Nu jäklar!

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Tenker dette er en fin måte å legge press på meg selv.

Har hatt store ambisjoner om å gå ned igjen i vekt lenge, men innsatsen har ikke vært like stor – verken før eller under svangerskapet. Nå har jeg alle muligheter for å gjennomføre med glans.

Vekt før svangerskap: 94
Vekt før fødsel: 101
Vekt fem uker etter fødsel (altså nå) : 92
BMI: 30,4

Mål: Primært å komme i bedre form, men en konsekvens/bonus vil være en lavere vekt og en kropp jeg er mer fornøyd med.
 
De fleste kiloene jeg har mistet etter fødsel forsvant «av seg selv» og til tross for ekstreme mengder lakris (hjelpes som jeg savnet det under svangerskapet!), relativt mye sjokolade (er alltids en unnskyldning) og ikke minst fire (!) hjemmebakte kaker i februar. Den siste er straks fortært, og da tror jeg mannen må få kakebakenekt. :love2
 
Kjørte en tur og gikk helt ny rute i dag, for å spare bekkenet for den lange bakken her hjemme.

Note toself: Lade Fitbit-en så får jeg kanskje en idé om hvor langt jeg går. Over 6000 skritt ifølge telefonen, men den er nok ikke like presis. IMG_20210302_160936.jpg
 
IMG_20210228_094747.jpg Greide å styre unna bakkene i dag også, men styrere med trange svinger og mange biler. Skulle ønske veiarbeidet var ferdig.
Har ikke ladet Fitbit-en. Telefonen sier nesten 8000 skritt. Blir jo ikke målløs av innsatsen.
Men om ikke annet er siste kakebiten spist.
 
I dag kom vi oss aldri ut. Ble bare surr med alt av timing. Har spist én rute sjokolade og noen søte havrekjeks. Og hadde himmelsk utsikt under babyens kveldsmat. :love2IMG_20210304_184021.jpg
 
Heia heia :gen014

Den kaka ser farlig god ut altså!
Og så fin himmel det var i går :)

Ha en fin dag!
 
Ble nesten 9000 telefonskritt fredag, mange av dem tilbakelagt på tur opp og ned trappa for å trø smokken. Gikk «sentrumsrunden» sammen med mannen, og greide å ikke kjøpe snop på Kiwi. Kjøpte derimot en liten pose nøtter, som endte med å bli lunsj. Litt smått.
91,1 på vekta.
Glunten går opp, jeg ned. Ypperlig.
 
Godt jobbet! Jeg har enda tilgode å gå i butikken uten å ta med meg snop ut igjen :rolleyes:
 
Godt jobbet! Jeg har enda tilgode å gå i butikken uten å ta med meg snop ut igjen :rolleyes:
Jeg har sjokoladepapir i veska som avslører at jeg sjelden klarer det. :joyful: Heldigvis er jeg ikke så ofte innom butikk, er ikke mulig å trille dit hjemmefra rett og slett så da blir det fort veldig mye enklere at mannen kjører en tur.
 
Jeg har sjokoladepapir i veska som avslører at jeg sjelden klarer det. :joyful: Heldigvis er jeg ikke så ofte innom butikk, er ikke mulig å trille dit hjemmefra rett og slett så da blir det fort veldig mye enklere at mannen kjører en tur.

Greit å ikke ha gangavstand til butikken da! :p Jeg har 5 minutter å gå bort, så er veldig lett å svinge innom hvis jeg er ute med vogna :angelic:
Tar ofte med meg en av hundene ut på tur da, for da får jeg ikke gått i butikken :hilarious:
 
En lørdag uten særlig innsats. Gikk en trilletur med søpla, det var alt. Tar riktignok 15–20 minutter, men ikke noe å verken komme i form eller bli slank av. Lyspunkt: Gjorde en solid mengde knipeøvelser.
 
