Nu jäklar!

Kanskje forskjell på de forskjellige fitbitene også, har vært veldig fornøyd med min altså, men den ble litt simpel etterhvert :p Hadde en Fitbit Alta :)
Jeg kjøpte en fitbit versa 2 (spesial edition, vet ikke forskjell på den vanlige og denne, men de lå likt i pris siden denne var på tilbud :p):)
Veldig fornøyd. Ser at den havner på rett i overkant av 3000kcal hvis jeg har jobbet hardt, per nå står den på nesten 2700. Kun malt endel idag :p
 
Men du drasser vel på litt mindre kilo enn jeg f.eks gjør? Det påvirker vel kanskje noe? :p
Hva slags klokke har du?
Jeg gjør nok det pluss at jeg ikke er særlig lang. Så det har nok mye å si. Jeg bruker polar A370 (tror jeg :hilarious:) men kommer nok til å bytte den ut snart. Batteriet er temmelig kaputt…
 
Jeg gjør nok det pluss at jeg ikke er særlig lang. Så det har nok mye å si. Jeg bruker polar A370 (tror jeg :hilarious:) men kommer nok til å bytte den ut snart. Batteriet er temmelig kaputt…
Jeg er heller ikke særlig lang da, bare for mye vekt i bagasjen :hilarious:
Jeg vet ikke hvor reel den forbrenningen på fitbiten er, men aldri registrert noe ifht den uansett :) batteriet på denne er helt imponerende! Jeg har ladet den to ganger siden 5.juni imotsetning til søsteren min som har applewatch, hun lader den hver kveld :wacky:
 
Jeg tipper ofte 3500 kalorier på en dag, men jeg har en svært aktiv jobb og er svær...
Jeg har bare lagt inn på lifesum, og trukket fra en viss tid. F.eks at jeg har gravd effektivt i 1,5t (har på stoppeklokke), så registrerer jeg det som hagearbeid og trekker gjerne fra 10-15min :p

Klokka sier at jeg forbrenner mellom 2300-2800 alt etter hva jeg gjør. Men arbeidsdagene blir ikke riktige, siden jeg ikke kan ha den på armen :p
Et sted mellom 2300 og 3000 kalorier, det kommer an på hvor aktiv jeg har vært. Det har gått litt ned etter at jeg byttet fra Fitbit til Garmin faktisk.
1700 på en vanlig dag. Om jeg er veldig aktiv 2000-2200 :hilarious:

Takk for svar, dere! Jeg tror jeg slår fast at forbrenning er relativt kompleks å sammenligne. :joyful: Det viktigste er jo uansett å konkurrere med seg selv. :smug:

Det har gått litt ned etter at jeg byttet fra Fitbit til Garmin faktisk.
Hvilken Garmin har du og hva er de største fordelene? Jeg har en supergammel Fitbit Charge. Den gjør jobben, men vil på et tidspunkt i ikke alt for lang framtid falle fra hverandre. :rolleyes:

:couchpotato:
Rakk ikke å veie meg i går, så ble veiing i dag.
81,7 kilo. En kilo ned fra forrige uke. Woohoo! Tross det som føltes som godtebonanza i helgen, men har hatt godt aktivitetsnivå.

Var hos legen i går. Fikk henne til å sjekke magemusklene, og de er fortsatt delt med ca to fingerbredder. Men hun var imponert over hvor stramme ligamentene (???) var, og understreket at «siste forskning» på området tilsa at man ikke kunne gjøre noe galt mtp delte magemuskler i fbm trening. Så da skal jeg intensivere magetrening, for den ligner virkelig ikke på nesten-80-kilo. :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Takk for svar, dere! Jeg tror jeg slår fast at forbrenning er relativt kompleks å sammenligne. :joyful: Det viktigste er jo uansett å konkurrere med seg selv. :smug:


Hvilken Garmin har du og hva er de største fordelene? Jeg har en supergammel Fitbit Charge. Den gjør jobben, men vil på et tidspunkt i ikke alt for lang framtid falle fra hverandre. :rolleyes:

:couchpotato:
Rakk ikke å veie meg i går, så ble veiing i dag.
81,7 kilo. En kilo ned fra forrige uke. Woohoo! Tross det som føltes som godtebonanza i helgen, men har hatt godt aktivitetsnivå.

