Mammalivet med et lite hjerteplaster

Ja det er klart at du har litt angst for det når du vet hva som skjedde med moren din. Og man hører jo andres skrekkhistorier også. Jeg ville absolutt ikke ha ks, men det ble jo haste ks, og arret er kjempefint(så fint et arr kan være.... :p ) og ingen komplikasjoner og ja vondt etterpå men det var bare de første 12-24 etter at bedøvelsen gikk ut at det var sånn skikkelig vondt, etter det så tok paracet det verste. Og jeg var i dusjen og på do 9 timer etter at de lukka igjen. Så det trenger absolutt ikke å være så ille heller :)

Men det beste er jo selvfølgelig å slippe, hvis du ønsker å føde vanlig. Meeen, den tid, den sorg ;) Så kos deg heller med lille i magen og ta det som det kommer!

Så godt det står bra til i magen.
God tid til å snu seg enda heldigvis så vi får bare vente og se hva han finner på

Ja det er klart at du har litt angst for det når du vet hva som skjedde med moren din. Og man hører jo andres skrekkhistorier også. Jeg ville absolutt ikke ha ks, men det ble jo haste ks, og arret er kjempefint(så fint et arr kan være.... :p ) og ingen komplikasjoner og ja vondt etterpå men det var bare de første 12-24 etter at bedøvelsen gikk ut at det var sånn skikkelig vondt, etter det så tok paracet det verste. Og jeg var i dusjen og på do 9 timer etter at de lukka igjen. Så det trenger absolutt ikke å være så ille heller :)

Men det beste er jo selvfølgelig å slippe, hvis du ønsker å føde vanlig. Meeen, den tid, den sorg ;) Så kos deg heller med lille i magen og ta det som det kommer!

Nei, vet det ikke trenger å bli så ille - men vil helst føde vanlig uansett. Rart hvor forskjellig en er og, søsteren min ville ha keisersnitt og ville virkelig ikke føde vanlig. Jeg er motsatt. :hilarious: Men, kjenner at uansett hva det blir så er det greit nå, ikke bekymra for noen av delene egentlig. Bare gleder meg til å komme i mål!

Så godt det står bra til i magen.
God tid til å snu seg enda heldigvis så vi får bare vente og se hva han finner på

Sjansen er nok mindre for det når han har parkert seg i tverrleie fra start og frem til nå virker det som, men løpet er langt fra kjørt. Blir spennende å se på neste kontroll i alle fall. :)

Snuppa her lå i tverrleie lenge hun også. Gratulerer med å ha kommet så langt :)

Snuppa her lå i tverrleie lenge hun også. Gratulerer med å ha kommet så langt :)

Nevøen min lå også lenge i feil leie, så stresser ikke. Takk! Ikke lenge igjen nå heldigvis. :)

Img
32+0. :) Og 2 stk linseluser.

Vedlegg

• _20180414_123549.JPG
    _20180414_123549.JPG
    371 KB · Visninger: 88
Last edited:
Fine magen!

Så fin lillebrormage ❤️ Tenk at vi snart er i terminmåneden din nå!

Bra han vokser som han skal ❤️ Hvilket sykehus er det du hører til? Synes det er så rart at du ikke får samme lege hver gang? Her i Bergen fikk jeg tildelt en lege ved første kontroll og alle timer etter det blir satt opp med henne!

• Liker
Reactions: R90
Fine magen! :)

Jeg savner å ha mage ❤️

Takk. :)

Jeg begynner å bli litt "lei" den. Føler meg så tjukk og ugrasiøs. :hilarious: Men den får værsågod å vokse seg større og være der ei stund til, selv om det blir godt å få tilbake den mjuke fleskemagen igjen når han er vel ute. :p

:Heartred

Så fin lillebrormage ❤️ Tenk at vi snart er i terminmåneden din nå!

Ja, nærmer seg nå! Bare 8 uker og 2 dager til termin. :wideyed:

Så fin mage :love7 (og linseluser :D)

Takk! :D Klippa i bildet, så halve gamlehunden forsvant. Han bak grinda er han på 11, og hun på sengebenken er valpen. Den tredje lå ute i sola og slaska. :hilarious: Hun nekter å komme inn når det er finvær. :knegg:

Fin mage og fin hund❤️

:Heartred:Heartred Takk.

Bra han vokser som han skal ❤️ Hvilket sykehus er det du hører til? Synes det er så rart at du ikke får samme lege hver gang? Her i Bergen fikk jeg tildelt en lege ved første kontroll og alle timer etter det blir satt opp med henne!

Ja, veldig fornøyd med at han vokser som han skal, og så jevnt. :) Hører til Levanger sykehus, og så langt har jeg vel hatt 6 forskjellige leger tror jeg. Og da har jeg bedt om å bli satt opp på den og den legen. Ikke så enkelt å få til. Forrige gang så var jeg satt opp hos en lege, men fikk en helt annen. Endte med at jeg ikke har orka å be om leger jeg kjenner til når de uansett bytter. :p To stk jeg har fått vært til to ganger, og det har vært så godt når jeg har fått dem. Synd det skal være sånn ...

