Når en forfatterspire skriver dagbok

Jeg har vært og snakket med psykologen min i dag... og det kunne ikke passet bedre.
Dagen jeg begynner å blø og er helt knust, er dagen jeg får snakket ut.
Han er så utrolig god og snakke med, og kjenner meg godt nå.

Jeg tenker at hadde jeg ventet til 10dpo, hadde jeg ikke fått med meg den testen... og da hadde jeg bare sett på det her som en vanlig mens. Det hadde skånet meg for så mye smerte.
Så jeg skal gjøre alt jeg kan for å huske på dette neste gang jeg kommer til DPO, så jeg slipper det igjen.
Er det noe som blir befruktet da, vil jeg helst ikke vite, med mindre jeg får beholde det.

:sorry:

Jeg har vært og snakket med psykologen min i dag... og det kunne ikke passet bedre.
Dagen jeg begynner å blø og er helt knust, er dagen jeg får snakket ut.
Han er så utrolig god og snakke med, og kjenner meg godt nå.

Jeg tenker at hadde jeg ventet til 10dpo, hadde jeg ikke fått med meg den testen... og da hadde jeg bare sett på det her som en vanlig mens. Det hadde skånet meg for så mye smerte.
Så jeg skal gjøre alt jeg kan for å huske på dette neste gang jeg kommer til DPO, så jeg slipper det igjen.
Er det noe som blir befruktet da, vil jeg helst ikke vite, med mindre jeg får beholde det.

:sorry:

Det er så godt å ha en psykolog å snakke med, en man bare kan tømme seg for all galle og gørr. Ble lei meg på dine vegne når jeg leste de siste innleggene her, prøvetiden kan virkelig være en påkjenning og man kan bli ivrig og lett revet med når man bærer på et så stort ønske:Heartred

Sender ei litta klem ut i natten, krysser fingrene for at det vil bli en babyboer i magen om ikke lenge! Jeg har lest hele dagboken din, du skriver så fint!:happy: håper du har det noenlunde greit :Heartblue

Det er så godt å ha en psykolog å snakke med, en man bare kan tømme seg for all galle og gørr. Ble lei meg på dine vegne når jeg leste de siste innleggene her, prøvetiden kan virkelig være en påkjenning og man kan bli ivrig og lett revet med når man bærer på et så stort ønske:Heartred

Sender ei litta klem ut i natten, krysser fingrene for at det vil bli en babyboer i magen om ikke lenge! Jeg har lest hele dagboken din, du skriver så fint!:happy: håper du har det noenlunde greit :Heartblue

Ja, det er veldig godt. Et fristed, hvor jeg slipper å veie alle ordene mine.
Bare la de flyte ut uten å være redd for å verken krenke eller irritere noen.

Ja, det tar mer på mentalt enn jeg var trodde.
Men så har jo jeg vært vant med at alt har klaffet med en gang, så når jeg nå skal i gang med PP3 var ikke det noe jeg var forberedt på. Selv om jeg har hørt det kan ta tid.
:Heartbigred
Tusen takk for gode ord og klem!
Og så hyggelig at du har lest alt jeg har skrevet, her inne. Det har jo blitt en del.
Som jeg sa til mannen min, da vi la oss i går: "Jeg har fått krabbet meg opp fra kjelleren til første etasje nå, da."
Det er i hvert fall en start. Så nå prøver jeg å fokusere på den nye syklusen som har startet og legge det andre bak meg.

Møtte en veldig søt dame fra forumet i går, som hadde verdens søteste babymage...:love7 hun var så snill at hun ga meg sine Vitex/ kyskhetstre, som hun ikke trengte lenger. Den typen som hun hadde tatt den syklusen det klaffet for henne. Så da begynte jeg å ta dem i går. Skal ta en hver dag.

Kopierte dette fra nettet:
Det hevdes at planten regulerer hormonbalansen og at den skal hjelpe mot en lang rekke plager, særlig relatert til menstruasjon. Denne kilden hevder videre at kyskhetstre ikke er vist å gi misdannelser eller andre skadelige effekter på fosteret, heller ikke i dyreforsøk. I tilfeller med for lave progesteronverdier skal angivelig økte mengder progesteron oppnådd ved bruk av urten beskytte mot abort i de tre første månedene av svangerskapet.

Ble brått litt usikker på hvor lenge jeg skal ta dem, så det skal jeg forhøre meg om.
Men jeg tar de altså nå, sammen med grapefruktkjerneekstrakt og holder motet oppe.
Må bare ha tillit til at kroppen min vet hva den gjør og at det kommer til å skje.
Hvis det klaffer denne syklusen, får jeg vite det rett før julaften omtrent.
La det bli verdens beste julegave i år.
:smiley-angelic001

Godt i gang med PP3 her nå.
TR er på sin 2. dag.

