Migica og Dilbert lager baby!

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Følte for å opprette en dagbok mens vi prøver. Jeg hadde det sist gang jeg forsøkte å få barn og det er ett fint sted å lufte tanker og frustrasjoner.

Vel, litt om meg. Snart 36 år ung, ettbarnsmor. Har en datter på 8 år som jeg og eksen brukte 3 år på å få til. Grunnen til det er at jeg har pcos og den gang hadde jeg ikke syklus. Hadde vel mensen ett par ganger i året ca. Etter mye stress satt hun derimot og er i dag en frisk og fin jente [emoji4]

Så til neste kapittel. Etter så lang prøvetid med forrige ble forholdet ødelagt og jeg og eksen gikk hvert til vårt. Nå er jeg samboer med en fantastisk humørkladd av en mann [emoji4]. Vi har vært sammen i tre år i august. Jeg har fremdeles pcos men har nå månedlig syklus. Litt lang er den, men jeg har da iallefall eggløsning.

Jeg har vært uten prevensjon i straks to år. Mye på grunn av at sexlysten forsvant gradvis på pillene og det var ikke ønskelig fra min side. Vi har egentlig ikke prøvd aktivt før for litt over ett år siden da jeg plutselig sto med positiv test i hånden da mensen aldri kom.. desverre gikk dette svangerskapet i vasken og jeg fikk bekreftet MA når jeg entret 13 uker gravid. Fosteret hadde dødd i uke 9, rett etter en tul som viste hjerte som slo.
Så gikk noen måneder og jeg testet igjen helt uventet positivt en uke etter "mensen".. usikker på hvor langt jeg var på vei da, men ca 7-8uker hvis jeg regnet etter mensen som jeg visste jeg ikke var gravid på. Dette endte altså i en SA en ukes tid etter at jeg testet positivt.
Nå har jeg vel hatt to sykluser etter SA.

Har eggløsning i disse dager og håper selvsagt at noe skal sitte igjen selv om jeg er redd for å miste enda en gang. Startet opp med metformin i dag for å kunne kanskje få litt ned i vekt igjen siden jeg har en del symptomer av pcos som blant annet overvekt. Problemet med metformin er jo at den gir diaré, noe den har gitt meg rikelig av før når jeg har gått på det. Skal nå forsiktig øke slik at jeg forhåpentligvis ikke blir alt for dårlig..

Såh, det var litt (mye) om meg [emoji16]
 
Følte for å opprette en dagbok mens vi prøver. Jeg hadde det sist gang jeg forsøkte å få barn og det er ett fint sted å lufte tanker og frustrasjoner.

Vel, litt om meg. Snart 36 år ung, ettbarnsmor. Har en datter på 8 år som jeg og eksen brukte 3 år på å få til. Grunnen til det er at jeg har pcos og den gang hadde jeg ikke syklus. Hadde vel mensen ett par ganger i året ca. Etter mye stress satt hun derimot og er i dag en frisk og fin jente [emoji4]

Så til neste kapittel. Etter så lang prøvetid med forrige ble forholdet ødelagt og jeg og eksen gikk hvert til vårt. Nå er jeg samboer med en fantastisk humørkladd av en mann [emoji4]. Vi har vært sammen i tre år i august. Jeg har fremdeles pcos men har nå månedlig syklus. Litt lang er den, men jeg har da iallefall eggløsning.

Jeg har vært uten prevensjon i straks to år. Mye på grunn av at sexlysten forsvant gradvis på pillene og det var ikke ønskelig fra min side. Vi har egentlig ikke prøvd aktivt før for litt over ett år siden da jeg plutselig sto med positiv test i hånden da mensen aldri kom.. desverre gikk dette svangerskapet i vasken og jeg fikk bekreftet MA når jeg entret 13 uker gravid. Fosteret hadde dødd i uke 9, rett etter en tul som viste hjerte som slo.
Så gikk noen måneder og jeg testet igjen helt uventet positivt en uke etter "mensen".. usikker på hvor langt jeg var på vei da, men ca 7-8uker hvis jeg regnet etter mensen som jeg visste jeg ikke var gravid på. Dette endte altså i en SA en ukes tid etter at jeg testet positivt.
Nå har jeg vel hatt to sykluser etter SA.