Kjempesynd at det ikke skal være mulig å få samme lege, evt sette opp dine timer sånn at det passer med når vedkommende jobber ift når du skal ha kontroll...

Kjempesynd at det ikke skal være mulig å få samme lege, evt sette opp dine timer sånn at det passer med når vedkommende jobber ift når du skal ha kontroll...

Ja, virkelig. De har jo timeplanen klar for ei god stund fremover. Og jeg har jo fått til å booke time hos samme lege en gang, men det var litt om og men for å få den timen opp for da var ikke timeplanen åpna selv om den skulle være det osv. Og neste gang så var begge de jeg helst vil til borte i den tiden kontrollen skulle være, og tydeligvis har de endra lege etterpå også for jeg fikk en helt annen enn den som stod på timekortet. :facepalm: Men, nå er det bare siste innspurten igjen, og bare et par kontroller igjen eller noe (alt etter om det blir KS, jeg blir satt i gang og ev. når osv).

Huff, greit å bli ferdig når det er så mye styr.
Jeg er satt opp til lege på vekstkontroll, men sist jeg spurte hadde fremdeles ikke vaktplanen kommet enda, den som lå inne sluttet et par uker før. kommer sikkert ikke før 4 uker før den gamle går ut

Ja, veldig fornøyd med at han vokser som han skal, og så jevnt. :) Hører til Levanger sykehus, og så langt har jeg vel hatt 6 forskjellige leger tror jeg. Og da har jeg bedt om å bli satt opp på den og den legen. Ikke så enkelt å få til. Forrige gang så var jeg satt opp hos en lege, men fikk en helt annen. Endte med at jeg ikke har orka å be om leger jeg kjenner til når de uansett bytter. :p To stk jeg har fått vært til to ganger, og det har vært så godt når jeg har fått dem. Synd det skal være sånn ...

Veldig synd!

Huff, greit å bli ferdig når det er så mye styr.
Jeg er satt opp til lege på vekstkontroll, men sist jeg spurte hadde fremdeles ikke vaktplanen kommet enda, den som lå inne sluttet et par uker før. kommer sikkert ikke før 4 uker før den gamle går ut

Det skal bli veldig godt å bli ferdig med det.

Er vel litt av en kabal de har med de timeplanene også ...

Ja, og det syns både pasienter og leger virker det som, så skjønner ikke hvorfor de ikke kan få endra på det.

32+2

Termin:
12.06.2018

Kjønn: Gutt

Neste kontroll: Jordmor om 2 dager og vekstkontroll om 23 dager.

Vektendring: 12 kg i pluss ... :shifty: Jaja, Lille vokser som han skal, og jeg har ikke svangerskapsdiabetes. Blir litt jobb etterpå da, men.

Kjenner du liv: Ja

Plager: Litt bekkenplager, men det har vært veldig stabilt etter at jeg begynte med akupunktur. Sjelden jeg har skikkelig vondt, blir bare stiv og støl til tider.

Status jobb: 40% jobb, 20% svangerskapspenger (har bare 60% fast).

Kosthold: Normalt.

Humør: Ganske normalt tror jeg? Har til tider alvorlig grad av gravidhjerne da, men det er nesten bare underholdende. :hilarious:

Innkjøp: Bilstol, babycall og bæresjal. Sistnevnte kjentes så deilig ut, så tror nesten det skal få være med i fødebagen. :D

Utstyr og annet vi mangler: Jeg tror faktisk vi har alt vi trenger, og litt til. :p Skal kjøpe Soothie-smokker eneste, og noe småtterier til stellebord og sånt. Alle storinnkjøp er gjort. Jeg holdt dog på å gå i tilbudsfella på søndag, og bestille en moseskurv, men klarte å la være. :hilarious: Har egentlig ikke bruk for den, så hadde vært tullete å kjøpe bare fordi det var tilbud og at de er kjempesøte.

Ellers kjenner jeg på at jeg vil begynne å få ting på plass. Jeg har ordnet med stellematte på kommoden på soverommet, og klærne er vasket og lagt på plass (i størrelse 50 og 56). Klær i 62 er også vasket, men er nedpakket i ei kasse til strl 50 skal ut av kommoden. Håper mannen henger opp stellebordet på badet snart, samt henter ned senga fra loftet og skrur den sammen. Han har vært litt okkupert den siste tiden med en vanskelig prøve han må igjennom, så jeg har ikke mast (så mye) enda.

Vi vurderer også sterkt å leie inn noen til å ta en skikkelig rundvask her. Jeg har ikke kropp til det, og mannen ... Vel. :hilarious:

Lille Dings i profil:
_20180415_200658.JPG

Last edited:
Back
Topp