Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

14+1

Nå har jeg visst om graviditeten i 9-10 uker, og måtte regne på at det er jo ca 9-10 uker til ungen regnes som levedyktig. Ikke at det er spesielt høy risiko for min del, at jeg blir å få prematur, men likevel, godt å på en måte være halvveis dit i det minste.

Kjenner smått litt bevegelse fra lille, og jeg gleder meg stort til å kunne kjenne det mer og mer. ♥️♥️
Foreløpig er det bare sånne små bobler en og annen gang.

Formen er bedre - men er enda sykemeldt. Sykemeldingen her varer i nesten to uker til. Sånn som formen er nå, ser jeg likevel ikke for meg at det blir jobb på en stund. Mer og mer hektisk på jobb fremover nå, så det blir vanskeligere og vanskeligere å komme tilbake; og jeg kjenner det jo i kroppen så snart jeg gjør noe. Men greier heldigvis nå å gjøre små, enkle ting hjemme. Som å tørke av litt benker og lett rydding. Stopper omtrent der, dog. ><
Tenk at du allerede er 14 uker! Snart tid for oul jo:wideyed::D Leit å høre at formen er så crap. Forhåpentlig letter det snart:Heartred

14+1

Nå har jeg visst om graviditeten i 9-10 uker, og måtte regne på at det er jo ca 9-10 uker til ungen regnes som levedyktig. Ikke at det er spesielt høy risiko for min del, at jeg blir å få prematur, men likevel, godt å på en måte være halvveis dit i det minste.

Kjenner smått litt bevegelse fra lille, og jeg gleder meg stort til å kunne kjenne det mer og mer. ♥️♥️

Formen er bedre - men er enda sykemeldt. Sykemeldingen her varer i nesten to uker til. Sånn som formen er nå, ser jeg likevel ikke for meg at det blir jobb på en stund. Mer og mer hektisk på jobb fremover nå, så det blir vanskeligere og vanskeligere å komme tilbake; og jeg kjenner det jo i kroppen så snart jeg gjør noe. Men greier heldigvis nå å gjøre små, enkle ting hjemme. Som å tørke av litt benker og lett rydding. Stopper omtrent der, dog. ><
Hurra for 2. trimester! Håper formen bare blir bedre og bedre nå :joyful:

Grattis med 14+0 uker, søta:Heartred

Såå hyggelig å finne denne dagboken! Husker vi var i samme termingruppe i 2017 :happy:
Gratulerer med nok ei jente i magen:happy:
Her kom det en lillebror i september :smug: jenta mi elsker livet som storesøster så jeg regner med det er ei som gleder seg hjemme hos deg også ;)

Tenk at du allerede er 14 uker! Snart tid for oul jo:wideyed::D Leit å høre at formen er så crap. Forhåpentlig letter det snart:Heartred

Går egentlig greit, så lenge ingen forventer jeg skal gjøre så mye. Jeg er nesten mer redd for å bli friskere for øyeblikket, slik at jeg ikke lenger er dårlig nok til å være sykemeldt på en måte - men så må jeg gjennom ny runde med alt pga stresset på jobb, og ender opp sykemeldt på NYTT. Ny saksbehandling via nav (de har ikke godkjent første runde sykepenger enda, så), og tull frem og tilbake..
><

Hurra for 2. trimester! Håper formen bare blir bedre og bedre nå :joyful:
Grattis med 14+0 uker, søta:Heartred
Takk ♥️

Såå hyggelig å finne denne dagboken! Husker vi var i samme termingruppe i 2017 :happy:
Gratulerer med nok ei jente i magen:happy:
Her kom det en lillebror i september :smug: jenta mi elsker livet som storesøster så jeg regner med det er ei som gleder seg hjemme hos deg også ;)

Herlig ♥️♥️ Ja, hun yngste gleder seg. Hun eldste grugleder seg :P Mora er skeptisk til å skal oppfostre en gjeng jenter. :P masse drama de neste.. 30 årene.. :p Men går nok helst fint :)

Hurra for at du er kommet så langt på vei :) :) :) :) Og koselig med oppdatering :)

