Og i dag er jeg 28+0 - ny uke, og i følge preglife-appen har jeg hoppet inn i 3. trimester også. Trodde det ble regnet fra i morgen av, men BV har jo ment jeg har vært i tredje trimester siden 11. mars - så de er visst ikke helt enige der.
Formen er ganske fin, om enn mer trøtt enn jeg pleier pga dårlig søvn. Sov som nevnt ganske greit i natt, men kjenner jeg godt kunne tatt en ørliten blund nå også.
Det plager meg litt at jeg ikke er like fri til å gå tur nå som før, for pga bekkenet så kan jeg ikke gå ut med alle hundene alene. Området bak huset vi har brukt i vinter, hvor jeg fint kunne lufte dem alene pga jeg da ikke trengte å ha på dem bånd, drives det nå full hogst i - så det går ikke lengre.
Vi har en skog til ikke så langt herfra, men da må de være i bånd et stykke + at det er så mye snø at det er vanskelig å komme seg dit enn så lenge. Heldigvis er det lyst mye lengre ut på dagen, og når mannen kommer hjem fra jobb så kan vi fortsatt gå tur mens det er lyst. I går gikk jeg med staver, og han tok alle tre hundene. Da hadde jeg ikke spesielt vondt etter turen, enda vi gikk 2 km langs vei (testet med den korte lufterunden, sist vi gikk den turen så låste nesten alt seg før vi kom hjem og jeg hadde vondt lenge etterpå). Fikk akupunkturbehandling i går, spent på om det er noe som kommer til å virke. Gleder meg til lille Dings er ute og vi kan trille på laaaaange turer.
Jeg har ikke veid meg siden jeg var hos jordmor sist, siden det skaper større fokus på vekt og mat og alt sånt - men jeg tror ikke jeg har gått opp noe særlig siden da for jeg har spist ganske normal mat i normale mengder. Verste ulvehungeren har tatt seg ferie, heldigvis. Var da på +8,5 kg. Syns det er litt mye jeg, men samtidig så kunne det vært verre også. Har hatt et par kvikk-lunsj sprekker da, men det er jo heldigvis ikke det verste. I alle fall siden jeg ikke har spist hele 4-pakken på en gang. *host*
Av nye innkjøp så har det blitt ei stellematte til å ha på kommoden oppe, så vi har en stelleplass også der, og et helseteppe som var på salg. Jeg prøver å styre meg litt nå, men det er så vanskelig! Særlig med klær. Var på kappahl i går og de syns jeg har så mye fint til baby nå.
Tida har gått så fort og jeg har hatt endel andre ting å gjøre på ettermiddagstid, så går tregt med strikkeprosjektene. Men skal få strikka litt i helga tenkte jeg, for nå har jeg ingen andre planer. Bare ei rolig slapp-av helg.