Motorikk :)

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Min ruller fra mage til rygg, og i det siste er han nesten over på magen fra rygg. :) Kun armen som er i veien.

Og han er livsfarlig på stellebordet! Han krøller seg sammen og svinger fra side til side. Er glad det er en liten opphøying på kanten, men stoler ikke på den i det hele tatt. :p

Ikke tar det lang tid fra han ligger på leketeppet til han er utenfor. Gutten ligger jo ikke i ro i det hele tatt. ;)

Hvordan er deres? :)
 
Her beveger han mye på armer og bein og gynger fra side til side når han ligger på matta, både i rygg- og mageleie, men ikke noe rulling enda;) Han er 15 uker på onsdag:)
 
Her prøver lillemor å snu seg fra rygg til mage :) men armene er i veien som du skriver ;) ellers beveger hun mer på seg og forsøker å komme seg rundt ... He he, og blir sur når hu ikke får det til! Har egentlig vært ganske rolig frem til nå. Og det syns jeg er helt greit da min første var så tidlig ute på alt. Syns dette er et mer behagelig tempo :p
 
Veldig aktiv her :p ruller fra Mage til rygg, og fra rygg til siden. Er tydelig han vil over på magen men får ikke til. Vil helst sitte eller ligge på magen og strekke seg etter leker :)
(Sneket seg inn en feil, mente at han ruller fra mage til rygg, IKKE rygg til mage ennå :p )
 
Last edited:
Ruller begge veier og kryper. Riktig nok mest bakover eller rundt i ring men :p
 
Ruller ikke og viser ingen tegn på at han prøver heller. Veldig aktiv på gulvet, men ligger trygt på ryggen fremdeles.
 
Ruller fra rygg til mage, velter fra mage til rygg ;) jobber med åleteknikken, men kommer seg ingen vei enda. Yndlingsaktiviteten er for tida å holde meg i hendene så hun kan reise seg og stå. Da er hun happy! Er generelt propell hele tiden. Litt slitsomt, men også morro :)
 
Oioi, skal si det går unna med dere over her. Her ligger tjukken (kun mm) ganske pal på magen og ryggen. Ser ut som han kanskje kan åle seg om noen uker, men foreløpig vet jeg alltid hvor han er. Han klarer kun å snu seg til siden. Virker som en bedagelig fyr, men han er veldig pratsom og sosial. Holder kontakten veldig lenge. Ellers er han flink til å gripe ting bevisst. Er 13 uker.
 
Ingen rulling her men veldig masse aktivitet! Armen og bein går i ett! Veldig skummelt på stellebordet, så jeg vurderer å kun bruke stellematten. Jeg pleier å legge hun på gulvet på matten når jeg steller meg. Må ofte bort for å løfte hun på plass igjen, hodet henger støtt utenfor kanten ;-)
Ellers virker hun veldig sterk i nakken. Og må få med seg alt rundt seg, både farger og bevegelser!
 
Dette med stellebordet er sykt skummelt! Jeg har alltid en hånd på magen hennes hvis jeg bare skal snu meg jeg... Tar aldri sjansen på å la henne ligger der ubevoktet!!!!
 
Ruller (eller velter?) fra mage til rygg. Prøver å rulle fra rygg til mage, men armene er i veien. Til stor frustrasjon :p
 
på lekematta klarer hun ikke å rulle verken fra mage eller rygg, og prøver ikke heller. Men på stellematta og i senga kan hun rulle over på siden, der er det mykere underlag da.
 
Her ruller hun fra rygg til mage. Kommer seg også bakover så hun ligger liksom aldri der jeg la henne fr meg. Så det går unna. Men jeg har "trent" med henne på den måten at når jeg har fått henne over på magen har jeg tippet bekkenet halveiS over for så å dytte skulderen litt bakover, da blir refleksen på en måte å rulle over på magen. Da har hun også havnet i en mer naturlig stilling på magen som hu faktisk aksepterer
 
Hvis babyen strever fra rygg til mage så kan dere la h*n holde dere i fingeren for og dra seg rundt :D
 
Oioi, skal si det går unna med dere over her. Her ligger tjukken (kun mm) ganske pal på magen og ryggen. Ser ut som han kanskje kan åle seg om noen uker, men foreløpig vet jeg alltid hvor han er. Han klarer kun å snu seg til siden. Virker som en bedagelig fyr, men han er veldig pratsom og sosial. Holder kontakten veldig lenge. Ellers er han flink til å gripe ting bevisst. Er 13 uker.

Din er ikke alene. Min ligger på ryggen og skravler i et sett. Så vidt han vipper over på siden innimellom. Men armer og bein går som bare det.
 
Har av og til greid å vippe seg fra mage til rygg, men tror det har vært heller tilfeldig! Liker seg ikke på magen, hjelper han av og til fra mage til rygg men blir kjempesint og gråter etterpå hehe. Legger han av og til på magen min slik at han ser ned på ansiktet mitt, tolererer det bedre. Desverre så sikler og gulper han en del nå så det er litt som risikosport å ha han ansikt til ansikt hehe. Han er sterk i nakken og hever overkroppen godt i mageleie. Kan av og til vri seg litt på siden men greier ikke å komme seg fra rygg tip mage! Veldig aktiv med føtter og armr, griper i ting med begge armer og fører mot munnen!
 
Ruller (eller velter?) fra mage til rygg. Prøver å rulle fra rygg til mage, men armene er i veien. Til stor frustrasjon :p

Hun knakk koden samme dag, så nå rulles det. Blir sinna når hun har ligget ca et halvt minutt på magen, så da må jeg snu henne tilbake. Så ruller hun igjen og sånn går dagene :p
 
Tråden var ikke ment å stresse dere med babyer som ikke ruller, altså!
De ruller når de ruller. Alle babyer utvikler seg forskjellig.
Jeg var bare nysgjerrig på hvordan andres babyer er.

Måtte bare nevne det. :D
 
Back
Topp