Tiden går vel bare fortere og fortere fremover - plutselig er jeg òg snart kommet til 'nesten fødeklar' :)
Foreløpig gleder jeg meg veldig til de små milepælene.
Som.. kjenne liv fra utsiden. overstått oul. passere 'levedyktig fosteralder'. Passere som høygravid.. og få ut ungen :P

Samtidig er det masse man skulle gjort. Skulle litt ønske meg ekstrem energi og rastløshet, men jeg ligger i heeeelt motsatt ende av skalaen.. ><

Tiden går vel bare fortere og fortere fremover - plutselig er jeg òg snart kommet til 'nesten fødeklar' :)
Foreløpig gleder jeg meg veldig til de små milepælene.
Som.. kjenne liv fra utsiden. overstått oul. passere 'levedyktig fosteralder'. Passere som høygravid.. og få ut ungen :p

Samtidig er det masse man skulle gjort. Skulle litt ønske meg ekstrem energi og rastløshet, men jeg ligger i heeeelt motsatt ende av skalaen.. ><
Er så koselig med alle milepælene ja :) :)
Du har heldigvis god tid å gjøre ting når forhåpentlgvis formen blir litt eller mye bedre i 2 trimester :) :)
Mange klemmer :)

14+1

I alle dager! Er du alt i uke 14? Hvor blir tiden av <3
Gratulerer med nok en lillesøster, det blir nok stas for gjengen <3 Godt å lese at hematomet er bortevekk! Synd at formen din er så dårlig, håper du blir bedre snart <3

15+1

Jeg hadde akutt litt energi i helgen, og vasket ned ca hele stua. Det var utrolig godt å få gjort i det minste, selv om gubben bare ble muggen av at jeg ommøblerte i samme slengen. Får se, kan hende han selv kan få lov til å møblere tilbake, men.. Jeg kjenner at jeg hater stua litt, bare. Blir ikke fornøyd uansett.

Nuvel.
Baby har det forsåvidt ganske fint. Enda ikke fått noe henvisning til OUL, så det tipper jeg ble glemt; men.. skal prate med legen før helga om videre sykemelding (jeg er i bedre form, men ikke i god form.. og jeg stiller meg også litt på det at det er vanskelig å komme tilbake nå. Det blir mer og mer travelt, og man må jobbe 110% i kapasitet på sommeren. Det nytter så dårlig å dukke opp, og ha bare 50% inni seg..). Usikker på hva jeg skal gjøre der..
Har også jm-time om ei uke, så får prate med henne om den oul'en.

Jeg.. kjenner egentlig litt lite liv, synes jeg, sammenlignet med sist. Kjente mer blopping i uke 13, enn nå. Men hun er ikke vanskelig å finne med doppler, så godt mulig hun bare liker seg best med ryggen fram. Eller at morkaken er foran, på mye av arealet. Hadde morkaken foran sist, men da lå den mest på toppen i uke 12, ble mer foran da livmor strekte seg, også mer mot uke 28-30 så begynte den å ligge mot toppen igjen.. så, kjente jo mye liv, likevel. Bare mindre da hun lå og sparka i morkaka.
Så vet ikke, enten ligger morkaken ganske på fremsiden, eller så er hun veldig lite aktiv. Jeg er sikker på jeg kjente mer på denne tiden med forrige i alle fall..!

16+0

16 uker allerede! Og endelig..? 'bare' 2-3 uker til OUL! Tipper jeg.. har time til jordmor i morgen. Tror hun har glemt å sende henvisning til OUL, for jeg har ikke fått noe innkalling enda.. så får minne henne på det i morgen. Har heldigvis time litt sent på dagen, så jeg skal nok rekke å kvikne til først ;)

De siste dagene, synes jeg at jeg kanskje har kjent litt mer blopping i livmoren igjen. Men da kun om jeg sitter, helst med beina litt opp mot magen. Om jeg kjenner det evt under morkaken, vet jeg ikke, men synes jeg kjenner noe igjen. Og det er jo litt godt, etter å ha hatt ingenting på et par uker. :)
Kjente også min første TYDELIGE kynner her om dagen. Har allerede hatt et par usikre, men.. den her om dagen var definitivt kynner. Spent på hvordan det blir mtp kynnere og maserier dette svangerskapet altså. :)

