Mai 2021

Da har jeg vært til kontroll CD8, lege trodde hun talte 18 eggposer (6 høyre side, 12 venstre side). Størrelsene så ut til å variere fra 10 - 16 mm. Slimhinnen så allerede fin ut men dessverre sa legen at jeg måtte forberede meg for at det kan bli totalfrys, men det får vi se ved neste kontroll da hun ikke var helt sikker på at hun ikke hadde dobbeltalt

Takknemlig for en god opplevelse, var ikke alltid slik sist gang :angelic: hyggelig lege som skapte positiv stemning, det hjalp meg til å fokusere på det positive også. Sist forsøk var størrelsene fra 11 - 22 mm ved første kontroll, denne gangen ser forholdsvis bedre ut. Forteller meg selv at de små har god tid til å bli større, og det er mindre sannsynlig at de store blir overmodne

Ny kontroll på tirsdag, uttak forventes sent neste uke :love7
Ååå, spennende!
Du må oppdatere etter neste kontroll - Jeg er over snittet opptatt av totalfrys pga mine verdier osv :p
Spennende å følge med!

Jeg heier på de små, og måtte de store bare ligge og hvile seg litt :D
Og så bra du hadde en god opplevelse! :Heartred

Så bra at du fikk en god opplevelse :Heartred Krysser fingrene for at du slipper overstimulering og totalfrys!

Takk, ja hadde vært deilig det, men kommer ikke til å gå ned i kjeller hvis vi må vente til etter sommer for innsett :cat: så lenge det er noe å fryse ned, blir vi fornøyd+++

Last edited:
Ååå, spennende!
Du må oppdatere etter neste kontroll - Jeg er over snittet opptatt av totalfrys pga mine verdier osv :p
Spennende å følge med!

Jeg heier på de små, og måtte de store bare ligge og hvile seg litt :D
Og så bra du hadde en god opplevelse! :Heartred

Takk for det! Jeg så ditt innlegg i juni gruppen, du har jo kjempehøy AMH :wideyed: Min er ganske normal på 32 hvis jeg husker riktig, men det ser ut som at vi alltid får med 18-19 stykker likevel. St Olavs er streng med grense 15 egg før det bilr totalfrys. Men det går fint, vi bruker stakkarslige testikkelsperm som gir dårlig statistikk på alt så det er egentlig bra med flere egg

Da må vi passe på å fa til god sirkulasjon i helga for å mate eggene med oksygen!!! Prøver å være flink til å gå tur, men det er ikke så gøy med kramper :hungover: og du, har du noe planlagt til helga?

@-TP- hvordan gikk uttaket?

9 egg ut! :joyful: Hadde kanskje håpet på noen flere, men var en del tomme eggposer.:meh: Men legen var superfornøyd, og mente 9 var gjennomsnittet hos dem! Så jeg er fornøyd!:Heartred

Uttaket gikk veldig fint, har litt smerter nå, men ikke så aller verst!

De ringer ca kl 08 i morgen for å fortelle om befruktning! :wideyed: Så da er det bare å sette på alarm!:hilarious: Håper på god befruktning! Har allerede fått time til innsett på onsdag, så da håper jeg virkelig at det er noen som overlever til blasto!:smiley-angelic001

9 egg ut! :joyful: Hadde kanskje håpet på noen flere, men var en del tomme eggposer.:meh: Men legen var superfornøyd, og mente 9 var gjennomsnittet hos dem! Så jeg er fornøyd!:Heartred

De ringer ca kl 08 i morgen for å fortelle om befruktning! :wideyed: Så da er det bare å sette på alarm!:hilarious: Håper på god befruktning! Har allerede fått time til innsett på onsdag, så da håper jeg virkelig at det er noen som overlever til blasto!:smiley-angelic001
Hurra! Krysser fingrene for deg!

Sender positive tanker til deg og dine små :Heartpink:Heartpink:Heartpink

9 egg er jo kjempebra :)
Krysser fingrene for blasto :Heartred

Det var synd Lotta :Heartred
Har du nå plan videre?

takk:Heartred Vi skal i gang med ny stimulering så fort mensen kommer nå. Godt å kunne starte med en gang, men samtidig litt tungt å begynne fra scratch. Jeg skal prøve Menopur denne gangen, sammen med Metformin. Så håper det kan bidra til bedre eggkvalitet. Hva er dine planer nå? Skal du også i gang med ny stimulering?:love7

takk:Heartred Vi skal i gang med ny stimulering så fort mensen kommer nå. Godt å kunne starte med en gang, men samtidig litt tungt å begynne fra scratch. Jeg skal prøve Menopur denne gangen, sammen med Metformin. Så håper det kan bidra til bedre eggkvalitet. Hva er dine planer nå? Skal du også i gang med ny stimulering?:love7
Ja det blir en ny runde nå i Juni før klinikken tar sommerferie. Skal ha samme medisiner, men litt høyere dose så får vi se hva det kommer ut av det.
Jeg er optimistisk for oss !

Takk for det! Jeg så ditt innlegg i juni gruppen, du har jo kjempehøy AMH :wideyed: Min er ganske normal på 32 hvis jeg husker riktig, men det ser ut som at vi alltid får med 18-19 stykker likevel. St Olavs er streng med grense 15 egg før det bilr totalfrys. Men det går fint, vi bruker stakkarslige testikkelsperm som gir dårlig statistikk på alt så det er egentlig bra med flere egg

Da må vi passe på å fa til god sirkulasjon i helga for å mate eggene med oksygen!!! Prøver å være flink til å gå tur, men det er ikke så gøy med kramper :hungover: og du, har du noe planlagt til helga?
Ja, min AMH er skyhøy, så de holder veeeeldig igjen på medisinene, håper bare at det er nok til å få frem noen gode egg!
Oi, såpass! Da kan man forstå at det er fort gjort å bli overstimulert, har du andre faktorer som tilsier at du blir lett overstimulert??

Jeg kan ingenting om dette, leser bare ting man skal spise for ditt og datt, men aldri noe om hvordan man skal modne egg, så takk for tips om god sirkulasjon og gåturer:Heartred :D Ser at det ikke frister så mye med kramper! :wtf: Selv med min minidose så kjenner jeg det tar godt iblant!
Nei, få planer annet enn å gå meg et par turer nå da, og ellers nyte finværet :D:flower

Noen som pleier å oppleve symptomer av å bruke Crinone?

Slik som hodepine, sult, kvalme, tissetrengt hele tiden, murringer i magen og på sidene av livmoren? I tillegg er jeg fortsatt oppblåst, selv etter uttaket :dead:

Gleder meg til å bli ferdig med Crinone o_O

De fleste her inne ligger langt foran meg eller har flyttet ut, men kan jo oppdatere uansett!:hilarious:

7 av 9 er befruktet!:Heartpink

Nå får vi ikke flere oppdateringer før evt. på onsdag, hvis ingen har overlevd til da! Hvis vi ikke hører noe blir det innsett!:nailbiting: Håper veldig veldig veldig at det overlever en fin blasto til onsdag, og gjerne flere altså!:rolleyes::smiley-angelic001

De fleste her inne ligger langt foran meg eller har flyttet ut, men kan jo oppdatere uansett!:hilarious:

Nå får vi ikke flere oppdateringer før evt. på onsdag, hvis ingen har overlevd til da! Hvis vi ikke hører noe blir det innsett!:nailbiting: Håper veldig veldig veldig at det overlever en fin blasto til onsdag, og gjerne flere altså!:rolleyes::smiley-angelic001
Det er jo kjempebra TP :gen014
Krysser fingrene for blastoinsett og på frys!

For en flott beskjed, 7 kjempere!!!!!! :) skikkelig spennende ventetid, håper du klarer å slappe av i helgen

PS har ikke flyttet ut! Følger bare med flere historier :)

Ja, min AMH er skyhøy, så de holder veeeeldig igjen på medisinene, håper bare at det er nok til å få frem noen gode egg!
Oi, såpass! Da kan man forstå at det er fort gjort å bli overstimulert, har du andre faktorer som tilsier at du blir lett overstimulert??

Jeg kan ingenting om dette, leser bare ting man skal spise for ditt og datt, men aldri noe om hvordan man skal modne egg, så takk for tips om god sirkulasjon og gåturer:Heartred :D Ser at det ikke frister så mye med kramper! :wtf: Selv med min minidose så kjenner jeg det tar godt iblant!
Nei, få planer annet enn å gå meg et par turer nå da, og ellers nyte finværet :D:flower

Høres ut som en fornuftig strategi… høres skikkelig tøft ut for dem som går med 30-40 voksende egg :hungover: klinikkene pleier å gjenta «kvalitet over kvantitet» igjen og igjen og igjen så jeg har troa på dine egg, det at de er færre bør ikke ha noe å si!!!!! Gir liksom mening også, kroppen har begrenset med næring så det virker logisk at få egg kan bli bedre egg.

Eneste gang jeg har hørt noe annet var når jeg snakket med lab på telefon etter vårt siste forsøk. Da sa hun «dette får vi til, vi må bare prøve igjen for å få med flere egg + sperm». Håper hun hadde rett :cat:

Vet ikke om jeg har andre faktorer for overstimulering, spurte om PCOS under utredning og fikk svaret nei, vet ikke hva de tenker nå. Så noen skrev at det å være slank var risikofaktor, det er jeg, men hadde ikke hørt om det før

Kos deg ute :joyful: Tror det å være i bevegelse med frisk luft og sol er det beste man kan gjøre! Det å bli sittende lenge er det verste for god sirkulasjon, kjedelig når man må jobbe på datamaskin :shifty:

Ikke rart du føler ting, 6 voksende egg er fortsatt en god antall ganger mer enn det normale! Er forferdelig oppblåst selv, er blitt avhengig av sitronvann :) det faktisk hjelper

❤️❤️ veldig synd å lese at det ikke gikk. Stor klem til deg, skulle ønske det var annerledes.

Tror egentlig du også @Litjmora er råtøff som kjører på med stimulering igjen uten pausesyklus. ~ca halvveis inn i mine forsøk har kroppen begynt å protestere og jeg tenker «nope, aldri igjen!!». Heia dere som imponerer med vilje ❤️

Back
Topp