Mammalivet med et lite hjerteplaster

31 uker! Herre for en milepæl at du nå bare er 6 uker til ferdig baby :D

31+0?! Denne tiden, altså :hilarious: Synes forresten det er på sin plass med et nytt magebilde nå :D

Æsj, er da ikke så lenge siden sist magebilde? Eller, når var det igjen egentlig? Var ikke det for to uker siden? Æsj, husker ikke. :p Men kommer vel et etterhvert, sånn iløpet av april. :hilarious: Og ja, tiden går jo faktisk fort nå!

31 uker! Herre for en milepæl at du nå bare er 6 uker til ferdig baby :D

Ja, enn det! :wideyed:

Mannen fikk litt dårlig samvittighet for å ha vært teit tidligere i kveld tror jeg (ikke noe alvorlig, men teit nok til at jeg ble lei meg i min heller sårbare tilstand *host*) for plutselig så ble det bestilt både bilstol, babycall og et elastisk bæresjal.

Ergobaby aura:
0049899_ergobaby-aura-bresjal-indigo.jpeg

Maxi-cosi rock:
0053598_maxi-cosi-rock-nomad-grey.jpeg

Nytt fra maxi-cosi, i-size og kan brukes med family fix-basen. Og den basen kan også brukes til stol nr 2. Ikke fullt så bra stol som pebble plus på et par områder, men litt billigere. Tror vi blir fornøyde. :)

Og av babycall så ble det neonate BC6500D

0044057_neonate-babycall-bc-6500d.jpeg

En av de som har kommet best ut i test, søsteren min har en tidligere modell og er superfornøyd med den. Vi valgte å gå for en uten kamera pga batteriet blant annet. Vi har et kamera-opplegg vi kan sette på soverommet og følge med på via mobiltelefonene om vi føler behov for det. :) Ute i vogn og sånt så er det nok best med denne type babycall, tror jeg. I alle fall påstår søsteren min det (hun har begge deler, både med og uten kamera).

Litt morsomt at mannen bestilte bæresjal på egenhånd, og faktisk valgte et i en fin farge og som virker bra. Han spurte riktignok om jeg hadde kjøpt et og nevnte den typen, sikkert for å høre om det kom noe protester. :p

Forøvrig så har jeg ikke vært flink i dag overhodet! Jeg har ikke lenger den samme sultfølelsen og det ser jeg kan bli litt ugreit om jeg ikke følger med. Ble plutselig slapp, dorsk og i skikkelig dårlig humør Kanskje ikke så rart det, når jeg ikke hadde spist mat på 7,5 time! Spist noe smågodt i mellomtiden da, men ikke så mye og det er endel timer siden det også. Tre knekkebrød og en halv big bite med tex mex er kanskje ikke all verdens for en gravid-kropp som både har gått en liten tur, trent hund og vært på litt shopping. :facepalm: Jeg har vært flink og drukket mye vann i dag da. Om ikke annet. :shy:

Gratulerer med 31 uker.

Typisk det der med masse liv i magen bortsett fra når pappaen skal kjenne altså. Her venter jeg utålmodig på å kjenne liv på utsiden. jobber med å finne noe mat/drikke som kan trigge aktivitet...

Så gøy med shopping! også fra mannen sin side da. Fint sjal.

Hva sier søsteren din ift de babcallene da? Tenker på neonate jeg og, men er usikker på med eller uten kamera...
og den buksa du har kjøpt så utrolig deilig ut!

Gratulerer med 31 uker.

Typisk det der med masse liv i magen bortsett fra når pappaen skal kjenne altså. Her venter jeg utålmodig på å kjenne liv på utsiden. jobber med å finne noe mat/drikke som kan trigge aktivitet...

Så gøy med shopping! også fra mannen sin side da. Fint sjal.

Hva sier søsteren din ift de babcallene da? Tenker på neonate jeg og, men er usikker på med eller uten kamera...
og den buksa du har kjøpt så utrolig deilig ut!

Takk!

Her var det ikke noe å kjenne på utsiden før ganske langt uti uke noen og 20, nå får i alle fall jeg både kjent og sett det. :D

Hun er veldig fornøyd med neonate. Husker ikke hvilken av modellene hun har da, men er muligens den foregående til den vi har kjøpt. Den babycallen hun har med kamera er en gammel en fra motorola (de brukte den til nevøen min på 7 år, så er ganske gammel - men funker supert, måtte bare ha nytt batteri). Hun anbefalte i alle fall vanlig babycall uten kamera til vognbruk etc.

Takk!

Her var det ikke noe å kjenne på utsiden før ganske langt uti uke noen og 20, nå får i alle fall jeg både kjent og sett det. :D

Hun er veldig fornøyd med neonate. Husker ikke hvilken av modellene hun har da, men er muligens den foregående til den vi har kjøpt. Den babycallen hun har med kamera er en gammel en fra motorola (de brukte den til nevøen min på 7 år, så er ganske gammel - men funker supert, måtte bare ha nytt batteri). Hun anbefalte i alle fall vanlig babycall uten kamera til vognbruk etc.
Sa hun noe om hvorfor uten kamera til vogn?

