Motorikk :)

Ja Mi veier 9,6 hehe :P men har han vært sent ute med de andre tingene da ?

Verken sein eller tidlig! Men lenge siden det har skjedd noe nå. Akkurat begynt å komme seg opp i krabbestilling. Kryper mest rundt.

Da kommer det nok snart :) han ligger jo på gjennomsnittet så :)

Det kommer når det kommer. Vi sliter veldig med søvnen om dagen, så tror kanskje søvnmangelen hans hemmer utviklingen litt!

Det kommer når det kommer. Vi sliter veldig med søvnen om dagen, så tror kanskje søvnmangelen hans hemmer utviklingen litt!

Er jo store variasjoner innenfor normalen. Har jobbet på småbarnsavdeling i mange år. Noen sprang rundt når dei var 9-10 mnd, mens andre kunne verken sitte støtt eller krype når dei var over året. Men innen dei var 2 så var dei fleste tidlige og seine ganske jevne motorisk. Og en av dei tregeste motorisk, var tidlig ute med ekstremt bra språk. Så dei er rett og slett veldig forskjellige i når ting læres :-)

Er jo store variasjoner innenfor normalen. Har jobbet på småbarnsavdeling i mange år. Noen sprang rundt når dei var 9-10 mnd, mens andre kunne verken sitte støtt eller krype når dei var over året. Men innen dei var 2 så var dei fleste tidlige og seine ganske jevne motorisk. Og en av dei tregeste motorisk, var tidlig ute med ekstremt bra språk. Så dei er rett og slett veldig forskjellige i når ting læres :-)

Førstemann var også ganske sein med å gå, men når han først begynte gikk han fort forbi de andre motorisk og får nå ofte kommentarer på at han er langt fremme. Nå er det språket han er litt sen med, men det kommer nok det også!

Hva er sent og hva er tidlig? Hva er normalen? Hva lager den definisjonen.
Jeg syntes det er rart at folk sitter å sier at noen er treige / sent ute med ting.

Mennesker er unike og forskjellige. Ingen er like, verken inni eller utenpå. Barna utvikler seg i sitt eget tempo.

Det er på tide å slutte å sammenligne barna. De vil aldri være like. Verken nå eller siden.
Der er like underbare alle sammen.

Lærte seg å krabbe på fredag :D har øvd seg 1 mnd tid ved å stå på alle fire og gynge seg frem og tilbake. reiser seg opp ved bordkanten, men er ganske ustø enda..

Her kryper mini nå om det er med hensikt å få tak i noe. Ellers brukes alle krefter til å prøve å reise seg opp etter ting.

Jeg syntes det er rart at folk sitter å sier at noen er treige / sent ute med ting.

Mennesker er unike og forskjellige. Ingen er like, verken inni eller utenpå. Barna utvikler seg i sitt eget tempo.

Det er på tide å slutte å sammenligne barna. De vil aldri være like. Verken nå eller siden.

Burde ikke sammenligne, nei. :) Men er fort gjort. En vil jo gjerne at ens egen baby skal gjøre det bra. Jeg bryr meg ikke så mye lenger, gutten er perfekt uansett og det viktigste er at kroppen utvikler seg i sitt eget tempo. Jeg stresser ikke. :)

Enig med at det er jo egentlig ikke vitts i å sammenligne. Men er jo fort gjordt.

Men det jeg vertfall mente med mitt innlegg er det at barn utvikler seg forskjellig. Så det er ikke behov å bekymre seg selv om flere av barna på samme alder begynner å krype og gå, så betyr det ikke at det er noe galt med sin prins eller prinsesse viss h*n ikke gjør det enda. Akkurat på grunn av det kommer når barnet selv vil og er klar :-)

Burde ikke sammenligne, nei. :) Men er fort gjort. En vil jo gjerne at ens egen baby skal gjøre det bra. Jeg bryr meg ikke så mye lenger, gutten er perfekt uansett og det viktigste er at kroppen utvikler seg i sitt eget tempo. Jeg stresser ikke. :)

Jeg forstår at man vi at barnet skal gjøre det bra når en begynner på skolen. Men i baby stadiet? Nei det forstår jeg ikke. Å begynne å gå fortidlig er ikke bra, hverken for skjelettet eller kroppen. Barn har ikke et utviklet dybdesyn, dette gjør at de lettere går på ting f.eks.
Man har ikke et barn som gjør det godt, selv om det gjør ting tidlig.

Er så stolt over gutten min! Han har stått masse på egenhånd idag og gikk noen skritt mens jeg holdt han i ene hånda. Og så er han så blid. <3

Så min baby som ikke kan sitte enda gjør det ikke bra ?
Nei, fy flate!

Back
Topp