Jeg har fått pakke fra Babyplan i dag og er klar til å brette opp ermene.
upload_2021-11-26_9-32-6.jpeg

BRING IT ON!
Satser på tidenes julegave og positive tester i uke 51, selveste juleuka.

Det jeg er i gang med nå, er:
- Grapefruktkjerneekstrakt
- Maca
- Vitex

I tillegg til det jeg alltid tar:
- Multivitaminer som inneholder Folat. Vegansk tilskudd for prøvere og gravide
- D-vitamindråper
- Jod
- Ovega 3

Og nå kom det derre fertilitetsglidemiddelet.
upload_2021-11-26_9-31-23.jpeg

Så bare jeg får kastet denne fæle tanta på dør nå, så skal gubben få gjennomgå en hel måned!
:hilarious:
Skal ta EL-tester, men trur ikke jeg kommer til å styre noe mer enn dette.
Da kan det fort bli for mye for denne psyken min.
Men jeg er litt bekymret for om jeg burde gjort noe mer som skal sørge for at egget fester seg og BLIR DER!
:wideyed:

Huff... hva skulle det isåfall ha vært?
Jeg fant en dansk side som selger babyklister, men fikk ikke lagt inn Norge når jeg prøvde å bestille, så da vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. Sendte mail til Apotek1 og spurte om det var noe de hadde, kunne ta inn, eller om de hadde noen andre tips for å unngå kjemisk.

Styrer fælt, føler jeg. Jeg som skulle ta dette så rolig.
Men det er så uvant for meg å ikke bare bli gravid, så fort jeg har meg uten prevensjon.
Prøver å minne meg på at det er snart 11 år siden jeg fødte sist... men da får jeg lettere panikk av det, også.
:nailbiting:
Alt er som første gang.
Første med mannen min, første han ønsker seg/ planlegger og første jeg må legge en ekstra innsats for å få til.

Det er spennende og stas, men samtidig tar det litt på, også. :sorry:

Ikke at jeg tror at dette gjelder meg.
For jeg har første dag uten blod i dag.

Men i følge denne kunne egget festet seg så sent som på torsdag, med EL 13/11. Dagen etter jeg begynte å blø.

Har lest at en del kan ta feil av festeblødning og mens, men det er vel ingen som har festeblødning i 3-4 dager, eller?
:confused:

Er bare så skikkelig uggen og sliten i dag.
Fokuserer på den nye syklusen.
Men hvor kult hadde det ikke vært å ta feil.
:rolleyes::hilarious:
Screenshot_20211128_130726_com.android.chrome.jpg

Ikke at jeg tror at dette gjelder meg.
For jeg har første dag uten blod i dag.

Men i følge denne kunne egget festet seg så sent som på torsdag, med EL 13/11. Dagen etter jeg begynte å blø.

Har lest at en del kan ta feil av festeblødning og mens, men det er vel ingen som har festeblødning i 3-4 dager, eller?
:confused:

Er bare så skikkelig uggen og sliten i dag.
Fokuserer på den nye syklusen.
Men hvor kult hadde det ikke vært å ta feil.
:rolleyes::hilarious:Vis vedlegget 372183

Den «myteomspunne» festeblødningen er vel (for de som opplever det) vanligvis en lett blødning/spotting, og ikke som full mens.
Men det finnes jo de som har ‘mens’ hver mnd også, og går i uvitenhet om graviditet :wacky:

I «I didn’t know I was pregnant» stil :hilarious:

Men du har vel kanskje testa i dag også?

Den «myteomspunne» festeblødningen er vel (for de som opplever det) vanligvis en lett blødning/spotting, og ikke som full mens.
Men det finnes jo de som har ‘mens’ hver mnd også, og går i uvitenhet om graviditet :wacky:

I «I didn’t know I was pregnant» stil :hilarious:

Men du har vel kanskje testa i dag også?

Nei... velger å la vær.
For jeg er temmelig sikker på at dette har vært mens.
Bare snek seg inn et siste lite håp.
Trudde jeg var ferdig med å blø, men kom en bitteliten igjen i kveld.
Regner med det var siste rest.
:)

Nei... velger å la vær.
For jeg er temmelig sikker på at dette har vært mens.
Bare snek seg inn et siste lite håp.
Trudde jeg var ferdig med å blø, men kom en bitteliten igjen i kveld.
Regner med det var siste rest.
:)

Ny PP og nytt håp for deg :Heartred Heier..!

