Mai 2022

Så godt å høre at det hjalp litt. Vi er jo i samme båt og jeg tror det er sååå viktig å høre at man ikke er alene om vanskelige følelser på grunn av hormonbehandlingen. Syns det er skummelt hvor snikende det kommer også, det gjør det så vanskelig å skille på hva som er «ekte» og hva som bare er bivirkninger. Syns oppfølgingen både i forkant og etterkant av forsøk er helt hårreisende dårlig. Det er et samlebånd som om vi er roboter, uten informasjon om hvordan det påvirker både en selv og evt partner. Har vært nødt til å lese meg til alt, og ikke minst, spørre dere her inne. Jeg forstår at det handler om kapasitet, men kanskje er det verdt å følge opp litt mer selv om det gjør ventetiden bittelitt lenger. Det er jo viktig for prosessen at man har hvilepuls og føler seg godt ivaretatt. Her blir det pause til august, ettersom Porsgrunn har sommerstengt i juli. Skulle selvfølgelig aller helst ønsket at det klaffet, men også godt å kunne gå inn i en lang ferie og være i god form :) Hvordan går det med deg nå? Har roen senket seg hvertfall litt?
Det er ganske så ekkelt hvordan dette opplegget tuller med hodet!

Jeg har opplever det likt. Jeg setter utrolig stor pris på at vi får denne hjelpen, men de tre siste innsettene så føler jeg at de knapt har snakket med meg. Hvis jeg selv ikke graver når jeg har time så er det nesten så jeg bare får et hei, du kan kle av deg der, og så hadet! Men jeg føler meg langt bedre nå, fortsatt emosjonell, men jeg kjenner at jeg er i ferd med å bli meg selv igjen. Teller ned til jeg endelig kan kaste progynovaen og lutinusen i søpla. Håper jeg aldri ser de pillene igjen.

Så godt å se at du ser frem til sommeren! Både kropp og hode trenger pauser i denne prosessen. Igjen - det er så godt å høre om andres erfaringer. Man blir jo redd for at man har blitt fullstendig gal. Takk!

Wow så mange som har blitt gravide her! Gratulerer så masse!!! ❤️❤️❤️
Send gjerne litt babystøv over i junigruppa! :woot:

Det er ganske så ekkelt hvordan dette opplegget tuller med hodet!

Jeg har opplever det likt. Jeg setter utrolig stor pris på at vi får denne hjelpen, men de tre siste innsettene så føler jeg at de knapt har snakket med meg. Hvis jeg selv ikke graver når jeg har time så er det nesten så jeg bare får et hei, du kan kle av deg der, og så hadet! Men jeg føler meg langt bedre nå, fortsatt emosjonell, men jeg kjenner at jeg er i ferd med å bli meg selv igjen. Teller ned til jeg endelig kan kaste progynovaen og lutinusen i søpla. Håper jeg aldri ser de pillene igjen.

Så godt å se at du ser frem til sommeren! Både kropp og hode trenger pauser i denne prosessen. Igjen - det er så godt å høre om andres erfaringer. Man blir jo redd for at man har blitt fullstendig gal. Takk!
<3

Ville bare sende deg en stor klem. Jeg tror det er veldig mange her som forstår følelsen av å ikke lykkes når de andre rundt deg får det til og feirer. Men snart blir det din tur å få det til. <3
Jeg så ikke innlegget ditt før jeg skrev og skjønner at det ble vondt for deg å bli usynlig blant alle de gode nyhetene her sist. Det høres ut som du står i en tung prosess. Jeg håper du likevel får samlet nytt mot i løpet av disse månedene og at de går fortere enn du tror. Ønsker deg masse lykke til❤️
Hvis du vil jeg skal ta deg helt bort, så gjør jeg det :Heartred
Hvis jeg har glemt å flytte deg til nedregulering må jeg bare beklage det. Er ikke alltid like lett å holde oversikten.
Skjønner du synes det er tungt, og det føles som «alle» andre blir gravide, men så må man selv gang på gang meddele at det ikke gikk veien.
Sender deg en stor klem, og mange gode tanker din vei.
Var helt sykt tungt i forrige uke, er jo mye hormoner i sving også. Ser jo jeg har overreagert litt Men tror jeg skal prøve å holde meg borte fra forum til jeg har en spire altså! Er jo litt vondt når det virker som om «alle» blir gravide, selv om det ikke egentlig er realiteten.

