Mai 2022

I dag er jeg 14 dpo og det er offisiell testdag. Ettersom jeg er på tur så skal jeg ikke ta blodprøven før jeg er hjemme igjen, altså på mandag. Dagens strek:
2946DED8-A822-456F-9864-CFB9D5860007.jpeg

Jeg har slitt med utmattelse og depresjon på hver runde med fryseforsøk på grunn av hormonene. Eller, de andre rundene har jeg vært sliten, mens denne runden ble jeg fullstendig utmattet og har ligget mye i senga. Ble bedre for noen dager siden og er nå på utenlandstur med mange kjentfolk (som har vært planlagt i flere år). Regna egentlig ikke med at dette innsettet skulle gå veien, og jeg får jo spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, så jeg sier det rett ut at jeg er gravid, men at jeg fant det ut typ i går og ber dem vente med gratulasjonene.

Jeg merker det er tungt å være sosial med glade og fine mennesker når jeg er i denne hormonbobla. Er fortsatt sliten, men humøret er heldigvis stigende med testene.

Jeg kan settes på gravid @Sofia87 :)
 
Gratulerer så mye @itfrue Og jeg forstår så godt hvordan du har det. Blir selv helg ute av meg av behandlingen. Føler meg deprimert til det punktet at jeg ikke har lyst til å fortsette babyprosjektet. Denne gangen ville jeg ikke en gang fortsette forholdet til samboeren min. Jeg blir så sliten av vanskelige følelser og det er en evig konflikt mellom det og hodet som forsøker å klamre seg fast til viten om at dette ikke er meg, men hormonene som raser. Det er et lite mareritt. Og enda så takknemlig jeg er for muligheten, hater jeg veien til det som til og med bare er et mulig positivt utfall. Så husk: det går over, det er ikke deg, det er behandlingen :) Og selv om graviditet også kan være en berg og dalbane, både håper og tror jeg at du er langt forbi det verste. Graviditet er tross alt så mye mer også av gode følelser. Håper du etterhvert finner roen, klarer å nyte og glede deg til nye tider :) Gratulerer så mye igjen :)
 
Last edited:
10 dpo og negativ test :( fikk sånn håp i går morges, men innså ila ettermiddagen at det ikke var noe strek der. Når den heller ikke er der i dag vet jeg at uansett om det skulle blir positiv test 11/12 dpo så skulle jeg sett noe nå dersom det er liv laga :(

Kjempeskuffa, men også veldig letta av å få en avklaring. Får veldig dårlig samvittighet... dette koster så mye i ren kronasje og i følelser, så p bli letta føles så feil.

Masse lykke til dere andre ❤️
Sett meg på ikke gravid, takk.

Kjære høsteple, dette var vondt å lese. Jeg hadde unnet deg så enormt en spire som holdt hele veien til 2023 denne gangen!❤ Det er så innmari tøft å leve i denne usikkerheten hvor man på et vis har null kontroll, men hvor man likevel hele tiden må ta valg og hvor ingenting skjer om man ikke gjør noe for det. Så jeg forstår lettelsen godt! Ingen følelser er feil i dette gamet, og jeg synes du er flink som klarer å sette ord på dem. Da føles de kanskje litt mindre farlige også. Håper som andre skriver så fint at du fortsatt har litt kamp i deg, og sender deg varme tanker.
 
Kjære høsteple, dette var vondt å lese. Jeg hadde unnet deg så enormt en spire som holdt hele veien til 2023 denne gangen!❤ Det er så innmari tøft å leve i denne usikkerheten hvor man på et vis har null kontroll, men hvor man likevel hele tiden må ta valg og hvor ingenting skjer om man ikke gjør noe for det. Så jeg forstår lettelsen godt! Ingen følelser er feil i dette gamet, og jeg synes du er flink som klarer å sette ord på dem. Da føles de kanskje litt mindre farlige også. Håper som andre skriver så fint at du fortsatt har litt kamp i deg, og sender deg varme tanker.
Jeg blir helt mo i knærne og rørt over alle fine ord fra dere gode damene ❤️ et slikt samfunn er så viktig for å holde ut.

En lang stund orket jeg å fortsette mest ut fra en besttelse om at vi skulle lykkes. Så gikk jeg på en kjempesmell psykisk og brukte lang tid på å nullstille og å bygge meg opp igjen. Nå orker jeg mest å gå gjennom forsøk fordi for hvert forsøk nærmer vi oss å kunne sette endelig strek uten å kunne lure på om vi gjorde alt vi kunne før vi ga oss...
 
jeg er så ufattelig spent at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg trodde egentlig løpet var kjørt etter å ha fått svaaakt positive tester (10dpo) som ble negativ (11dpo) deretter negative tester igjen, senest for to dager siden. Men, etter å ha pratet med spiren så kan det være at det var ovitrelle-positivt…. Også har jeg ikke testdag før mandag. Mannen har kjøpt to tester til nå. Har eeegentlig lyst å ta en i morgen, men mannen sier jeg skal vente til mandag….

Gikk litt i kjelleren når jeg fikk negativ test altså…
 
Tusen takk! Jeg fortalte det til han. Han ble veldig glad, men han ville ikke at jeg skulle teste noe mer nå. Så vi får se om jeg hører på han… lett for han å si når han slipper omtrent alt ubehaget ved dette, med unntak av å måtte leve med et hormonelt monster da.
Haha, det er vel det minste å bekyrme seg over
 
Back
Topp