God morgen!
I dag er jeg DC6 og jeg kan erklære meg som grapefruktkjerneekstrakt-misbruker!
:wacky:
Leste her inne at man skulle ta de fra CD1, topp dose med en gang.
Altså 10 dråper, 2-4 ganger daglig eller noe.
Jeg startet på CD1, jeg. Og nå er flaska tom.
Bestilte ny i helgen, men hællemåne, da...
Trudde den skulle holde en periode, liksom.
Så da får jeg kjøpe grapefruktjuice til jeg får den nye, da.

Går virkelig ALL IN, denne syklusen her, altså.
All I want for christmas iiiiis.... a forbanna egg who is sucking itself to my tummy and STAYING THERE!
:angelic:

Nå ble jeg litt bekymret... var ei som spurte om dette med kort mens og tynn slimhinne.
Kan kort mens føre til at man får så tynn slimhinne at egget ikke klarer å feste seg?
Var det derfor jeg fikk kjemisk?!
Mensen før det var på 4 dager... og det var den nå også.

Er så redd for at det samme skal skje igjen.

Selv om jeg nå tar så mye som jeg ikke tok sist.
- grapefruktkjerneekstrakt (juice nå frem til ny flaske kommer, men sist fikk jeg supert EL-slim etter bare noen dager med juice)
- Vitex
- Maca
- skal begynne med Conceive plus etter hvert som vi nærmer oss EL, eller kanskje like greit å begynne med en gang(?)

Pluss disse vanlige vitaminene mine, da.
- Vegansk multi for prøvere og gravide
- D-vitamin
- Jod
- Ovega 3

De tre siste har jeg ikke brukt sånn veldig lenge, da.

Men... hva om alt er forgjeves, fordi jeg får for tynn slimhinne og ingenting fester seg..?

Nå ble jeg litt bekymret... var ei som spurte om dette med kort mens og tynn slimhinne.
Kan kort mens føre til at man får så tynn slimhinne at egget ikke klarer å feste seg?

- grapefruktkjerneekstrakt (juice nå frem til ny flaske kommer, men sist fikk jeg supert EL-slim etter bare noen dager med juice)
- Vitex
- Maca
- skal begynne med Conceive plus etter hvert som vi nærmer oss EL, eller kanskje like greit å begynne med en gang(?)

- D-vitamin
- Jod
- Ovega 3

Men... hva om alt er forgjeves, fordi jeg får for tynn slimhinne og ingenting fester seg..?
Hei :Heartpink
Min mens var aldri lenger enn 4-5 dager. Noen ganger kortere. Var masse hos gynekolog og ingenting som tilsa at jeg hadde tynn slimhinne :)

Hei :Heartpink
Min mens var aldri lenger enn 4-5 dager. Noen ganger kortere. Var masse hos gynekolog og ingenting som tilsa at jeg hadde tynn slimhinne :)
Puh... det var godt å høre.
Tusen takk for at du delte dette.

- Vitex
- Maca

- D-vitamin
- Jod
- Ovega 3

Jeg har alltid hatt 4 dager, aldri hørt at det har hart noe betydning for meg ❤️

Jeg har alltid veldig lett mens, gjerne kun 2 dager med ordentlig blødning (og selv da bruker jeg den minste tampongen), og 2 dager med spotting. Blitt gravid på første forsøk 2 ganger :happy:

Gøy å lese dagboken din, håper det klaffer snart :Heartred

Jeg har alltid hatt 4 dager, aldri hørt at det har hart noe betydning for meg ❤️

Jeg har alltid veldig lett mens, gjerne kun 2 dager med ordentlig blødning (og selv da bruker jeg den minste tampongen), og 2 dager med spotting. Blitt gravid på første forsøk 2 ganger :happy:

Gøy å lese dagboken din, håper det klaffer snart :Heartred

Det er en lettelse å se.
Tusen takk!

Godt i gang med PP3 her nå.
TR er på sin 2. dag.

Jeg har fått pakke fra Babyplan i dag og er klar til å brette opp ermene.
Vis vedlegget 372045

BRING IT ON!
Satser på tidenes julegave og positive tester i uke 51, selveste juleuka.

Det jeg er i gang med nå, er:
- Grapefruktkjerneekstrakt
- Maca
- Vitex

I tillegg til det jeg alltid tar:
- Multivitaminer som inneholder Folat. Vegansk tilskudd for prøvere og gravide
- D-vitamindråper
- Jod
- Ovega 3

Og nå kom det derre fertilitetsglidemiddelet.
Vis vedlegget 372044
Så bare jeg får kastet denne fæle tanta på dør nå, så skal gubben få gjennomgå en hel måned!
Skal ta EL-tester, men trur ikke jeg kommer til å styre noe mer enn dette.
Da kan det fort bli for mye for denne psyken min.
Men jeg er litt bekymret for om jeg burde gjort noe mer som skal sørge for at egget fester seg og BLIR DER!