@Sofia87 Bare sett meg på «ikke gravid» du :)

Var helt sykt tungt i forrige uke, er jo mye hormoner i sving også. Ser jo jeg har overreagert litt Men tror jeg skal prøve å holde meg borte fra forum til jeg har en spire altså! Er jo litt vondt når det virker som om «alle» blir gravide, selv om det ikke egentlig er realiteten.

@Sofia87 Bare sett meg på «ikke gravid» du :)
Du har ikke overreagert, det føles tungt og dritkjipt når ting ikke går veien og det er lov å føle det.
Jeg har selv vært der i grupper der alle blir gravide før, og det har vært drit at det aldri var meg.
Ikke gi opp håpet, og lykke til videre med nye forsøk :love2

Til dere som ikke er gravid eller har gjort dette før. Har dere prøvd letrozol? Er det noe dere prøver i vente periodene feks? Jeg har så lyst å utnytte sjansene der det går…. :anyone

Til dere som ikke er gravid eller har gjort dette før. Har dere prøvd letrozol? Er det noe dere prøver i vente periodene feks? Jeg har så lyst å utnytte sjansene der det går…. :anyone
Jeg prøvde det ut et par ganger før oppstart i Porsgrunn, men Letrozol i de to dosene jeg fikk fungerte ikke på meg. Hører flere benytter seg av det med hell både i vinterperioder og helt uavhengig av IVF. Det er vel verdt et forsøk om det er eggløsning det står på? Så vidt jeg har forstått er det det skal sette i gang :)

Jeg har brukt Letrozol i forbindelse med inseminasjon. Men 2 av 5 ganger har det blitt avbrutt fordi jeg har hatt 3 ledende folikler.
De godtar to, men ikke tre. Da har det blitt avbrutt IUI og samleienekt :banghead:

Jeg har brukt Letrozol i forbindelse med inseminasjon. Men 2 av 5 ganger har det blitt avbrutt fordi jeg har hatt 3 ledende folikler.
De godtar to, men ikke tre. Da har det blitt avbrutt IUI og samleienekt :banghead:
Ja det er så kjipt, Og da føles det jo som en sjanse som går forbi.:BangHead
jeg fikk det av gynekolog en gang, (funka ikke) og gang nr 2 var med klinikken og da skjedde det med meg også at de sa det var for mange like store. Så ble avbrutt.

Det som er rart er at jeg så i en annen tråd her inne, at andre som ikke driver med ivf bruker letrozol uten å sjekke antall UL. At sjansen for flerlinger var veldig liten..rart at noen får helt andre beskjeder.?
Jeg prøvde det ut et par ganger før oppstart i Porsgrunn, men Letrozol i de to dosene jeg fikk fungerte ikke på meg. Hører flere benytter seg av det med hell både i vinterperioder og helt uavhengig av IVF. Det er vel verdt et forsøk om det er eggløsning det står på? Så vidt jeg har forstått er det det skal sette i gang :)
dro du til ul hos gynekolog når du prøvde dette?
Hadde vært så deilig å Kunne prøve andre metoder i mellomtiden :happy:

Ja det er så kjipt, Og da føles det jo som en sjanse som går forbi.:BangHead
jeg fikk det av gynekolog en gang, (funka ikke) og gang nr 2 var med klinikken og da skjedde det med meg også at de sa det var for mange like store. Så ble avbrutt.

Det som er rart er at jeg så i en annen tråd her inne, at andre som ikke driver med ivf bruker letrozol uten å sjekke antall UL. At sjansen for flerlinger var veldig liten..rart at noen får helt andre beskjeder.?

dro du til ul hos gynekolog når du prøvde dette?
Hadde vært så deilig å Kunne prøve andre metoder i mellomtiden :happy:
Så rart! Trodde man var nødt å følges opp med UL hvis man gikk på Letrozol! Problemet her er at mannen ikke får utløsning ved samleie, så det sier jo sitt når de gir oss samleienekt. Det er jo ikke mulig for oss å bli gravide ved samleie :banghead: men det bare bekrefter hvor lite de leser i journalen. Er en smuuuule irritert på Porsgrunn.

Back
Topp