Var hos legen i går. Fikk henne til å sjekke magemusklene, og de er fortsatt delt med ca to fingerbredder. Men hun var imponert over hvor stramme ligamentene (???) var, og understreket at «siste forskning» på området tilsa at man ikke kunne gjøre noe galt mtp delte magemuskler i fbm trening. Så da skal jeg intensivere magetrening, for den ligner virkelig ikke på nesten-80-kilo. :hilarious::hilarious::hilarious:
Jeg får nok også legge inn litt ekstra ifht magen, hvis man ikke kan gjøre så mye galt :p

Her har vektnedgang stagnert, håper det løsner etterhvert :)

Kjempegodt jobbet med en kg på ei uke, heia heia! :happy:
 
Takk for svar, dere! Jeg tror jeg slår fast at forbrenning er relativt kompleks å sammenligne. :joyful: Det viktigste er jo uansett å konkurrere med seg selv. :smug:


Hvilken Garmin har du og hva er de største fordelene? Jeg har en supergammel Fitbit Charge. Den gjør jobben, men vil på et tidspunkt i ikke alt for lang framtid falle fra hverandre. :rolleyes:

:couchpotato:
Rakk ikke å veie meg i går, så ble veiing i dag.
81,7 kilo. En kilo ned fra forrige uke. Woohoo! Tross det som føltes som godtebonanza i helgen, men har hatt godt aktivitetsnivå.

Var hos legen i går. Fikk henne til å sjekke magemusklene, og de er fortsatt delt med ca to fingerbredder. Men hun var imponert over hvor stramme ligamentene (???) var, og understreket at «siste forskning» på området tilsa at man ikke kunne gjøre noe galt mtp delte magemuskler i fbm trening. Så da skal jeg intensivere magetrening, for den ligner virkelig ikke på nesten-80-kilo. :hilarious::hilarious::hilarious:
Jeg har Garmin og største forskjellen er jo at garmin har spesialisert seg mot trening og ikke aktivitetsklokke :D:D
 
Takk for svar, dere! Jeg tror jeg slår fast at forbrenning er relativt kompleks å sammenligne. :joyful: Det viktigste er jo uansett å konkurrere med seg selv. :smug:


Hvilken Garmin har du og hva er de største fordelene? Jeg har en supergammel Fitbit Charge. Den gjør jobben, men vil på et tidspunkt i ikke alt for lang framtid falle fra hverandre. :rolleyes:

:couchpotato:
Rakk ikke å veie meg i går, så ble veiing i dag.
81,7 kilo. En kilo ned fra forrige uke. Woohoo! Tross det som føltes som godtebonanza i helgen, men har hatt godt aktivitetsnivå.

Var hos legen i går. Fikk henne til å sjekke magemusklene, og de er fortsatt delt med ca to fingerbredder. Men hun var imponert over hvor stramme ligamentene (???) var, og understreket at «siste forskning» på området tilsa at man ikke kunne gjøre noe galt mtp delte magemuskler i fbm trening. Så da skal jeg intensivere magetrening, for den ligner virkelig ikke på nesten-80-kilo. :hilarious::hilarious::hilarious:
Så godt å få bekreftet at man bare kan kjøre på med den typ trening. Jeg har prøvd hele veien, men får fort krampe på Venstre side. Heldigvis har jeg mye annen muskulatur rundt som også støtter opp pga ulike øvelser. Kan virkelig anbefale det altså :) for min del ble løpingen lettere da hvertfall :)
 
Så godt å få bekreftet at man bare kan kjøre på med den typ trening. Jeg har prøvd hele veien, men får fort krampe på Venstre side. Heldigvis har jeg mye annen muskulatur rundt som også støtter opp pga ulike øvelser. Kan virkelig anbefale det altså :) for min del ble løpingen lettere da hvertfall :)
Ja, kommer ikke langt med bare magemuskler heller, men jeg har unngått å stresse dem spesielt så veldig til nå. Deilig å få bekreftet at jeg kan kjøre på, ja.
I beskrivelsen av en av øvelsene jeg har gjort så har det stått noe a la "følg med på magen at den ikke buler ut". Ler litt oppgitt hver gang jeg leser det. Særlig at jeg ser hvordan magemusklene oppfører seg når jeg står på alle fire. Alt for masse løs magehud! :gen026:cool14
 
