Mai 2021

Nå sitter jeg her å krisemaksimerer litt :oops:
Jeg har ganske ondt i venstre side, og innså plutselig at jeg har vært dårlig på å drikke vann siden uttaket :sorry: Har vært overstimulert 2 ganger tidligere. Første gang er så lenge siden at jeg ikke husker noe spesielt angående smerten, men siste gang ble jeg lagt inn på sykehus og husker en enorm smerte i venstre side. Jeg er ikke helt der smertemessig, men uff nå tenker jeg at det ikke blir innsett fordi jeg har slurva med å drikke vann :(

Last edited:
Takk for svar! De hadde ikke så god tid, så fikk ikke så mye informasjon. Vi får håpe det løser seg.:)

Når jeg havnet på sykehuset pga overstimulering sa legene at det ikke var så mye jeg kunne ha gjort for å påvirke det. De anbefaler at man drikker mye vann, men det er begrenset hva du kan påvirke selv. Så ikke stress med at du ikke har drukket nok. Det går sikkert veldig fint. Krysser fingrene for at du slipper overstimulering!!:Heartred

Det er så spennende å følge alle sammen, krysser fingrene for dere!!:Heartred Jeg hadde første kontroll i dag på syklus dag 11 før forhåpentligvis innsett av fryst blasto denne måneden. Jeg er så stresset for at det blir avbrutt. Idag så de en eggpose på 11mm, og slimhinnen var 6mm. Noen som har noen erfaringer de vil dele med en nybegynner? Er dette normalt på dag 11? Virker dette være langt unna eggløsning?:nailbiting:

Her er fra min «dagbok» under mitt første forsøk. Min slimhinne var 6 mm på dag 12.

Syklusdag 12
UL = slimhinne 6 mm
Eggposer under 8 mm
Porsgrunn vil avbryte, men fortsetter til tirsdag med samme medisiner.

Syklusdag 16
UL = slimhinne 11 mm
10-12 eggposer på mellom 12-16 mm
Resterende er under 10 mm
Siste dag med Menopur og Bemfola. Tar i tillegg Fyremadel.

Første ultralyd gjennomført! En kort oppsummering:

Jeg er nå på syklusdag 8 (stimuleringsdag 7) kort protokoll. Hadde én eggpose på 15mm, og tre på henholdsvis 13mm, 12mm og 10mm, resten under 10mm. Vet ikke hvor mange, men en god del. De sa det var flere follikler nå enn ved fertilitetssjekken. Da hadde jeg 15. Ny ultralyd på mandag og da får jeg forhåpentligvis vite når det blir egguttak. De sa i alle fall at det så fint ut, og så håper vi at de små kommer etter.

Jeg er selvfølgelig redd for at de største skal løpe fra de andre, men det er ikke så mye jeg får gjort med det.Hvilke erfaringer har dere andre med det? Pleier de små eggposene å ta igjen de store? :)

Nå sitter jeg her å krisemaksimerer litt :oops:
Jeg har ganske ondt i venstre side, og innså plutselig at jeg har vært dårlig på å drikke vann siden uttaket :sorry: Har vært overstimulert 2 ganger tidligere. Første gang er så lenge siden at jeg ikke husker noe spesielt angående smerten, men siste gang ble jeg lagt inn på sykehus og husker en enorm smerte i venstre side. Jeg er ikke helt der smertemessig, men uff nå tenker jeg at det ikke blir innsett fordi jeg har slurva med å drikke vann :(
Huff, det er lett å tenke sånn. Nå har ikke jeg noen erfaring med det, men litt vann fra eller til bør vel ikke ha så stor betydning? Jeg fikk ikke engang beskjed om å drikke vann etter uttak. Hvis det var avgjørende ville vel alle fått beskjed om det tenker jeg :)

Jeg er nå på syklusdag 8 (stimuleringsdag 7) kort protokoll. Hadde én eggpose på 15mm, og tre på henholdsvis 13mm, 12mm og 10mm, resten under 10mm. Vet ikke hvor mange, men en god del. De sa det var flere follikler nå enn ved fertilitetssjekken. Da hadde jeg 15. Ny ultralyd på mandag og da får jeg forhåpentligvis vite når det blir egguttak. De sa i alle fall at det så fint ut, og så håper vi at de små kommer etter.

