Mai 2021

Spraydag 27 og sprøytedag 5

Bivirkningene av sprayen er nesten borte, så legen hadde rett der. Så herlig å slippe den forferdelige hodepinen, og nettene er bedre ettersom hetetoktene har sluppet taket:)
Kroppen føles topp om dagen!

Eneste jeg kjenner er en slags «boble følelse» i magen, men dette tar jeg som et godt tegn. Et tegn på at noe skjer nedi der:)

Nå skal jeg stikke i to dager til med 150ie Gonal F, og så er det blodprøve og ul igjen på torsdag. Blir spennende å høre om de ser at positive ting har skjedd nedi der.
Krysser fingrene for at jeg responderer bra på Gonal. Aldri brukt denne før. Sist brukte jeg en sprøyte som heter Rekovelle, en svindyr (!) en!! Så i grunnen glad for at det ikke er den denne gangen. Tror ikke offentlig bruker denne sprøyta??

Uansett tror jeg, og håper jeg at det blir egguttak neste uke.
Å herregud, så spent jeg er!!
Hadde takk og lov et helt smertefritt uttak sist, så gruer meg ikke til dette igjen. Det er en deilig følelse.Man får ta det som det kommer:rolleyes:

Nå er ennå en langhelg over, og det er tilbake på jobb i morgen. Dagene har i grunn bare flydd forbi, siden start av sprayen:wideyed:

Håper dere alle har hatt en fin pinse:Heartred

Masse masse lykke til! :joyful: Så spennende tid! Deilig at formen er bedre. Jeg har kun hatt kort protokoll, og utifra det jeg leser av symptomer på lang så tar jeg av meg hatten for dere som går gjennom det!

Masse masse lykke til! :joyful: Så spennende tid! Deilig at formen er bedre. Jeg har kun hatt kort protokoll, og utifra det jeg leser av symptomer på lang så tar jeg av meg hatten for dere som går gjennom det!
Tusen takk! :Heartred
Kort protokoll er luksus:hilarious:
Man «glemmer» litt at formen har vært dritt, når den plutselig blir så og si bra igjen etter sprøytestart, så det går jo greit. Men om jeg bare kunne velge fritt, hadde det bli kort. Ting går jo så mye kjappere da. Men jeg velger å tro at eggene mine blir «super-egg» ved lang protokoll, da blir ikke alle bivirkningene så ille likevel:hilarious:

Ok. Så du har tenkt tanken.
Såpass? Medicus kjører kun kort? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde at behandling burde være mest mulig individuell, og ikke "one size fits nobody".
Jeg ser at "ute i den store verden" bruker man mange flere stimuleringskjema. Spesielt for vanskelige case, som vår aldersgruppe egentlig er. Da er tanken at man skal unngå for tidlig rekruttering av dominant follikel som kommer til å ødelegge for resten av gjengen. Og det gjør man gjerne noen dager til uker før stimstart. Noen får den såkalte estrogen priming: går med plaster i 5-6 dager. Vet ikke hvor plagsomt det kan være. Men vet jo heller ikke hvor nyttig det er. Er ikke "health professional" selv. Syns ikke at det er jeg som skal vurdere det.

Interessant...
Hvilken medisin med høy FSH brukte dem på UNN?
Hei Lysi.
Bedre sent enn aldri :oops: men fant endelig frem journalen min. Gikk på noe som het Fostimon etter nedregulering på synarela. Det gav meg 12 egg ut, 12 befruktet dag 1, 12 delt seg dag 2 og 6 blasto tilslutt. Husker legen sa til meg den gangen at dette var nok den beste sammensetningen for oss som hadde dårlig kvalitet på eggene og som var litt oppe i årene. I tillegg fikk jeg keflex 500 mg x 4 i 4 dager etter uttak og Fragmin i 10 dager. Og selvsagt progrestronstøtte (Lutinis) Da ble jeg gravid :Heartred

Fant denne igår, håper den gir samme lykken som sist jeg fant en ❤️

Vedlegg

• 64C9642C-5795-4A26-BB9B-1AB3BA9AC550.jpeg
    64C9642C-5795-4A26-BB9B-1AB3BA9AC550.jpeg
    981,3 KB · Visninger: 102
Hei Lysi.
Bedre sent enn aldri :oops: men fant endelig frem journalen min. Gikk på noe som het Fostimon etter nedregulering på synarela. Det gav meg 12 egg ut, 12 befruktet dag 1, 12 delt seg dag 2 og 6 blasto tilslutt. Husker legen sa til meg den gangen at dette var nok den beste sammensetningen for oss som hadde dårlig kvalitet på eggene og som var litt oppe i årene. I tillegg fikk jeg keflex 500 mg x 4 i 4 dager etter uttak og Fragmin i 10 dager. Og selvsagt progrestronstøtte (Lutinis) Da ble jeg gravid :Heartred

Takk! Kan titte på det etterpå. Det er jo fint og flott at dem bruker kort protokoll som førstevalg for skånsom stimulering. Men hvis det åpenbart ikke virker/virker dårlig, som jeg syns mitt tilfelle er, da må det nok noen justeringer til. Syns det er ikke så dumt med nedregulering før stims. Skjønner i hvert fall at man bruker den der det er ujevn follikelvekst.

