Det er ganske så ekkelt hvordan dette opplegget tuller med hodet!Så godt å høre at det hjalp litt. Vi er jo i samme båt og jeg tror det er sååå viktig å høre at man ikke er alene om vanskelige følelser på grunn av hormonbehandlingen. Syns det er skummelt hvor snikende det kommer også, det gjør det så vanskelig å skille på hva som er «ekte» og hva som bare er bivirkninger. Syns oppfølgingen både i forkant og etterkant av forsøk er helt hårreisende dårlig. Det er et samlebånd som om vi er roboter, uten informasjon om hvordan det påvirker både en selv og evt partner. Har vært nødt til å lese meg til alt, og ikke minst, spørre dere her inne. Jeg forstår at det handler om kapasitet, men kanskje er det verdt å følge opp litt mer selv om det gjør ventetiden bittelitt lenger. Det er jo viktig for prosessen at man har hvilepuls og føler seg godt ivaretatt. Her blir det pause til august, ettersom Porsgrunn har sommerstengt i juli. Skulle selvfølgelig aller helst ønsket at det klaffet, men også godt å kunne gå inn i en lang ferie og være i god form Hvordan går det med deg nå? Har roen senket seg hvertfall litt?
Jeg har opplever det likt. Jeg setter utrolig stor pris på at vi får denne hjelpen, men de tre siste innsettene så føler jeg at de knapt har snakket med meg. Hvis jeg selv ikke graver når jeg har time så er det nesten så jeg bare får et hei, du kan kle av deg der, og så hadet! Men jeg føler meg langt bedre nå, fortsatt emosjonell, men jeg kjenner at jeg er i ferd med å bli meg selv igjen. Teller ned til jeg endelig kan kaste progynovaen og lutinusen i søpla. Håper jeg aldri ser de pillene igjen.
Så godt å se at du ser frem til sommeren! Både kropp og hode trenger pauser i denne prosessen. Igjen - det er så godt å høre om andres erfaringer. Man blir jo redd for at man har blitt fullstendig gal. Takk!