Migica og Dilbert lager baby!

7+4 og jeg har vært oppe fem ganger på do og tisset i natt... Men det er jo bra for da vokser det jo nedi der! Klemmer blæra mi flat hehe. Helg greit siden jeg har få andre symptomer. Bare litt ømme pupper, tretthet og humørsvigninger. Og bittelitt uvelhetsfølelse inniblant.

8+0 og såvidt jeg vet still going strong. Går på albyl-e og metformin fremdeles. Kjenner på småkvalme og uggenhet de siste dagene. Det er for meg bare positivt. Også fremdeles ømme/såre bryster i varierende grad. Venter på henvisning til fødepol. i posten. Spennende hva som skjer av oppfølging der etter hvert. Har hatt en liten runde med spotting til, men var litt roligere den gangen. Hadde tatt i litt mye på jobb og går jo på blodfortynnende denne gangen så da kan man jo blø lettere. Fingrene krysset for ukene som kommer!

8+1 og første legetime overstått. Ikke mye vits i å gå dit i grunn, men jeg fikk informert legen om at jeg er henvist av gyn og at jeg er blitt satt på blodfortynnende. Han spurte hvem som hadde satt meg på metformin og jeg sa, det er du det hehe, hvorfor gjorde jeg det da spurte han, fordi jeg spurte pent om det sa jeg og lo litt til. Ja for jeg hadde jo ikke kommet på å gjort det der av meg selv sa han :hilarious: kjekt å ha litt overtaket på legen sin:rolleyes:.
Men han tok blodtrykk som var helt perfekt 110/70 og gadd ikke ta blodprøver ennå for de jeg tok i juni var også veldig fine. Hba1c og fastende blodsukker var helt etter boka. Så ønska han meg lykke til med oppfølging på Lillehammer og ba meg komme innom igjen og hilse på i uke 24 :) håper jeg kan få til det denne gangen!

9+4
Følelsen av at dette har gått til helvete igjen stiger for hver dag jeg kommer nærmere kontrollen på sykehuset på tirsdag... lite symptomer fremdeles. Nå blir de sikkert heller ikke sterkere siden jeg er så langt på vei. Ingen tegn til at noe har gått galt i grunn, men vet jo at jeg ikke hadde det sist heller før jeg begynte å spotte flere uker etter at det var dødt. Jeg vil så gjerne være positiv å tenke at dette går jo bra! Men er nok på vei inn i en slik selvbeskyttelsesmodus igjen. Håper jeg kan komme hit med gode nyheter igjen på tirsdag. Frem til da lever jeg i limbo føles det ut som.

9+6 kontroll på sykehuset.
Ja da var dagen her som jeg hadde grudd meg så til. Troppet opp og hadde en kjapp samtale for å oppdatere legen på hvorfor jeg var der. Så opp i den herlige gyn-stolen. Først tok han en bakyerieprøve fra skjeden, regner med det er en del av oppfølgingen. Så var det tid for ultralyd. Med en gang proben var inne dukket lille drua opp. Med bankende hjerte!! :Heartredmålte knøttet til 9+5 , noe som stemmer bra med min egen beregning. Så da fortsetter jeg bare å gå ut fra termin 4. Mai frem til oul i desember . Nå er det bare å satse på at den fortsetter å spire og gro!
20181002_132900.jpg

9+6 kontroll på sykehuset.
Ja da var dagen her som jeg hadde grudd meg så til. Troppet opp og hadde en kjapp samtale for å oppdatere legen på hvorfor jeg var der. Så opp i den herlige gyn-stolen. Først tok han en bakyerieprøve fra skjeden, regner med det er en del av oppfølgingen. Så var det tid for ultralyd. Med en gang proben var inne dukket lille drua opp. Med bankende hjerte!! :Heartredmålte knøttet til 9+5 , noe som stemmer bra med min egen beregning. Så da fortsetter jeg bare å gå ut fra termin 4. Mai frem til oul i desember . Nå er det bare å satse på at den fortsetter å spire og gro!
Vis vedlegget 276634
Hurra!! Gratulerer!! :joyful:

Å så fantastisk! Gratulerer! :happy093.:smiley-bounce016

Herlig! :D Gratulerer!!

