Når en forfatterspire skriver dagbok

Okey... :wacky:ikke ta dette seriøst, for jeg skjønner at det er tullete å se etter tegn 2 dager etter eggløsning.
Men jeg synes det er gøy uansett.
Fant det på nettet.
:hilarious:

2 DPO symptoms
Can you have symptoms at 2 DPO?

If you do, the chances are they’ll be:

• Tiredness
  • Breast tenderness
  • Mood swings
  • Bloating
  • Back pain and pelvic pain
All of these can be early signs of pregnancy.

Ok, here we go.
:angelic:
- trøtt: Ikke mer enn vanlig
- såre nipler (ikke resten), vanligvis har jeg litt ømme pupper før mensen, men ikke såre nipler
- litt 'bloating', men ikke mye
- murringer, ja... lette mensemurringer
:bounce
- Mood swings.
Sparte denne til slutt.
For før i dag var jeg så sugen på noe godt, og mannen skulle svinge innom og kjøpe burgere til oss.
Jeg ble så glad! Satte ketsjupen på stuebordet og var så klar for å fråtse.
Også var det tomt på alle de tre nærmeste Esso-stasjonene, for veganburger!

Hele verden raste, og jeg grein en halvtime etterpå!
:smiley-angry017

Muligens litt hormonell i hvert fall.
Og har ikke veldig trua på den siden der, MEN jeg velger å være optimist med beina på jorda.
Må jo bare manifestere at det skjer ting inni her, at noe er på gang.
:smiley-angelic001

Og her sitter jeg da, 4dpo, med tett nese og manifisterer at det og er et godt tegn.
Har det hele tiden i bakhodet at jeg ikke har prøvd lenge (PP2 nå) og at jeg er 40 år, noe som kan gjøre at jeg må prøve lenger enn jeg trengte da jeg fikk mine 3 fra tidligere forhold.
Men jeg velger å være optimistisk til det motsatte evt. blir bevist.
Pleier ikke å være tett i nesen og har ingen andre forkjølelsessymptomer, så jeg tenker at dette er et godt tegn.

https://www.kk.no/mamma/6-merkelige-tegn-pa-graviditet/63648980

:laughing025

upload_2021-11-17_14-38-44-png.371418

Først i dag kom den lille tassen her, da.
Grapefruktkjerne-ekstrakt.
Ikke vet jeg når den skal tas eller hvorfor, jeg bare leste at det skulle være bra.
Noen som har noe peiling på dette?
Er sannsynligvis 4 dpo i dag, er det da noen vits å ta nå, eller bør jeg vente til en neste syklus som forhåpentligvis blir avlyst på grunn av spire i magen?
:smiley-ashamed004

Avokado er en fantastisk god kilde til vitamin-E. Solide studier viser at vitamin-E kan øke tykkelsen på livmorslimhinnen og hjelpe med å få egget til å feste seg i livmoren. Avokado er også en god kilde til folat.

Så nå har jeg gomla i meg en hel avokado.
Vet ikke om det har noe for seg, annet enn at det er sundt, men i følge denne siden er det verdt et forsøk:
https://www.babymed.com/fertility-tools/implantation-calculator

upload_2021-11-17_16-19-13.png

5 DPO
Sov litt lenge i dag... klarte virkelig ikke våkne.
Så da jeg hadde muligheten, sov jeg til ti, eller noe.

Har lest at egget snart er ferdig med å gå gjennom denne egglederen.
Skulle sikkert ha begynt før, men tok meg en avokado i går og tenker å fortsette de neste dagene.
Altså, jeg vet jo ikke om egget er befruktet inni der, men jeg må bare håpe på det.
For vi har hatt sex hver eneste dag siden min siste dag med TR. Så sjansene er veldig gode.
Enkelte dager har vi hatt oss flere ganger, også.

Men jeg vil uansett gjøre det trivelig i magehybelen, dersom jeg kan være med på å påvirke slikk at egget fester seg lettere.
Har lest at både gulrøtter og avokado skal være bra for det.
Lagde grønnsakssuppe i går, som vi har rester igjen av i dag.
Så da ble det brunch.
Som veganer får jeg nok en del av de grønnsakene i meg fra før, men jeg er jo ikke like flink hver dag.
Har Vegan Filet bites ved siden av suppen. ANBEFALES!
Mye bedre enn kylling... og mye mindre ekkelt. Selv de som ikke er veganere digger den.

Anyway, la meg presentere dagens brunsj!
Ække hver dag jeg er så flink, ass.

upload_2021-11-18_11-32-59.png

- suppe
- rundstykke
- avokado
- tomat
- gulrot
- koffeinfri kaffe

Ække SÅ gøy å gomle avokado eller gulrot, men hva gjør man ikke for det lille egget.
PLEASE hver befruktet.
PLEASE sett deg fast, og bli der!
:smiley-angelic001

Last edited:
I kveld er jeg så støl i magen, ass.
Har nettopp vært på musikkøvelse hvor jeg spiller tverrfløyte, så det kan like gjerne være derfor.
Men jeg pleier ikke å være det.
Ser jo nesten ut som jeg er 4 mnd på vei i tillegg.
Den ballongmagen.
:arghh:

6 DPO

Rar i formen i dag.
Sov lenge... supertrøtt. Kan være årstiden, så legger ikke for mye i det.
Vondt i puppa, verker i kroppen. Spesielt magen og ryggen.
Aner ikke hva jeg skal legge inn i appene, for det er liksom ikke noe som passer.

