Migica og Dilbert lager baby!

Takk for det! Er så uvant og tenke på at en skal bli guttemamma siden jeg har jente fra før. Men blir helt sikkert kjempebra!

Blir sikkert veldig bra :)
Tror alle kanskje syns det er en litt uvant tanke når man venter et annet kjønn enn det man har fra før. Er i allefall noe som har Treider mine tanker :)
 
22+1

En stund siden jeg har skrevet her nå. Tiden går så fort i desember. Nå nærmer jeg meg den magiske grensen mellom senabort og prematur fødsel! Kjenner jeg er litt ekstra var for ting for tiden. Gleder meg bare til jeg runder 24 uker nå. Jeg kjenner godt med liv daglig nå for tiden. Så da må det bare fortsette slik!.
Ikke så mye spennende som skjer ellers. Glukosebelastning 7. Januar og sykehuset og månedlig ultralyd 8. Januar. Jordmortime 4. Januar mener jeg det var. Så blir mye pause fra jobb de to første ukene av nytt år, men kjenner på kroppen at jeg kanskje burde roe ned litt nå uansett. Det begynner å bli tungt å jobbe 100% siden jeg sover dårlig. Senvaktene er også fysisk tunge for kroppen slik at jeg får en del kynnere. Det liker jeg ikke. Men får høre hva legen mener. Iallefall vil jeg ønske alle som leser en fortsatt god jul og ett fruktbart godt nytt år!
 
24+1
Ny milepæl nådd! Nå setter de alle kluter til for å redde veslemann om han skulle finne på å komme ut. Håper han holder seg inne en god stund til!
Det sparkes og turnes i magen om dagen. Veldig godt å kjenne såpass med liv. Man blir mye tryggere da!
Ny ultralyd var det og tid for i dag. Vekstestimering. Han ligger akkurat der han skal være i forhold til hvor langt jeg er på vei. Nå har jeg i tillegg fått diagnostisert svangerskapsdiabetes, og skal følges opp ekstra på grunn av dette også. Ikke at jeg føler det er kjempekrise. Men må bare ta litt tak i mat og drikkevanene mine så greier jeg nok å kontrollere dette! Blir henvisning til dia-sykepleier og litt ekstra styr med måling, men det skal jeg da fikse. Så lenge lillegutt har det bra er det meste bra!
Har også blitt sykemeldt delvis og kjenner at det er godt for kroppen.
 
27+2
Tiden flyr og det går fort noen uker uten skriving her. Det som har skjedd siden sist er at jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes og måler nå blodsukker til hvert måltid og har startet opp med en liten dose insulin til kvelds. Selvsagt litt kjipt, men helt greit at det finnes så bra behandling. Får nesten ukentlig oppfølging per telefon angående dette.
Neste uke er det tid for den månedlige ultralyden igjen for vekstestimering. Man blir veldig godt ivaretatt med risikosvangerskap føler jeg på. Og det er bra. Føles trygt.
Ellers er formen grei. Bekkenet begynner å krangle litt og har måttet sykmelde meg 40% på grunn av fryktelig mange kynnere. De begynner desverre å ta seg opp igjen enda litt til etter å ha dabbet av når jeg fikk slappet mer av en periode. Men håper ikke det blir like ille igjen så jeg må sykemelde meg ennå mer.. Da blir tiden frem til mai lang..
Nå venter jeg på våren og at snøen blir borte!
 
28 +0
Ny vekstestimering og sjekk av baby. Alt var i skjønneste orden! Han ligger på -1 på vekstestimeringen og noe nærmere enn "normalen" gikk det ikke an å komme. Så han påvirkes ikke av høyt blodsukker ennå ser der ut som :happy:. Fikk igjen bekreftet gutt så nå tror jeg på det 100%. Lang og fin ultralyd, men en liten vrangpeis som lå dumt til (på tvers med hodet bak hoftekammen min..). Då vi fikk dårlige bilder. Men har da en arm som hodet gjemmer seg bak i 3d :happy:
Og har forresten gått en kilo ned igjen i vekt, noe som er bra for meg. Godt å se at kostholdsendring funker!
Screenshot_20190205-195644_Gallery.jpg
 
32+0
Ja då blir det garantert aprilbaby på meg. Fikk vite i dag på kontrollen på sykehuset at insulinregulerte ikke fikk gå lenger enn til uke 38. Da blir jeg satt i gang. Rundt ca 20. April.
Veslegutt har det meget bra da. Helt på snittet fremdeles og han veier nå ca 1860gram. Lå med hodet ned gjorde han også! Så helt optimalt fremdeles heldigvis! Både lege, jordmor og diabetessykepleier var kjempefornøyd med alt :happy:
 