Har eggløsning i disse dager og håper selvsagt at noe skal sitte igjen selv om jeg er redd for å miste enda en gang. Startet opp med metformin i dag for å kunne kanskje få litt ned i vekt igjen siden jeg har en del symptomer av pcos som blant annet overvekt. Problemet med metformin er jo at den gir diaré, noe den har gitt meg rikelig av før når jeg har gått på det. Skal nå forsiktig øke slik at jeg forhåpentligvis ikke blir alt for dårlig..

Såh, det var litt (mye) om meg [emoji16]

Så spennende! Ønsker deg masse lykke til med prøvingen:):Heartred
 
Leit å høre om SA'en :(Masse lykke til med prøvingen! Blir spennende å følge med dere!:D:Heartred
 
Takk begge [emoji4] kjekt å ha ett sted å lufte tanker som ikke passer andre steder i forumet [emoji4]
 
Cd 19 i dag og tror faktisk at kroppen ennå ikke har hatt el. Veksler mellom cremy og el-slim. Små murringer. Dag 3 på metformin også og er overrasket over at jeg ikke har bivirkninger av den nå. Tror jeg har knekt koden på inntak. Tar pilla nå ca 10 minutter etter jeg har spist. Når jeg tok den samtidig med måltidet så fikk jeg skikkelig vondt i magen og diaré. Så er det bare å håpe at kroppen takler økning om en ukes tid. Skal da ta 500mg morgen og kveld. Gått ned 400gram ca i vekt også så tydelig at den virker på appetitten. Kjenner det er veldig godt å ikke ha tester i hus for hvis jeg hadde hatt det så hadde testetøsa allerede vært i gang [emoji23]
 
Cd 21 og endelig våkner jeg med el-smerter, slim og høy myk livmorhals. Ikke at jeg er erfaren tappetafser lengre, men har fulgt litt med. Til nå har den vært lav, hard og bakoverlent. I dag nådde jeg den nesten ikke og den var glatt og myk. Kjenner ikke helt vinkelen siden den er så høy men tror den er mer sentrert. Så da satser jeg på at el er i løpet av dagen/kommende natt. Så da er det bare å kjøre på noen dager til! Gubben gleder seg allerede hehe... I går lurte han på om jeg skulle legge meg med beina oppetter veggen for det hadde han lest ett sted. Så han følger da med [emoji6] godt å ha en som er engasjert i dette løpet!
 
Regner meg selv som 3dpo i dag og kjenner det allerede klør i testefingeren [emoji23]. Flo og jeg er ikke helt enige, men det kommer nok av forvirrende sykluser etter sist sa. Vi blir nok kompiser igjen til slutt! Vi skal iallefall ha fått sendt inn nok tropper til at egget ikke føler seg alene der inne [emoji23]
20180712_110603.jpg
 
7dpo i dag. Symptomer som like gjerne kan være før mensen kommer symptomer er:
Murringer
Småømme pupper slik inniblant
Unormalt skvetten
Katten knar mage [emoji23]
Har noen av disse knottene på areola, de som dukker opp for å forberede til amming.

Tester er bestilt og kommer forhåpentligvis i løpet av uka..
 
8dpo i dag og brystvortene har blitt ømmere. Eller sårere om du vil. Murringer i dag som er til å bli gal av. Spesielt når jeg sitter stille. Det kan jo hende selvsagt at jeg merker det bedre nå som jeg er aktiv prøver og alltid har hatt det ellers. Aner ikke. Men tør ikke ta det som tegn på graviditet ennå. Svei av en babyplans 25 styrke i dag. Vet jo det er håpløst men testetøsa får stadig større abstinenser hehe. Syntes jeg kan skimte en aldri så innbilt skygge . Sier vel noe om hvor store forhåpningene er. I går økte jeg også metforminen til 500mg x2. Så får jeg se om kroppen takler det og jeg kanskje går mer ned i vekt. Har lest om metformin i svangerskap og det ser ut til at den kan redusere abort tidlig i svangerskapet for de med pcos, så blir jeg gravid tenker jeg og fortsette med metformin frem til 12 uker iallefall. Pga overvekten og pcos samt alder kan jeg vel uansett forvente meg å få svangerskapsdiabetes.
Symptomer per i dag er da altså
Ømme (av og på) bryster med tiltagende sårhet brystvorter.
Inni helvete med murringer ved livmor.
Litt skvetten
Så altså ikke mye å skryte av enda, men så er vel ikke evt hcg veldig høyt enda eller.
 