Jeg er selvfølgelig redd for at de største skal løpe fra de andre, men det er ikke så mye jeg får gjort med det.Hvilke erfaringer har dere andre med det? Pleier de små eggposene å ta igjen de store? :)
Jeg har trua på de små også :Heartred Folikklene vokser ca 1-1,5 mm i døgnet

Da er jeg ferdig med kontrollen.
Alt så veldig fint ut :happy: men legen sa at det er for tidlig å si hvor mange eggposer utvikler seg til slutt. Har tydeligvis flere rundt 8 mm og et på 12 mm.
Økte dosen på 300 ie.
Nå kan jeg slappe av i helgen ihvertfall. På mandag er det ny kontroll, da får jeg mer info :woot:

Jeg ruger! :sad010

Jeg vet jeg kommer til å bekymre meg mye fremover, men akkurat i dag skal jeg bare nyte at jeg er gravid inntil det motsatte er bevist :happy:

Først og fremst grattis med oppstart!
Deler litt mine data fra siste stim:

CD7, stim D5: AFC 10. 14, 12, 12, 10 mm, resten mindre.
CD9, stim D7: AFC 11. 18, 2x15, 14, 12, 2x10 mm, resten mindre.
Uttak på CD13. Vet ikke størrelser.
Men det var 10 eggs ut, 8 befruktet, 1 innsett på D2, 2 blasts on ice. Ikke gravid.

Jeg gikk på 300ie FSH da.
Du ser at de ikke var helt i sync. Sånn passe.

I Køben i januar var det derimot flere og mer synca. På CD11, stim D8 var det 10 stk i str. 14-18 mm av 18 totalt. Men resultatet var verre totalt sett: 3 befruktet, 7 tomme skall, 2xD2 innsett, ikke gravid, ikke blasts.

Så det gjenstår fortsatt å se. Avhengig av hvor mye mindre små folliklene er, og hvor lenge du skal stimulere, kan de hente seg inn.
Og så hva som kommer ut, hvordan jobber embryolab - det er mye viktigere enn AFC tallet.

Last edited:
Da har jeg vært på ul igjen, 30 eggposer og stor fare for overstimulering. Kjenner jeg har mye smerter i magen :dead: egguthenting på mandag med totalfrys.. så blir ikke innsett før i juni på meg :(

Først og fremst grattis med oppstart!
Deler litt mine data fra siste stim:

CD7, stim D5: AFC 10. 14, 12, 12, 10 mm, resten mindre.
CD9, stim D7: AFC 11. 18, 2x15, 14, 12, 2x10 mm, resten mindre.
Uttak på CD13. Vet ikke størrelser.
Men det var 10 eggs ut, 8 befruktet, 1 innsett på D2, 2 blasts on ice. Ikke gravid.

Jeg gikk på 300ie FSH da.
Du ser at de ikke var helt i sync. Sånn passe.

I Køben i januar var det derimot flere og mer synca. På CD11, stim D8 var det 10 stk i str. 14-18 mm av 18 totalt. Men resultatet var verre totalt sett: 3 befruktet, 7 tomme skall, 2xD2 innsett, ikke gravid, ikke blasts.

Så det gjenstår fortsatt å se. Avhengig av hvor mye mindre små folliklene er, og hvor lenge du skal stimulere, kan de hente seg inn.
Og så hva som kommer ut, hvordan jobber embryolab - det er mye viktigere enn AFC tallet.