Ja da var jordmorkontroll overstått!
Jordmor er veldig overrasket for hodet er festet allerede. Han ligger veldig langt ned i bekkenet og hun fikk ikke rikket hodet hans. Det var visst veldig tidlig skjønte jeg.
Og med nedpress og kynnere som kom om jeg satt rolig til og med så var hun ikke overrasket om jeg ikke gikk til uke 38 en gang. Så da blir det spennende å se fremover! Fikk mensmurringer og litt rygg ondt nå etter hun prøvde å rugge på hodet.
Er bare 34+2 i dag så håper selvsagt han holder seg inne litt til. Men det var veldig rart at jordmor sa, hvis vi ikke sees igjen så får du ha lykke til.. Må innrømme at jeg ble litt mer spent selv om jeg vet at han like gjerne kan ligge slik i mange uker til.
 
Hvordan går det med deg? :)
 
Hvordan går det med deg? :)
Hei! Jo takk som spør!
36+6 i dag.
Var til ul forrige tirsdag og han hadde det bra. Skal på ny ul i morgen og får vel høre mer om planen videre da kanskje.
Blitt forespeilet igangsetting i påsken, men ingen dato ennå. Han ligger helt på gjennomsnittet i vekt og det er jo bra. Ganske stabilt fastende blodsukker på meg også.
Tipper de sier jeg kan gå en uke til i morgen også. Men kan oppdatere etter timen!
 
Hei! Jo takk som spør!
36+6 i dag.
Var til ul forrige tirsdag og han hadde det bra. Skal på ny ul i morgen og får vel høre mer om planen videre da kanskje.
Blitt forespeilet igangsetting i påsken, men ingen dato ennå. Han ligger helt på gjennomsnittet i vekt og det er jo bra. Ganske stabilt fastende blodsukker på meg også.
Tipper de sier jeg kan gå en uke til i morgen også. Men kan oppdatere etter timen!
Lurte nesten på om du hadde født allerede jeg siden det ble så stille her :hilarious: Men så fint at alt er bra :) Spennende i morgen da! :D
 
Så forfriskende å lese om noen som bare har hatt gjennomgående BRA og NORMALE undersøkelser. Haha :) Av og til så er det jo utrolig hva som popper opp i dagbøker, og at det normale nesten blir sjeldent å se :D Masse lykke til, skal holde et øye med dagboka for å titte hvordan det går i innspurten hos dere :)
 
Lurte nesten på om du hadde født allerede jeg siden det ble så stille her :hilarious: Men så fint at alt er bra :) Spennende i morgen da! :D
Hehe neida, men fikk ikke inntrykk av at det var så mange som leste og så gikk det liksom bare litt i glemmeboka ;). Ja skal oppdatere i morgen :)
 
Så forfriskende å lese om noen som bare har hatt gjennomgående BRA og NORMALE undersøkelser. Haha :) Av og til så er det jo utrolig hva som popper opp i dagbøker, og at det normale nesten blir sjeldent å se :D Masse lykke til, skal holde et øye med dagboka for å titte hvordan det går i innspurten hos dere :)
Hehe, ja her har alt foreløpt normalt hittil. Og satser på at det fortsetter med det. Liker at det ikke kommer på noen ubehagelige overraskelser. Det å bli satt igang på grunn av insulinet er jo og bare normale rutiner for mitt sykehus. Så helt innafor det og ;)
 
Hehe, ja her har alt foreløpt normalt hittil. Og satser på at det fortsetter med det. Liker at det ikke kommer på noen ubehagelige overraskelser. Det å bli satt igang på grunn av insulinet er jo og bare normale rutiner for mitt sykehus. Så helt innafor det og ;)

Tenkte ikke en gang på det med insulin, det er jo noe som er "normalt" på sin merkelige måte... :) Så lenge alt annet forløper så "whatever" til det :D
 
Tenkte ikke en gang på det med insulin, det er jo noe som er "normalt" på sin merkelige måte... :) Så lenge alt annet forløper så "whatever" til det :D
Jepp :) venter på at gubben reiser hjem fra jobb nå snart. Må reise om en time.
 
37+0 og siste undersøkelse på sykehuset!
En kjapp undersøkelse i dag med ctg som var nesten helt umulig fordi fjerten var så urolig at jeg måtte lete etter hjertelyden flere ganger. Men både denne og kjapp ul for å sjekke morkake og fostervann var veldig bra.
Neste uke blir det da igangsettelse! Møter på føden klokka ni for innskriving! Denne uken kommer til å gå så sakte!
 
Så bra at alt fortsatt var fint! :D Å så spennende med igangsettelse!!! Masse lykke til med fødsel og "nesting" :)
 
Back
Topp