Middagstråden

måltrost

Glad i forumet
Junibarna 2015
Siden det er en del av oss som sliter med matlysen oppretter jeg en middagstråd. Her kan vi dele inspirasjon, oppskrifter og gjerne legge ut bilder. Bilder hjelper i alle fall på appettiten her i huset :)
Hva skal dere ha til middag i kveld?
 
Hmmmm.. ikveld blir det nok noe mexicansk, nachos eller tortillas :) Måå ha guaqamole!!

Ellers har vi Adams matkasse hver 14 dag, det er veeeeldig deilig og det er sunn, økologisk og norskproduserte råvarer :)
 
Herlig med matkasse! Vi får levert økologiske grønnsaker fra en lokal gård, men jeg skulle gjerne hatt full pakke med alle råvarer og oppskrifter :)

Tenker det blir taco her i kveld. Det er så greit at man kan fylle skjellene med det man vil, og unngå det man ikke takler der og da :)
 
Her er det mannen som står for middag for tiden, da jeg knapt klarer åpne kjøleskapet uten å brekke meg. Det fører til litt ymse middager, tror det blir toro lasagne i dag :)
 
Tortillalefser med masse godt i :)
 
Jobb i kveld så har tatt med nudler, yoghurt og frukt så får eg se hva som frister:p
 
ble grandis her i dag.... på hele bilturen hjem fra butikken brakk jeg meg på grunn av lukta av eksa pizzaen ligger i....
 
Her skal jeg sjanse på hjemmelaget vårruller:) Men antar det havner der det meste av maten havner før jeg rekker å få spist så veldig mye. ...
 
Har for første gang laget koteletter stekt i ovn. Var bedre enn forventet og blir nok ikke siste gang.
 
Her skal jeg sjanse på hjemmelaget vårruller:) Men antar det havner der det meste av maten havner før jeg rekker å få spist så veldig mye. ...
Det hørtes godt ut :) Har hatt lyst til å prøve å lage, men ikke kommet så langt.. Er det vanskelig?
Håper du fikk spist litt :)
 
Det hørtes godt ut :) Har hatt lyst til å prøve å lage, men ikke kommet så langt.. Er det vanskelig?
Håper du fikk spist litt :)
det er ikke vanskelig å lage vårruller:) Jeg steiker kjøttdeig strimler gulrøtter, paprika, og en boks erter. Litt glassnudler. 1hvitløk pg en vanligløk. Bøander alt i kasserolle har litt kikoman på smaker til med salt og pepper. Du kan ha i hva du vil da:) så avkjøles det og rulles i vårrull ark:) Ble spist litt, men måtte gå å legge meg etterpå:)
 
Lager du ferske vårruller da? Jeg elsker vårruller og lager det ofte , jeg bruker kål, raspet gulrot, vårløk, svinekjøttdeig og blander med vårrullkrydder. Tilsetter oystersaus og soyasaus. Ruller sammen og frityrkoker i kasserolle. Ofte får man nærmere 30 vårruller, så jeg pleier og rulle så mange jeg får ut av blandingen då fryser jeg de uten og steke de.. Tar de bare opp igjen og frityrsteker igjen senere noe jeg ønsker ! Jeg elsker å lage mat :)
 
Lager du ferske vårruller da? Jeg elsker vårruller og lager det ofte , jeg bruker kål, raspet gulrot, vårløk, svinekjøttdeig og blander med vårrullkrydder. Tilsetter oystersaus og soyasaus. Ruller sammen og frityrkoker i kasserolle. Ofte får man nærmere 30 vårruller, så jeg pleier og rulle så mange jeg får ut av blandingen då fryser jeg de uten og steke de.. Tar de bare opp igjen og frityrsteker igjen senere noe jeg ønsker ! Jeg elsker å lage mat :)

Nam!
 
Her skal jeg sjanse på hjemmelaget vårruller:) Men antar det havner der det meste av maten havner før jeg rekker å få spist så veldig mye. ...

Vi skal også lage hjemmelagde vårruller i dag. Genialt å lage masse så man har i frysen til en gang man ikke gidder å lage noe :)
 
Enig, liker best å fryse de "rå" slik man bare tiner de og hiver de i frityren, så blir de sprø og gode .. Mmm
 
[quolager H84, post: 18168744, member: 102894"]Lager du ferske vårruller da? Jeg elsker vårruller og lager det ofte , jeg bruker kål, raspet gulrot, vårløk, svinekjøttdeig og blander med vårrullkrydder. Tilsetter oystersaus og soyasaus. Ruller sammen og frityrkoker i kasserolle. Ofte får man nærmere 30 vårruller, så jeg pleier og rulle så mange jeg får ut av blandingen då fryser jeg de uten og steke de.. Tar de bare opp igjen og frityrsteker igjen senere noe jeg ønsker ! Jeg elsker å lage mat :)[/quote]
Jeg lager mye fyll og ruller det jeg gidder, av og til fryser jeg fyll og andre ganger fryser jeg vårrullene. Men prøver å lafge sånn at jeg har til flere stekinger:)
 
Back
Topp