Vet det er vanlig at det tar tid å kjenne på utsiden altså, bare utålmodig. Men kanskje denne ikke er en sparker likevel så spiller det jo ikke sååå stor rolle.
H*n er definitivt en åler

Sa hun noe om hvorfor uten kamera til vogn?

Vet det er vanlig at det tar tid å kjenne på utsiden altså, bare utålmodig. Men kanskje denne ikke er en sparker likevel så spiller det jo ikke sååå stor rolle.
H*n er definitivt en åler

Hovedsakelig pga batteri tror jeg det var, og at kameraet ikke funka optimalt i vogna. Mulig det var noe annet og, men husker ikke helt. :p

Tenker du kjenner det snart, særlig siden du har kjent liv tidlig. Min er litt begge deler, både åler og sparker. :p

Hovedsakelig pga batteri tror jeg det var, og at kameraet ikke funka optimalt i vogna. Mulig det var noe annet og, men husker ikke helt. :p

Tenker du kjenner det snart, særlig siden du har kjent liv tidlig. Min er litt begge deler, både åler og sparker. :p
Ok, takk.
Har ikke tenkt å kjøpe enda, bare innhenter info og erfaringer.

Får se da. kan hende den ekstra polstringen spiller inn litt nå, men vi får se. Plutselig så kjenne vi det på utsiden og

Lykke til med vekstkontrollen på fredag! Snuppsi i magen her var ca 2 kg idag 32+0 :)

Ok, takk.
Har ikke tenkt å kjøpe enda, bare innhenter info og erfaringer.

Får se da. kan hende den ekstra polstringen spiller inn litt nå, men vi får se. Plutselig så kjenne vi det på utsiden og

Lurt, koster jo litt så greit å være trygg på at en har kjøpt noe bra. :)

Lykke til med vekstkontrollen på fredag! Snuppsi i magen her var ca 2 kg idag 32+0 :)

Takk! Er skikkelig spent altså. Håper han fortsetter å ligge på den fine gjennomsnittslinjen han har fulgt til nå. Symfysemålet mitt følger i alle fall snittet, men er jo ikke alltid en sammenheng der.

Akupunkturen i dag gikk fint, og bekkenet var ikke så ille i dag som fryktet etter gårsdagen. Jeg dømte noe hundegreier og ble stående på beina i ganske mange timer på rad. Lurer på om det virkelig er akupunkturen som holder det såpass i sjakk, eller om jeg bare har flaks og at det ikke ville vært så ille uansett. Men, da det gikk mer enn ei uke siden sist behandling så ble det jo ei kraftig forverring, så litt effekt må det jo ha.

Og så er jeg spent på om jeg får sneket meg til noe modningsakupunktur der, eller om de ikke setter sånt. Litt tidlig å spørre om det riktig enda, men skal jo fortsette å få nåler der hver uke fremover. :p

Så bra du har effekt av akupunkturen. Høres jo absolutt ut som det gjør en forskjell.
Lykke til med vekstkontroll. Satser på at lillebror har det strålende enda

Masse lykke til i dag! ❤️❤️

Så bra du har effekt av akupunkturen. Høres jo absolutt ut som det gjør en forskjell.
Lykke til med vekstkontroll. Satser på at lillebror har det strålende enda

Ja, veldig. Og det blir bare færre og færre nåler for hver gang, siden det virker som bekkenet stabiliserer seg mer. :)

Takk.

Masse lykke til i dag! ❤️❤️

Takk. :)

Oppdatering kommer straks, skal bare spise lunsj først. :p

31+6

Vekstkontroll nr 3 unnagjort, og jeg var heldig og fikk favorittlegen min. Hun er så blid og koselig, grundig i jobben - og hun kjenner til meg siden det var hun som hadde OUL. Jeg hadde ikke best om spesifikk lege denne gangen, siden de uansett har drevet og byttet i ettertid. Poengløst å stå i lengre tid og lete etter noe ledig lege jeg liker da, så hadde litt flaks nå. :p Det første hun gjorde da hun begynte med ultralyden var å skrive ut et bilde, for hun fikk han i profil med en gang. Helt uoppfordret. :happy:

Veksten var fortsatt på gjennomsnittet, -2% bare og det er jo små marginer. Sist var det +1,5% så ligger nå jevnt på snittet. Gjennomstrømningen i navlesnoren var også fin. Beregnet vekt var rett under 1800 gram. :)

Men, lille pøbelen ligger fortsatt i tverrleie, og har gjort det hele veien. Det er jo fortsatt mulig at han snur seg, og han har tid til det, men må ha i bakhodet at det er en viss fare for keisersnitt i uke 38 pga leie. Vi får se da, til neste kontroll hvordan han ligger. Mistenker at han har vært en bitteliten tur i seteleie noen dager pga hvor jeg har kjent bevegelser, men det kan bare være at han har ligget med ryggen opp på en måte. Umulig å vite egentlig. Men jeg kjente godt i går kveld og i morges at han lå på tvers i alle fall.

Fikk komme rett inn på akupunktur etterpå, så var ferdig med alt tre kvarter tidligere enn beregnet til og med. Effektive på sykehuset i dag!

