Nu jäklar!

Gårsdagens veiing: 78,5 kilo.
Kan vel trygt sies å være en minimal nedgang, men jeg er fornøyd. Merker at treningen begynner å gi resultater i form av muskler så yey. :think005

Ukens nedtur: Jeg har begynt å krympe i lengden (også)! :wideyed:
Har alltid, mener jeg, blitt målt til 174–175-ish. Men da jeg skulle få nytt pass hos politiet denne uken så var jeg bare 170!

BMI er noe jeg overhodet ikke bryr meg om, men jeg kjente jo på en viss tilfredshet over at jeg nærmet meg normal i stedet for overvekt. Ikke nå lenger. :meh:

Hvis du merker at treningen har gitt effekt i form av muskler, så er jo 300 g ned veldig bra. Da har du jo gått mer ned i fettmasse og økt i muskelmasse :joyful:
 
Hvis du merker at treningen har gitt effekt i form av muskler, så er jo 300 g ned veldig bra. Da har du jo gått mer ned i fettmasse og økt i muskelmasse :joyful:
Det er sant!

I går tvang jeg mannen til å kjenne på musklene mine. Haha!
 
To uker siden forrige veiing, og jeg var mildt sagt spent. Den siste uken har jeg knapt trent pga reise, og det har vært et vanvittig kjør med kaker. :nailbiting:

Har samtidig passet på å få en del trilleturer (dog stort sett flatt i motsetning til det kuperte terrenget her), har hatt en fjelltur-ish og lagt inn én skikkelig treningsøkt samt en kortøkt med litt mageøvelser.

Fitbit-en avslører godt med aktivitet, men dårlig kaloriuttelling
Screenshot_20210826_083848_com.fitbit.FitbitMobile.jpg
Screenshot_20210826_084012_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Så hva viste dagens vekt?
78,3 kilo.

Ingen nedgang på to uker, altså, men nå er jeg bare fornøyd med at det heller ikke er noen oppgang.
 
To uker siden forrige veiing, og jeg var mildt sagt spent. Den siste uken har jeg knapt trent pga reise, og det har vært et vanvittig kjør med kaker. :nailbiting:

Har samtidig passet på å få en del trilleturer (dog stort sett flatt i motsetning til det kuperte terrenget her), har hatt en fjelltur-ish og lagt inn én skikkelig treningsøkt samt en kortøkt med litt mageøvelser.

Fitbit-en avslører godt med aktivitet, men dårlig kaloriuttelling
Vis vedlegget 364214
Vis vedlegget 364229

Så hva viste dagens vekt?
78,3 kilo.

Ingen nedgang på to uker, altså, men nå er jeg bare fornøyd med at det heller ikke er noen oppgang.
Det er jo bra, etterhvert skal man jo vedlikeholde, greit å få testet det ut:happy:
Min app til fitbiten lagrer ikke opplysninger når jeg må ta den av i forbindelse med jobb, så jeg glemmer alltid hvor mye den viser (husker igår da, flyttedag og kcal forbrent vistes 4000:hilarious:).
 
Dagens vekt: 77,3 kilo.
Er superfornøyd! En kilo ned på en uke. :woot:

Aktiviteten har vært litt i rykk og napp. Sist torsdag både trente jeg og gikk en skikkelig trilletur. Fredag var det mange avtaler, deriblant hos kiropraktor. Da tar jeg det alltid rolig etterpå. Lørdagen bare forsvant, mens søndag trente jeg igjen og mandag var vi på «fjelltur». I går var jeg gåen så gadd ikke trilletrimtur, men klippet plen. Rene styrkeøvelsen for det er leeenge siden sist. :facepalm:

Tok også nye mål i dag.

(Måledatoer: 14. april -> 2. juni -> 29. juli -> 1. september)

Under puppene: 90,5 -> 90 -> 88 -> 87
Midje: 87,5 -> 86,5 -> 83 -> 82
Hofte: 108 -> 102 -> 98 -> 97
Overarm: 38 -> 35,5 -> 34 -> 34
Tjukkemagen: 104 -> 100,5 -> 95 -> 93

Er jo bare en måned siden forrige måling, men tenkte det var greit å ha før jeg nå straks begynner å jobbe igjen.

Nå blir de store utfordringene å få inn aktivitet i hverdagen og å ikke fyke opp i vekt. Forventer stagnering i nedgangen, men skal bruke enda litt mer fornuft i hva jeg spiser. For eksempel blir det ikke majones på frokostskiva hver dag lenger. :hilarious:
 
Dagens vekt: 77,3 kilo.
Er superfornøyd! En kilo ned på en uke. :woot:

Aktiviteten har vært litt i rykk og napp. Sist torsdag både trente jeg og gikk en skikkelig trilletur. Fredag var det mange avtaler, deriblant hos kiropraktor. Da tar jeg det alltid rolig etterpå. Lørdagen bare forsvant, mens søndag trente jeg igjen og mandag var vi på «fjelltur». I går var jeg gåen så gadd ikke trilletrimtur, men klippet plen. Rene styrkeøvelsen for det er leeenge siden sist. :facepalm:

Tok også nye mål i dag.

(Måledatoer: 14. april -> 2. juni -> 29. juli -> 1. september)

Under puppene: 90,5 -> 90 -> 88 -> 87
Midje: 87,5 -> 86,5 -> 83 -> 82
Hofte: 108 -> 102 -> 98 -> 97
Overarm: 38 -> 35,5 -> 34 -> 34
Tjukkemagen: 104 -> 100,5 -> 95 -> 93

Er jo bare en måned siden forrige måling, men tenkte det var greit å ha før jeg nå straks begynner å jobbe igjen.

Nå blir de store utfordringene å få inn aktivitet i hverdagen og å ikke fyke opp i vekt. Forventer stagnering i nedgangen, men skal bruke enda litt mer fornuft i hva jeg spiser. For eksempel blir det ikke majones på frokostskiva hver dag lenger. :hilarious:
Hurra for en god nedgang :D
For meg er det faktisk enklere å spise normalt når jeg jobber, da går det alltid i Knekkebrød/musli når vi spiser:p
Men bruker lett majones når jeg har egg på skiva, det er såå godt:hilarious:

Du er god som holder deg aktiv!
 
Travle dager, prøver å makse hva jeg rekker på kortere arbeidsdager, makse de timene jeg har med lille og prøver å makse aktiviteten på den lille tiden som finnes - noen ganger med lille, noen ganger etter han har lagt seg eller en liten egentidpause på helg.
Totalt blir det uansett mye stillesitting og mindre aktivitet enn før. Derfor har jeg vært utrolig spent på hvordan det skulle gå med vekten.

Foreløpig går det veldig bra. På veiing lørdag var jeg nede i 75,8 kilo. Har et slags mål om å nå 75, det må sies å være innen rekkevidde!

Passer enda mer på hva jeg spiser nå, samtidig så gidder jeg ikke å gjøre det komplisert og det er begrenset hvor lite jeg kan spise uten jeg blir sur.
Så fokuserer først og fremst på aktivitet.
Har noen økter på 30 minutter som er temmelig harde. Tok ei på stua her en kveld. Det var første gang mannen så mitt "nye treningsregime". Han fikk litt bakoversveis. :hilarious:
 
Back
Topp