Ellers, så er jeg fremdeles sykemeldt, og blir å være det frem til 20. Mai. Vi skal prate litt om at det kan være aktuelt å søke svangerskapspenger etter det. Vet ikke hvorvidt det blir aktuelt for meg, men jeg tror ikke jeg greier tilbake på jobb som gravid. Altså, pga tilstandene vi har på jobb på sommeren; høyt stressnivå, ingen mulighet til å sitte ila 8 timer og sjeldent tid til lunsj engang.. Ikke helt ideelt som gravid. For ikke å snakke om at vi har mange folk fra hele landet innom (mtp covid). Men vet ikke hvorvidt det går igjennom..

Forøvrig; vært fint vær de siste to dagene. Sol gir litt energi, i det minste, selv om man er i dårlig form. Greide faktisk å skrubbe og rydde benker og søppelskap i går, og i dag har jeg luket litt i pallekarmene.
Om noen uker spirer forhåpentligvis jordbærene, og jeg kan så ruccola og isberg igjen ♥️ Elsker hjemmedyrket salat. Det er så digg..! Må også ordne meg litt gressløk. Må bare få vekk røttene på ugresset først. Var for mye tele i pallekarmen til at jeg greide dét i dag :)

16+0

16 uker allerede! Og endelig..? 'bare' 2-3 uker til OUL! Tipper jeg.. har time til jordmor i morgen. Tror hun har glemt å sende henvisning til OUL, for jeg har ikke fått noe innkalling enda.. så får minne henne på det i morgen. Har heldigvis time litt sent på dagen, så jeg skal nok rekke å kvikne til først ;)

De siste dagene, synes jeg at jeg kanskje har kjent litt mer blopping i livmoren igjen. Men da kun om jeg sitter, helst med beina litt opp mot magen. Om jeg kjenner det evt under morkaken, vet jeg ikke, men synes jeg kjenner noe igjen. Og det er jo litt godt, etter å ha hatt ingenting på et par uker. :)
Kjente også min første TYDELIGE kynner her om dagen. Har allerede hatt et par usikre, men.. den her om dagen var definitivt kynner. Spent på hvordan det blir mtp kynnere og maserier dette svangerskapet altså. :)

Ellers, så er jeg fremdeles sykemeldt, og blir å være det frem til 20. Mai. Vi skal prate litt om at det kan være aktuelt å søke svangerskapspenger etter det. Vet ikke hvorvidt det blir aktuelt for meg, men jeg tror ikke jeg greier tilbake på jobb som gravid. Altså, pga tilstandene vi har på jobb på sommeren; høyt stressnivå, ingen mulighet til å sitte ila 8 timer og sjeldent tid til lunsj engang.. Ikke helt ideelt som gravid. For ikke å snakke om at vi har mange folk fra hele landet innom (mtp covid). Men vet ikke hvorvidt det går igjennom..

Forøvrig; vært fint vær de siste to dagene. Sol gir litt energi, i det minste, selv om man er i dårlig form. Greide faktisk å skrubbe og rydde benker og søppelskap i går, og i dag har jeg luket litt i pallekarmene.
Om noen uker spirer forhåpentligvis jordbærene, og jeg kan så ruccola og isberg igjen ♥️ Elsker hjemmedyrket salat. Det er så digg..! Må også ordne meg litt gressløk. Må bare få vekk røttene på ugresset først. Var for mye tele i pallekarmen til at jeg greide dét i dag :)
Du er kommet så langt på vei allerede jo :) godt å høre du koser deg i hagen, ja og masse masse lykke til i morgen hos jordmor da :)

Gratulerer så mye med 16 uker:wav Kun 4 uker igjen til halvveis, jo:excited001 Deilig med dettefine vårværet å kunne drive litt i hagen:flower

Herreminhatt, 16 uker allerede! Må si tiden går fort når det ikke er ens eget svangerskap :angelic:
Så kjedelig at du ikke er i form, var du like dårlig i de forrige svangerskapene? <3
Håper formen din blir bedre litt utover. Formen min ble betraktelig mye bedre fra uke 18/19 :)

Lykke til hos jordmor i dag :) Jeg synes også svangerskapspenger høres fornuftig ut, med tanke på at jobben ikke kan tilrettelegges for deg. Krysser fingrene for at formen din bedres nå etterhvert!

