Mai 2022

Krysser fingrene for at alle spirene sitter, og dere som har fått negative tester, føler med dere, og tenker at nå må det jo snart gå veien :Heartred:Heartred:Heartred

Er på dag 8 i syklus, dag 6 med menopur og dag 2 med fyremadel. I mellomtiden har det vært snakk om blodprøver før oppstart som var en gigantisk misforståelse, (hvis man ikke er sikker på om pasienten skal ta ny blodprøve for hepatit og liknende, mener jeg man ikke bør si noe). Mannen min og jeg er på ferietur i Bergen og kan tro at stressnivået ble skyhøyt på Fløybanen på vei ned 15:45 og blodprøver skulle vært tatt FØR oppstart på Ahus, men hun jeg snakket med ante ikke hvilke blodprøver, men at vi skulle hatt rekvisisjoner pr papir.. (uuuuæææææ). Er samtidig litt småstresset for timen for monitorering på mandag. Gyn bestemte at stengt kontor er fint på en inneklemt fredag (Hurra for privat praksis) skulle egentlig fått bekreftet timen på onsdag før stengetid, de ringte aldri. SÅ ER KJEMPESPENT :D

Skal ringe tidlig mandag og høre hva det blir til. Ble nevnt mulig uttak på onsdag, men det synes jeg er litt vel tidlig da dette blir dag 11 i syklus dag 9 på stimulering. Sist hadde jeg uttak dag 15 i syklus og pleier å ha eggløsning dag 16-17. Vi ser forresten på stor mulighet for totalfrys. Siste fikk jeg 4 egg (positiv test+stor og fin cyste med på kjøpet), men hadde en AMH på 40

Hvilken CD hadde dere uttak på?
 
Da var testdag kommet og jeg har vært veldig heldig og fått stigende positive tester, så da tør jeg be deg om å sette meg under ‘Gravid’, @Sofia87 :)
Åååå! Sååå gøy altså! Gratulerer så mye til deg! Håper spiren sitter hele veien :love7
 
Krysser fingrene for at alle spirene sitter, og dere som har fått negative tester, føler med dere, og tenker at nå må det jo snart gå veien :Heartred:Heartred:Heartred

Er på dag 8 i syklus, dag 6 med menopur og dag 2 med fyremadel. I mellomtiden har det vært snakk om blodprøver før oppstart som var en gigantisk misforståelse, (hvis man ikke er sikker på om pasienten skal ta ny blodprøve for hepatit og liknende, mener jeg man ikke bør si noe). Mannen min og jeg er på ferietur i Bergen og kan tro at stressnivået ble skyhøyt på Fløybanen på vei ned 15:45 og blodprøver skulle vært tatt FØR oppstart på Ahus, men hun jeg snakket med ante ikke hvilke blodprøver, men at vi skulle hatt rekvisisjoner pr papir.. (uuuuæææææ). Er samtidig litt småstresset for timen for monitorering på mandag. Gyn bestemte at stengt kontor er fint på en inneklemt fredag (Hurra for privat praksis) skulle egentlig fått bekreftet timen på onsdag før stengetid, de ringte aldri. SÅ ER KJEMPESPENT :D

Skal ringe tidlig mandag og høre hva det blir til. Ble nevnt mulig uttak på onsdag, men det synes jeg er litt vel tidlig da dette blir dag 11 i syklus dag 9 på stimulering. Sist hadde jeg uttak dag 15 i syklus og pleier å ha eggløsning dag 16-17. Vi ser forresten på stor mulighet for totalfrys. Siste fikk jeg 4 egg (positiv test+stor og fin cyste med på kjøpet), men hadde en AMH på 40

Hvilken CD hadde dere uttak på?
Hei! Usikker på hvilken CD jeg hadde uttak på, men det var i alle fall etter dag 11. Jeg har aldri blitt forespeilet dag for uttak før etter første monitorering, men det varierer sikkert. Lykke til på mandag :)
 
Hei! Usikker på hvilken CD jeg hadde uttak på, men det var i alle fall etter dag 11. Jeg har aldri blitt forespeilet dag for uttak før etter første monitorering, men det varierer sikkert. Lykke til på mandag :)
Regner med at hun sa det rent eksempelvis, så jeg tar det med en klype salt og tenker meg om litt. Men skal si hele denne prosessen gjør at jeg blir heeeelt på tuppa og ikke meg selv. :joyful:
 
Jeg blir helt mo i knærne og rørt over alle fine ord fra dere gode damene ❤️ et slikt samfunn er så viktig for å holde ut.

En lang stund orket jeg å fortsette mest ut fra en besttelse om at vi skulle lykkes. Så gikk jeg på en kjempesmell psykisk og brukte lang tid på å nullstille og å bygge meg opp igjen. Nå orker jeg mest å gå gjennom forsøk fordi for hvert forsøk nærmer vi oss å kunne sette endelig strek uten å kunne lure på om vi gjorde alt vi kunne før vi ga oss...

Du fortjener alle fine ord du kan få! Og støtten her inne er så viktig for mange av oss. Det er noe helt annet enn støtten fra de som prøver å forstå, men ikke selv har erfaring med langtidsprøving og ivf, samme hvor velment og oppriktig den er.