Litt skuffa i dag! Synes jeg har hatt et høyt aktivitetsnivå, så selv om jeg har spist én softis og et par eplekakestykker (bakte sjæl!) så hadde jeg håpa på mer enn 400 gram nedgang – vekta stoppa på 81,3 kilo i morges. Nåvel, rette vei og nå er jeg kommet dit at jeg blir litt rastløs om jeg ikke får vært fysisk aktiv i en eller annen grad en dag. Det må være en bra ting! :excited001
 
Litt skuffa i dag! Synes jeg har hatt et høyt aktivitetsnivå, så selv om jeg har spist én softis og et par eplekakestykker (bakte sjæl!) så hadde jeg håpa på mer enn 400 gram nedgang – vekta stoppa på 81,3 kilo i morges. Nåvel, rette vei og nå er jeg kommet dit at jeg blir litt rastløs om jeg ikke får vært fysisk aktiv i en eller annen grad en dag. Det må være en bra ting! :excited001
Absolutt rett vei, hurra for deg :smiley-bounce016
 
Takk for svar, dere! Jeg tror jeg slår fast at forbrenning er relativt kompleks å sammenligne. :joyful: Det viktigste er jo uansett å konkurrere med seg selv. :smug:


Hvilken Garmin har du og hva er de største fordelene? Jeg har en supergammel Fitbit Charge. Den gjør jobben, men vil på et tidspunkt i ikke alt for lang framtid falle fra hverandre.

Jeg endte opp med Garmin Fenix 6s polar :p Gikk virkelig fra den ene enden av skalaen til den andre når det kommer til aktivitetsklokke :rolleyes:
Fordelen med garmin er vel at det er flere funksjoner, og så kan jeg sette opp intervalltrening i klokka f.eks, har også garmin coach så jeg kan få satt opp treningopplegg for å komme meg i form til 5 km/10 km/20 km løping osv.
Jeg ville vel egentlig bare prøve noe nytt, derfor jeg gikk bort fra Fitbit. :)


Litt skuffa i dag! Synes jeg har hatt et høyt aktivitetsnivå, så selv om jeg har spist én softis og et par eplekakestykker (bakte sjæl!) så hadde jeg håpa på mer enn 400 gram nedgang – vekta stoppa på 81,3 kilo i morges. Nåvel, rette vei og nå er jeg kommet dit at jeg blir litt rastløs om jeg ikke får vært fysisk aktiv i en eller annen grad en dag. Det må være en bra ting! :excited001

Så deilig! Og så flink du er! :woot:
Har falt helt av lasset nå jeg. :sorry: Alt for lite fysisk aktivitet, alt for mye godteri.
Skjerpings fra nå, skal sørge for å alltid ha frukt og bær i kjøleskapet igjen nå!
 
Jeg jogga litt i dag!
Ikke mye, jeg var bare lei av å gå på et tidspunkt. Men det kjentes veldig godt ut!

Har ikke prioritert å jogge, ugreit med vanlig vogn ohæg i treningsrommet prioriterer jeg ting som ikke primært belaster hælene.

Men deilig å kjenne at jeg for eksempel ikke holdt på å tisse på meg. :hilarious::joyful::smug::woot::D
 
Jeg jogga litt i dag!
Ikke mye, jeg var bare lei av å gå på et tidspunkt. Men det kjentes veldig godt ut!

Har ikke prioritert å jogge, ugreit med vanlig vogn ohæg i treningsrommet prioriterer jeg ting som ikke primært belaster hælene.

Men deilig å kjenne at jeg for eksempel ikke holdt på å tisse på meg. :hilarious::joyful::smug::woot::D

Så gøy at det kjentes godt! Frister det til gjentakelse? :happy:
 
Så gøy at det kjentes godt! Frister det til gjentakelse? :happy:
Både ja og nei.
Ja: Siden kroppen virket å bære klar, og det er en deilig måte å bli svett på.
Nei: Fordi det kommer ikke til å bli prioritert per nå, rett og slett. Det er ganske så kupert her, så holder egentlig lenge å holde godt tempo gående. Og jeg trenger styrketrening, så det går foran jogging.
 
