Migica og Dilbert lager baby!

37+6
Siste jordmortime unnagjort i dag hvor vi snakket litt om dagen i morgen og forventninger.
Jeg sa som sant var at jeg ikke har forventninger om at dette skal gå raskt og smertefritt, men at jeg er positiv til igangsettingen. Går inn for at ting kan ende i keisersnitt, men tar alt annet som en bonus! Jeg vet jeg blir godt fulgt opp underveis og har mange flinke folk rundt meg.
De siste tingene er kjøpt inn og ordnet i dag, fryseren og kjøleskapet er fullt av mat i tilfelle vi skulle komme hjem før butikkene åpner igjen. Her skal det ikke stresse med noe som helst! Mme og flasker står også klare i tilfelle amming skulle skjære seg igjen.
Såh, alt klart for å troppe opp på føden i morgen klokka ni. Klar til dyst. :nailbiting: med skrekkblandet fryd. :confused:
 
Takk! Sitter på føden nå med ballong innabords. Venter og håper noe snart skjer!
 
Takk! Ikke mye som skjer ennå desverre.. Så blir nok tabletter i morgen..
 
Lykke til! ❤️
 
Takk alle!
Ballongen falt ut i halv to tiden i natt. Unntatt noen små tak i rygg har det desverre ikke skjedd mer. Så blir piller vaginalt rundt klokka ni tenker jeg.
 
Dag to snart over. Fikk 1. pille rundt ni i dag, den modnet halsen til ca 1 cm åpning. Pille nr 2 ble satt inn for ca to timer siden og utløste litt mer murringer og ryggsmerter sånn foreløpig. Håper virkelig det tar seg opp. Pille nr 3 blir satt inn ca kl 22 i dag hvis denne ikke gir all verden fremgang.
 
Limer likesågodt inn historien min fra skjult forum :)
Da anser jeg denne. Reisen og familien for komplett!

Kjønn: gutt
Termin: 3. Mai
Dato født: 18. April
Uke+dag: 38+3
Klokken: 05:49
Fødested: Lillehammer sykehus
Vekt: 3372g
Lengde: 49
Hodeomkrets:35 cm
Forløsningsmetode:vaginal
Smertelindring: lystgass
Forløp: ble satt i gang med ballong 16. April. Meget lite effekt av den. 1.pille ble satt morgen 17. April, også lite effekt. Gav ca en cm åpning på halve livmorhalsen. Indre livmorhals var lukket. 2. Pille ble satt klokken 16, 17. April. Denne gavmaserier etter en lang spasertur. Men lite effekt. Ca en til en og en halv cm åpning på sjekk nr 3.Lang livmorhals fremdeles. Pille nr 3 ble satt klokken 22 17. April. Etter en halv time liggende på sengen kommer det to smell nedentil. Da starter riene for fullt. Nesten ingen pause. Rett i veldig vonde rier. Får etter en times tid med disse riene morfin da jordmor mener det er maserier og de vil bli borte dersom de ikke er effektive. De tar lengre pauser, men blir kraftigere og kraftigere. Jordmor konstanterer at vannet har gått når jeg skal på toalettet og vanner hele senga, gulvet og meg selv :hilarious: smertene er så intense at jeg får fødestue og sjekk av åpning viser nå 5cm på ca to timer med rier.
Opp i fødeswng og får lystgass. Kvelden er reddet. Responderer veldig bra på den. Ligger og puster meg gjennom rier frem til ca klokka 03. Får nå litt trykketrang. Jordmor konstanterer full åpning. Starter trykking men det går sakte. Han sklir inn igjen. Til slutt står han fast i åpningen.og jeg er for sliten til å få han ut på egen hånd. Ett klipp og ettbittelite røsk med sugekopp og han er ute på torier. Fikk riestimulerende drypp da pressriene blesvakere og nesten borte til slutt. Presset i en ogen halv time. . Fikk kun pyntesting ut over klippet.
Aktiv fødsel i seg selv varte vel ca 7 timer. Synes det er effekttivt til å være førstegangsfødende i grunn. Og stolt av å klare meg med kun lystgass utover i forløpet :)
 
Limer likesågodt inn historien min fra skjult forum :)
Da anser jeg denne. Reisen og familien for komplett!

Kjønn: gutt
Termin: 3. Mai
Dato født: 18. April
Uke+dag: 38+3
Klokken: 05:49
Fødested: Lillehammer sykehus
Vekt: 3372g
Lengde: 49
Hodeomkrets:35 cm
Forløsningsmetode:vaginal
Smertelindring: lystgass
Forløp: ble satt i gang med ballong 16. April. Meget lite effekt av den. 1.pille ble satt morgen 17. April, også lite effekt. Gav ca en cm åpning på halve livmorhalsen. Indre livmorhals var lukket. 2. Pille ble satt klokken 16, 17. April. Denne gavmaserier etter en lang spasertur. Men lite effekt. Ca en til en og en halv cm åpning på sjekk nr 3.Lang livmorhals fremdeles. Pille nr 3 ble satt klokken 22 17. April. Etter en halv time liggende på sengen kommer det to smell nedentil. Da starter riene for fullt. Nesten ingen pause. Rett i veldig vonde rier. Får etter en times tid med disse riene morfin da jordmor mener det er maserier og de vil bli borte dersom de ikke er effektive. De tar lengre pauser, men blir kraftigere og kraftigere. Jordmor konstanterer at vannet har gått når jeg skal på toalettet og vanner hele senga, gulvet og meg selv :hilarious: smertene er så intense at jeg får fødestue og sjekk av åpning viser nå 5cm på ca to timer med rier.
Opp i fødeswng og får lystgass. Kvelden er reddet. Responderer veldig bra på den. Ligger og puster meg gjennom rier frem til ca klokka 03. Får nå litt trykketrang. Jordmor konstanterer full åpning. Starter trykking men det går sakte. Han sklir inn igjen. Til slutt står han fast i åpningen.og jeg er for sliten til å få han ut på egen hånd. Ett klipp og ettbittelite røsk med sugekopp og han er ute på torier. Fikk riestimulerende drypp da pressriene blesvakere og nesten borte til slutt. Presset i en ogen halv time. . Fikk kun pyntesting ut over klippet.
Aktiv fødsel i seg selv varte vel ca 7 timer. Synes det er effekttivt til å være førstegangsfødende i grunn. Og stolt av å klare meg med kun lystgass utover i forløpet :)
Gratulerer!:love7
 
Back
Topp