Middagstråden

I dag blir det fårikål! Ååå som jeg gleder meg! Men enda to timer igjen :p
 
Her blir det kyllingfilet og søtpoteter, stekt i form sammen med masse grønnsaker og creme fraiche :) Ikke helt sikker på om gravide meg har så lyst på det, men mannen gleder seg veldig :p
 
Her hadde vi oksesteik m poteter å grønnsaker :) herlig :) forrige graviditet klarte eg ikke lage middag før nærmere uke 20..
 
I dag ble det tikka masala <3 elsker krydret mat, er også glad i å lage maaange vårruller, men mine er litt sterkere enn dere foreslår ;-)
 
Her ble det nachos i dag :) Jeg har bare lyst på krydret mat :p ungene var fornøyde. Salat og små ovnsbakte poteter ved siden av (siden de var på 50% og jeg fikk veeeldig lyst på de).
 
Jeg sliter fortsatt med matlyst og blir kvalm av matlukt. Sliter med tanken på kjøtt, kylling og fisk. Løsningen blir wok med frosne grønsaker og tofu. Det gir meg i alle fall litt mer nœring en nudlene jeg var levd på i det siste :p
 
Bah.. Sitter på matprat og prøver å finne et eller annet jeg kan ha litt lyst på, men matlysten er virkelig på bånn! :-/
 
Mstlysten er dårlig her og...men fersk grønnsakssuppe med oksekjøtt har jeg veldig lyst på, så det tenkte jeg å lage ferdig ikveld og ha imorgen :)

Jeg kjenner på kroppen at jeg må ha mat,men blir uggen av tanken...
 
Mstlysten er dårlig her og...men fersk grønnsakssuppe med oksekjøtt har jeg veldig lyst på, så det tenkte jeg å lage ferdig ikveld og ha imorgen :)

Jeg kjenner på kroppen at jeg må ha mat,men blir uggen av tanken...

Det hørtes faktisk veldig godt ut!
 
quote="NoClue, post: 18177303, member: 42006"]I dag ble det tikka masala <3 elsker krydret mat, er også glad i å lage maaange vårruller, men mine er litt sterkere enn dere foreslår ;-)[/quote]
Jeg lager de med lite krydder så ungene og kan spise:)
 
Her ble det laks stekt i ovnen, med båndpasta, grønnsaker, pesto og rømme <3 nam nam!
De to yngste her elsker det! Største er mer kresen så han spiste stekt torsk og pasta.. haha...
 
Lagde hjemmelaget fiskegrateng. Mmmm.. Slår godt an hos store og små ( men mest små). :)
 
quote="NoClue, post: 18177303, member: 42006"]I dag ble det tikka masala <3 elsker krydret mat, er også glad i å lage maaange vårruller, men mine er litt sterkere enn dere foreslår ;-)
Jeg lager de med lite krydder så ungene og kan spise:)[/quote]
Vi har som oftest en voksen versjon og en barneversjon ;-) men det blir ofte til att vi sitter og koser oss med vårruller på kvelden når barna sover :p
 
Etter mye tips her, må jeg prøve meg på vårruller en dag :) Må de friteres eller kan de lages i stekeovnen? Har ikke frityr, men kan jo fritere i vanlig kjele da.. Når dere fryser de, henger de seg ikke sammen da? Eller er det lett å bare ta opp de man trenger?:)
 
Etter mye tips her, må jeg prøve meg på vårruller en dag :) Må de friteres eller kan de lages i stekeovnen? Har ikke frityr, men kan jo fritere i vanlig kjele da.. Når dere fryser de, henger de seg ikke sammen da? Eller er det lett å bare ta opp de man trenger?:)

Jeg friterer i vanlig jerngryte. Og steker opp alle før jeg fryser de. Tror de lett kan klistre seg sammen om man fryser dem rå. Pluss at da lam jeg enkelt vare varme de i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter når jeg tar opp fra frysen, og slipper å holde på med olje og fritering en gang til.
 
Jeg bruker bare vanlig kjele, stikker ej tresleiv ned i, når dem bruser rundt er oljen varm nok :) lurt å fryse med porsjonsvis, har ikke hatt noe problem med henger seg fast ! Om du har solsikkeolje er det fint å bruke det , da det ikke spruter :) lykke til :)
 
Jeg friterer i vanlig jerngryte. Og steker opp alle før jeg fryser de. Tror de lett kan klistre seg sammen om man fryser dem rå. Pluss at da lam jeg enkelt vare varme de i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter når jeg tar opp fra frysen, og slipper å holde på med olje og fritering en gang til.
Jeg bruker bare vanlig kjele, stikker ej tresleiv ned i, når dem bruser rundt er oljen varm nok :) lurt å fryse med porsjonsvis, har ikke hatt noe problem med henger seg fast ! Om du har solsikkeolje er det fint å bruke det , da det ikke spruter :) lykke til :)
Takk for tipsene :)
 
Back
Topp