Middagstråden

Dagens middag svenskekjøttboller, fløtesaus, kålrabistappe, grønnsaker. Det var godt med masse saus på.
 

Vedlegg

  • 1414514010405.jpg
    1414514010405.jpg
    58,1 KB · Visninger: 25
Dagens middag svenskekjøttboller, fløtesaus, kålrabistappe, grønnsaker. Det var godt med masse saus på.
Her var det også kjøttboller i dag, lettvint og godt :)
 
Mat altså .... Merka det opptar store deler av tankene mine , skal i tapas middag nå, har laget bacon og dadler som jeg skal ha med meg... Mmmm
 
Har blivit helt besatt av potatismos och kryddig korv ketchup och en frisk sallad. Ätit de 3 dagar på raken nu:p
 
Jeg har laget vårruller i dag som ligger i fryseren og venter på den rette anledningen :) Yummy!

Jeg bruker å lage en barnevennlig versjon som tantebarnet mitt på 5 og dattera mi på 2 elsker! I de vårrullene er det ris, kjøttdeig og mais. Kjempehit hos barna :D
 
Ble så mye snakk om vårruller her inne, så nå er jeg i gang med å lage jeg også :p Finstrimlet kålhode, løk, gulrot, chili, hvitløk, mais, kjøttdeig, og etterhvert glassnudler :)
image.jpg
 
Dere som er kvalme; hva orker dere til middag? tips?
 
Er det forresten noen som har et tips om hvordan jeg skal hindre at det blir hull i vårrullene når jeg friterer de? :p
 
Evt. kan du lage dem i ovnen? Jeg lager dem rett fra fryseren, bare inn på 175 grader varmluft i nærmere 20 minutter. Smør med litt olje på toppen og sett på grill et minutts tid på slutten hvis du gjerne vil ha litt farge på. Så slipper du frityren, blir litt sunnere da :)
 
Dere som er kvalme; hva orker dere til middag? tips?

Når jeg har vœrt på det kvalmeste har det viktigste vœrt å lage noe som går fort siden jeg blir dårlig av matlukt. Pitabrød med falafler og det jeg orker av grønt, samt wok med frossne grønnsaker og tofu har vœrt to av favorittene. De aller vœrste dagene har jeg ikke orket middag. Da har jeg spist mye nudler, men har småspist oppskårete gullerøtter, stangselleri og epler slik at jeg i allefall har fått i meg noe nœring.
 
Kvalmen har gitt seg, men har fortsatt ikke matlyst og frister så lite å lage middag. Varmmat frister ikke i det hele tatt! Men må jo lage middag til minsten, så tar gjerne i mot tips. Gjerne noe som ikke tar så lang tid å lage, siden energien er på bunn!
 
i dag vet jeg ikke. Men imorgen blir det skinkestek,poteter, rosenkål, gulerøtter , tyttebærsyltetøy og hjemmelaget saus :D. Gleder meg :D
 
Ikke lag de så fulle :)
Evt. kan du lage dem i ovnen? Jeg lager dem rett fra fryseren, bare inn på 175 grader varmluft i nærmere 20 minutter. Smør med litt olje på toppen og sett på grill et minutts tid på slutten hvis du gjerne vil ha litt farge på. Så slipper du frityren, blir litt sunnere da :)
Jeg synes ikke jeg lager de så fulle, men kan prøve å minske enda mer neste gang :)
Har ikke prøvd å lage de i ovnen, men jeg får litt mer vårrull følelse av å fritere de;)
 
Er det forresten noen som har et tips om hvordan jeg skal hindre at det blir hull i vårrullene når jeg friterer de? :p

Det er viktig å lære seg å rulle skikkelig stramt, ellers så sprekker de lett opp. Den beste vårrulldeigen er denne synes jeg. Nye enklere å jobbe med enn rispapir.ImageUploadedByBV Forum1414600338.614634.jpg
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1414600280.894450.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1414600280.894450.jpg
    86,5 KB · Visninger: 16
Det er viktig å lære seg å rulle skikkelig stramt, ellers så sprekker de lett opp. Den beste vårrulldeigen er denne synes jeg. Nye enklere å jobbe med enn rispapir.Vis vedlegget 85441


Jeg bruker en av samme merket, men det er endten 30 eller 50 stk i den... Kjenner ei til som bruker den samme typen som meg, men hun får ikke hull i de :confused: Prøver å rulle stramt, men er kanskje ikke flink nok :p
 
Back
Topp