Ble heldigvis skikkelig tur igjen i dag, men mannen trillet hele veien. Oppimot 9200 telefonskritt. Har omsider gravd fram Fitbit-en, så nå skal innsatsen overvåkes. Nesten spent på hvor mange kalorier som baby forbrennes.
IMG_20210307_213410.jpg
Siste vekt appen har registrert: 101,1 kilo. Da var jeg høygravid, heldigvis. :hilarious: Håper likevel at jeg aldri igjen får se et tresifret tall på vekta!
 
Last edited:
Ble heldigvis skikkelig tur igjen i dag, men mannen trillet hele veien. Oppimot 9200 telefonskritt. Har omsider gravd fram Fitbit-en, så nå skal innsatsen overvåkes. Nesten spent på hvor mange kalorier som baby forbrennes.
Vis vedlegget 350897
Siste vekt appen har registrert: 101,1 kilo. Da var jeg høygravid, heldigvis. :hilarious: Håper likevel at jeg aldri igjen får se et tresifret tall på vekta!

Flink! :gen014 :hello2
Man får jo gjerne mindre skritt på telefonen enn med skritteller da :)
Blir gøy med fitbit-challenge nå!:D
 
Gikk tur på nytt sted i dag, siden vi først var i byen på litt shopping.
IMG_20210308_115829.jpg
Fikk testa vognens offroad-egenskaper skikkelig, funka gull.

Deretter gikk jeg på en smell. Men sunt + usunt utligner hverandre?
IMG_20210308_122154.jpg

Samtidig: Har ikke spist sjokolade fra kjøleskapet. (Ennå.)

Turen ble nok litt kortere enn vanlig, men har per nå passert 8000 Fitbit-skritt (!) (6700 telefonskritt).
 
Ble bare en ganske kort ettermiddagstur i går, siden vi hadde seksukerskontroll midt på dagen.
Nå har vi akkurat kommet inn fra en litt lengre, men ikke kjempelang tur. Ble vel en times tid. Skikkelig friskt, med grei vind og en håndfull minus. Deilig! I morgen varsles det over 30 centimeter snø, så da blir det neppe trilletur i hvert fall.
Innom vekta i morges. 90,8. Snart på 80-tallet. Yey!
 
Greit fornøyd med dette klokken 13. Nå kan jeg vel sitte i sofaen og spise sjokolade resten av dagen? :D

Screenshot_20210313_125853.jpg

Kjenner under beina at jeg har gått mye, men slår meg at det kan være at skoene er modne for utskifting også.

Mannen og jeg (og babyen) gikk runden vår i dag; det er mange måneder siden sist. Den er fin og variert, eneste minuset er at det er asfalt hele veien. Fine omgivelser er det også. Tok et bilde på ca det eneste stedet uten utsikt. :joyful:
IMG_20210313_130542.jpg

Noen dager siden sist jeg skrev. Ca null aktivitet torsdag, med snø-rufsevær på dagtid og besøk på kveldstid – mens fredagen ble vesentlig bedre. I tillegg til trilletur ble det en god økt med snømåking.

Hadde glemt hvor mye motivasjon Fitbit-en gir. Yey!
 
Søndagen ble rolig, kjente turen lørdag litt i kroppen. Mandag gikk vi en tur langs fjorden etter at jeg hadde vært hos legen. Litt kjipt å likevel ikke nå 10k-målet, men nådde kalorimålet som jo er viktigere.
I dag gikk jeg «runden» alene.
USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca_share_media1615928543833_6777695555115797603.jpeg
Høyere fart og vogn hele runden. Kaloritelleren må ha hatt hikke på lørdag for når jeg sammenligner de to turene gir det rett og slett ikke mening.
Ikke så gåen i kroppen etter dagens tur. Enten er det en vane, eller så er det de andre skoene.
Synes jeg er flink, jeg. :hilarious:
Screenshot_20210316_215946_com.fitbit.FitbitMobile.jpg Screenshot_20210316_215928_com.fitbit.FitbitMobile.jpg
 
Back
Topp