:arghh:

Skulle ønske jeg kunne teste snart.
Men vet jo at det er altfor tidlig å forvente noen positiv test nå, og om den er negativ (noe jeg forventer), kan det jo hende den bare fortsetter å være det... helt til TR plutselig kommer igjen.
Og da blir jeg jo bare dritskuffet. Vel, det blir jeg nok uansett.

Men kroppen er så rar.
Sånn var den ikke forrige syklus.
:dead:

Et aldri så lite søkepanel på kroppærn, et eller annet sted, hadde det vært for mye forlangt?!
"Hei, kroppen... hva skjer'a?! NOE PÅ GANG?!"
:yuck:

Jeg skjønner meg IKKE på magen min i dag.
Det kjennes ut som jeg strammer den hele tiden, ikke som i flat... for den ER ikke strammet.
Men det føles sånn.
Og den er øm, fra navlen og ned.

Kan ikke huske å ha vært sånn før.
Minner litt om en blanding av mensesmerter og svake rier.
:bored:

Hadde egentlig ikke tenkt å legge ut noe så tidlig, for jeg synes det er litt flaut å teste så tidlig.
Men det føles litt godt, rent mentalt. Selv om det ikke skriker "Jeg er positiv" mot meg.
Blir nesten som at jeg vender meg til de blenda testene, selv om jeg vet jeg ikke gjør det.
Pytt, pytt.
Greit med litt spenning i hverdagen.

7 DPO
upload_2021-11-20_15-38-0-png.371652

Hadde ikke forventet noe annet, altså.
:wacky:

Nå sitter jeg her med hjertet i halsen og stirrer på testen fra i går.
upload_2021-11-22_15-1-19.png

Jeg var helt sikker på at den skulle være minst like sterk i dag.
Men det var den ikke. På morgenen i dag var den negativ.

Så jeg tenkte det var fordi jeg ikke sov like lenge i natt, som jeg gjorde natt til i går.
Samlet opp urin i nesten 7 timer og blåste av 4 tester til.
For det måtte jo være noe feil på morgenens test.
img_20211122_143120-jpg.371776

Nå skjønner jeg ingenting.
Skal jeg beholde håpet og tenke at den ble positiv i går, fordi jeg sov i minst 9 timer først... og at den ikke ville blitt sånn som den var i går, om det ikke var noe på gang?

Eller er alt håp ute, denne syklusen også?
Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller tro.
Men prøver hardt å være positiv.

Er bare veldig lei meg nå.
Vil jo selvfølgelig at dagens tester skal være feil, fordi jeg ikke har hatt urinen like lenge i blæra.

:sad010

Vis vedlegget 371777

Så jeg tenkte det var fordi jeg ikke sov like lenge i natt, som jeg gjorde natt til i går.

Skal jeg beholde håpet og tenke at den ble positiv i går, fordi jeg sov i minst 9 timer først... og at den ikke ville blitt sånn som den var i går, om det ikke var noe på gang?

Vil jo selvfølgelig at dagens tester skal være feil, fordi jeg ikke har hatt urinen like lenge i blæra.

Så trist å se :sorry: Enten har du hatt en kjemisk, eller så har du fått samme «skygge» som jeg fikk på RFSU. Eller så tester du positivt igjen i morgen, noe jeg håper veldig på.
Syntes den var for sterk og rosa til å være skygge. Skjønner godt du går i kjelleren av dette. Jeg fikk positiv digital i oktober, var kun positiv i 5 dager før tr kom. Utrolig kjedelig. Men ikke gi opp, vi heier på deg! :smiley-angelic003

Så trist å se :sorry: Enten har du hatt en kjemisk, eller så har du fått samme «skygge» som jeg fikk på RFSU. Eller så tester du positivt igjen i morgen, noe jeg håper veldig på.
Syntes den var for sterk og rosa til å være skygge. Skjønner godt du går i kjelleren av dette. Jeg fikk positiv digital i oktober, var kun positiv i 5 dager før tr kom. Utrolig kjedelig. Men ikke gi opp, vi heier på deg! :smiley-angelic003

Tusen, tusen takk!
:Heartbigred

Vis vedlegget 371777

Hadde helt blenda test 9 dpo og testet positivt dagen etter, så håpet er definitivt ikke over enda for denne runden! Krysser fingrene masse for deg :happy:

Hadde helt blenda test 9 dpo og testet positivt dagen etter, så håpet er definitivt ikke over enda for denne runden! Krysser fingrene masse for deg :happy:
Tusen takk! :Heartred

Back
Topp