Du er kommet så langt på vei allerede jo :) godt å høre du koser deg i hagen, ja og masse masse lykke til i morgen hos jordmor da :)

Takk :)
Er godt å få gjort unna litt når været tillater det i alle fall..! :)

Gratulerer så mye med 16 uker:wav Kun 4 uker igjen til halvveis, jo:excited001 Deilig med dettefine vårværet å kunne drive litt i hagen:flower

Snart halvveis, ja! Gleder meg bare til oul, det er et sånt fint midtskille (selv om man ikke er helt halvveis da, men.. spørs jo litt på når ungen plopper det da).
♥️♥️

Herreminhatt, 16 uker allerede! Må si tiden går fort når det ikke er ens eget svangerskap :angelic:
Så kjedelig at du ikke er i form, var du like dårlig i de forrige svangerskapene? <3
Håper formen din blir bedre litt utover. Formen min ble betraktelig mye bedre fra uke 18/19 :)

Ikke sant :P andres svangerskap går alltid fortere!

Nå er jeg ikke SÅ dårlig lenger; i den forstand. Jeg kan bare ikke utføre jobben jeg har. Jeg hadde fint kunnet gjort papirarbeid eller lett arbeid. Men sånt har vi ikke på bensinstasjonen. :P
Forrige svangerskap var jeg så dårlig at jeg ikke kunne kjøre bil engang. Jeg holdt på å besvime under bilkjøring. Er heldigvis ikke helt DER. Men er veldig veldig avhengig av å ta ting i eget tempo og små oppgaver. Det går dessverre ikke på min jobb.. :/

Lykke til hos jordmor i dag :) Jeg synes også svangerskapspenger høres fornuftig ut, med tanke på at jobben ikke kan tilrettelegges for deg. Krysser fingrene for at formen din bedres nå etterhvert!
Takk! Er dessverre veldig vanskelig å tilrettelegge noe der ja :/
Men formen er ikke plagsomt ille. Alt går greit så lenge jeg får tatt ting i eget tempo.
Begynt å plages litt med hodepine dog, men den er bare irriterende, ikke hemmende. :)

Takk :)
Er godt å få gjort unna litt når været tillater det i alle fall..! :)

Snart halvveis, ja! Gleder meg bare til oul, det er et sånt fint midtskille (selv om man ikke er helt halvveis da, men.. spørs jo litt på når ungen plopper det da).
♥️♥️

Ja, tenk det a:woot: Gått så fort, føler jeg:eek: Skjønner godt du gleder deg til OUL:joyful: Jeg bestiller nok en privat ultralyd til til uka:p Du har vel født før tiden førhen? Så er det jo godt mulig det skjer denne gangen og:)

Lykke til hos jordmor! Og håper du får svangerskapspenger :) Det er ikke så greit når ting ikke kan tilrettelegges

Ja, har født hhv 35+4 og 38+3.
Jeg nevnte for JM at jeg hadde uvi da jeg fødte første gang, så da sa hun at jeg måtte få legen til å teste for.. GBS? Tror jeg..? Noe streptokokker i urin.. Som viste seg å være positiv. Så, da sa hun at under neste fødsel så 'burde jeg komme tidlig inn på føden, for jeg burde da få AB hver sjette time under fødselen'.
Men.. eh. Jeg vet ikke helt altså.
Vanlig med masse maserier med nr3 og senere unger... Og med risiko for rask fødsel (jeg tviler på at jeg føder i hele seks timer liksom); hvordan i all verden skal jeg komme meg tidlig til føden? Jeg kan jo ikke komme inn hver gang jeg får maserier heller.. dette blir vanskelig....

Men ja. Tror jeg føder før tiden, kommer til å bli rart om jeg passerer u39 o.o

Åh, JM ringte sykehuset i dag og. De skulle ordne oul til meg. De skulle sette det opp på fredag, så får forhåpentligvis beskjed da. :)

Back
Topp