Motorikk :)

Så min baby som ikke kan sitte enda gjør det ikke bra ?
Nei, fy flate!

Ikke sånn jeg mente det, da. :p Sikkert dårlig formulert av meg. Det er stas for foreldre når barna ligger foran i utvikling og mange vil gjerne det. Betyr ikke at unger innenfor normalen ikke er bra..
 
Så klart gjør din baby det bra :) alle har sitt tempo ;)

Det var i grunn et retorisk spørsmål.
Som firebarnsmor så tar jeg det med knusende ro.
MEN jeg blir provosert over deres tankegang, får babyene deres til å nærmest strebe etter det som er superbra og bedre ann andre babyer!

Holdningen deres er ikke ok, pg en sørstegangsmamma kan bli skremt og tro at barnet hennes ikke utvikler seg normalt. Utsagn som: er h*n sen ellers i utviklingen (lenger oppe) kan få en usikker mamma til å bli satt ut!
 
Ikke sånn jeg mente det, da. :p Sikkert dårlig formulert av meg. Det er stas for foreldre når barna ligger foran i utvikling og mange vil gjerne det. Betyr ikke at unger innenfor normalen ikke er bra..


Veldig dårlig formulert, veldig!

Og det var dette også.
Alle foreldre synns ikke det er "stas" , de fleste foreldre jeg er i bekjentskap med hever ikke sine barn over andres uansett om de kan gå når de er 4 mnd!
Unger innenfor "normalen" er bra det også, ja det er faktisk det. Unger utenfor "normalen" ja det er bra det også, faktisk!
 
Veldig dårlig formulert, veldig!

Og det var dette også.
Alle foreldre synns ikke det er "stas" , de fleste foreldre jeg er i bekjentskap med hever ikke sine barn over andres uansett om de kan gå når de er 4 mnd!
Unger innenfor "normalen" er bra det også, ja det er faktisk det. Unger utenfor "normalen" ja det er bra det også, faktisk!

Jeg skrev heller ikke "alle"...
Har ikke sagt at noen er dårlige, så slapp helt av. Ikke vri alt til noe negativt.
 
Veldig dårlig formulert, veldig!

Og det var dette også.
Alle foreldre synns ikke det er "stas" , de fleste foreldre jeg er i bekjentskap med hever ikke sine barn over andres uansett om de kan gå når de er 4 mnd!
Unger innenfor "normalen" er bra det også, ja det er faktisk det. Unger utenfor "normalen" ja det er bra det også, faktisk!

Dei fleste jeg har kjent til har da syns det er stas når barna deires lærer nye ting (har jobbet i 0-3 års avdeling i nesten 10 år, så har møtt på en del). Om det så er når dei er 4 mnd, 9 mnd eller 18 mnd. Alle barn er perfekte uansett når ting læres, det er jeg enig i.

Men må da gå an å være stolt over ungene sine :) Det er vertfall jeg med min. Syns alt er like stas som skjer. Som senest for noen dager siden, når den første tanna brøyt igjennom. Eller når han lærte å krype. Det handler ikke om han er først ute eller ikke, men at han nye ting skjer/blir lært. Og det er stas.
 
Ja. :) Svigermor fikk høre av folk at det umulig kunne være bra for beina hans. :p

Hvor lang er hun? :)
77 :)
Det var i grunn et retorisk spørsmål.
Som firebarnsmor så tar jeg det med knusende ro.
MEN jeg blir provosert over deres tankegang, får babyene deres til å nærmest strebe etter det som er superbra og bedre ann andre babyer!

Holdningen deres er ikke ok, pg en sørstegangsmamma kan bli skremt og tro at barnet hennes ikke utvikler seg normalt. Utsagn som: er h*n sen ellers i utviklingen (lenger oppe) kan få en usikker mamma til å bli satt ut!
Jeg har faktisk ikke noe holdning til det. Så det blir feil å si at min holdning er dårlig. Jeg rakker ikke ned på andre fordi de ikke kan det samme som jenta mi. Alle er forskjellig, og når de begynner med ting, det henger jeg meg ikke opp i:)
 
Ja synes det er ekstremt ! Skal på kontroll i morgen, så det blir spennende å se

Så da var hun 77 når hun var 9 mnd? Skal på ny kontroll på onsdag. Men gutten min var 76 cm for 1 mnd siden. Så er jo ikke akkurat liten han heller :)
 
Så da var hun 77 når hun var 9 mnd? Skal på ny kontroll på onsdag. Men gutten min var 76 cm for 1 mnd siden. Så er jo ikke akkurat liten han heller :)
Var der på tirsdag, også veide vi og sånn siden hun har vært syk. Var 75 på 9 mnd. Og er jo 9 mnd kontroll i morgen :p selvom hun er 10
 
Var der på tirsdag, også veide vi og sånn siden hun har vært syk. Var 75 på 9 mnd. Og er jo 9 mnd kontroll i morgen :p selvom hun er 10

Aha. Tar sånne ca veiinger her hjemme innimellom. Men er nede på helsestasjonen enten på kontroll eller på åpen helsestasjon 1 gang i mnd for nøyaktig vekt (litt fordi han gikk opp for mye i starten, men mest fordi jeg vil skrive inn månedslig vekt i en bok han fikk til fødsel). Har aldri forstått hvorfor dei kaller det 9 mnd kontroll når barnet er 10 mnd :p hehe. Her heter det faktisk 10 mnd kontroll :p
 
ImageUploadedByBV Forum1455476962.457810.jpg
Fant denne igår. :)
Store variasjoner når babyene klarer forskjellig, så det er ikke nødvendig å stresse. :)
 
Aha. Tar sånne ca veiinger her hjemme innimellom. Men er nede på helsestasjonen enten på kontroll eller på åpen helsestasjon 1 gang i mnd for nøyaktig vekt (litt fordi han gikk opp for mye i starten, men mest fordi jeg vil skrive inn månedslig vekt i en bok han fikk til fødsel). Har aldri forstått hvorfor dei kaller det 9 mnd kontroll når barnet er 10 mnd :p hehe. Her heter det faktisk 10 mnd kontroll :p
ja det er litt rart :p håper hun har tatt igjen vekta igjen nå
Se der ja :)
 
Lillebror tok et ministeg idag. :) Og blitt litt tryggere på å slippe seg. Er spent på å se når han går alene.
 
Back
Topp