Oppdatering fra meg:joyful: :

CD10, og var på UL-kontroll i dag! Resultater:

Slimhinne: 8,2 mm
Follikelstørrelser på høyre eggstokk: 17, 15, 15, 15, 14, 14, 13, 12, 11, 10, 8
Follikelstørrelser på venstre eggstokk: 20, 19, 14, 13, 11, 8 og 7 + noen bittesmå

Fant litt væske i buken, så håper jeg ikke blir overstimulert!:wideyed: Siste menopur 150ie settes nå, Ovitrelle i morgen kveld!

Uttak på fredag!:nailbiting::nailbiting: Grugleder meg! Gikk veldig fint forrige gang, men nå er det nytt sted med nye mennesker og nye rutiner, så det er jo litt nervepirrende!

Oppdatering fra meg:joyful: :

CD10, og var på UL-kontroll i dag! Resultater:

Slimhinne: 8,2 mm
Follikelstørrelser på høyre eggstokk: 17, 15, 15, 15, 14, 14, 13, 12, 11, 10, 8
Follikelstørrelser på venstre eggstokk: 20, 19, 14, 13, 11, 8 og 7 + noen bittesmå

Fant litt væske i buken, så håper jeg ikke blir overstimulert!:wideyed: Siste menopur 150ie settes nå, Ovitrelle i morgen kveld!

Uttak på fredag!:nailbiting::nailbiting: Grugleder meg! Gikk veldig fint forrige gang, men nå er det nytt sted med nye mennesker og nye rutiner, så det er jo litt nervepirrende!
Oi så mange folikler! Spennende ;)

Skulle ønske det var mulig med UL-briller :wtf: har hatt mye kramper/stikkinger i eggstokkene siden i går, og i dag er bare CD6. Sist gang hadde jeg 3 follikler som var laaangt foran de andre og kjente ikke noe før ~CD10. Håper det betyr at flere vokser samtidig nå... men håper også at det ikke blir for mange. Sååå nysjerrig o_O

Last edited:
Jeg har testet negativt og blitt en del av mai-gruppens dystre statistikk :(

Klinikkens testdato er i morgen, men jeg har hatt en sterkt magefølelse på at det ikke har festet seg, spesielt etter den tullete blødningen jeg fikk i helgen. Tok derfor en test i går for å være forberedt på svaret på blodprøven. Har sjelden sett en blankere test. Jeg regner derfor dette forsøket som "ikke gravid" og forbereder meg på nytt forsøk etter ferien. Kjipt, men det går i grunnen fint. Tror likevel jeg kommer til å stresse ganske mye mer ved neste forsøk, og det gruer jeg meg til. Denne gangen har det egentlig gått veldig greit.

Noen som veit hvordan mensen oppfører seg etter forsøk som ikke har endt i graviditet?

Klinikkens testdato er i morgen, men jeg har hatt en sterkt magefølelse på at det ikke har festet seg, spesielt etter den tullete blødningen jeg fikk i helgen. Tok derfor en test i går for å være forberedt på svaret på blodprøven. Har sjelden sett en blankere test. Jeg regner derfor dette forsøket som "ikke gravid" og forbereder meg på nytt forsøk etter ferien. Kjipt, men det går i grunnen fint. Tror likevel jeg kommer til å stresse ganske mye mer ved neste forsøk, og det gruer jeg meg til. Denne gangen har det egentlig gått veldig greit.

Noen som veit hvordan mensen oppfører seg etter forsøk som ikke har endt i graviditet?

Dette var leit, stor, stor, stor klem til deg :Heartpink:Heartpink:Heartpink Veldig godt at du klarer å se veien videre

Så leit ❤️
Har brukt å få mens ca ved IKM eller når jeg har sluttet på progesteronstøtte.

Så kjedelig :shy: Jeg skjønner akkurat hva du mener med at du kommer til å stresse mer ved neste forsøk. Gruer meg til det samme selv. Å mislykkes første gang er liksom ikke såå ille, fordi man ikke forventer at det skal gå på første forsøk. Men å ikke lykkes 2. eller 3. gang tror jeg er mye verre!

Så kjedelig :shy: Jeg skjønner akkurat hva du mener med at du kommer til å stresse mer ved neste forsøk. Gruer meg til det samme selv. Å mislykkes første gang er liksom ikke såå ille, fordi man ikke forventer at det skal gå på første forsøk. Men å ikke lykkes 2. eller 3. gang tror jeg er mye verre!

Ja, det er nettopp det! Neste gang står det mer på spill. Jeg har nok ikke økonomi til å fortsette utover 3 forsøk heller så det står absolutt mer på spill nå! Dersom jeg ikke lykkes på 3 forsøk forblir jeg barnløs, og det er ganske trist å tenke på akkurat nå. Prøver derfor ikke å ta alle sorger på forskudd enda. Det SKAL bli baby til slutt! :Heartred

Når tenker dere å ta neste forsøk, Timi? Skal dere fremdeles bruke Medicus, eller har dere noen forsøk i det offentlige?

