Mammalivet med et lite hjerteplaster

Samme erfaring her.Fikk også sobril tror jeg. Rimelig tåkete, men det hjalp på søvn og var jo i sjokk.

Fikk et eller annet utpå kvelden jeg også, for å sove på. Tror det var en grønn pille. Jeg spurte ikke så nøye, bare svelget ned. :hilarious:

29+2 - og søknad om foreldrepenger er sendt inn. Godt, og rart, å ha det unnagjort! Det er så rart å ha kommet så langt, og at det faktisk nå er store sjanser for at det går helt fint. :wideyed:

Både i går og i dag har jeg gått ganske greie turer, uten at jeg har blitt helt krøpling etterpå. Kan virkelig akupunktur være så effektivt, eller er det tilfeldig? Har brukt gåstaver for å avlaste da, men i dag glemte jeg de hjemme. Gikk ganske bra det. :) Gikk kanskje ikke så langt i dag som i går, men trenger jo ikke å teste grenser heller. Være glad for at jeg kan være ute og i aktivitet uten kjempevondt etterpå! :)

Vi har også strålende vær, så satt lenge på en benk og bare myste mot sola. Deilig! :happy: Skikkelig balsam for sjela, sitte og stirre utover fjorden i solskinn. :)

Fikk et eller annet utpå kvelden jeg også, for å sove på. Tror det var en grønn pille. Jeg spurte ikke så nøye, bare svelget ned. :hilarious:
Ikke jeg heller. Satt i sofaen og sov med hodet på brystet her. Sendte en liten tanke til alle dem som trenger sånne medisiner for å karre seg gjennom livet da, i etterkant. Virkelig effektivt, men også skremmende.

29+2 - og søknad om foreldrepenger er sendt inn. Godt, og rart, å ha det unnagjort! Det er så rart å ha kommet så langt, og at det faktisk nå er store sjanser for at det går helt fint. :wideyed:

Både i går og i dag har jeg gått ganske greie turer, uten at jeg har blitt helt krøpling etterpå. Kan virkelig akupunktur være så effektivt, eller er det tilfeldig? Har brukt gåstaver for å avlaste da, men i dag glemte jeg de hjemme. Gikk ganske bra det. :) Gikk kanskje ikke så langt i dag som i går, men trenger jo ikke å teste grenser heller. Være glad for at jeg kan være ute og i aktivitet uten kjempevondt etterpå! :)

Vi har også strålende vær, så satt lenge på en benk og bare myste mot sola. Deilig! :happy: Skikkelig balsam for sjela, sitte og stirre utover fjorden i solskinn. :)

Så herlig! :Heartred:Heartred
Det er så fantastisk å lese at alt går bra! :Heartred:Heartred

gratulerer med 29 uker, redebygging og permisjonspapirer sendt. Tiden går nok fort nå

Ikke jeg heller. Satt i sofaen og sov med hodet på brystet her. Sendte en liten tanke til alle dem som trenger sånne medisiner for å karre seg gjennom livet da, i etterkant. Virkelig effektivt, men også skremmende.

Mhm helt enig.

Så herlig! :Heartred:Heartred
Det er så fantastisk å lese at alt går bra! :Heartred:Heartred

:Heartred

gratulerer med 29 uker, redebygging og permisjonspapirer sendt. Tiden går nok fort nå

Takk. :)

Spurte mannen om det var for tidlig å henge opp stellebordet nå i helga. Han svarte JA før jeg var ferdig å spørre. Træge trønderen har alt for god tid. :rolleyes::hilarious: Vi kan jo i alle fall late som at det er han som er den ufornuftige her. *kremt*

Ikveld har jeg SETT bevegelsene til til lille Dings. Mageflesket danset her et øyeblikk, og han har også nå funnet veien opp til ribbeina mine på venstre side. Gøy og koselig, men samtidig en smule ubehagelig også. Blir vel bare verre og verre fremover. :playful::Heartblue:Heartblue