10 dpo og fikk denne. Styrke 10 så tenker at det like gjerne kan være skygge. Men sterkere enn i går. Den streken syntes ikke på bilde. Over helga får jeg dommen da tr er ventet på tirsdag/onsdag. Prøve å vente ett par dager med neste test nå.
20180719_094700.jpg
20180719_094801.jpg
håper jo symptomene betyr baby men har i bakhodet om at disse sterke murringer også kan ha med metforminen og stabilisering av eggstokker å gjøre..
Symptomer: såre brystvorter, til tider kraftig murring, følte meg litt uggen i går kveld (kan like gjerne være metforminen det).
 
Dagens test 11dpo sammen med de forrige. Aner en liten stigning der men vanskelig å fange med kamera..
20180720_062719.jpg
spent på fortsettelsen om noen dager før nå er jeg tom for tester!
 
Og der begynte jeg og blø... kan dette ha vært en kjemisk? 11 dagers lutealfase er vel også litt i korteste laget... haff.. så utrolig irriterende! Ryggsmerter i dag i tillegg til murring i magen så regner med tanta kommer for fullt i dag/morgen...
 
Og der begynte jeg og blø... kan dette ha vært en kjemisk? 11 dagers lutealfase er vel også litt i korteste laget... haff.. så utrolig irriterende! Ryggsmerter i dag i tillegg til murring i magen så regner med tanta kommer for fullt i dag/morgen...
Stygge tr som ikke holder seg borte.
Forje pp fikk jeg en svak strek på alle tester, så begynte jeg og blø på 10 dpo, regner nesten med at jeg hadde en kjemisk da. Var stigning på testene dine, så kan nok godt ha vært tr.
 
Stygge tr som ikke holder seg borte.
Forje pp fikk jeg en svak strek på alle tester, så begynte jeg og blø på 10 dpo, regner nesten med at jeg hadde en kjemisk da. Var stigning på testene dine, så kan nok godt ha vært tr.
Regner med dette var en kjemisk ja.. flere graviditetstegn før tanta plutselig banket på døra uten særlig forvarsel. Pleier alltid å kjenne at den kommer ganske tydelig.. kom for tidlig også.. pff, får skrive cd 1 og begynne på nytt igjen...
 
Cd3... må ha vært en kjemisk for gårdsdagen gikk med til å løpe på toalettet og tømme kopp og skifte bind.... skikkelig kjipt.. neste gang skal det virkelig ikke testes tidlig! (Særlig at det kommer til å gå... [emoji23]). Håper dagen i dag består av mindre blod da hvit arbeidsuniform passer dårlig med rødt blod på avveie... tre vakter igjen så er det ferie!!!
 
Cd 8 og tanta har reist sin vei. Blødde kort tid, men heftig denne gangen. Kun fem dager mot for 6-8 dager ellers. Dag to var helvete og det bare strirant.. Men nå ser jeg fremover igjen. Flo mener ca 10 dager til eggløsning og jeg har endelig ferie! Disse tre ukene er svært etterlengtet! Sliten som fy etter intens jobbing over de første seks ukene med ferieavvikling, i jevnt over 30 varmegrader innendørs. Dagene fremover skal tilbringes med bading så ofte som mulig, og annen god avslapping sammen med ungene. Endelig er hele gjengen saker igjen. [emoji16] forhåpentligvis bringer også ferien med seg overskudd til sengehygge og kanskje en liten spire.
 
Cd 15 skrives og endelig har el-smertene dukket opp. Tappen var høy og myk i dag tidlig men sjekker ikke regelmessig så den kan jeg ikke stole på. Lite el-slim egentlig, men dette varierer også. Siden den kjemiske forrige runde har jeg hatt en nedtur og ikke orket å være mye inne på forumet. Leser litt kjapt over men orker ikke skrive så mye kjenner jeg. Prøver å kose meg med gubben og nyte ferien i stedet for å tenke for mye på barnelaging. Kommer nok sterkere tilbake når testetrangen kommer tilbake hehe...
 
Kos deg med ferie!
Ser absolutt strekene fra sist syklus så var nok en kjemisk
11 dagers lutealfase er innafor, den kan også ha blitt forkortet/endret av den kjemiske
 
Back
Topp