Tror jeg har flytta veiedag til torsdag.
I dag: 81,8 kilo.
Det kaller jeg vel egentlig dønn stabilt.

Selv om det er morsomt å se kiloene minske, så er det helt greit denne gangen.

Men, må intensiverer jeg treningen ganske bra. :woot: Innså at jeg har dilltrenet lenge nok, «nettopp født» er ikke noen unnskyldning lenger og jeg har bedre tid til å prioritere trening nå på tampen av permisjonen enn på lang tid framover. :hilarious:

Har meldt meg på et digitalt treningstilbud, hvor man både kan følge direktesendte økter eller følge disse i opptak, samt noen andre økter det er lagt opp til. Jeg har følt på at når jeg er i treningsrommet så blir det både for ensformig og for lite trøkk.

Spesielt det siste har jeg fått bekreftet nå etter å ha gjort to økter av det opplegget. :hilarious: Ikke i SÅ god form, nei. Haha! Men fytti så deilig å trene så svetten siler. :think005

En gang i tiden trente jeg på treningssenter, ofte med gruppetimer som for eksempel tabata og slyngetrening, opptil fem ganger i uken. Kan ikke huske at jeg noen gang ble så svett som nå. :D (Hadde 10–15 kilo mindre å trene med også da. :whacky011)

Mandag gikk jeg super trilletrimtur, tirsdag trente jeg vekter, onsdag et egentreningsopplegg med blant annet 200 (!) step ups og i dag fulgte jeg en liveøkt.

Nå er jeg STØL og klar for å gjøre svært lite fysisk i morgen. :wacky:
 
Tror jeg har flytta veiedag til torsdag.
I dag: 81,8 kilo.
Det kaller jeg vel egentlig dønn stabilt.

Selv om det er morsomt å se kiloene minske, så er det helt greit denne gangen.

Men, må intensiverer jeg treningen ganske bra. :woot: Innså at jeg har dilltrenet lenge nok, «nettopp født» er ikke noen unnskyldning lenger og jeg har bedre tid til å prioritere trening nå på tampen av permisjonen enn på lang tid framover. :hilarious:

Har meldt meg på et digitalt treningstilbud, hvor man både kan følge direktesendte økter eller følge disse i opptak, samt noen andre økter det er lagt opp til. Jeg har følt på at når jeg er i treningsrommet så blir det både for ensformig og for lite trøkk.

Spesielt det siste har jeg fått bekreftet nå etter å ha gjort to økter av det opplegget. :hilarious: Ikke i SÅ god form, nei. Haha! Men fytti så deilig å trene så svetten siler. :think005

En gang i tiden trente jeg på treningssenter, ofte med gruppetimer som for eksempel tabata og slyngetrening, opptil fem ganger i uken. Kan ikke huske at jeg noen gang ble så svett som nå. :D (Hadde 10–15 kilo mindre å trene med også da. :whacky011)

Mandag gikk jeg super trilletrimtur, tirsdag trente jeg vekter, onsdag et egentreningsopplegg med blant annet 200 (!) step ups og i dag fulgte jeg en liveøkt.

Nå er jeg STØL og klar for å gjøre svært lite fysisk i morgen. :wacky:
Det er nok lurt med en pause av og til,ja :)
Du er god!!
 
Selvskryt kommer fra hjertet, sier'em.

Screenshot_20210711_203914_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Det sagt, Fitbit-en lyver på fredagen. En drøy halvtime er vel mer sant.
Jeg skjønner hva den har regnet som aktivitet på resten, men jeg er ikke enig.
B-u-l-l-s-h-i-t, som jeg sa til mannen, og annonserte at Fitbit hadde sparken. :hilarious:

(Jeg sjalet opp mini og sto og vugget/gynget på ham. Vet fra før at det utløser skritt, men aktivitet? Gynget ikke intenst!)
 
Back
Topp