Ja, det er nettopp det! Neste gang står det mer på spill. Jeg har nok ikke økonomi til å fortsette utover 3 forsøk heller så det står absolutt mer på spill nå! Dersom jeg ikke lykkes på 3 forsøk forblir jeg barnløs, og det er ganske trist å tenke på akkurat nå. Prøver derfor ikke å ta alle sorger på forskudd enda. Det SKAL bli baby til slutt! :Heartred

Når tenker dere å ta neste forsøk, Timi? Skal dere fremdeles bruke Medicus, eller har dere noen forsøk i det offentlige?
Det er helt riktig tankegang, det SKAL bli baby :Heartred Det er lett å ta sorgene litt på forskudd midt oppi det hele, men da blir gleden desto større når den tid kommer.

Jeg venter på telefon fra Medicus med svar på siste hcg-prøve. Svaret kom i går, så stusser litt over at de ikke har ringt meg enda, men jeg føler jeg ikke gjør annet enn å mase på dem! Tenker å spørre om vi rekker et forsøk i juni, håper så inderlig vi ikke må vente til slutten av august. Vi har også bedt om henvisning offentlig, men jeg vet ikke om de har sendt den inn enda. Får vel spørre om det også :hilarious: Blir vel uansett et forsøk til der mens vi står på venteliste.

Uff Dagni, det var jo ikke sånn det skulle bli :(
Håper du finner roen i neste forsøk også! :Heartred
Mensen har kommet enten samme dag som ikm eller dagen etter for meg. Men progrestronstøtten kan gjøre at du ikke får mens før du slutter med den.

Uff :( så utrolig synd!
Bra du ser positivt på det. Neste forsøk blir det baby! :Heartred

Jeg groer meg til i morgen, har bestemt at jeg skal teste meg hjemme pga jeg rekker ikke innom Riksen på fredag, skal ta blodprøver hos legen min og da tar det lenge tid før jeg får svar.

Synd. Hadde vært artig å se deg og Litjmora gravid. På en måte bekreftelse på at det kan gå bra for meg også.
Skal du prøve igjen snart da? August?

Her hos meg står nå juni-forsøk i fare.
Dette mai-uttaket gjorde at mensen kom ei uke før fristen. Og alle mine planer med stims og fryseforsøk for resten av året er ødelagt pga kollisjoner med jobb, ferier og sånt.
Må sette meg ned og planlegge på nytt det som planlegges kan.

Og det hadde vært ok om jeg fikk noen topp embryoer på frys. Fikk vite at det eneste embryo som var igjen var 3BB - ikke helt bra, bare greit. Snakk om kaste bort tiden, penger, og ødelegge for framtidige forsøk!
Skuffet... :(

Synd. Hadde vært artig å se deg og Litjmora gravid. På en måte bekreftelse på at det kan gå bra for meg også.

Dette mai-uttaket gjorde at mensen kom ei uke før fristen. Og alle mine planer med stims og fryseforsøk for resten av året er ødelagt pga kollisjoner med jobb, ferier og sånt.

Og det hadde vært ok om jeg fikk noen topp embryoer på frys. Fikk vite at det eneste embryo som var igjen var 3BB - ikke helt bra, bare greit. Snakk om kaste bort tiden, penger, og ødelegge for framtidige forsøk!

:Heartpink tja... vet egentlig ikke hvor mye man skal henge seg opp i dette med embryogradering. Vet du er inn i alt mulig rart når det gjelder litteratur, du har kanskje sett artikklene som handler om at blastogradering blir i praksis ganske subjektivt? Lite enighet mellom klinikker og embryolog... og dette blir tross alt bare gjetting

Synes du som høster embryo gjør det fornuftigste du kan :Heartpink det virker ikke som galskap fra mitt synspunkt iaf! Men er lov å være fortvilet også. Tror det er viktig å holde samtalen gående med seg selv i denne prosessen

For å gi deg et blikk inn i tankegangen min - sist forsøk hadde vi 3 blasto, men ingen som var god nok til å fryse ned og jeg var overstimulert, så alle måtte kastes. Har tenkt og lest en del om temaet med gradering siden

Tror embryologene skal kunne se f eks hvis blasto har mye ufriske/døende celler som kanskje betyr at sjansen for kromosomfeil er stor. Skjønner da at det gir mening å ikke bruke den til innsett. Når det gjelder blasto som har stortsett friske celler men har kanskje ikke rukket å bli veldig mange celler eller stor nok ennå, så tenker jeg at det blir vanskeligere å vurdere. Kanskje tar det noen ekstra dager for en laverekvalitet blasto å komme ut fra zona og feste seg, men det må være innenfor? Er tross alt mange som ikke får positiv test før IKM selv med naturlig graviditet

Interessert i å høre dine tanker hvis du har noe å dele. Men har virkelig troa på at også ikke perfekte blasto kan bli til vakre liv :Heartblue:Heartpink

Back
Topp