Motorikk :)

Ruller begge veier og åler seg avgårde :-)

Frøkna har rulla fra rygg til mage en ukes tid nå! Men fra mage til rygg har hun ikke skjønt enda :p Hun har blitt flinkere til å bruke hendene å leke med da hun ligger på magen, og hun ligger aldri på samme flekk lenge :p

Etter ferien har det blitt litt fart på lille, ruller seg over på siden og leker der, ruller fra rygg til mage og står på strake armer. Kommer seg også rundt sin egen akse med mye strev. Ellers er rumpa i været som vanlig og lite fremdrift ;) Kommer seg stort sett av gårde om han ligger på magen likevel, har kavet seg av leketeppet noen ganger uten noen klar teknikk.

Mi har de siste dagene begynt å bevisst rulle fra mage til rygg. Er ikke interessert andre veien enda.

Min ruller fra mage til rygg, og i det siste er han nesten over på magen fra rygg. :) Kun armen som er i veien.

Og han er livsfarlig på stellebordet! Han krøller seg sammen og svinger fra side til side. Er glad det er en liten opphøying på kanten, men stoler ikke på den i det hele tatt. :P

Ikke tar det lang tid fra han ligger på leketeppet til han er utenfor. Gutten ligger jo ikke i ro i det hele tatt. ;)

Hvordan er deres? :)
Hun prøver å rulle, men får det ikke til. Begynt å vri seg veldig da, så må spenne henne fast i vippestolen og sånn :P

Hun prøver å rulle, men får det ikke til. Begynt å vri seg veldig da, så må spenne henne fast i vippestolen og sånn :P

Samme her. Vrir hele overkroppen, men får ikke helt rumpa og beina med seg. Må stroppes fast i vippestol en her og. Er redd han skal vri seg utav. Pluss at viss han ikke er stroppet fast. Så spreller han sånn at han ender med å flytte seg sånn at rumpen kommer der beina egentlig skal være og beina dingler utfor :-D

Ellers så griper han etter alt som kommer foran han. Leker, hender, hår og alt må smakes på :-P hehe

Samme her. Vrir hele overkroppen, men får ikke helt rumpa og beina med seg. Må stroppes fast i vippestol en her og. Er redd han skal vri seg utav. Pluss at viss han ikke er stroppet fast. Så spreller han sånn at han ender med å flytte seg sånn at rumpen kommer der beina egentlig skal være og beina dingler utfor :-D

Ellers så griper han etter alt som kommer foran han. Leker, hender, hår og alt må smakes på :-P hehe
Kjenner til den ja :P

Min lille snupp har i to uker nå vært oppe i krabbestilling :p har begynte å krabbe bakover... Snart knekker hu koden og da må jeg løpe rundt i stua!! :D 6 mnd!

Ruller både fra mage til rygg og omvendt, og kan sitte litt selv :) åler seg rundt

Ruller fra mage til rygg, nesten tilbake igjen. Og opp i krabbestilling, har ålt seg rundt om kring noen uker nå :) Her om dagen fant jeg henne under spisebordet :)

Noen som har babyer som ikke kan så mye enda? Min gutt blir 6 mnd om to uker. Han kan rulle fra mage til rygg, og åle seg ut av vippestolen. Men er stort sett i flystilling på magen, kan ikke åle rundt seg selv, og ikke på strake armer. Løfter rumpa i ryggleie, men ikke mageleie. :sorry: Litt bekymret. Bare litt.

Synes han høres helt normal ut jeg :) selv om mange her inne skriver om ålende og krypende babyer er det mer normalt å vente med dette i opptil flere måneder :)

Noen som har babyer som ikke kan så mye enda? Min gutt blir 6 mnd om to uker. Han kan rulle fra mage til rygg, og åle seg ut av vippestolen. Men er stort sett i flystilling på magen, kan ikke åle rundt seg selv, og ikke på strake armer. Løfter rumpa i ryggleie, men ikke mageleie. :sorry: Litt bekymret. Bare litt.

Høres helt normalt ut, tror ikke du trenger å bekymre deg :) Alt kommer etterhvert!

Nå har gutten vår begynt å sette seg opp masse!
Det begynte for rundt 3-4 uker siden at han brukte vippestolen til å dra seg opp nå og da, og den siste uka nå setter han seg opp hele tiden uten hjelp. :) Flinke gutten min. <3 Nå merker jeg at han begynner å bli stor. :o

Jenta mi reiste seg i dag ! Og begynte å krabbe for 2 uker siden

Oj så flink :D det var tidlig:)

her har lillemor fått ordentlig teken på å komme seg framover, men ikke noe tegn til krabbing enda :)

Jenta mi begynte å reise seg opp for ca 2 uker siden og begynner å bli utrolig flink til å holde balansen nå! Hun krabber ikke da, men åler med en teknikk hvor hun er delvis innom alle fire. ;)

Back
Topp