11+0 og still going strong! Snart en ny milepæl over.
Bekymrer meg foreløpig lite for den i magen. Sist ul roet meg mye og jeg har greid å være litt mer positivt innstilt. Men tenkte å ringe jordmor for å høre om jeg kan komme inn på en time før å snakke litt. Fikk minimalt med info ellers på sykehuset og skal ikke tilbake før i uke 19 på oul. Tenker at hvis jeg bør ta tak i ting så bør det vel skje litt før uke 19. For å forebygge f.eks svangerskapsdiabetes osv. Men må jo ta den telefonen og jeg hater dette med telefoner... når det gjelder svangerskapsrelaterte ting iallefall!

12+0 i dag! Håper om at dette kanskje går.veien stiger med hver dag som går fremover nå! Startet iallefall dagen med å være sulten, noe som er dårlig kombo med å ha det travelt om morgenen. Resultat er tørre brekninger som ikke stopper.. fikk da til slutt i meg litt væske og ble tidlig frokost på jobb. Må nok ha noe kjeks eller noe tilgjengelig..
Ellers er formen super. Trøtt er jeg. Og har voldsomme ligamentsmerter inniblant når jeg nyser eller snur meg brått. Så da må jeg jo bare tro at det fremdeles.vokser der inne!

14 +2
Inne i andre trimester, symptomene er få og formen er i bedring. Bortsett fra ømme/såre bryster og slitenheten. Nå har jeg vært på kurs i to dager og kjenner at arbeidshelg passer svært dårlig nå.. føler for å sove ett døgn til selv om kroppen er ligget i filler etter faktisk 11 timer i senga kun avbrutt av dobesøk. Men man kommer seg vel igjennom. Har gode kolleger rundt meg.
Har forresten måttet gi sjefen beskjed om graviditeten på grunn av tung belastning på jobb. Tunge pasienter er ikke bra for magen har jeg kjent.
Sjefen tok det bra han. Grudde meg noe skikkelig.. egentlig uten grunn.
Så nå er det ikke lenge før alle vet det på jobb tenker jeg. Men kanskje det begynner å bli litt mer safe nå? Jeg synes av og til jeg tror jeg kjenner liv. Men er usikker ennå da det også kan være tarmen. Har blitt lurt av det før, så tr ikke konstatere at det er bevegelse jeg kjenner riktig ennå.

16+1
Lite nytt å fortelle om egentlig. Tiden går sakte men sikkert fremover. Ingen blødninger, litt ømme brystvorter og tror jeg kjenner liv litt av og til. Usikker der på grunn av såpass svake dunk at det kan like gjerne være tarmen.
Har time til jordmor neste uke og det gleder jeg meg til. Har ikke vært på noe som helst på seks uker og da tar bekymringen litt overhånd igjen.
Men det nærmer seg også oul som er 3. Desember. Men er skikkelig redd for at de skal finne ett dødt foster.
Har forresten begynt i den nye jobben, nå i 100% stilling og kjenner nok at det kan bli tøft i lengden. Lange avstander å gå også og det kjennes på bekkenet og jeg får ubehag/vondt nederst i magen etter hvert. Men må bare få litt tilrettelegging etter hvert om det ikke går over.

17+1 og første jordmortime!
En vellykket time med en hyggelig jordmor.
Jeg fikk helsekort og blodtrykk og urin var bra. Og så var jeg så heldig at jeg fikk høre hjertelyd! Så da vet jeg at småtten er med ennå!
Livmoren var nå nesten oppe ved navlen så da vokser ting iallefall :happy:
Blir litt tryggere på å reise på ordinær ultralyd om ett par uker nå som jeg vet det er liv ennå.

18+6

Ordinær ultralyd i dag overstått! Alle mål var fine, rett på streken, alle organer så fine ut og fungerte slik de skulle.
Og vi venter en liten gutt 3. Mai :Heartblue
Terminen ble flyttet to dager frem :)

18+6

Ordinær ultralyd i dag overstått! Alle mål var fine, rett på streken, alle organer så fine ut og fungerte slik de skulle.
Og vi venter en liten gutt 3. Mai :Heartblue
Terminen ble flyttet to dager frem :)

Gratulerer med at dere venter en frisk og fin liten gutt :Heartblue:)

Back
Topp