27+6 - og på tampen av andre trimester!
Var på vekstkontroll idag, hos en veldig ryddig og flink lege - som hadde lest journalen godt og jeg følte meg trygg på at hun kunne det hun holdt på med. Lille Dings samarbeidet sånn tålig frem til hun skulle finne frem lårbeinet, da slo han salto og sendte avgårde et spark i legens retning.
Men hun fikk tatt de målene hun skulle, og sjekka blodgjennomstrømming og den så finfin ut. Så også at han hadde vann i magesekken og i blæra, så han gjør det han skal ved å svelge fostervann og tisse i alle fall. Alt i alt så syns hun det så veldig bra ut, og han virka som en baby som er helt i rute i utviklingen. Estimeringen ble på gjennomsnittet denne gangen også, noe det både var på sist estimering og på begge symfyse-målingene jeg har gjort. Så da må jeg vel stole på det da.
Ble estimert til å være ca 1,1 kg.
Jeg spurte også om dette med glukosebelastningen og om jeg må tyne meg igjennom den på nytt. Da foreslo legen at siden verdiene mine hadde vært så fine både på langtidsblodsukkeret i uke 12 og på fastende, så kan jeg dra inn og ta et nytt fastende blodsukker på legekontoret, og i tillegg dra innom to timer etter at jeg har spist et vanlig måltid mat og sjekke det. Er alt fint da så var ikke belastning nødvendig. Det høres litt bedre ut enn å faste, svelge sukkergugge og vente i to timer. Bor 10 minutter unna legekontoret, og jobber 2 minutter unna det, så ikke noe stress. Lab-en pleier å være kjappe også, bare legene en må vente i hundreogtolv år på.
Hadde også akupunktur. Bekkenet har vært litt bedre de siste dagene, etter at noe smalt på plass tirsdagskvelden (hadde nok en låsning en plass ja). Men var noen vonde punkter, og det er jo greit å starte behandling før det er skikkelig ille. Spent på om det har effekt. Skal inn igjen neste uke for en ny runde med nåler, og så blir det ikke før etter påske.
Skal lete frem gåstavene også nå, så jeg avlaster bekkenet litt når jeg er ute og går. Hadde glemt at vi har sånne jo.
Neste vekstkontroll er fredag 13 april. Godt jeg ikke er overtroisk.