkt å tenke på om jeg har spist mer usunt, men kan ikke helt skjønne det heller (selv om vi kjøpte lakris-is i helgen – omg! :angelic::sorry:)

Jaja. Får bare fortsette!
Før jeg gikk på vekten, så tok jeg nye mål. Sist var 14. april. Noen steder har det knapt skjedd endring, andre steder godt med endring – yey! Det har jeg jo kjent litt på også, men morsomt med centimeter. :D

Under puppene: 90,5 -> 90
Midje: 87,5 -> 86,5
Hofte: 108 -> 102
Overarm: 38 -> 35,5
Tjukkemagen: 104 -> 100,5
Av og til stagnerer jo vekta, men en ser jo lang vei at cm forandrer seg :D heier på deg!
 
I går kollapset jeg litt. Ble overhodet ingen bevegelse.
At jeg oppnådde ti etasjer sier mest om at bad og soverom er i en annen etasje enn stue og kjøkken.

Screenshot_20210603_140746.jpg

Føler forklaringen ligger mye i babyens matlyst i går. :facepalm:

IMG_20210603_134850_edit_1152399923215822.jpg

På kvelden var jeg så sliten at jeg spiste en uanstendig mengde is.

---

I dag, derimot, er alt så meget bedre. Hadde oss en skikkelig bæretur i skogen, det var deilig på så mange vis. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må styrke mage og rygg. (Status kl. 14 i dag.)

Screenshot_20210603_140703.jpg
 
Last edited:
I går kollapset jeg litt. Ble overhodet ingen bevegelse.
At jeg oppnådde ti etasjer sier mest om at bad og soverom er i en annen etasje enn stue og kjøkken.

Vis vedlegget 358103

Føler forklaringen ligger mye i babyens matlyst i går. :facepalm:

Vis vedlegget 358104

På kvelden var jeg så sliten at jeg spiste en uanstendig mengde is.

---

I dag, derimot, er alt så meget bedre. Hadde oss en skikkelig bærtur i skogen, det var deilig på så mange vis. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må styrke mage og rygg. (Status kl. 14 i dag.)

Vis vedlegget 358102
Noen dager er tunge, da er det godt å bare slappe av og lytte til kroppen❤️ Bærtur er helt topp.
Får bestandig så sykt gangsperre i lårene etter noen timer i skogen:smiley-bounce022
 
Noen dager er tunge, da er det godt å bare slappe av og lytte til kroppen❤️ Bærtur er helt topp.
Får bestandig så sykt gangsperre i lårene etter noen timer i skogen:smiley-bounce022
Haha, jeg skjønte ikke helt hvor bær kom fra helt til jeg så at jeg hadde skrevet bærtur i stedet for bæretur (takk, autokorrektur). Bærtur takler ikke ryggen min selv når jeg er i toppform. :hilarious:
 
Dagens veiing: 83,8 kilo – glad for alle endringer! Kryper nedover og målet på 75 synes innen rekkevidde. Føler meg ikke som nesten 80, da – til det er det for mye slapt på kroppen. Men jobber med saken!

Søte utskeielser siste uke: Massivt med is sist onsdag kveld, noen få sjokoladeperler til kaffen i helgen og en softis til lunsj på mandag. Synes det er godkjent.

Aktivitet siste uke: Trillet flere turer, bært noen turer, gjort øvelser med baby på stua og mer intensivt (i kombo med trening uten baby) i treningsrommet. Og klippet plen!

Screenshot_20210609_232357_com.fitbit.FitbitMobile_edit_100652354243495.jpg Screenshot_20210609_232435_com.fitbit.FitbitMobile_edit_100668107489847.jpg
 
Last edited:
Godt jobbet! Vekta bare kryper nedover den, ikke langt igjen til mål nå :D
 
Dagens veiing: 83,8 kilo – glad for alle endringer! Kryper nedover og målet på 75 synes innen rekkevidde. Føler meg ikke som nesten 80, da – til det er det for mye slapt på kroppen. Men jobber med saken!

Søte utskeielser siste uke: Massivt med is sist onsdag kveld, noen få sjokoladeperler til kaffen i helgen og en softis til lunsj på mandag. Synes det er godkjent.

Aktivitet siste uke: Trillet flere turer, bært noen turer, gjort øvelser med baby på stua og mer intensivt (i kombo med trening uten baby) i treningsrommet. Og klippet plen!

Vis vedlegget 358623 Vis vedlegget 358624
Så flink du er:joyful::joyful:
 
Hoho! 82,7 kilo i morges. :smug:

Er litt sånn at jeg knapt tror på det, for hadde besøk i helgen og satte til livs en uanstendig mengde sjokolade. Og mandag var jeg så sliten at jeg satte en negativ rekord – hvor lite kalorier er det mulig å forbrenne på en dag, liksom? :hilarious:

I dag har jeg gått halvannen times tur, derimot. Strålende!
 