Ja, om det er en ting jeg har lært her inne så er det at mange egg ikke nødvendigvis er bra! For oss litt eldre føler jeg virkelig at det kan gå alle veier, og at selv om det tilsynelatende ser bra ut så er alderen likevel med på å minske sjansene våre. Men nå nyter jeg i alle fall at jeg er godt i gang, jeg responderer greit på dosen jeg fått og foreløpig merker jeg heller ikke noe til stimuleringen. Og om kort tid er det helg! :smiley-bounce012

Da har jeg vært på ul igjen, 30 eggposer og stor fare for overstimulering. Kjenner jeg har mye smerter i magen :dead: egguthenting på mandag med totalfrys.. så blir ikke innsett før i juni på meg :(

Synd med totalfrys :Heartpink men det kan man ikke gjøre noe med, håper du kan trøste deg med at det er fremgang selv om det ikke kjennes slik akkurat nå! Det med å rekke eggutakk og forhåpentligvis få på frys er en stor skritt i riktig retning! Og så får kroppen hente seg inn litt før den blir truffet av enda flere hormonbomber

Huff, det er lett å tenke sånn. Nå har ikke jeg noen erfaring med det, men litt vann fra eller til bør vel ikke ha så stor betydning? Jeg fikk ikke engang beskjed om å drikke vann etter uttak. Hvis det var avgjørende ville vel alle fått beskjed om det tenker jeg :)
Jeg har alltid fått beskjed om å drikke godt med vann og spesielt de 2 gangene jeg ble overstimulert. Skal i alle fall drikke godt med vann i helga.
Får bare håpe det går bra og at de ikke finner noe unormalt ved innsett på mandag.

Jeg har alltid fått beskjed om å drikke godt med vann og spesielt de 2 gangene jeg ble overstimulert. Skal i alle fall drikke godt med vann i helga.
Får bare håpe det går bra og at de ikke finner noe unormalt ved innsett på mandag.
Jeg krysser fingrene for deg :Heartred Var litt usikker på om jeg fikk innsett selv, pga væske i livmoren ved innsett, men den var heldigvis borte i dag! Prøvde å forberede meg litt på totalfrys, men skal ærlig innrømme at jeg hadde blitt veldig skuffet.

Jeg skjønner det er kjipt, men det er jo fint at de passer på og legger til rette for best mulige forhold slik at du kan få en liten baby :Heartred

Artig :)
Vi er ganske synca mhp stims da :)
Det blir mitt 2. forsøk hos Spiren. Ganske godt fornøyd med de. Bortsett fra at de ikke gir 3-pakk for kvinner i min alder som Medicus.
1.forsøk var ved CFC DK.

Er det ikke aldersgrense på offentlig ivf? Eller hadde du blasts på St.Olav fra tidligere som du kunne sette inn?
Vet ikke hva aldersgrensa på st olav er... hadde 5 blastos fra uthenting mai-19. Da var jeg 39.
Men når jeg tenker etter så telte de vel fra da jeg startet søskenforsøket. Da var jeg 38.
Ja, vi er veldig synka, ser vi skal bruke samme medisin og.. jeg bruker prednisolon i tillegg. Hvilken styrke briler du på Bemfola?

Vet ikke hva aldersgrensa på st olav er... hadde 5 blastos fra uthenting mai-19. Da var jeg 39.
Men når jeg tenker etter så telte de vel fra da jeg startet søskenforsøket. Da var jeg 38.
Ja, vi er veldig synka, ser vi skal bruke samme medisin og.. jeg bruker prednisolon i tillegg. Hvilken styrke briler du på Bemfola?

Huff :( 5 blasts og ingen baby :inpain:

Det er synd. Jeg har kun 2. Burde hatt flere, og det snarest. Jobber på spreng med saken.

Bemfola 300iu, samme som i mars.
Tok Gonal F 200 i januar. Ser ikke forskjell på vekst. Fikk 10 eggs ut begge gangene. Kvaliteten varierte veldig. Men det var neppe FSH som var grunnen.

Litjmora
Kunne du flytte meg over på stimulerer?
Ta bort Cyclogest: ikke progesteron uten innsett. Og tilføy gjerne at det er høstesyklus.

Back
Topp