Nå er jeg på kontoret og prøver å jobbe, men jeg vet jo at jeg ikke fungerer i hodet etter vekstkontrollene. Så så langt har jeg spist lunsj, og gjort bare noe veldig få arbeidsoppgaver. Godt jeg snart går ut i ferie, og deretter permisjon!

Så godt med nok en god vekstkontroll. [emoji4]

Her er det også tverr/skråleie som er foretrukket. Ikke nervøs riktig enda, søsteren var også en tverrligger. :knegg: Enda noen uker igjen før de må begynne å tenke på riktig stilling der inne, håper og tror de finner ut av det.

Yngste nevø + et par av søsknene mine var sånne tverrliggere og snudde seg seint, så satser på at han her også gjør det. Er ikke så nervøs egentlig, blir det KS så blir det det. Har ikke så veldig lyst mtp tiden etterpå med operasjonssår og alt det der, men kjenner at uansett hva det ender opp i så blir det greit. Er ganske rolig, merkelig nok. Hadde trodd jeg skulle stresse mer med det. Eneste fordelen er at jeg da er ferdig i uke 38, føler meg så klar for å få han ut. Har jo nesten gått konstant gravid siden 2016 så er litt lei kan man si, selv om formen er ganske fin.

Får ev. gjøre noe yoga-øvelser etterhvert og riste han på plass. :knegg:

Så herlig med et fint bilde og favorittlegen, og ikke minst at alt er tipp topp med den lille! :)

God helg :)

Snuppa mi lå også i tverrleie hele veien, og dagen vi kom inn for å sjekke om vi faktisk måtte vurdere keisersnitt så hadde hun jaggu snudd seg i hodeleie. Sånn i siste sekund [emoji23]

Men godt at alt ser fint ut! Og er jaggu ikke lenge til du har lille i armene dine! Syns ikke det er lenge siden du hadde positiv test jeg [emoji15]

Så godt at alt så fint ut denne gangen også :) håper han snur seg med hodet ned snart, men som du har sagt tidligere så er jo det viktigste å komme i mål. Så får veien dit bli som den blir ❤️

Bra at alt ser bra ut! Nå nærmer det seg med stormskritt! Sikkert lurt å ikke bekymre seg så mye for leie enda, masse som kan skje de neste ukene med tanke på leie :) Håper virkelig at du får akkurat den fødselen du ønsker deg!

Så herlig med et fint bilde og favorittlegen, og ikke minst at alt er tipp topp med den lille! :)

God helg :)

Ja, det var virkelig herlig. God start på helgen.

God helg til deg også! :D

Snuppa mi lå også i tverrleie hele veien, og dagen vi kom inn for å sjekke om vi faktisk måtte vurdere keisersnitt så hadde hun jaggu snudd seg i hodeleie. Sånn i siste sekund [emoji23]

Men godt at alt ser fint ut! Og er jaggu ikke lenge til du har lille i armene dine! Syns ikke det er lenge siden du hadde positiv test jeg [emoji15]

Tipper han her også venter til i siste sekund om han snur seg. :hilarious:

Nei, nå syns jeg det går rasende fort! :wideyed: Selv om jeg syns den positive testen er en hel evighet unna. Vinteren var litt lang for meg kan man si. :p

Så godt at alt så fint ut denne gangen også :) håper han snur seg med hodet ned snart, men som du har sagt tidligere så er jo det viktigste å komme i mål. Så får veien dit bli som den blir ❤️

Ja, veldig godt og betryggende. Hjelper jo på stresset og bekymringene, selv om det aldri forsvinner helt (det er jo ikke mulig, med mindre de begynner å kunne garantere at ting går bra - og DET går jo ikke an). Og målet er det viktigste, jeg håper jo mest på en naturlig fødsel siden en gjerne kommer seg raskere etter det, men det går helt fint med snitt også. Bare alt går bra skal jeg være fornøyd.

Bra at alt ser bra ut! Nå nærmer det seg med stormskritt! Sikkert lurt å ikke bekymre seg så mye for leie enda, masse som kan skje de neste ukene med tanke på leie :) Håper virkelig at du får akkurat den fødselen du ønsker deg!

Nei, jeg skal ikke bekymre meg for mye om det enda. Og ikke senere heller egentlig, for om han nå ikke snur seg så får det bare bli KS. Det går helt fint det, selv om jeg helst vil føde vanlig, sånn mtp tiden etterpå. Jeg har tidligere hatt litt angst for keisersnitt, mye pga min mor sitt og hvor dårlig hun ble etterpå og hvor stygg jobb de hadde gjort. Men har minnet meg selv på at det tross alt er ørten år siden, og ble gjort på et dårligere sykehus.

Da var bilstol (ble maxi-cosi rock og familyfix-base), babycall (Neonate BC6500D) og bæresjal (Ergobaby Aura) også i hus. Samboeren hentet det ut i dag. Da tror jeg jaggu meg vi har alt vi MÅ ha. Eller, er vel litt stelleprodukter og sånt som er grei å ha, men ellers er det meste på stell. Alt av store innkjøp er gjort i alle fall. Godt å ha det i hus!

Back
Topp