Har ellers hatt noen bra dager, om enn litt slitsomme pga en stressa hannhund (løpetid i heimen, sjarmen med å ha både hannhund og tispe sammen gitt). Men nærmer seg slutten nå, og etter jobb i dag fikk jeg sovet nærmere to timer. Har vært i strålende humør siden jeg våkna, så det er tydelig at den korte lunta mi mest går på om jeg er trøtt eller ikke. Er litt for dårlig til å legge meg nedpå, men enkelte dager så rekker jeg det jo ikke heller, før kvelden plutselig er der. Etter "powernapen" var jeg ute på tur med to av hundene, og vi gikk i en times tid i herlig solskinn. Bekkenet overlevde, jeg fikk en ekstra dose d-vitaminer og fikk virkelig dratt inn den deilige vårlufta. Og tenk, om ikke mange ukene så skal jeg gå samme rute, men da ha med en vogn i tillegg til hunder. :Heartred

Så spennende med søknad og ikke minst bevegelser utenpå! Det er jo 2 store milepæler det :D

[emoji173]️[emoji173]️

Så spennende med søknad og ikke minst bevegelser utenpå! Det er jo 2 store milepæler det :D

Jepp! Og skrekkelig fascinerende med de bevegelsene i går. :hilarious:

Herlighet, å stå opp før halv 8 var hardt! Nå sitter jeg og halvsover på kontoret, og bare venter på at klokken skal bli mange nok til å sjekke 2-timersblodsukkeret. Det fastende var på 4,6 (sist var det på 4,8, så ganske likt og stabilt), så jeg håper det er bra nå to timer etter mat så jeg slipper å prøve glukosebelastningen enda en gang. Jeg er enda litt bitter over at de ikke hadde kontroll over retningslinjene for utførelsen av belastningen, da hadde jeg vært ferdig med det nå nemlig, på tross av at den kom opp igjen (siden det gikk ganske lang tid før den gjorde det). :meh:

Så bra! deilig å slippe det da

Så bra! deilig å slippe det da

Ja, i alle fall når det gikk som det gikk da jeg tok den. :wtf:

Langhelg/påskefri! Var ute og spiste sammen med mannen (han så sitt snitt til å "invitere" på mat da vi allikevel hadde ærend i byen. Vi skulle egentlig ha fiskemiddag i dag, for andre dag på rad, så han så sitt snitt til å slippe det da vi allikevel hadde ærend i byen. Påskekrim-bok kjøpt inn, snop handlet og mannen har fått bunkret opp med cola (andre er opptatt av å å ølet i hus til påske, jul etc - her er det colaen som er viktig :knegg:). Har fått gjort det jeg kan gjøre av husarbeid, og så skal han vaske gulv etterpå - så er vi klare for å ta livet med ro de neste dagene. :_rr

Høres ut som dere er klare for å nyte fridager ja. Deilig!

Ja, ekstra godt når det var så plagsomt sist. Da jeg tok glukosebelastningen var hun dama overrasket over hvor fort jeg drakk den opp. Jeg ville bare bli ferdig og ikke tvære det ut, men fy søren så godt det smakte vannet jeg fikk etterpå!

30+1 - skifta uke i går men gadd ikke oppdatere. :p Har ikke skjedd så mye nytt. Jeg klør etter at vi skal sette sammen seng, stellebord og alt sånt - men mannen har litt for god tid der. Enn å mene at det er for tidlig å henge opp stellebordet når det BARE er 72 dager igjen til termin? Djisus. :wideyed::hilarious:

Bekkensmertene har ikke vært så intense etter at jeg begynte med akupunktur, men nå kjenner jeg de begynner å komme litt tilbake - så godt jeg skal på behandling igjen på onsdag. Har gått endel tur i påska, og i går så gikk jeg gjennom skaren et par ganger, så jeg tror det er det som har bikka det litt i feil retning. Satser på litt nåler hjelper igjen! Skal ha det en gang i uka egentlig, men pga påske så ble det jo ikke noe denne uka.

I går hadde jeg forøvrig en sånn bekymra-dag. Jeg våkna bekymra, uten at jeg aner hvorfor. Det var ingen grunn til det, jeg kjente liv og var i fin form. Men hadde en sånn ekkel klump i magen nesten hele dagen. Mulig det var fordi bevegelsene var annerledes, men det var jo kun pga annet leie enn han pleier. Jeg kjente jo like mange spark i antall, så det burde jo ikke ha noe å si syns jeg ikke. Men hjernen min er jo litt rar. Jeg har jo ikke kjent han noe oftere i dag f.eks, men er ikke bekymra akkurat nå. Så det er vel bare sånn da, at det går veldig opp og ned.