Hoho! 82,7 kilo i morges. :smug:

Er litt sånn at jeg knapt tror på det, for hadde besøk i helgen og satte til livs en uanstendig mengde sjokolade. Og mandag var jeg så sliten at jeg satte en negativ rekord – hvor lite kalorier er det mulig å forbrenne på en dag, liksom? :hilarious:

I dag har jeg gått halvannen times tur, derimot. Strålende!

Haha! Bare av ren nysgjerrighet, hvor mye er uanstendig mye sjokolade? :p

Og jeg synes du ellers er så flink at litt utskeielser en gang i blant neppe kan skade :) Du har jo fortsatt ned i vekt du :D
 
Hoho! 82,7 kilo i morges. :smug:

Er litt sånn at jeg knapt tror på det, for hadde besøk i helgen og satte til livs en uanstendig mengde sjokolade. Og mandag var jeg så sliten at jeg satte en negativ rekord – hvor lite kalorier er det mulig å forbrenne på en dag, liksom? :hilarious:

I dag har jeg gått halvannen times tur, derimot. Strålende!
Woho :D
 
Altså. Fredag kveld var jeg alene hjemme, og plutselig hadde jeg stappa i meg to rader melkesjokolade. Og søndag forsvant visst en pose potetgull (vi var to om den da). Mer snop enn jeg har spist siden påske. Er lov å skeie ut innimellom, men merker det ikke gir meg en enorm tilfredsstillelse. Rare greier. :schoked025

Det er en stund siden jeg har vært i treningsrommet, men i dag fikk jeg meg en økt, primært med litt styrkeøvelser. Føles goooodt! Styrketrening er bra på mange måter, men jeg må virkelig ta et oppgjør med overarmene mine. :think005

Rører meg greit likevel da, men har noen s k i k k e l i g l a a t e dager innimellom.

Målet mitt er 2500. Hva er typisk forbrenning per dag for dere andre?
:cool14

Screenshot_20210621_220603_com.fitbit.FitbitMobile_edit_444970834246164.jpg
 
Altså. Fredag kveld var jeg alene hjemme, og plutselig hadde jeg stappa i meg to rader melkesjokolade. Og søndag forsvant visst en pose potetgull (vi var to om den da). Mer snop enn jeg har spist siden påske. Er lov å skeie ut innimellom, men merker det ikke gir meg en enorm tilfredsstillelse. Rare greier. :schoked025

Det er en stund siden jeg har vært i treningsrommet, men i dag fikk jeg meg en økt, primært med litt styrkeøvelser. Føles goooodt! Styrketrening er bra på mange måter, men jeg må virkelig ta et oppgjør med overarmene mine. :think005

Rører meg greit likevel da, men har noen s k i k k e l i g l a a t e dager innimellom.

Målet mitt er 2500. Hva er typisk forbrenning per dag for dere andre?
:cool14

Vis vedlegget 359501
Tenker du hva klokken sier at jeg forbrenner? :)
 
Jeg tipper ofte 3500 kalorier på en dag, men jeg har en svært aktiv jobb og er svær...
 
Ja (med alle dens mulige feil).
Eller har du en annen oversikt? Beregner du selv ut fra aktivitet? :wideyed:
Jeg har bare lagt inn på lifesum, og trukket fra en viss tid. F.eks at jeg har gravd effektivt i 1,5t (har på stoppeklokke), så registrerer jeg det som hagearbeid og trekker gjerne fra 10-15min :p

Klokka sier at jeg forbrenner mellom 2300-2800 alt etter hva jeg gjør. Men arbeidsdagene blir ikke riktige, siden jeg ikke kan ha den på armen :p
 
Et sted mellom 2300 og 3000 kalorier, det kommer an på hvor aktiv jeg har vært. Det har gått litt ned etter at jeg byttet fra Fitbit til Garmin faktisk. Mye vanskeligere å få skrittene mine nå også, så mistenker at Fitbiten min kanskje har vært litt snill med meg :rolleyes: Vurderer å gå med begge to et par dager for å sammenligne faktisk :p
 
Et sted mellom 2300 og 3000 kalorier, det kommer an på hvor aktiv jeg har vært. Det har gått litt ned etter at jeg byttet fra Fitbit til Garmin faktisk. Mye vanskeligere å få skrittene mine nå også, så mistenker at Fitbiten min kanskje har vært litt snill med meg :rolleyes: Vurderer å gå med begge to et par dager for å sammenligne faktisk :p
Jeg har fitbit, men regner aldri med på den forbrenningen selv om det er gøy å se :p men skrittene lar den meg jobbe hardt for :hilarious:
 
Jeg har fitbit, men regner aldri med på den forbrenningen selv om det er gøy å se :p men skrittene lar den meg jobbe hardt for :hilarious:

Kanskje forskjell på de forskjellige fitbitene også, har vært veldig fornøyd med min altså, men den ble litt simpel etterhvert :p Hadde en Fitbit Alta :)
 
Back
Topp