32+2
Termin: 12.06.2018
Kjønn: Gutt
Neste kontroll: Jordmor om 2 dager og vekstkontroll om 23 dager.
Vektendring: 12 kg i pluss ...
Jaja, Lille vokser som han skal, og jeg har ikke svangerskapsdiabetes. Blir litt jobb etterpå da, men.
Kjenner du liv: Ja
Plager: Litt bekkenplager, men det har vært veldig stabilt etter at jeg begynte med akupunktur. Sjelden jeg har skikkelig vondt, blir bare stiv og støl til tider.
Status jobb: 40% jobb, 20% svangerskapspenger (har bare 60% fast).
Kosthold: Normalt.
Humør: Ganske normalt tror jeg? Har til tider alvorlig grad av gravidhjerne da, men det er nesten bare underholdende.
Innkjøp: Bilstol, babycall og bæresjal. Sistnevnte kjentes så deilig ut, så tror nesten det skal få være med i fødebagen.
Utstyr og annet vi mangler: Jeg tror faktisk vi har alt vi trenger, og litt til.
Skal kjøpe Soothie-smokker eneste, og noe småtterier til stellebord og sånt. Alle storinnkjøp er gjort. Jeg holdt dog på å gå i tilbudsfella på søndag, og bestille en moseskurv, men klarte å la være.
Har egentlig ikke bruk for den, så hadde vært tullete å kjøpe bare fordi det var tilbud og at de er kjempesøte.
Ellers kjenner jeg på at jeg vil begynne å få ting på plass. Jeg har ordnet med stellematte på kommoden på soverommet, og klærne er vasket og lagt på plass (i størrelse 50 og 56). Klær i 62 er også vasket, men er nedpakket i ei kasse til strl 50 skal ut av kommoden. Håper mannen henger opp stellebordet på badet snart, samt henter ned senga fra loftet og skrur den sammen. Han har vært litt okkupert den siste tiden med en vanskelig prøve han må igjennom, så jeg har ikke mast (så mye) enda.
Vi vurderer også sterkt å leie inn noen til å ta en skikkelig rundvask her. Jeg har ikke kropp til det, og mannen ... Vel.
Lille Dings i profil: