Lysi
Forelsket i forumet
tja... vet egentlig ikke hvor mye man skal henge seg opp i dette med embryogradering. Vet du er inn i alt mulig rart når det gjelder litteratur, du har kanskje sett artikklene som handler om at blastogradering blir i praksis ganske subjektivt? Lite enighet mellom klinikker og embryolog... og dette blir tross alt bare gjetting
Synes du som høster embryo gjør det fornuftigste du kan det virker ikke som galskap fra mitt synspunkt iaf! Men er lov å være fortvilet også. Tror det er viktig å holde samtalen gående med seg selv i denne prosessen
Jeg vet det med grading. AA kan være en taper, og BC kan være en vinner.
Den fornuftige delen av meg sier det også.
Likevel hadde vært artig å ha fått flere gode embryoer på de tre stimrunder jeg har hatt så langt. Man sier at en burde hatt 2-3 gode embryoer per planlagt barn. Med gode menes det PGS normale. Nå tester vi ikke her. Hvor mange ikke testede trenger jeg? 4? 6? 10? Og hvor lang tid kommer det til å ta meg for å samle på de, når det er stadig noe i veien? Og sette de inn? Og se hvordan det går? Jeg er så redd at tiden bare flyr avgårde. Og så den jobben. Den gir og den tar. Gir mulighet å betale for behandling. Tar verdifull tid.
Men som du riktig påpeker, det er mest samtale med meg selv. Koselig når noen svarer da også