Huff... hva skulle det isåfall ha vært?
Jeg fant en dansk side som selger babyklister, men fikk ikke lagt inn Norge når jeg prøvde å bestille, så da vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. Sendte mail til Apotek1 og spurte om det var noe de hadde, kunne ta inn, eller om de hadde noen andre tips for å unngå kjemisk.

Styrer fælt, føler jeg. Jeg som skulle ta dette så rolig.
Men det er så uvant for meg å ikke bare bli gravid, så fort jeg har meg uten prevensjon.
Prøver å minne meg på at det er snart 11 år siden jeg fødte sist... men da får jeg lettere panikk av det, også.
Alt er som første gang.
Første med mannen min, første han ønsker seg/ planlegger og første jeg må legge en ekstra innsats for å få til.

Det er spennende og stas, men samtidig tar det litt på, også. :sorry:

Har først lyst til å gi deg en stor klem. Skjønner at det stresser deg at det ikke satt som et skudd etter prevensjonsslutt nå, men for din egen del og psykens del er mitt beste råd til deg å dessverre senke forventingene.
Forstår iveren din veldig godt, tro meg. Og kunne man tvunget fram graviditet av å pøse på med div kosttilskudd etc, så hadde jeg fortsatt med det.

Vi er på samme alder du og jeg. Og føler jeg har noen av de samme emosjonelle utfordringene som du, det går virkelig hardt inn på meg med nederlagene. Vi har prøvd i to år nå. Det første året gikk noenlunde unna, vi ble gravide november i fjor, og mistet i MA i januar. Hele dette året har vært mørkt psykisk.. i alle fall mht prøver-delen av livet vårt. Som tar ganske stor plass, for stor til tider.

Sier ikke dette for å være en dritt. Men for å gi deg mulighet til å skåne deg selv litt. Håper du får en mye kortere vei til mål enn meg:Heartred

Har først lyst til å gi deg en stor klem. Skjønner at det stresser deg at det ikke satt som et skudd etter prevensjonsslutt nå, men for din egen del og psykens del er mitt beste råd til deg å dessverre senke forventingene.
Forstår iveren din veldig godt, tro meg. Og kunne man tvunget fram graviditet av å pøse på med div kosttilskudd etc, så hadde jeg fortsatt med det.

Vi er på samme alder du og jeg. Og føler jeg har noen av de samme emosjonelle utfordringene som du, det går virkelig hardt inn på meg med nederlagene. Vi har prøvd i to år nå. Det første året gikk noenlunde unna, vi ble gravide november i fjor, og mistet i MA i januar. Hele dette året har vært mørkt psykisk.. i alle fall mht prøver-delen av livet vårt. Som tar ganske stor plass, for stor til tider.

Sier ikke dette for å være en dritt. Men for å gi deg mulighet til å skåne deg selv litt. Håper du får en mye kortere vei til mål enn meg:Heartred

Tusen takk for gode ord!
Så leit å høre at dere har måtte holde på så lenge, og i tillegg gått gjennom en MA.
Håper virkelig av hele mitt hjerte at det klaffer for dere snart!

Så skal jeg prøve å forberede meg på at dette kan ta lenger tid enn jeg trudde.
Vet du mener godt, og tar det ikke på noe annen måte.

Tusen takk for gode ord!
Så leit å høre at dere har måtte holde på så lenge, og i tillegg gått gjennom en MA.
Håper virkelig av hele mitt hjerte at det klaffer for dere snart!

Så skal jeg prøve å forberede meg på at dette kan ta lenger tid enn jeg trudde.
Vet du mener godt, og tar det ikke på noe annen måte.

Takk for at du forstod :Heartred tonefall og slikt kommer ikke frem i tekst, så er lett å misforstå. Heier på deg og, håper på 2022 baby!

CD7 allerede.
Tok en EL-test i morges, siden jeg har uregelmessige sykluser ennå.
Det kom en svak strek der, så da fortsetter jeg å ta dem til den ene forhåpentligvis blir MINST like sterk som kontrollstreken.
Deretter fortsetter jeg å ta dem til de blir betraktelig svakere.
Legger dem inn i Premom.

SÅ er planen å ta Wild Yam, som skal hjelpe egget med å feste seg.
Har lest om de som har vært 40+ og lykkes når de har tatt dem, så jeg tenker det er verdt et forsøk.
:rolleyes:
Men det står også at de kan hindre eggløsning, så derfor vil jeg være helt sikker på at EL har vært og er ferdig, før jeg tar dem.
Egget skal jo vandre noen dager uansett, så jeg tenker det er en god plan, jeg.

:anyone

Back
Topp