Har ellers ikke gjort noen nye innkjøp eller strikket noe mer. Har tatt opp igjen minsten-buksa, etter å ha blitt ferdig med bursdagsgaven til svigermor (et par votter). Har lovt meg selv å bli ferdig med minst 1 av de tre ufoene jeg har liggende nå, før jeg begynner med et nytt prosjekt. Blir jeg ferdig med to får jeg lov å begynne på ei kofte til meg selv.

Tenker nemlig å strikke denne:
k1416-08-1416_08.jpg

Til meg selv, og ha som mål å få den ferdig til vi skal gifte oss i sommer. Det kan bli ganske kjølig her på kveldstid på sommeren, ev. om vi får en like dritt-sommer i år som i fjor så blir det kaldt hele dagen, og da tenker jeg at ei kofte er vel så fint som en bolero eller noe jeg ikke kommer til å bruke igjen. Ikke for å vies i da, men for å slenge over skuldrene på kvelden eller når jeg skal utfor døra. Tenkte å droppe lusene, og så finne ei fin blåfarge som passer det hvite. Har litt lyst på en blanding av hvite og blå blomster i bryllupet, så da må jo fargene på kofta matche i så fall. :D

gratulerer med 30 uker

Så fin kofte! Litt av en gave til seg selv det!!!

Gratulerer med å ha passer 30 (!) uker! :D
Tror den kofta blir kjempefin i hvit og blå, og jeg ville også droppet lusene når den skal brukes i bryllupet ditt :)

gratulerer med 30 uker

Så fin kofte! Litt av en gave til seg selv det!!!

Takk!

Ja, falt veldig for den. Håper jeg rekker å strikke den! :)

Gratulerer med å ha passer 30 (!) uker! :D
Tror den kofta blir kjempefin i hvit og blå, og jeg ville også droppet lusene når den skal brukes i bryllupet ditt :)

Takk. :D

Ja, blir litt renere og ryddigere uten luser tror jeg, og litt mer "hvit".

30+4

Har vært på kontroll hos jordmor + akupunktur på sykehuset (jordmor som setter nåler der også). Urinprøven var fin, hjerteslagene var fine (150 i dag), og jeg har ikke noe ødem enn så lenge (*bank i bordet*). Blodtrykket kunne kanskje vært litt høyere da, men. :p Det var 91/77. Så fint undertrykk, men overtrykket har gått fra å være mellom 115-120 til 91, så sunket litt. Fikk beskjed om å drikke mer væske. Jippi, som om jeg ikke går ofte nok på do fra før av. :hilarious: Ja, og symfysemålet følger fortsatt den røde gjennomsnitts-streken. Så bortsett fra bittelitt lavt blodtrykk er alt tipptopp. Jeg merker ikke noe til svimmelhet og sånt, så det er ikke plagsomt lavt.

Akupunkturen var vond i dag. Sadisten av ei jordmor gliste når hun virkelig fant et ømt punkt. :shifty::knegg: Men satser på at det gir like god effekt som tidligere. Fikk også denne gangen satt nåler mot halsbrann/sure oppstøt, og jeg har jo faktisk ikke vært så ille plaget av det. Har ikke tenkt over at jeg har fått nåler for det også, men nå i dag så spurte hun om hun skulle sette det denne gangen også. Sa bare jatakk jeg, skader jo ikke. Verste som skjer er at det ikke har effekt, betaler ikke noe mer for noen nåler ekstra.

Neste behandling er på mandag, og så er det ny vekstkontroll allerede fredag om ei uke. Håper han fortsatt ligger på snittet når den tid kommer! :) Og så er neste jordmortime allerede om to uker, da skal vi visst snakke om amming. Og når hun sa det ble jeg først litt stille, innså nemlig plutselig at ting nærmer seg. :wideyed: Fikk med noe lesestoff, så får jeg se om det dukker opp noe spørsmål etc. Føler jeg har et ganske avslappa og normalt forhold til amming, vet det kan ta tid å få til, vondt i starten osv. Er vel mer om jeg takler at det ikke går på skinner når hormonene raser og en føler en er ubrukelig som ikke får matet babyen sin (rimelig vanlige følelser etter det jeg har skjønt :p ).

Nå skjer det virkelig ting her ja! Og du har nok av kontroller for å få tiden til og gå også! Det er bra :) Nå er det bare siste innspurt igjen her før du får premien din ❤️

Back
Topp