Jeg skjønner godt det du skriver om å ville prøve nok til å vite at dere har gjort alt dere kan. Tenker selv på det nå som klokken tikker stadig raskere mot 40, med dårlig eggreserve. Håper likevel dere skal slippe å måtte ta den beslutningen.
 
Gratulerer så mye @itfrue Og jeg forstår så godt hvordan du har det. Blir selv helg ute av meg av behandlingen. Føler meg deprimert til det punktet at jeg ikke har lyst til å fortsette babyprosjektet. Denne gangen ville jeg ikke en gang fortsette forholdet til samboeren min. Jeg blir så sliten av vanskelige følelser og det er en evig konflikt mellom det og hodet som forsøker å klamre seg fast til viten om at dette ikke er meg, men hormonene som raser. Det er et lite mareritt. Og enda så takknemlig jeg er for muligheten, hater jeg veien til det som til og med bare er et mulig positivt utfall. Så husk: det går over, det er ikke deg, det er behandlingen :) Og selv om graviditet også kan være en berg og dalbane, både håper og tror jeg at du er langt forbi det verste. Graviditet er tross alt så mye mer også av gode følelser. Håper du etterhvert finner roen, klarer å nyte og glede deg til nye tider :) Gratulerer så mye igjen :)
Tusen takk for fine ord! Dette var veldig godt å lese for meg. Har vært noen hektiske dager, så har ikke hatt ork til å svare, men du skal vite at dette bidro til å komme meg gjennom turen :) Jeg kjenner meg godt igjen i tankene om å gi opp. Jeg har tenkt at det ikke er verdt det, og at jeg ikke burde ha barn fordi jeg føler meg så emosjonelt ustabil. Kjenner ikke meg selv igjen!

Blir det en sommerpause på deg før neste runde? Håper du klarer å nyte pausen, og så krysser jeg alt jeg har for gode nyheter over sommeren!
 
Mine tester er stigende og positive :nailbiting: 12dpo i dag! Jeg kan settes på gravid enn så lenge tenker jeg :happy: Så får det gå som det går…
 

Vedlegg

  • DAC40B9B-97EF-4013-BB8D-435B9DC38D23.jpeg
    DAC40B9B-97EF-4013-BB8D-435B9DC38D23.jpeg
    1 MB · Visninger: 35
@Sofia87 du kan sette meg på gravid, jeg tok test i ettermiddag og den var veldig positiv. Så streken nesten med en gang.
Da var testdag kommet og jeg har vært veldig heldig og fått stigende positive tester, så da tør jeg be deg om å sette meg under ‘Gravid’, @Sofia87 :)
Gratulerer så mye! Og til alle andre også hvis jeg ikke klarte å tagge alle. Så gøy at det er så mange! :Heartpink :happy:
 
Jeg må nok settes som ikke-gravid. Hadde samtale med spiren i dag, og eneste mulighet for helsesøsken blir nok såkalt mikro-TESE, en operasjon der de henter ut mer vev enn nå med PESA. Og ikke før om 3 mnd. Kjenner dette ble en lang vei å gå, kanskje for lang. Men litt tungt å skulle bruke donor også….
 
Hopper innom her, da jeg la merke til noe veldig postivt! Utrulig mange som er på gravid i mai gruppa! Hurra ❤️❤️ Det er godt å se at det er håp for oss andre som holder på (hører til Juni gruppa) ❤️ Håper alle holder seg og at det blir mange flotte Januar/februar babyer ❤️
 
Joiner likesågodt junigruppa :HeartredMonitorering idag og uttak på torsdag 2. juni og sikter oss inn på innsett 7.juni. Plutselig ble himmelen blå igjen. Nå skal jeg hente ut ovitrellen, bare to sprøyter igjen å sette. Merker fyremadel de siste gangene har vært så seige.

Alle dere med positive tester, krysser fingrene for at spirene blir fine og vakre og store babymager i første omgang :happy::D:Heartred
 
Føles litt kjipt å ha meddelt at man ikke er gravid, for så at folk bemerker hvor mange som er gravid i mai gruppa. Det ligger så ufattelig mye følelser, forhåpninger, penger, tid og energi bak et ivf forsøk, at når det da ikke går den veien man trenger, så er jo egentlig et forum som dette en god plass å lufte slike følelser. Nå er jeg garantert oversensitiv følelsesmessig. Men tenker kanskje @Sofia87 bare tar meg helt bort fra lista, jeg har jo ikke vært på nedregulering heller?
 
Last edited:
Jeg må nok settes som ikke-gravid. Hadde samtale med spiren i dag, og eneste mulighet for helsesøsken blir nok såkalt mikro-TESE, en operasjon der de henter ut mer vev enn nå med PESA. Og ikke før om 3 mnd. Kjenner dette ble en lang vei å gå, kanskje for lang. Men litt tungt å skulle bruke donor også….
Dette var leit å lese. Håper dere finner ut av hva som blir veien videre. Klem!
 
Back
Topp