33+1
Termin: 12.06.2018
Kjønn: Gutt
Neste kontroll: Jordmor om 19 dager og vekstkontroll om 17 dager. Fødselssamtale med jordmor i morgen, og akupunktur på fredag.
Vektendring: Har ikke veid meg siden sist, da var det 12 kg i pluss.
Kjenner du liv: Ja
Plager: Bekkenplagene har økt litt på siste uka, og kjenner også at ryggen begynner å kjenne på tyngda.
Status jobb: 40% jobb, 20% svangerskapspenger fortsatt. Bare 12 dager igjen til jeg har siste arbeidsdag før jeg tar ferie frem til permisjon. Det blir veldig godt!
Kosthold: Matlei, men spiser fortsatt ganske greit. Jeg blir så utrivelig om ikke.
Humør: Vært litt grinete i det siste, men det har nok sammenheng med dårligere søvn og litt mer vondt.
Innkjøp: Ikke noe mer siden sist. Har dog fått en pakke fra kommende bestemor med flere fine plagg og litt andre småting.
Utstyr og annet vi mangler: Jeg tror faktisk vi har alt vi trenger, og litt til.
Skal kjøpe Soothie-smokker eneste, og noe småtterier til stellebord og sånt. Alle storinnkjøp er gjort egentlig. Dog, vi skal nok ha lekegrind på sikt tenker jeg, mye for å få opp liggeplassen fra gulvet og røytende bikkjer, men det er ikke noe som prioriteres helt enda.
Annet: Lille dingsemann ligger fortsatt i tverrleie ut fra hvor han sparker, og jeg syns han skal vurdere å snu seg snart nå altså.
I morgen skal vi inn til fødselssamtale hos jordmor igjen, og vi har vært særdeles lite flink og har ikke gjort oppgaven vi fikk sist. Dvs skrive et slags fødebrev/ønskebrev. Vi får hive sammen noe i kveld. Det eneste jeg vil er å ikke gå over termin, at jeg kan få igangsetting før termin dersom jeg er stressa, og at de skal værsågod få være jevnlig innom rommet vårt slik at jeg føler de har kontroll og oversikt over forløpet.
Vi har fortsatt ikke satt opp noe seng da, jeg begynner å bli utålmodig og mannen har alt for god tid. Får ikke satt den opp selv siden den står nedpakka i eska si oppe på loftet, og jeg skal ikke begynne å lempe på noe sånt nå. Får bare smøre meg med tålmodigheten jeg ikke har ei stund til ...